Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.451
Cevap
131
Favori
249.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şuan vaktim yok ama konuyu baştan sona okucam kesinlikle vaktim olduğunda. hocam size aklıma takılan bi kaç soru sormak istiyorum kimseden net bi cevap alamadım herkes farklı bişey söylüyor.

    aracımızda zorunlu trafik sigortası var fakat kasko yok bi kazaya karışsak ve aracımız pert olsa
    1- tamamen biz hatalıyız
    2- tamamen karşı taraf hatalı
    3- hata oranı yarı yarıya yada oranlar yakın

    bu durumlarda aracımızın pert değerini kendimizin sigortası yada karşı tarafın sigortası karşılar mı yada bu durum kaskoya özel bi durummudur? karşılarsa hangi durumlarda karşılar? ( her durumda alkolsuz ve ehliyetli sürücüler)

    başka bi sorum ise forumda efsane olmaya doğru koşan " arkadan vuran her zaman suçludur" karmaşası. tamamen atıyorum otobanda 120 km ile ilerliyoruz normal bi şekilde önümüzdeki araç ani frenle durdu fakat biz duramadık ve vurduk suçlu biz mi oluyoruz burda? yada normal yolda seyir halındeyken aracın teki önümüze kırdı ve frene asıldı arkadan vurduk gene şuçlu bizmiyiz? bu gibi durumlar dikkate alınıyor mu yoksa arkadan vuran araca şartlar göz önüne alınmadan bütün suç yükleniyor mu?




  • Sayın spad;

    Öncelikle geçmiş olsun. Aracınız pert olacak gibi görünüyor. İşleyiş hakkında özel mesaj yazdım. Burada da konuyu takip eden diğer arkadaşları aydınlatmak için değineyim;

    Sigorta şirketiniz bir eksper görevlendirecek. O eksper de, aracın hasarlı halinin değerini araştıracak (sovtaj), servisin çıkardığı parça ve işçilik bilgilerine bakacak, şirketin alternatif onarım (en ucuz maliyetle onarım ihalesi) uygulaması varsa bu aracı en uygun ücrete onaracak servisleri araştıracak, sonra aracın rayiç değerini belirleyecek, raporunu gönderecek. Sonra da yüksek ihtimal şirket sizinle pazarlığa oturmaya çalışacak.

    Aracınızın hasar tespiti için kendiniz de bir eksper atayabilirsiniz. Ücretini sigorta şirketi karşılayacaktır.

    Tekrardan geçmiş olsun, umarım bedeni bir zarar olmamıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tazmannia

    şuan vaktim yok ama konuyu baştan sona okucam kesinlikle vaktim olduğunda. hocam size aklıma takılan bi kaç soru sormak istiyorum kimseden net bi cevap alamadım herkes farklı bişey söylüyor.

    aracımızda zorunlu trafik sigortası var fakat kasko yok bi kazaya karışsak ve aracımız pert olsa
    1- tamamen biz hatalıyız
    2- tamamen karşı taraf hatalı
    3- hata oranı yarı yarıya yada oranlar yakın

    bu durumlarda aracımızın pert değerini kendimizin sigortası yada karşı tarafın sigortası karşılar mı yada bu durum kaskoya özel bi durummudur? karşılarsa hangi durumlarda karşılar? ( her durumda alkolsuz ve ehliyetli sürücüler)

    başka bi sorum ise forumda efsane olmaya doğru koşan " arkadan vuran her zaman suçludur" karmaşası. tamamen atıyorum otobanda 120 km ile ilerliyoruz normal bi şekilde önümüzdeki araç ani frenle durdu fakat biz duramadık ve vurduk suçlu biz mi oluyoruz burda? yada normal yolda seyir halındeyken aracın teki önümüze kırdı ve frene asıldı arkadan vurduk gene şuçlu bizmiyiz? bu gibi durumlar dikkate alınıyor mu yoksa arkadan vuran araca şartlar göz önüne alınmadan bütün suç yükleniyor mu?

    1) Cepten karşılarsınız.
    2) Karşı aracın trafik sigortası karşılar
    3) Karşı aracın trafik sigortası, kusur oranına göre ödeme yapar. 50-50 kusurda aracınızın yarı parasını alırsınız. Siz 75 kusurlusunuz diyelim, aracın bedelinin % 25 ini alırsınız. 25 kusurlu iseniz yüzde 75ini alırsınız. Arta kalan kısımları cepten karşılarsınız. Aracı ister satarsınız ister tamir ettirirsiniz.

