Şanzıman yağ değişimi
30 Cevap31571 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


806 Mesaj
18 Şubat 2007; 12:06:24 

Şanzıman yağı değişimi kaç km olmalı? Ben 100 bin km de ilk defa değiştirdim.


_____________________________

Aptalca bir şeyi 50 milyon kişi de söylese o hala aptalca birşeydir


276 Mesaj
18 Şubat 2007; 12:22:51 

evet ben de merak ediyorum bu konuyu,,

vites geçişlerim çok dişli, özellikle hava birazcık da olsa soğuksa..


_____________________________


I see a line of cars and they’re all painted black
With flowers and my love both never to come back


 
316 Mesaj
18 Şubat 2007; 12:42:34 

ben gittiğim servise sordum onlar şanzıman yağının değişmeyeceğini söylediler.


_____________________________

bütün otomobiller güzeldir


111 Mesaj
18 Şubat 2007; 13:41:36 

canın ne zaman isterse o zaman değiştir


_____________________________

Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


 
42 Mesaj
18 Şubat 2007; 14:15:19 

1995 honda civic hb ex manuel sanzuman
bi usta 20-50 motor yagi en iyisidir sanzuman icin dedi.
dogruluk derecesi nedir arkadaslar?
Tesekkurler


_____________________________



 
312 Mesaj
18 Şubat 2007; 15:02:27 


serviste bakım yapılırken gerek yok dediler araba 168 binde ya servis bişey bilmiyo yada tam bakım yapılırken ekstra işcilik alınmadığı için üşendiler bimiyorum.baskı balata değişirken mecbur değişiyo yağıda acaba ondanmıdır.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Şubat 2007; 18:19:48 

HER 60 bin KM. şanzıman yağını değiştirin, motor yağını ise motor yağının ömrü 15 bin lik olsa dahi 10 binde değiştirmenizde yarar vardır. Dediğim gibi şanzuman yağını 60 bin km. de değiştiriyoruz. Bu bilgiler doğruluğu kesin bilgilerdir.


806 Mesaj
18 Şubat 2007; 19:32:34 

Bu arada şanzıman yağını orjinal şanzıman yağıyla (sesco 75-90) değiştirdim (15 ytl yağ 7 ytl işçilik 22 ytl )bu arada ön takım ve arka düzen kontrol edildi otomobilin altı komple kontrol edildi.


_____________________________

Aptalca bir şeyi 50 milyon kişi de söylese o hala aptalca birşeydir


 
51 Mesaj
19 Şubat 2007; 8:44:12 

Otomatik şanzımanlarda yağ ve yağ filtresini her 60 bin km.de değiştirmek gerekir. Manuel şanzımanlarda ise yağı değiştirmeye gerek yoktur yalnızca eksilme varsa tamamlanır. Manuel şanzımanlarda yağı değiştirmek bazen soruna bile yol açabilir.


_____________________________



 
366 Mesaj
19 Şubat 2007; 9:50:39 

bende şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum,vitesler çok kemikli,hele ki motor soğukken 2.vitese geçişte bir ses geliyo şanzıman gitti diyorum ,fakat ısınınca sorun kalmıyo.Ama hangi yağı kullanmam gerek onu bilmiyorum.İnce mi yoksa kalın bir yağ mı kullanmalıyım


_____________________________



 
1532 Mesaj
19 Şubat 2007; 12:12:17 


quote:

Orjinalden alıntı: xxxxerdalxxxx

canın ne zaman isterse o zaman değiştir


Sen ole degistir fikrini kendine sakla bi sey bilmiyosan...

