Şimdi Ara

ethica sigorta nasıldır?? işte cevabı....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
9.691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Ethica sigorta nın yeni kurulan bir sigorta şirketi olması ve uygun fiyatlar vermesi dolayısıyla sigorta - kasko yaptırırken herkesin merak ettiği bir şirket. Bende ethica sigorta ile yaşadığım durumu buraya tüm çıplaklığıyla yazmak ve insanların aklındaki bazı sorulara cevap verebilmek istiyorum. Aracımın son iki yıldır kasko ve sigortasını ethica şirketinden yaptırıyorum. Sigorta yaptırdığım acenteye şirketin nasıl olduğunu sorduğumda sağlam bir firma olduğunu ve sorun yaşamayacağımı söyledi. 13 Ekim 2018 tarihinde maddi hasarlı bir traik kazasına karıştım. Ana yolda çamur birikmesi sonucu arabama arkadan çarptılar ve polis tutanakları karşı tarafı %100 suçlu buldu. Neyse ben ilk etapta sanayide özel serviste karşı tarafın sigortası ile işimi hallderim derken usta arabanın alttan hasar aldığını söyledi. Ben de sigorta acenteme durumu anlattım oda bana dedi ki sen aracı kaskodan yaptır. Onlar karşı tarafın sigorta şirketine rücü davası açar ve parayı alır. seninde kaskon bozulmaz dedi. Banada mantıklı geldi. 16 Ekim Salı günü aracımın kayıt dosyası açıldı. Daha sonra usta istediği parçaları exper şirketine mesaj attı ama exper şirketi parçaların bir kısmını göndermiş diğer kısmına gerek yok diye karar vermiş. (ustada diyorki ana dingil yamuk nasıl gerek olmaz) Daha sonra gelen parçalarla usta öndeki ufak kaporta hasarına başlamış ama parçaların devamı gelmeyince iş yarım kaldı. Sonra ben ethica sigortayı aradım ve işin hızlanmasını rica ettim. Benim dosyamla ilgilinen Banu hanım işi takip edeceğini söyledi ama gel zaman git zaman beni bugün yarın diyerek salladılar.Daha sonra hasarın aracımın kasko bedelinin %30unu geçtiği için aracımım perte ayıracaklarını söylediler. Aracımın satışa çıktığını ve 3 gün içerisinde solanacağını söylediler. Ben 3 gün sonra arayınca bugun ihale bitecek yârin bitecek diye bu süreçte yaklaşık bir haftayı buldu. Artık ben bunlara sert çıkmaya başlayınca Banu hanım benim dosyamla ilgilenmeyi bırkamış Mehmet bey isminde bir arkadaşla görüşmeye başladıkve Mehmet bey aracımın satıldğını söyledi. Benlede sıkı bir pazarlık soncu 39bin liraya anlaştık. Tabi şimdi benden pert aracın satışı için evrakları istediler. Bende aracımın tamir için gittiği özel servisi arayıp durumu anlattım. Özel serviste parçaları tekrardan kargoya verdi. Bu arada işler birbirine girdi. Parça tedarikçisine usta ulaşamıyor. Sigorta şirketi experle kopuk bir işetişim halinde. Ne experin ne sigorta şirketinin dedikleri birbirini tutmuyor. Bana önce aracınız pertten 20.100 ilraya bir şirkete satıldı dediler. Sonra aracı sizin yaptırmak istediğiniz özel servise 20bin liraya sattık dediler. Özel servisin sahibi ben onlara 18bin teklif ettim diyor. Tabi bu arada bu işler olurken 10 gün daha geçti neredeyse. Tabi exper şirketi ile kasko şirketinin kopuk bir iletişimi olduğu için ben ethicayı arıyorum bir şey diyor experi arıyorum farklı bir şey diyor. (Şimdi bu aşamada ellerinde önceden tedarik edilmiş 5bin liralık parça olduğu için hem parçayı birilerine satmaya çaalışıyolar hemde aracı pert halıyle satmaya çalışıyoar) Daha sonra usta işe başladığı için ethica nasıl daha ucuz bir şekülde bu işten yırtarım diye beni sürekli bu aksam çözeceğiz diyerek oyalıyor. Sigorta yetkilisi Mehmet beyi her aradığımda benim işlerimini bu akşam çözüleceğini söylüyor ama sabah yine aynı durumdayız. Sabah aradığımda işe önce telefona çıkmıyorlar. Sonra telefonda sert konuşursam 4-5 aramda ancak ulaşıyoruım. Ben ulaşıyorum neden sürekli arıyorsun diye birde trip atıyorlar. Sanki bana bedava bağış yapacaklar. 20 gün her seferinde işimin aynı gün çözüleceğini söylüyerek beni ertesi güne salladılar ve her gün kendilerince haklı bir nedenleri var. İşte neymiş aracmın dosyası kapanmamış, experin gönderiği parçalar tekrar iade edilmemiş, yok sistem gitti sistem gelsin hemen ödeyeceğiz falan filan. Birkaç gün sonra Sistem geldi ama ödemeleri yarın yapacağız. Velhasıl ethica parasını rücü yoluyla karşı taraftan alacağı bir hasarda dahi beni bu kadar bekletti ve halada bekletiyor, para kendi kasalarından çıksa noalcak tahmin edemiyorum. Burada süreci özetlemeye çalıştım. Detaylara girsem sayfalarca yazmam gerekecek. 27 kasım itibariyle paramı en sonunda alabildim. Allah kimseyi düşürmesin. Eğer kendi dosyamı takip etmesem kim bilir arabam hala sanayide gönderdikleri yarım yamalak parçalarla bekliyo olacaktı. Bu metnide sadece bilgilendirme amacıyla yazdım.