    Ancak uygulama bu kadar basit değildir. Trafik sigortasında aslına bakarsanız pert diye bir şey yoktur. Aracın değeri belirlenir, hasarlı halinin de değeri belirlenir, sonra üstü size ödenir. Sonra aracı ister sat, ister tamir ettir bin. Ben sadece sorulara cevap vermek adına kısa tuttum. Cevaplar kafi gelmezse soruları detaylandırabilirsiniz.

    Otoban örneğinde arkadan gelen araç kusurludur. Çünkü takip mesafesi denen bir olay var. Böyle bir yazılı kural sanırım yok ama pratikte, hızın yarısı kadar metre arada bırakmak lazım diye bilinir. 70 le giderken, öndeki araçla aranızda 35 metre mesafe bırakmak gerekir yani.

    Diğer durumda ise, kontrolsüz şerit değiştirme hatasından öndeki araca da kusur verilebilir. Polis raporunda asli ya da tali kusur verilebilir, anlaşmalı tutanakta ise 50-50 kusur verilebilir. Ancak verilir demiyorum, verilebilir diyorum :) Sizin de dediğiniz gibi, arkadaki araç genelde kusurlu çıkar. Çünkü ne olursa olsun takip mesafesini bırakmak zorundadır.

    Bu arada, trafik sigortası, zarar verilen üçüncü şahısların zararlarını karşılar. Kendi hasarınız eğer kasko sigortanız var ise karşılanır. (Kaskoda ihtiyari mali mesuliyet sigortası vardır, bunun amacı da zorunlu trafik sigortasının limitlerini arttırmaktır. Kasko, üçüncü şahısların hasarlarını karşılamaz dersek hata yapmış oluruz. Trafik sigortası sonuçta zarar verilen şahısların zararlarını belirli limitlere kadar karşılar. İMM de bu limitleri arttırmak için yapılır)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sigorta Eksperi -- 12 Ağustos 2013; 0:13:19 >




  • iyi akşamlar hocam bir konu açtım sana yönlendirdiler;
    ben park alanında bir araca çarptım 2 arabanında zorunlu trafik sigortası var ayrıca çarptığım adamın kaskosuda var. benim arabada hiçbir hasar yok çok ufak bir çizik. ben kendi arabamı yaptırmayacağım. adamın arabasını yaptırmak bana düşer herhalde ama adama ulaştım hiçö oralı değil aramıyor ilgilenmiyor dedim size elden vereyim 200 lira kıendiniz uğraşın kaskodan istrerseniz yada tutanak tutalım benim sigortamdan ödensin adam olur dedi çekti ğitti. şimdi şehir dışında. benim ne yapmam lazım?? yarın öbürgün adam ben arabamı yaptırdım falanca serviste alın size 2 bin tl lik fatura die çıkıp gelmesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zattar

    iyi akşamlar hocam bir konu açtım sana yönlendirdiler;
    ben park alanında bir araca çarptım 2 arabanında zorunlu trafik sigortası var ayrıca çarptığım adamın kaskosuda var. benim arabada hiçbir hasar yok çok ufak bir çizik. ben kendi arabamı yaptırmayacağım. adamın arabasını yaptırmak bana düşer herhalde ama adama ulaştım hiçö oralı değil aramıyor ilgilenmiyor dedim size elden vereyim 200 lira kıendiniz uğraşın kaskodan istrerseniz yada tutanak tutalım benim sigortamdan ödensin adam olur dedi çekti ğitti. şimdi şehir dışında. benim ne yapmam lazım?? yarın öbürgün adam ben arabamı yaptırdım falanca serviste alın size 2 bin tl lik fatura die çıkıp gelmesin

    Geçmiş olsun öncelikle. Kaza anında fotoğraf çekildiyse sıkıntı olmaz sizin için. 200 liralık bir hasara 2 bin lira isterse kaza anında çekilen fotoğrafı delil gösterirsiniz.