Şanzıman yagı 40.000 ile 60.000 kilometrede yada 2 yılda bir değiştirilmelidir.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
2314 Mesaj
19 Şubat 2007; 13:12:38 

Yok ya daha neler sorun yoksa vites geçişleri iyise değiştirmeyin zorlanıyorsanız bır baktırın düzgün çalışan birşeye dokunmayın sorun çıkarır ekstradan. Yalnız motor yağı arkadaşlar gerçekten senede 1 yada 10 bin de değişin ben mukavemet edıyrodum değiştirmeyecem 10bın dolmadı dıye daha 4.5 binde.En son verdım 40ytl yıkamacıda vakumlatıp değiştirttim castrol 10-40 sanırım motorun sesi azaldı baya.Onu farkettim :)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Şubat 2007; 13:18:26 

Sakin degistirme hocam ,
ayni yagi bulamiyorsun piyasada.
ben 120 binde degistirdim , cikan yag tertemizdi ,
usta degistirme dedi , ben degistirelim dedim ,
simdi kemikli geciyor vitesler , kendi yaginin litresi 40 ytl...
manuel sanzimanda yag degisimi gereksiz...

quote:

Orjinalden alıntı: sayınabim

Şanzıman yağı değişimi kaç km olmalı? Ben 100 bin km de ilk defa değiştirdim.



 
80 Mesaj
24 Şubat 2007; 18:54:16 

Merhaba arabamın otomatık sanzıman yagını degıstırdık.Kıtapcıgında 4.3 lıtre yazıyor kapasıtesı.Icındekı yagı cıkardık ve yag ekledık 3.5 lıtre yag aldı cıkan yagda 3.5 lıtre ıdı. Alttakı kapagı actık ve yagın bosalmasını bekledık.Icınden cıkan yag oldukca koyulasmıstı yenı yag ıse barız bır sekılde temız dogal olarak. Sımdı kıtapcıktakı kapasıte ıle koydugumuz (veya cıkan ) yagın arasında yaklasık 800 cc fark olması yagın tam olarak bosalmadıgı anlamına mı gelır?Eger boyle ıse ıcındekı yag tam olarak yenılenmemıs bır karısım olmus demektır.Bu durumda ne yapmam gerek bılgısı olan arkadasların fıkırlerını sımdıden beklıyorum.Tesekkurler.


_____________________________



942 Mesaj
24 Şubat 2007; 20:03:26 

Kesinlikle olmaz, motor yagi sanzuman yagina gore oldukca incedir,hele motor isindiktan sonra kecelerden oldugu gibi disari atilmakla kalmaz, atilmasa bile yaglama yapmaz. Dislilerin birbirine uyguladiklari kuvvet,segmanin gomlege uyguladigi kuvvetin kac kati daha fazla,ince yag kullanilirsa yag filmi yirtilip gider ve yaglama olmaz.

quote:

Orjinalden alıntı: ATASEN6

1995 honda civic hb ex manuel sanzuman
bi usta 20-50 motor yagi en iyisidir sanzuman icin dedi.
dogruluk derecesi nedir arkadaslar?
Tesekkurler




_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


 
1 Mesaj
20 Şubat 2013; 14:39:19 

İyi de şanzuman yağı hangisidir. Piyasada hangi isimle ve nerede satılır? Ne kadar zamanla değiştirilir?


_____________________________



 
1555 Mesaj
22 Şubat 2013; 15:44:53 

Yağ firmalarının sitelerine gir orada yağ seçimi için sayfalar var. Aracın marka/model ve yılına göre kendi markalarının hangileri olduğunu belirtir. Şu şanzıman yağıdır denip hepsine aynı yağ konulmaz.

Manuel vites kutusunun bir arıza durumunda içi açıldığında içinin ne durumda olduğunu görseniz eminim 40-50 bin km de bir değiştirtirdiniz. O kadar sürtünme ve aşınma sonucu ısı o kadar yükseliyor ki yağ bozuluyor, pisilikleri ve aşınmaları da topladı mı içine zımpara tozu atılmış gibi dişlileri aşındırmaya başlar.

Otomatik için mutlaka değiştirin ömürlük yağ yoktur.