  • Teşekkürler, ne yazık ki sigorta firmaları problem yaşayana kadar iyiler.
  • Antiseptiq A kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam. Biz parayı yatırırken sorun yok ama iş kendilerine gelince üç kuruş para için (o parada ceplerinden çıkmayacak karşı tarafın sigortasından rücu edecekler) neler yapıyorlar neler.
  • Geçmiş olsun ,



    Firmayla ilgili görüşlerimi kurulduğu zaman yazmıştım. Bu tarz firmaların neler yapacağı aşağı yukarı bellidir. Araştırmadan işlem yapmamak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    Geçmiş olsun ,



    Firmayla ilgili görüşlerimi kurulduğu zaman yazmıştım. Bu tarz firmaların neler yapacağı aşağı yukarı bellidir. Araştırmadan işlem yapmamak gerekir.
    teşekkürler hocam. ben tecrübe ettim maalesef. Merak eden arkadaşları bilgilendirmek için yazdım.
  • Ucuz etin yahnisi meselesi
  • emrah9905 kullanıcısına yanıt
    İyi yapmışsınız hocam.

    Tekrar geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idealyenikent

    Ucuz etin yahnisi meselesi
    olayın özeti gibi oldu hocam.
  • idealyenikent kullanıcısına yanıt
    Sigortalılar genelde teklifi eline aldığında dip prim toplamına bakıyor prime tabi ki bakılmalı ama kontrol edilmesi gereken daha önemli şeyler var
  • İltay Sigorta İ kullanıcısına yanıt
    Maalesef çok haklisiniz. Pazardan alışveriş yapan neyi ne kadar ve kaça aldığını bilir ancak iş sigortaya gelince teminatlardan soran yok taki başına iş gelene kadar.
  • İkinci bir sorunumuzda herkes herşeyi biliyor bilgi sahibi değiliz ama Maşallah bayaa bir fikir sahibiyiz
  • Bilmiyorum ne kadar doğru bir yorum olacak ama Sayın cemal ererdi bey vakti zamanında önce axa sigortayı düşürdüğü halleri sonra ise kuruculuğunu yaptığı ethica sigortanın müşterilerini ve sigorta sektörünü düşürdüğü durumlarla anılacak sanırım hep.
    Öncelikle tekrar belirtiyorum sigorta şirketi önemli değil önemli olan sigortacınızın size nasıl yaklaştığıdır.
    Aldığınız hizmetin karşılığı sadece al gülüm ver gülüm değil tüm sorunlarda yanında olmaktır.
    Benim bugüne kadar 1 tane aracımda bir tek sorun yaşandı o da kaportacının bir eksik evrakından ötürü neyse ki o sorunda çözüldü.
    Müşteriler Acente acente gezip en uygun fiyatı arıyorlar ki zaten eş dost tanıdık vasıtasıyla ayak işi yapan pek çok sözüm ona sigortacı da mevcut piyasada. konuyla ilgili yardımcı olabileceğim bir husus var ise 0505 612 1903 den dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tedbundy45