    Ama, siz işinizi madem sağlama almak istiyorsunuz, üzerinizde herhangi bir sorumluluk bırakmak istemiyorsunuz, size şunları önereyim;

    Trafik sigortası genel şartlarında, sigorta ettirenin yükümlülükleri başlığı altında şöyle yazar,

    "Bu sözleşmeye göre, sorumluluğunu gerektirecek bir olayı, haberdar olduğu andan itibaren beş gün içinde sigortacıya ihbar etmek"

    Yani, siz kendi üzerinizden yükümlülüğü atmak istiyorsanız bu olayı 5 iş günü içinde sigorta şirketinize bildireceksiniz. Bunun en geçerli yolu iadeli taahhütlü posta gönderimidir. Yarın öbür gün ola ki karşı aracın sahibi mahkemeye gitti diyelim, siz bildirimi yaptığınızı ispat ettiğinizde sorumluluğunuzu yerine getirmiş olacaksınız.

    Elinizde kazaya ilişkin tüm evrakları, fotoğrafları iadeli taahhütlü postayla, ilgili şirketin ilgili departmanına gönderin. Gönderim adresini de sigorta şirketinizi arayarak öğrenebilirsiniz.




  • Hocam merhabalar dün kırmızı ışıkta durduğumda arkadan bir araç hızlı geldiği için göya beni geçecek sanmış duramamış kırmızıda nasıl geçeceksem, arkadan vurdu , onun kaputta tamponda baya hasar var kasko varmış ama onunda benimde ilk kazam dı çok acemiyiz işlemler konusunda neyse tutanak yazdık ama harala gürele bazı eksik kısımlar olmuş ve bende tutanağın kopyasını almayı unuttum ve tutanakta imza falan atmadık acemilik işte benim sadece arka bagaj kapağında hafif kasma oldu kapak kapanmıyor hasar olarak ben arkadaştan ehliyet fotokopisini , ruhsat fotokopisini, ve sigorta poliçe fotokopisini araç trafik belgesi fotokopisini aldım bende verdim benin resim çekme şansım olmadığı için araçları kaldırmadan 7-8 tane görünür resim çektik ama resimleri o anda ben alamadım dürüst bir arkadaşa benziyordu ben sana gönderirim abi dedi aslında orada yollayacaktı ama benim cep buna müsait değildi neyse telleri de aldık ayrıldık

    benim bir tek araç muayenem 3 ay geçti sigortam falan var şimdi merak ettiğim bu durumda bir sıkıntı çıkar mı yani benim hasarım büyük değil ama ödenmeme gibi bir durumu olabilir mi birde bu süreç nasıl işleyecek aracı nasıl ve ne zaman ve nereye yaptırmam gerekecek bu konularda hiç bilgim yok yoksa ben gidip kendim sanayide bagaj kapağımı yaptırayım mı çok sürerse araç açık geziyoruz gece bırakırken dışarıda çekiniyorum sonuçta işlemler uzarsa bana sıkıntı çıkacak

    bana bu durumla ilgili yol yordam anlatabilirseniz çok sevinirim yoksa tutanak imzalamadık tam anlamıyla doldurmadık diye ben birş ey alamam mı acaba çok teşekkür ederim merakla sizden beni yönlendirecek bir dönüş bekliyorum saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blade__

    Hocam merhabalar dün kırmızı ışıkta durduğumda arkadan bir araç hızlı geldiği için göya beni geçecek sanmış duramamış kırmızıda nasıl geçeceksem, arkadan vurdu , onun kaputta tamponda baya hasar var kasko varmış ama onunda benimde ilk kazam dı çok acemiyiz işlemler konusunda neyse tutanak yazdık ama harala gürele bazı eksik kısımlar olmuş ve bende tutanağın kopyasını almayı unuttum ve tutanakta imza falan atmadık acemilik işte benim sadece arka bagaj kapağında hafif kasma oldu kapak kapanmıyor hasar olarak ben arkadaştan ehliyet fotokopisini , ruhsat fotokopisini, ve sigorta poliçe fotokopisini araç trafik belgesi fotokopisini aldım bende verdim benin resim çekme şansım olmadığı için araçları kaldırmadan 7-8 tane görünür resim çektik ama resimleri o anda ben alamadım dürüst bir arkadaşa benziyordu ben sana gönderirim abi dedi aslında orada yollayacaktı ama benim cep buna müsait değildi neyse telleri de aldık ayrıldık