_____________________________



 
3061 Mesaj
22 Şubat 2013; 17:01:33 



daha önce açmış olduğum ve bir tahammülsüz arkadaş yüzünden kilitlenen otomatik şanzıman konusunda yazmıştım..


otomatik şanzımanların yağ değişim periyodu 60,000 km veya 6 senedir.eğer araç çok sıkışık trafik şartlarında(İstanbul trafiği) gibi şartlarda kullanılıyorsa 4 sene sonra veya 40 bin km sonra değiştirilmelidir.servislerin klasik yalanı olan şanzıman yağının değişmesine gerek yok ifadesi daha sonra arıza durumunda servislerin cebinizdeki ya da kredi kartınızdaki paralara göz koyması sebebiyledir..

o yüzden lütfen şanzıman yağı değişmez zırvalığına kimse inanmasın. hatta ve hatta manuel şanzımanlı araçlarda dahi şanzıman yağı ve aynı zamanda fren hidrloliği olan sıvı değişmelidir. çünkü debriyaj ve fren sistemi aynı sıvıyı kullanırlar. bunun değişim periyodu da 2 sene veya 30,000 km dir.

günümüzde en çok 4 ileri, 5 ileri ve 6 ileri otomatik şanzımanlar vardır.bunların her birinin yağ gereksinimi birbirinden farklıdır ve birbirlerinin yerine kullanılamazlar.. şanzımanınız 4 ileri ise dexron3g

5 ileri ise jws 3309, 6 ileri ise firmaın önerdiği yağı kullanmalısınız.bunların her birinin kimyasal yapı ve özellikleri birbirinden farklıdır.Türkiyede arızalanan otomatik şanzımanlaron %60 ı eksik veya hiç yapılmayan bakımdan, %30 u hatalı yağ kullanımından, %10 ise üretim hatasından arızalanmaktadır.

Sozuak, desteğinden dolayı teşekkür ederim.. beraber bu forumun bilinçlenmesine yardım etmemiz lazım..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 22 Şubat 2013; 17:02:33 >


_____________________________



 
1555 Mesaj
22 Şubat 2013; 17:23:48 

Teşekkür ederim Meteg, sizi tekrar görmek ne güzel. İnşallah sağlığınızda ileri derecede düzelme olmuştur. Saygı ve sevgiler


_____________________________



 
3061 Mesaj
22 Şubat 2013; 18:23:50 



fena değil sağlığım bir süredir yurdışındayım.. tamir işlerini bıraktım mecburi olarak... keyfi olursa yapıyorum.. ama bir daha bu forumda otomatik şanzıman konusu açmak mı? tövbe..


_____________________________



 
1555 Mesaj
22 Şubat 2013; 19:45:11 

Olsun yine de bildiğinizden şaşmayın Türkiye'de maalesef herkes herseyden anlıyor sadece kendi işlerinden anlamıyorlar o kadar.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
24 Mesaj
23 Şubat 2013; 15:17:18 

merhaba arabamın 2 ay önce şanzuman yağını değiştirdim.daha doğrusu rutin kışlık bakımlarını yaparken ustama şanzuman yağını bır kontrol edermısın viteslerim zor gecıyor dedım.motorun alt kısmında bır vıda soktu. vidanın cıktığı yere bır cubuk soktu ve abı sanzumanında gram yağ yok dedı:) oranın bılmıyorum ama mavi renkli kalın özel bir yağı var. birmakinanın içine yağı doldurdu. makınanın hortumunu vidanın çıktığı yere soktu ve yaklaşık makınanın kolunu 3,5 tur cevırdıkten sonra (turu 5 tl) kontrol ettı ve tamamdır dedı. şimdi viteslere yağ gibi geçiyor. :) saygılar....arabam 97 tempra sx


_____________________________

GÜNAYDIN GECE......


