Şimdi Ara

Düşük KM Araç Aldım Yılların bakımını ben yaptım dikkat edin!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
1
Favori
2.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • RsnBrg kullanıcısına yanıt
    1300 TL masraf çok az, bence bu kadarla kapanırsa aracınız çok iyi diye şükredin.

    17 yıllık 260 bin km de araç aldım, 5 ayda 1.500 TL masraf yaptım.
    8 yıllık 100 bin km de araç almıştım; 1.5 senede 6.000 TL masraf yaptım
    17 yıllık 150 bin kmde araç aldım, 6 ayda 1.500 TL masraf yaptım
    9 yıllık 200 bin km de araç aldım; 3 ayda 900 TL masraf yaptım.
    şimdi 5 yıllık 45 bin km de araç aldım ;

    1 ayda:

    fren diskleri , balataların değişimi : 550 TL
    üst kapak değişimi, 4 cant düzeltme, ıvır zıvır : 250 TL
    4 amortisör değişimi ve alt takım bakımı : 1.400 TL
    Ön cam değişimi : 300 TL

    2.500 TL çoktan harcadım.

    Sizden beterler var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    1300 lira hiçbirşey değil mis gibi yıllarca kullanırsın,benim loganın periyodik bakımı serviste1500 lira tutuyor

    1500 mu uzerine biraz daha koyup loganin sifirini alirsin :)

    servis fiyatları böyle malesef bize yine sanayi yolu göründü,yedek parçada pahalı .

    satıp başka araba alsanda sıfır olmadıkça yine aynı masraflar çıkar, belki daha fazla.

    gülü seven dikenine katlanır derlerya ,bakım vergi sigorta derken maaşı hepten arabaya harcıyoruz,Allah'tan istikrar var yoksa naparız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bundan sonra çıkarabileceği masraflar alt takım, amortisörler ve lastik olur. Ama fiyatlar harbiden iyiymis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski aracın sahibi bakmazsa çok masrafı oluyor. ancak kimisi de tam tersi gözü gibi bakıyor. mesela babam gibi titiz adamlara ustalar bile bazen kızıyor. bu arabaya bu kadar masraf olur mu diye. 91 model kartal yıllardır lpg ile biner. her 5 bin km'de yag bakımı yapılır. sonuçta 20w/50 yag konuyor. filtreler ile bereaber 100tl tutuyor. senede 1 kez balatalar değişir. aynı arabayı kullanan çoğu kişi en son ne zaman yag değiştirdiğini bile bilmez.

    hangi 2.el araç olursa olsun bu bakımları da hesap etmek lazım. ben araç almadan önce bir sonraki ağır bakımda çıkabilecek bakımları hesap eder. maliyetime eklerim. sonuçta can taşınıyor.

    2014'te 2005 model volvo s40 almıştım. aldığım araçta hala orjinal isveç malı diskler vardı. artık balatalar diskler üzerinde yuva yapmıştı. diskler balata genişliği kadar tornalanmıştı.

    anti-friz değişimi yaptım. 1 ay sonra kalorifer bağlantı rekoru o-ring patladı. çok masrafım oldu.