    benim bir tek araç muayenem 3 ay geçti sigortam falan var şimdi merak ettiğim bu durumda bir sıkıntı çıkar mı yani benim hasarım büyük değil ama ödenmeme gibi bir durumu olabilir mi birde bu süreç nasıl işleyecek aracı nasıl ve ne zaman ve nereye yaptırmam gerekecek bu konularda hiç bilgim yok yoksa ben gidip kendim sanayide bagaj kapağımı yaptırayım mı çok sürerse araç açık geziyoruz gece bırakırken dışarıda çekiniyorum sonuçta işlemler uzarsa bana sıkıntı çıkacak

    bana bu durumla ilgili yol yordam anlatabilirseniz çok sevinirim yoksa tutanak imzalamadık tam anlamıyla doldurmadık diye ben birş ey alamam mı acaba çok teşekkür ederim merakla sizden beni yönlendirecek bir dönüş bekliyorum saygılar.

    Geçmiş olsun. Tutanağı imzalamadıysanız karşı taraf da, siz de hasarınızı sigorta şirketlerinden gideremezsiniz. Öncelikle bu arkadaşla telefonlaşın, tutanağa karşılıklı ıslak imza atın. Eğer tutanak otokopili ise kopyası olan arka sayfaya da her ikiniz birer ıslak imza daha atın. Eğer tutanak otokopili değilse tutanağın fotokopisini çektirin ve fotokopi tutanağa da birer ıslak imza atın. Eğer imza yoksa dediğim gibi diğer araç da hasarını şu an tazmin edemez. Sizin ıslak imzanız gerekli. tabi karşı taraf sizin yerinize bir imza atıverdiyse orasını bilemem. İmza olayını çözdükten sonra, fotoğrafları da ya bir kırtasiyede yazdırın ya dijital ortamda edinin. Sonra tanıdığınız, güvendiğiniz bir servise giderek evraklarınızı teslim edin. Eğer bu imza ve karşı araç fotoğrafları sorunlarını çözerseniz hasarınızın ödenmemesi gibi bir durum söz konusu olmaz.

    Kazadan sonra, kazaya karışan tüm araç sahipleri/sürücüleri, tutanaklardan birer adet ıslak imzalı olarak edinmelidir. Mümkünse olay yerinde, araçların hasarlı kısımları ve plakaları görünecek şekilde fotoğraf çekilmelidir, tüm evrakların (ehliyet, ruhsat, trafik poliçesi) fotokopisi çektirilmeli ya da telefonlarla okunaklı biçimde fotoğrafları çekilmek suretiyle tüm taraflarca edinilmelidir.




  • Merhaba,

    Benim bir sorum olacak izninizle. Önceki gün motosikletimle yoldan çıkarak yol kenarındaki toprak birikintisine çarptım ve motosiklet yana devrildi. Hızım yavaş olduğu için ağırlıklı olarak çizikten oluşan hasarlar var mevcut. Kaskom mevcut. Sigorta yapan firmayı aradığımda tutanağa gerek olmadığın söylendi. Bende meskun bir yerde olduğum için o şekilde yaptım. Fotoğraflarım mevcut. Hasar alan yerler pilastik olduğu için tamir edilecek yerler değil. malumunuz motosikletlerde de parçalar çok pahalı. Kısacası sadece çizikten dolayı bir parçayı değiştirmeme gibi bir durum çıkartabilir mi ekspertiz ? Böylesi bir uygulama ile karşılaşırsam ne yapmalıyım. Bu duruma düşmemek için ekspertizi ben mi bulmalıyım sizce ? Teşekkürler
  • Zaten hasar dosyanız açılmıştır. Ekspertiz konusunda uyuşmazlık yaşarsanız kendiniz de eksper tayin edebiliyorsunuz. Öncesinde de tayin edebiliyorsunuz. Ama dosyanız açıldığı için şirket tarafından atanan meslektaşımın kararını beklemenizi tavsiye ederim. Eğer parçaların değişimi konusunda ısrarcı olursanız, eksper de bunu onaylamazsa dediğim gibi kendiniz başka bir eksperi dışarıdan tayin edebilirsiniz. Geçmiş olsun.
  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Yok henüz dosya açılmadı. motosiklet bende kullanıyorum şuan. Sigortayı yapan acente ile görüştüm ve dilediğim bir servise götürdüğümde oradan yardımcı olunacağı söylendi. Expertiz vs... diğer bir yandan acentamdan şu şekilde bir öneri geldi. Yürür aksaamda bir problem olmadığını düşünüyorsanız şubatta kaskonun yılı doluyor. Bekleyin kazasızlık indirimden yararlanın sonrasında. bildirim yapar oluşan problemleri giderirsiniz dediler.