 
3061 Mesaj
23 Şubat 2013; 17:05:15 

quote:

Orijinalden alıntı: Sozuak

Olsun yine de bildiğinizden şaşmayın Türkiye'de maalesef herkes herseyden anlıyor sadece kendi işlerinden anlamıyorlar o kadar.




teşşekür ederim.. tabii ki şaşmayacağım, bir süredir Viyanadayım.. buradaki sürücüleri ve yayaları gördükten sonra bizim ülkenin adam olmayacağını bir kez daha anladım.. gavur diye eleştirdiğimiz tu kaka ettiğimiz Ab ülkelerinden biri olan Avusturyanın Viyana şehrinde insanlara,yayalara gösterilen saygıyı görünce, sürücülerin ve yayaların kurallara harfiyen uyduğunu görünce ülkem için üzülüyorum... sanırım bir 100 sene daha lazım bizim ülkeye..



_____________________________



 
1555 Mesaj
25 Şubat 2013; 11:52:57 

Maalesef o bilince erişmek için insan yetiştirmenin yetişmiş insanı eğitmekten daha kolay olduğunu düşününce yeni doğmuş bir bebeğin en az 15-20 yıl sonra o seviyeye gelmesi demek bizim bugün başlansa meyvelerini 20 yıldan önce göremeyeceğimiz anlamına gelir. Bırakın yaya yada sürücü olarak kurallara uymayı doğru düzgün konuşmak yerine ağzı bozuk sokak ağzı tarzı konuşmayı düzeltmemiz bile çok zor. İnsan kendisini insan yerine koyacak önceki diğerlerini de insan olarak görsün. Eğitim ahh o bile yetmez artık.


_____________________________



 
1405 Mesaj
26 Şubat 2013; 13:07:10 

Egitimle is bitse keske, Avrupa ulkelerinde bile eger ellerine firsat gecerse kurallara uymayanlar var - genelde yabancilar.
Ciddi bir kontrol sart, senin trafik kanunun var, herseyi guzel anlatmis cezalari koymus ama uygulayici olmayinca bos.


_____________________________



3938 Mesaj
26 Şubat 2013; 20:11:09 

quote:

Orijinalden alıntı: meteg



fena değil sağlığım bir süredir yurdışındayım.. tamir işlerini bıraktım mecburi olarak... keyfi olursa yapıyorum.. ama bir daha bu forumda otomatik şanzıman konusu açmak mı? tövbe..

Hocam kırgınlık,bir daha mı demek bence yanlış bir düşünce.Forumda bundan dolayı giden veya konulardan uzaklaşan kişiler oldu ki bence doğru değil.Benim bildiğim kadarı ile bu şanzuman yağının belli sürelerde değişimine forumda ilk değinendiniz, haliyle kemikleşmiş fikirlerle ilk karşılaşan da siz oldunuz.Sanayide aynı şekilde kemikleşmiş fikirler var ve bunları değiştirmek,insanları ikna etmek zaman alıyor.Otomatik şanzuman yağını daha düne kadar değiştirmeyen sanayi artık kendisi teklif etmeye,kendisi abi değiştirelim demeye başladığını birçok yerde görmeye başladım.Ciddi bir ilerleme var sanayide de.Geçenlerde manuel vitesli aracın baskı balatasını değiştirirken şanzuman yağını da değiştirelim dedim ustaya "iyi olur abi dediler".Bundan 4-5 sene önce hayatta ikna edemezdiniz manuel şanzuman aracın yağını değiştirtmeyi.


_____________________________



 
20 Mesaj
1 Nisan 2013; 3:22:12 

arkadaşlar benim birkaç sorum olacak.
Aslında sorumu ''VW POLO KULLANICI VE MERAKLILARI BURAYA '' başlığında sordum ama burası tam yeridir diye tekrar yazıyorum kusura bakmayın:

