DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
REKTEFİYE YAPILMIŞ MOTOR NASIL KULLANILMALI VE EN DOĞRU AÇMA YÖNTEMİ NEDİR
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir Kullanıcı
10
Cevap
0
Favori
23.501
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> REKTEFİYE YAPILMIŞ MOTOR NASIL KULLANILMALI VE EN DOĞRU AÇMA YÖNTEMİ NEDİR
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Er
      5 Mesaj
      17 Şubat 2008 00:20:08 Konu Sahibi
      Selam arkadaşlar. Ben 2000 model nissan terrano II dizel 2.7 aracın motorunu rektifiye yaptırıyorum şuanda. Ve rektifiye sonrası en doğru kullanım şekli nedir. Motor açma yöntemi nedir. normal dizelmi yoksa euro dizelmi kullanmalıyım görüşleriniz nelerdir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbullu78 -- 17 Şubat 2008; 0:26:54 >



      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      17 Şubat 2008 00:45:03
      yakıt olarak eurpdizel kullanmanız her bakımdan avantaj sağlayacaktır..ayrıca rektiifiyeli motoru 0 km gibi kabul edersek motor açma gibi bir sıkıntınız olmaz..sadece ilk 1000 km içesisinde 2000 deviri aşmadan vites değiştirmeniz ve ani frenlemelerden kaçınmanız yeterli olacaktır...
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Er
      5 Mesaj
      17 Şubat 2008 00:53:02 Konu Sahibi
      Araç otomatik vites kitapçığından yada aracı kullanırken devir saatine bakıcam kaçbin devirde değişiyor diye eğer 3000 falansa kar modunda kullanmamın bir mahsuru olurmu bildiğim kadarıyla daha düşük devirlerde vites atıyor. Birde yeni rektifiye yapılmış motorların daha alışmadığı için belli bir zaman rodaj denilen uyum dönemi geçirilmesi gerektiğini duymuştum "0"km araçlarda bu rodaj dönemi fabrika ortamında yapıldığından gerekmediğini duymuştum ama şimdi serviste yapmış olsa bu rektefiyeyi, rektifiyeciden çıkan motorda aynı uyumda alıştırma devresi geçirmeden kullanılabilirmi
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      17 Şubat 2008 01:20:08
      rodaj denilen olay artık geride kaldı..rektifiyeden sonra motoru 0 km olarak kabul edip motor bloğundaki hareketli parçaların birbirine alışması için gerekli kritik km tutarını(yaklaşık 1000 km) aracı fazla zorlamadan kullanmanız yeterlidir..aracınızı zor şartlarda kullanmanız gerekiyorsa da fazla uzun süreli olmamak kaydıyla ilk 1000 km içinde yüksek devir çevirmenizde bir sakınca yok..
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Er
      5 Mesaj
      17 Şubat 2008 01:49:34 Konu Sahibi
      Türbülans verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim kafamda oluşan baya önemli soruları cevapladın. ayırdığın zaman emek ve paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbullu78 -- 17 Şubat 2008; 1:53:08 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      470 Mesaj
      17 Şubat 2008 18:44:04
      quote:

      Orjinalden alıntı: istanbullu78

      Türbülans verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim kafamda oluşan baya önemli soruları cevapladın. ayırdığın zaman emek ve paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim.



      BEnce sıfır araç gibi kabul etmek lazım...
      |
      |
      _____________________________

      Bu Ülkenin Ekmeğini Yiyipte İhanet Edenler Bir Gün Ekmeği Yediği Yerden Kurşunu Yer
    • Binbaşı
      1339 Mesaj
      18 Şubat 2008 09:30:36
      quote:

      Orjinalden alıntı: türbülans

      yakıt olarak eurpdizel kullanmanız her bakımdan avantaj sağlayacaktır..



      Aracın motoru Common-rail'se sorun yok, euro-dizel kullanılabilir...

      Ancak aracın motoru eski nesil bir dizelse euro-dizel kullanılması, yakıtın yağlayıcı özelliği daha az olduğu için zararlı olacaktır.
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      29 Mesaj
      18 Şubat 2008 23:00:09
      revizyondan cıkan motorun rodaj süresi bitmeden mutlaka motor yagı ve yag filitresinin degişmesi gerekiyor.bunların degişim km si motordan motora degişir.kullanım kitapçıgında görebilecegini umarım yoksa aracın teknik destek hattını araya bilirsin.ve bu rodaj süresinde pompa avansı enjektör ayarı ve subap ayarını yaptırmakta fayda vardır.
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      19 Şubat 2008 01:34:38
      quote:

      Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk



      Alıntıları Göster




      Aracın motoru Common-rail'se sorun yok, euro-dizel kullanılabilir...

      Ancak aracın motoru eski nesil bir dizelse euro-dizel kullanılması, yakıtın yağlayıcı özelliği daha az olduğu için zararlı olacaktır.




      motor 2.7 lt dizel terrano 2 motoru..eurodizele uygun..
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yarbay
      2017 Mesaj
      19 Şubat 2008 20:19:34
      eet Euro DizeL kuLLamanı tercih ederim hem kaLiteLi hemde donma dercesi biraz daha yüksek diğer dizeLe göre....bu arada ne kadar tuttu kopLe rektefiye......( parça+işçilik+taşlama vb )
      |
      |
      _____________________________

      ***** DemiR24 *****
      SeRviSe GitmeYeN FIAT KullaNıcıLaRı
    • Teğmen
      133 Mesaj
      11 Ocak 2012 17:43:11
      1000 KMDE RODAJI DOLDURMASI ARABANIN SART BENDE SAXO VTS YI REKTEFELIYORUM SIMDI HATTA OKADAR BUYUK BI SIKINTI KI BU REKTEFIYE ISI EGER DUZGUN SARTLAR OLMASI GEREKMEKTEDIR ORNEGIN YENI KKANK PISTON KOL ESKI BLOGA ALISMIS OLMASI GEREK REKTEFIYEDE BUNUNLA BITMIYOR 1000 KM DIYE SABITLEMEMK LAZIM TAHMINI BI RAKAM DIR 1000 KM AMA 1000 KM NIN ALTINDA BI KM DE ARACA COK FAZLA GAZ SIKMAMAK LAZIM

      1000 KMDE RODAJI DOLDURDUKTAN SONRA ABAN ABANABILDIGIN KADAR VESGATE BILE AC :) SIKINTI YOK

      HANI DERLERYA YENI ARABA GAZLAMA MOTORU ACILMAMISTIR O HESAP
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
izmir havalimanı transfer
SEO
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,391
1.2.122

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.