    Ben hemen yaptırtmak istiyorum %40 indirim almadan yenilemeyi düşünüyorum kaskomu. Bu şekilde yaparsam başka ne türlü bir zararı olur bana.

    acentanın bunu öneriyor olması bana biraz garip geldi. Yani sigorta şirketlerin ve ekspertizlerin bilerek göz yumduğu bir durum mu bu.


    bir diğer konu ise kıyafet ve kaskım için 2000 tl teminatım var detayı aşşağıda ben kaza tutanağı tutturmadığım halde açıklmaya göre kaskım için ödeme alman mümkün mü ?

    KIYAFET VE AKSESUARLAR KLOZU :

    * Sigortalıya ait motosiklet kaskı ve kıyafetleri sadece kazalarda göreceği zararlara karşı 2.000.- tl

    limit ile poliçe kapsamına dahil edilmiştir.Hasar anında kaza zaptı ve hasarlanan kask ve /veya

    kıyafetin şirketimize teslimi zorunludur, aksi halde kask ve /veya kıyafete gelecek zararlar teminat

    dışında kalacaktır.

    teşşekürler




  • Kasko sigortası genel şartlarına göre, gerçekleşmiş hasarı 5 iş günü içinde sigorta şirketine bildirmek zorundasınız. Piyasada uygulama nasıldır bilmiyorum, ben size bildirim süresini geçirmemenizi tavsiye ederim.

    Kıyafet ve kask talebiniz olumsuz karşılanır gibi görünüyor. Çünkü ortada tutanak yok.

    Ama tutanak tutulmasına gerek yoktur cevabını aldığınız için ödenme ihtimali de olabilir.
  • sigorta experine cok teskkur ediyorum benim sorum yok suan ama bu bilgileri basima bsy gelmeden ogrenmem cok iyi oldu basta sigorta experi olmak uzere herkeze tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi invention -- 28 Ağustos 2014; 17:49:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli Sigorta Eksperi istemeden sizi yorduğum için hakkınızı helal edin.

    Park halindeki aracımı iş makinesi biçti ve aracı servise çektim.

    Kaza raporunda operatör %100 suçlu.

    Araçta Ön kapı,arka kapı,tavan arka cam,arka tampon içeri girmiş ve camlar gitmiş.

    1 haftadır serviste ve adliyeden aldığım kaza raporunu servise teslim ettim bekliyoruz.

    Araç 2011 model(aracın piyasa değeri 24-26 bin) ve zorunlu trafik sigortası var bu durumda olan bir araca nasıl bir talepte bulunabiliriz.

    mağdur olmamak için nasıl hareket etmeliyim tekrar teşekkürler.
     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.




  • Değer kaybı için sigortaya başvurma şartları nasıldır ?

    Mesela aracın yaş ve kilometresinin bir önemi var mı ?

    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_19

    Değerli Sigorta Eksperi istemeden sizi yorduğum için hakkınızı helal edin.

    Park halindeki aracımı iş makinesi biçti ve aracı servise çektim.

    Kaza raporunda operatör %100 suçlu.

    Araçta Ön kapı,arka kapı,tavan arka cam,arka tampon içeri girmiş ve camlar gitmiş.

    1 haftadır serviste ve adliyeden aldığım kaza raporunu servise teslim ettim bekliyoruz.

    Araç 2011 model(aracın piyasa değeri 24-26 bin) ve zorunlu trafik sigortası var bu durumda olan bir araca nasıl bir talepte bulunabiliriz.

    mağdur olmamak için nasıl hareket etmeliyim tekrar teşekkürler.
     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Aracınızın pert edilmesi avantajınıza olacaktır. Değer kaybınızı karşı tarafın sigortasından karşılarsınız ancak süre ister, ayrıca ne kadar alınabilir, muamma.

    İlk etapta aracın piyasa rayiç değerinde pert edilmesi yönünde talep belirtin.

    Eğer anlaşamazsanız ve pert hususunda ısrarcıysanız kendiniz bağımsız olarak ekspertiz raporu alarak yine hakkınızı arayabilirsiniz.

