Şimdi Ara

Egzoz Emisyon Değerleri Yüksek Çıkması Ve Ne Tavsiye Edersiniz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
2
Favori
30.101
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tüvtürk araç muayenesinde dizel aracın egzoz emisyon değerleri yüksek çıtkı, tavsiyeleriniz nelerdir? Araçta DPF yok, katalizör temizliği, EGR bakımı, malifot bakımı, enjeksiyon testi ve bakımı



  • Basitten zor kısma doğru yazmaya çalıştım.

    1)Egzoz emisyon kontrolünden önce aracın yeterince ısınmış olmasına dikkat edin.
    2)Hava filtresinin yeni olmasına dikkat edin.
    3)Egr temizliği yaptırın.
    4)Emme manifoldu temizliği yaptırın.

    Eğer hala emisyon değerleri istenilen sonuçlara ulaşamıyorsa enjektörlerde ultrasonik temizlik düşünülebilir.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi player_x -- 24 Şubat 2019; 8:30:39 >
  • Araba dizel motor 7 yaşında ve 40.600 km'de. Genelde kısa mesafe ve düşük devirde kullanıldı (2000-2500 devir) her sene, senede bir defa uzun yolda kullandık.

    Dün TüvTürk öncesi egzoz emisyonunu dışarıya yaptırdım, yaptırmadan önce depoya iki kutu katkı maddesi koydular. Boş şişelerden birini aldım, bagajda duruyor. Değerler katkı maddesi ile düşük çıktı.

    Kimisi EGR yada katalizör temizliğini tavsiye etmiyor, araba eskisi gibi olmuyor diyenler var. Şuan arabada her hangi bir performans sorunu bulunmuyor. Acaba yine de EGR temizliği, Emme manifoldu bakımı yaptırmak gerekir mi? Hatta EGR temizliği içinde yaptırıp, sorun yaşayan insanlar varmış. Acaba benim araba da performans sorunu olmadığı için de hiç ustalara müdahale ettirmesem doğru mu yaparım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coderMX -- 24 Şubat 2019; 10:58:48 >
  • coderMX C kullanıcısına yanıt
    Emme manifoldu bakımı olmaz temizliği olur, egr temizliğinin zararı olacağını düşünmüyorum çünkü bu temizlik ile motorun tekrar yanmamış egzoz gazının motora girişini kolaylaştırarak yanma verimini artıracaksınız.

    Egr temizliği sorun yaşama konusunda yorum yapamayacağım.

    Katalizör temizliği işine hiç girmeyin bu konuda yurtdışı kaynaklı çok fazla video izledim temizlik sonucu yeterli bir verim alabilen görmedim.