Aracım: Polo 6n2 2000 model 1,4 16v otomatik vites
şanzıman yağı ve filtresi değişimi yaptırmak istiyorum. bulunduğum yerde birkaç kişiye sordum saçma sapan cevaplar verdiler. yok yağı bunun çok pahalı, yok şanzıman açılıyor, yok bilmemne... işi bilmeyen insanlar olduğunu anladım.tamam filtre değişimi için şanzıman karteri sökülüyor da işin masraflı olacağını düşünmem içinde abartılıyor. yani yolacak kaz arıyorlar.
Gelelim sorularıma:
1.Aracım için hangi yağı kullanmam gerekiyor
(vw orjinal yagı G 052 990 A2 bu yağı google da arattım türkçe bişey çıkmadı. bu yağa karşılık gelen yağı öğrenemedim.)
2.Ortalama kaç litre kullanılıyor
(benim bildiğim 2-3 litre)
3.Şanzıman karterinde nasıl conta var.
(kimi araçlarda lastik conta gördüm temizlenip takılıyor, kimileri sıvı contalı kimileri normal contalı ve takarken sıvı contada suruyor. bunları nette videolarda gördüm)
3.yağ değişimi nasıl yapılıyor
(öğrendiğim kadarıyla: boşaltma tapası açılıp boşaltılıyor. karter sökulup filtre değiştiriliyor, karter tabanındaki mıknatıs temizleniyor. karter takılıp doldurma yerinden yağ konuluyor taşana kadar. sonra araç çalıştırılıp ayak frendeyken vites kolu tüm konumlarda gezdirilip yağın iyice sisteme ulaşması sağlanıyor. sonra tekrar yağ ekleniyor)

Okadar internette araştırdım taradım ayrıntılı bir bilgiye ulaşamadım. yetkili servis araç lpgli diye kapıdan geri çevirdi, sanayi desen anlayan kimi bulacaksın. hadi buldun adamın işi dogru yapıp yapmadığından emin olamayacagım içime dert olacak. yada adam kazıklamaya kalkacak. oyüzden bu sorularıma bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar cevap yazarsa, söyle güzelce açıklamalarda bulunursa çok iyi olacak. en azından yağımı, filtremi temin eder arastırıp düzgün bi ustaya yaptırırım kontrollu bir sekilde.




_____________________________



 
2186 Mesaj
1 Nisan 2013; 17:01:08 


manuellerde baskı balata değişiminde değiştirmek lazım. otomatiklerdeyse daha erken. 40bin civarı.



4194 Mesaj
1 Nisan 2013; 17:18:22 

quote:

Orijinalden alıntı: erdem883

arkadaşlar benim birkaç sorum olacak.
Aslında sorumu ''VW POLO KULLANICI VE MERAKLILARI BURAYA '' başlığında sordum ama burası tam yeridir diye tekrar yazıyorum kusura bakmayın:

Aracım: Polo 6n2 2000 model 1,4 16v otomatik vites
şanzıman yağı ve filtresi değişimi yaptırmak istiyorum. bulunduğum yerde birkaç kişiye sordum saçma sapan cevaplar verdiler. yok yağı bunun çok pahalı, yok şanzıman açılıyor, yok bilmemne... işi bilmeyen insanlar olduğunu anladım.tamam filtre değişimi için şanzıman karteri sökülüyor da işin masraflı olacağını düşünmem içinde abartılıyor. yani yolacak kaz arıyorlar.
Gelelim sorularıma:
1.Aracım için hangi yağı kullanmam gerekiyor
(vw orjinal yagı G 052 990 A2 bu yağı google da arattım türkçe bişey çıkmadı. bu yağa karşılık gelen yağı öğrenemedim.)
2.Ortalama kaç litre kullanılıyor
(benim bildiğim 2-3 litre)
3.Şanzıman karterinde nasıl conta var.
(kimi araçlarda lastik conta gördüm temizlenip takılıyor, kimileri sıvı contalı kimileri normal contalı ve takarken sıvı contada suruyor. bunları nette videolarda gördüm)
3.yağ değişimi nasıl yapılıyor
(öğrendiğim kadarıyla: boşaltma tapası açılıp boşaltılıyor. karter sökulup filtre değiştiriliyor, karter tabanındaki mıknatıs temizleniyor. karter takılıp doldurma yerinden yağ konuluyor taşana kadar. sonra araç çalıştırılıp ayak frendeyken vites kolu tüm konumlarda gezdirilip yağın iyice sisteme ulaşması sağlanıyor. sonra tekrar yağ ekleniyor)