    Aracınızdan memnunsanız ve bu kaza sonucu aracınız onarılırsa, dediğim gibi değer kaybınızı tahsil etme yoluna gidebilirsiniz.

    Onarım durumunda büyük bir kaybınız olacağı aşikar.

    Bu arada aracınız kaskonuzdan mı karşı tarafın trafik sigortasından mı işlem görüyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    Değer kaybı için sigortaya başvurma şartları nasıldır ?

    Mesela aracın yaş ve kilometresinin bir önemi var mı ?

    Teşekkür ederim.

    Yaş ve km değerinin her halükarda önemi var. Bu hususta bir "değer kaybı taslağı" denen bir ucube var ancak çok fazla dillendirmek istemiyorum yanlış algılanmasın diye.

    Değer kaybı raporu yazarken kendi kriterlerimi yazayım;

    Yaş ve Kilometre,

    Aracın geçmiş hasar/kaza kayıtlarının detaylı incelemesi,

    Hasarda aracın gördüğü darbenin şiddeti (Egemen_19 arkadaşımızın gönderdiği fotoğraf bu hususta iyi bir örnek oldu, görüldüğü gibi kamyon aracı biçmiş, bu aracın tavan sacında meydana gelen hasarla sıradan bir çizik hasarı eşdeğer olarak raporlanamaz)

    Kazada hasar gören parça adedi,

    Aracın kasko değer listesi fiyatı ve piyasa rayiç değeri,

    Onarımı yapan servis ve kullanım biçimi gibi kriterleri değerlendirerek raporlar yazılmaktadır.

    Başvurma şartı olarak şunu tekrar dile getireyim, kazada tam kusurlu iseniz başvuramazsınız. Ya tamamen kusursuz olmanız gerek ya da paylaşımlı kusurlu (%25, 50, 75 kusurlu olursanız kusur nispetinde değer kaybı alınır)




  • Karşı tarafın sigortasından işlem görmekte, zarar veren araç belediyeye ait.

    aracımın pert'e ayrılmasından yanayım, bağımsız ekspertiz nasıl çalışmakta ve ne gibi yararı olacaktır, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    Değer kaybı için sigortaya başvurma şartları nasıldır ?

    Mesela aracın yaş ve kilometresinin bir önemi var mı ?

    Teşekkür ederim.

    Yaş ve km değerinin her halükarda önemi var. Bu hususta bir "değer kaybı taslağı" denen bir ucube var ancak çok fazla dillendirmek istemiyorum yanlış algılanmasın diye.

    Değer kaybı raporu yazarken kendi kriterlerimi yazayım;

    Yaş ve Kilometre,

    Aracın geçmiş hasar/kaza kayıtlarının detaylı incelemesi,

    Hasarda aracın gördüğü darbenin şiddeti (Egemen_19 arkadaşımızın gönderdiği fotoğraf bu hususta iyi bir örnek oldu, görüldüğü gibi kamyon aracı biçmiş, bu aracın tavan sacında meydana gelen hasarla sıradan bir çizik hasarı eşdeğer olarak raporlanamaz)

    Kazada hasar gören parça adedi,

    Aracın kasko değer listesi fiyatı ve piyasa rayiç değeri,

    Onarımı yapan servis ve kullanım biçimi gibi kriterleri değerlendirerek raporlar yazılmaktadır.

    Başvurma şartı olarak şunu tekrar dile getireyim, kazada tam kusurlu iseniz başvuramazsınız. Ya tamamen kusursuz olmanız gerek ya da paylaşımlı kusurlu (%25, 50, 75 kusurlu olursanız kusur nispetinde değer kaybı alınır)





    ilginiz için öncelikle teşekkür ederim.

    Karşı taraf %100 suçlu(Kırmızı ışıkta geçerek çarptı) ve aracım yapım sürecinde.Sigorta parçaları servise göndermeye başlamış ve hala yapım için sigorta onayı bekleniyor.

    Aracın servisten yedek parça temini ve işçilikle 12 bin liraları buluyor ama sigorta parçaları kendi yolladığı için muhtemelen bu fiyat düşecek.

    Aracım 2008 model Peugeot 207 1.6 hdi premium ve 104 binde.

    Daha önceden 2000 liralık küçük bir hasarı var.

    Aracın ön tarafında değişmeyen neredeyse yok gibi haliyle satarken kayda değer bir değer kaybı yaşayacağım.