    Ek: egr nin nasıl çalıştığı hk kısa bir video

    https://youtu.be/uAN6_8n8Pfo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi player_x -- 24 Şubat 2019; 22:1:28 >
  • Haftasonu tekrar TüvTürk'e gittim, egzoz emisyonunu dışarıya yaptırdım, üç yer ile görüştüm, ilki katkı maddesi olmadan emisyon değerlerin düşmez, ben yarım gaz verip geçsem olmaz mı diye sormuştum ama kabul etmedi, ikinci yer (arabanın yakıt tipini sordu) dizel araca emisyon veremiyorum cihazım bozuk dedi, üçüncü yerde aynı şekilde yarım gaz ile kabul emisyon vermeyi kabul etmiyoruz dedi, katkı maddesi koyarız depoya dedi. Sonuç olarak vakit daraldığı için katkı maddesini kabul ettim. Daha önce TüvTürk'ün verdiği kağıdı gösterdim, oranların yüksekmiş, iki kutu katkı maddesi koymamız lazım dedi. 2 x 50 TL = 100 TL + 65 TL emisyon ücreti, 5 TL iskonto ile 160 TL'ye mal oldu. Esmiyonu tekrar ücretsiz TüvTürk'te yaptırabilirdim ama ya kalırsam diye endişe ettim. Emisyon değerleri 0,80'lere kadar düştü. TüvTürk'e normal muayene için gittim ve arabanın sağ farı patakmış yine kaldım. TüvTürk Dudullu çıkışında beyaz Kartal'da bekleyen gençler var. Aynı gün randevu + far ücreti olarak 50 TL istediler, bende randevuyu ben alırım telefonla dedim, 30 TL far ampül parası verdim. Ampül değişiminden sonra TüvTürk'ün önene tekrar geldim, telefon ile randevu alamadım, üç kişi ile görüştüm, istasyon amiri dahil kimse yardımcı olmadı, diğer yerler için randevu almamı tavsiye ettiler. Gittiğim gün sadece Ömerli tarafında otomobil randevusu vardı. Ömerlide çok uzak diye gitmedim. Kısacası bir ampül yüzünden muayeneden geçememk ve kimsenin yardımcı olmaması beni sinir etti. Bir önceki hafta Bosch Car Servisinde far yükseklik ayarını yaptırmıştım (geri park, sinyal lambası, arka plaka lambasını kontrol etmiştim) ve o hafta arabayı hiç kullanmamıştım, sonuç olarak Dudullu'da far ampülünün patladığını düşünüyorum. 30 günlük ücretsiz muayene tekrarı süresi dolmak üzere olduğu için mecburen iki gün sonrasına tekrar randevu aldım ve iş yerinden izin alıp tekrar gittim ve muayeneden geçtim. Ama motor no okunamıyor, akü kutup başı muhafaza kapağı yok gibi hafif kusurları hiç kontrol etmeden tekrar yazmış, kağıdı aldıktan sonra içeriye tekrar girdim, hafif kusurları giderdiğimi neden kontrol edilmediğini sordum, arkadaşın dikkatinden kaçmıştır, düzeltelim ama biraz beklemeniz lazım dediler. Beklemeden çıktım, aldıkları parayı kesinlikle hak etmiyorlar.

    Depoda kullanılan katkı maddesinin boş kutularından birini, araştırmak üzere aldım. Ayrıca Dudullu organize sanayi yerine yetkili servislere gitmenizi tavsiye ederim. Benim emisyon değerlerini aldığım yerde, emisyon cihazının oraya yazı yazmışlar, emisyondan kalırsanız, emisyon ücret iadesi yapılmaz diye. Daha önce gittiğim Fiat yetkili servisi bu konuda çok iyiydi. Ayrıca TüvTürk Dudullu çıkışında bekleyen gençlerde, biraz soyguncu tipi vardı, far için 40 TL istediler, 30 TL far, 10 muayene ücreti dediler (kendilerinin yaptığı gözsle muayene), 30 TL'ye anlaştık, sonradan fiyatı 35 TL'ye çıkardılar, ayıp bu soğakta bekliyoruz gibi laflar ettiler. Bende senin yaptığın ayıp, 30 TL deyip, 35 TL istiyorsun dedim. Randevu alamayınca, tekrar bu gençlerin yanına gittim, belki randevu konusunda bir şekilde aynı gün randevu almanın yolunu biliyorlardır diye ama yerlerinde yoktular.

    Egzoz Emisyon Değerleri Yüksek Çıkması Ve Ne Tavsiye Edersiniz

    Egzoz Emisyon Değerleri Yüksek Çıkması Ve Ne Tavsiye Edersiniz

    Egzoz Emisyon Değerleri Yüksek Çıkması Ve Ne Tavsiye Edersiniz

    Egzoz Emisyon Değerleri Yüksek Çıkması Ve Ne Tavsiye Edersiniz

    Egzoz Emisyon Değerleri Yüksek Çıkması Ve Ne Tavsiye Edersiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coderMX -- 27 Şubat 2019; 0:46:10 >




  • Şöyle bir haber vardı geçenlerde; gözden kaçmasın.

    Araç Muayenelerinde 'Egzoz Emisyon Ölçümü Olmaması' Artık Ağır Kusur Değil

    Egzoz Emisyon Pulu Olmaması Artık Ağır Kusur Sayılmayacak!


    Egzoz Emisyon Pulu olmaması hafif kusur olarak tanımlanıyor. Yeni Düzenleme 16 Ocak 2019 tarihinden itibaren geçerli olacak.

    Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı tarafından yapılan yeni düzenlemeyle, araç muayenelerinde egzoz emisyon ölçümü olmaması artık "ağır kusur" olmaktan çıkarken, kusurun "hafif" kusur olarak sayılacağı bildirildi. Yapılan düzenleme ise 16 Ocak 2019 tarihi itibari ile hayata geçti.


    devamı:https://www.haberler.com/egzoz-emisyon-pulu-agir-kusur-olmaktan-cikarildi-11657706-haberi/




  • benim anlamadığı bu eski servis otobusleri eski kamyonlar nasil geciyor kara duman ata ata gidiyor isiklarda onunuzdeyse kalkista dis havayi kapatin zehirlenmemek elde degil denitim kontrol sifir
  • Belki de araç muayenesi yoktur, çok eski araçlarda üretildiği tarihlerde egzoz emisyon değerlerinin yüksek olması dönemin şartlarında normal karşılanıyor olabilir ve şaunki testlerde o değerler üzerinden yapılıyor olabilir.

    Bazı yorumlarda, DPF'i EGR'yi icat edenin.... diye yorumlar yapılmış. DPF, EGR gibi arızalar benzinli araçlarda da oluyor mu? Katalizör iptali yapılan arçalarda, muayene günü, katalizör mü kiralanıyor? Bilgisi olan var mı? Merak ettiğim için soruyorum. İkinci el araç alırken yüksek km'si veya ağır hasar kaydı varsa, katalizörü var mı, DPF iptal edilmiş mi, arıza lambası yanıyor mu gibi ayrıntılara dikkat etmek gerekir mi? Yani ikinci el araç satan kişilerden kaçı, arıza lambası yanıyorsa bunu ilanda belirtiyor olabilir yada PDF, katalizör iptali oto expertizde anlaşılıyor mu?
  • Bı göz at bakalım belki işine yaracak muanede kalma nedenlerinden biridir bu nalettt ekzoz)
    https://www.youtube.com/watch?v=1_mDJuvmL5U&feature=youtu.be
  • EGR valfi temizliği ve enjektör temizliği dizel araçlarda kaç bin KM'de bir yapılır? Fiat servisi ile daha önce konuşmuştum, servis, aracında çekiş sorunu yoksa yaptırma demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coderMX

    EGR valfi temizliği ve enjektör temizliği dizel araçlarda kaç bin KM'de bir yapılır? Fiat servisi ile daha önce konuşmuştum, servis, aracında çekiş sorunu yoksa yaptırma demişti.
    Ben 50.000 km de bir kez emme manifoldu öncesi egr ağzından liqui moly egr temizleme spreyi kullanıyorum. Bu emme manifold unu da aynı anda temizleyen bir ürün. Araç inanılmaz farklı gidiyor temizlik sonrası. Ayrıca yine her 50.000 km de 1 kez map sensörü temizleyin. Bu temizlik aracınız için can katacak. Bana gelip burada dua edeceksiniz...

    Enjektörleri hiç elleme. 3 depoda 1 kez bu yakıt katkılarından kullan. Ben 200.000 km ye geldim, 8 yaşında ve hala tıkır tıkır ve şehir içi 5.2 ve uzun yolda 3.4 lt yakıyor araç...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhamnet -- 18 Ocak 2020; 3:8:10 >
  • Normalde arabanın bakımlarını Bosch Car servisinde yaptırıyordum. Son bakımda emme molifotu temizliği yapılması için Fiat servisine gittim. Emisyon değerlerinin yüksek çıktığını söyledim. Normal bakım + yapılması gereken başka işlemlerde varsa fiyat bilgisi almak istiyorum dedim. Emme molifotu temizliği, maf temizliği + birşeyin daha bakım/temizliğini yapmışlardı. Alternatör kayışı, fren balataları falan değişti. Servisten arabayı teslim aldığımda hissettim ki, motorun önceki cansızlığından eser yoktu, motor canlandı, fren balatalarının değişimide etkili oldu. Sanki arabayı değiştirimişim gibi canlılık geldi. Fren balatalarının değişimi de biraz daha güven uyandırdı. Ustanın dediğine göre emisyon değerleri normale inmiş, test etmişler. Her 3 senede bir fren yağı ve hirdolik direksiyon yağının değişmesi lazımmış, bunlarıda değiştirdiler.
  • ismail64 kullanıcısına yanıt

    Ben niye emisyondan kaldığım için muayneye giremiyorum ozmn. Böyle bi kanun varsa niye hâla uygulamada değil böyle istasyonada adalete de varya

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.