  • 1300 tl birşey değil bazı arabaların rutin bakımı o kadar.
    Güle güle kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 yaşında 48 bin km de auris almıştık.ilk sahibi araca ne yaptıysa artık balatalar bitmiş, 4 disk oyulmuştu.torna bile kurtarmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın yapılan işlemlere göre bedava, hele şimdi serviste yeni araçların baskı balata fiyatlarıyla motor alınabiliyorken.
  • Bizdeki auris 3 yasini doldurdu, 8.000 km de(: satarken sorun cikarmasinlar diye dosya actim bi tane arabada duruyor. Her yil servise sokuyorum. Ve ekraklari sakliyorum.
    Garanti bitince ( 2 yil sonra ) satarim. Muhtemel km si de 10 bin olur bu gidisle. 5 yasinda arabanin 10 binde olmasi inandirici degil ama belgeleri var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şanzıman yağı değişmesi tuhafıma gitti... ben hiç değiştirmedim... gerekte duymadım... aldığımdan beri vites geçişleri aynı... araç 140bin km de... baskı balatada hiç değişmedi...
  • 1.300 tl masraf mı ikinci elde ne alırsan al 2.000 tl masraf çıkartır normal şanzıman yağı da değişmez eklenir
  • bizim bahçede var bir tane yatan araç sahibi emekli oldu gitti. 0 km araç aldı 1.sene olmadan vefat etti çocuğu flnda yoktu eşi arada çalıştırdı vs sonra oda bıraktı kocasından hatıra diye satmıyor 10.yıl olmuştur herhalde.
  • Bence hiç bir şey 1300 lira. O aracın motoru temize çıkmış en önemlisi. Bundan sonra sizden pek birşey istemez akü felan yeni ise. Yeni araçların sadece yağ+filitre değişimine 600 700 lira istiyorlar. Bence aracınızın kıymetini bilin ve keyfini sürün.
  • Geçmiş olsun, aracı kaça aldığınıza bağlı olarak değişir bu
  • Üretici şanzıman yağı değiştirilir denilirse değiştirilmelidir. Manuel bile olsa. Otomatiklerde zaten gerekli.
    Şu cümle hoşuma gidiyor: Rafta duran yağın bile belli bir ömrü varken binlerce defa ısınıp soğuyan şanzıman yağı nasıl bozulmaz?
    Fakat zamanında değiştirmedi ise o şanzıman ağlamaya başlamıştır ama eski yağdan ötürü sesi duyulmaz. Devamı için aşağıdaki linklere bakınız:
    http://forum.donanimhaber.com/m_32877736/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_12434387/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 4 Mart 2016; 17:08:50 >




  • demek ki adam periyodik bakımları bile aksatmış...

    ben mesela motoru her 3.000 de yağ değişimine götürüp sağı solu kontrol ettiriyorum..
  • fiyatı okuyana kadar dedim ki herhalde bi araba parası da bakımlarına vermiş. 1300 lira bir şey değil arabayı sıfırlamışsınız işte hayırlı olsun güzel güzel binin
  • Bende aracı alalı 2.5 sene oldu, 98 model Clio. Az kilometreli ama biraz yatmıştı. Seninkine benzer olaylar benimde başıma geldi. Disk-balata, ağır bakımı, sağ aks vb şeyler derken 3000 tl ye yakın harcamışım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar ekmek o kadar köfte.

    Büyük ihtimalle "sahibi olacak gerizekalı" dediğiniz adam size oldukça makul fiyata bu kmli aracı satmıştır. Siz de oh ne güzel ucuza mis gibi araba aldım demişsinizdir. Sonuç böyle. Ucuz etin yahnisi yavan olur, düzenli bakımlı, düşük km yağ gibi aracı da öyle üç kuruşa vermezler sahipleri işte.
  • Bu yüzden eski araç alacaklara tavsiyem şu oluyor:

    Mümkünse motoru bitik olan veya herhangi bir arızası olan arabayı alın. Ucuza alırsınız, kendiniz yaptırırsınız zaten parça fiyatları genelde düşük oluyor. Sonra da binersiniz. Hiç değilse içiniz rahat eder.
  • Hocam zaten araç alınca minimum 1000tl masrafı oluyor. Herşeyi sorunsuzsa bile en basitinden bi takım lastik almanız yağını suyunu değiştirmeniz frenleri kontrol ettirmeniz gerekiyor. 16 yaşında aracın kusursuz olmasını beklemeyin. Antifiriz olayı biraz sıkıntı yaratmış ama triger koparıpta sübapları kestirmeden işin içinden sıyrıldığınız için şükretmelisiniz. Açılmışken segman yatak atılsaydı keşke.

    Güle güle kazasız belasız kullanmanız dileği ile.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.