    Bilmiyorum ne kadar doğru bir yorum olacak ama Sayın cemal ererdi bey vakti zamanında önce axa sigortayı düşürdüğü halleri sonra ise kuruculuğunu yaptığı ethica sigortanın müşterilerini ve sigorta sektörünü düşürdüğü durumlarla anılacak sanırım hep.
    Öncelikle tekrar belirtiyorum sigorta şirketi önemli değil önemli olan sigortacınızın size nasıl yaklaştığıdır.
    Aldığınız hizmetin karşılığı sadece al gülüm ver gülüm değil tüm sorunlarda yanında olmaktır.
    Benim bugüne kadar 1 tane aracımda bir tek sorun yaşandı o da kaportacının bir eksik evrakından ötürü neyse ki o sorunda çözüldü.
    Müşteriler Acente acente gezip en uygun fiyatı arıyorlar ki zaten eş dost tanıdık vasıtasıyla ayak işi yapan pek çok sözüm ona sigortacı da mevcut piyasada. konuyla ilgili yardımcı olabileceğim bir husus var ise 0505 612 1903 den dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.
    hocam benim kaskocum sorunu çözmek için çok uğraştı ama gerek ethica sigorta gerekse çalıştıkları parça tedarikçisi gerçekten çok pürüz çıkardı. dediğiniz gibi sigortacılık ekip işi. bunu ancak kaza yapınca anlıyoruz.




  • Yıllardır sigortacılık yapan biri olarak yazıyorum bunları hocam,

    Öncelikle ethica acentesi değilim lakin, doğruları yazmak gerekirse; pert dosyalarında ödeme ortalama 5 hafta sonunda yapılır, anlattıklarınız hemen hemen her şirket için geçerli, gün içerisinde 1 hasar uzmanı yaklaşık 15-20 hasar dosyasına bakar, büyük şirketlerde bu sayı 25-30'a çıkar(çok müşterisi olduğundan hasar dosyası da çoktur) büyük şirketlerde karmaşa çok daha fazladır.

    Velhasıl kelam aynı sorunu farzı misal Sompo ile de yaşayabilirdiniz, o zaman da Sompo sizin için çok kötü bir şirket olacaktı.

    Ucuz fiyat politikası ise sektöre giriş yapıp müşteri bulmaktan dolayı gelir, şöyle düşünün aynı fiyat olduktan sonra hangi biri gidip de Anadolu,Axa dururken ethica'yı seçer? Bizim insanımızda bu marka takıntısı varken.

  • Merhaba, süreçte yaşadığınız olumsuzluklarda haklısınız fakat eklemek istedilklerim var.

    Paranızı geç almanız normal ve neredeyse her sigorta şirketi geciktiriyor. Arabanıza trafikten çekme belgesi düzenleniyor, ihalede teklif toplanıyor, değerlendiriliyor, satışa karar veriliyor, alıcıdan ödeme bekleniyor, ödeme alınıp noterden satış tamamlanınca size ödeme yapılma süreci başlıyor. Zaten ödeme ne kadar vadeli olursa ödemeyi yapan o kadar karlı oluyor ;)

    Polis tutanaklarında haklı veya haksız gibi bir karar vermez. Kusur oranı tramer exper raporunda belli olur. Arkadan çarpmışlarsa ve kural ihlaliniz yoksa zaten %100 haklı çıkarsınız.
  • kazada %100 haklı bile olsanız kasko firması tüm masrafları her zaman karşı aracın sigortasından alamaz. örneğin kaskonuz orjinal parça olarak kesilmiş ve aracınız 3 yaşından büyük ise. karşı aracın sigortası bu durumda yedek parçalar için yan sanayi fiyatını öder. orjinal parça ile yedek parça arasındaki fark ise kasko firmanız tarafından karşılanır. dolayısı ile kasko firmanızın da cebinden para çıkacaktır.
    servisler bazen aracı onarım yaparak kazanç sağlamanın yanında pertten aracı alarak alım-satımından da para kazanmak istiyorlar.
    sigorta şirketi, eksper ve servisin konuşmalarının tutmaması normal (aslında anormal)
    burda dikkat etmeniz gereken olay şudur. eksper sigorta şirketi ile yazılı olarak görüşür genelde. servis te eksper ile mail, whatsapp vs. ile görüşüyordur muhtemelen. bu görüşmelerin ekran görüntüsünü isteyerek kim ne demiş, kim ne yapmış daha net belli olur.
    ayrıca eksper, servis ve sigorta şirketine müracatlarınızı mümkün mertebe yazılı yapın. elinizde belge ve yeri geldiğinde delil olarak bulunsun.
    bunlarla çok uğraşmak istemiyorsanız e devlet üstünden durumu hazine müsteşarlığına bildirin.
    www.turkiye.gov.tr
    Sigortacılık Şikayet Başvuru ve Takip
    https://www.turkiye.gov.tr/hm-sigortacilik-sikayet-basvuru-ve-takip

    hazine müsteşarlığı sigorta şirketinden ve eksperden savunma ister genelde. gelen cevapları da size bildirir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.