    İnternet piyasasına göre fiyatı 25 bin liradan başlıyor benim aracın versiyonunun.

    Sigorta beni hiç aramadı ve herhangi bir diyalog kurmadık servis bağlantıyı sürdürüyor.

    Ben hala parçaların yollandığı ve tamirat için onay verilmediğinden dolayı aracımı pert etmleri için pazarlık edebilir miyim ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_19

    Karşı tarafın sigortasından işlem görmekte, zarar veren araç belediyeye ait.

    aracımın pert'e ayrılmasından yanayım, bağımsız ekspertiz nasıl çalışmakta ve ne gibi yararı olacaktır, teşekkürler.

    Öncelikle sigorta şirketi tarafından tayin edilen meslektaşımın raporunu bekleyin. Size dönüş yapacaklardır, aracınızı tamir ettirelim, ya da şu şartlarda pert edelim gibi seçenek sunacaklardır. Şu an sizin durumunuzda, başka bir eksper tayin etmenizin bir yararı olmayacaktır, öncelikle sigorta şirketinin ya da atanan eksperin size yapacağı teklifi beklemeniz menfaatinize görüşündeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    Değer kaybı için sigortaya başvurma şartları nasıldır ?

    Mesela aracın yaş ve kilometresinin bir önemi var mı ?

    Teşekkür ederim.

    Yaş ve km değerinin her halükarda önemi var. Bu hususta bir "değer kaybı taslağı" denen bir ucube var ancak çok fazla dillendirmek istemiyorum yanlış algılanmasın diye.

    Değer kaybı raporu yazarken kendi kriterlerimi yazayım;

    Yaş ve Kilometre,

    Aracın geçmiş hasar/kaza kayıtlarının detaylı incelemesi,

    Hasarda aracın gördüğü darbenin şiddeti (Egemen_19 arkadaşımızın gönderdiği fotoğraf bu hususta iyi bir örnek oldu, görüldüğü gibi kamyon aracı biçmiş, bu aracın tavan sacında meydana gelen hasarla sıradan bir çizik hasarı eşdeğer olarak raporlanamaz)

    Kazada hasar gören parça adedi,

    Aracın kasko değer listesi fiyatı ve piyasa rayiç değeri,

    Onarımı yapan servis ve kullanım biçimi gibi kriterleri değerlendirerek raporlar yazılmaktadır.

    Başvurma şartı olarak şunu tekrar dile getireyim, kazada tam kusurlu iseniz başvuramazsınız. Ya tamamen kusursuz olmanız gerek ya da paylaşımlı kusurlu (%25, 50, 75 kusurlu olursanız kusur nispetinde değer kaybı alınır)





    ilginiz için öncelikle teşekkür ederim.

    Karşı taraf %100 suçlu(Kırmızı ışıkta geçerek çarptı) ve aracım yapım sürecinde.Sigorta parçaları servise göndermeye başlamış ve hala yapım için sigorta onayı bekleniyor.

    Aracın servisten yedek parça temini ve işçilikle 12 bin liraları buluyor ama sigorta parçaları kendi yolladığı için muhtemelen bu fiyat düşecek.

    Aracım 2008 model Peugeot 207 1.6 hdi premium ve 104 binde.

    Daha önceden 2000 liralık küçük bir hasarı var.

    Aracın ön tarafında değişmeyen neredeyse yok gibi haliyle satarken kayda değer bir değer kaybı yaşayacağım.

    İnternet piyasasına göre fiyatı 25 bin liradan başlıyor benim aracın versiyonunun.

    Sigorta beni hiç aramadı ve herhangi bir diyalog kurmadık servis bağlantıyı sürdürüyor.

    Ben hala parçaların yollandığı ve tamirat için onay verilmediğinden dolayı aracımı pert etmleri için pazarlık edebilir miyim ?

    Eğer parçalar tedarik edilmeye başlandıysa aracınızın onarımına onay verilmiş olmalı. Öteki türlü neden yedek parça göndersinler. Bence ilgili şirketi arayarak derdinizi direkt olarak anlatmayı deneyin. Servisinizden dosya numarasını öğrenin, hangi şirketten yapılıyorsa onları arayarak durum hakkında bilgi alın.

    Eğer aracınızın onarımına kesin karar verilmişse değer kaybı talep edebilirsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.