Okadar internette araştırdım taradım ayrıntılı bir bilgiye ulaşamadım. yetkili servis araç lpgli diye kapıdan geri çevirdi, sanayi desen anlayan kimi bulacaksın. hadi buldun adamın işi dogru yapıp yapmadığından emin olamayacagım içime dert olacak. yada adam kazıklamaya kalkacak. oyüzden bu sorularıma bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar cevap yazarsa, söyle güzelce açıklamalarda bulunursa çok iyi olacak. en azından yağımı, filtremi temin eder arastırıp düzgün bi ustaya yaptırırım kontrollu bir sekilde.




ilk önce hocam servise yani aracın yetkili servisine gidin, kullanılacak malzemeleri sorun, fiyat isteyin. firmaların bazen çok aşırı kaçmamak kaydı ile bu işlemi sorunsuca yapabiliyorlar.

İlk önce tork konvektörü ise; 6lt dextron3g olması gerekiyor. ama alttan karter tıpası açılıp yağ aktıktan sonra karter sökülüp karterdeki yağ ve karter içindeki filtre sökülüyor. Böylelikle 3lt yağ gitmiş oluyor. Yeni filtre kartere takılıp, yırtılması durumunda karter contası da değişiyor ki uzun süre kalması, lastik olması sebebiyle eskiyor ve yırtılıyor karter sökülürken.

kartere ekleniyor mu bilmiyorum ama karterden takıldıktan sonra üstten ekleme yapılıyor şanzımana. 3lt yağ ekleniyor. Şanzımanın tork konvektöründe yağ kalıyor. Bu yüzden bu işlemi bin KM sonra tekrar yapmanız tavsiye ediliyor böylelikle büyük oranda yeni yağ oluyor aracın sanzımanında. şanzıman açan usta bilgisizdir.



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

# MSI GE620DX # i7-2670QM - 2GB GT555M - 8GB DDR3 - 750GB HDD - 15.6' Full HD
# General Mobile # Discovery 16GB Beyaz


1120 Mesaj
11 Haziran 2013; 13:57:18 

1.3 multijet 2005 punto nun sanziman yağı degisim periyodu 100 bin km de bir.ben degistirdim eski yağı huniyle siseye doldurdum kapkaraydi. onceden vites geçişleri bazen sorunluydu ve sertti.şimdi yumuşacık maaşallah. vites korugune yag dokmeyi unutmayın daha da yumuşatıyor vites kolunu.debriyaj da yumuşadı sanırım.

şahin arabanin sanziman yag değişimi 30 bin km de bir

multijetciler zc75 synth hipoidli sentetik 75w80 yağ litresi 30 lira 2 litre aliyor şanzıman.( 1.98)
alttan tapayi sökün yag bosalsin miknatisli tapayi silip geri takın . üst doldurma deliginden bahce hortumu sokun ucuna da huni takın verin üstten yağı likir likir dolsun.hortumu motorun ustunden uzatın.
işiniz bitince tapalari takin miknatisli tapayi iyice silmeyi unutmayın

0
0


_____________________________

1.3 Multijet Shine 2005 Punto Beyaz


1120 Mesaj
11 Haziran 2013; 14:48:51 

1.3 multijet 2005 punto nun sanziman yağı degisim periyodu 100 bin km de bir.ben degistirdim eski yağı huniyle siseye doldurdum kapkaraydi. onceden vites geçişleri bazen sorunluydu ve sertti.şimdi yumuşacık maaşallah. vites korugune yag dokmeyi unutmayın daha da yumuşatıyor vites kolunu.debriyaj da yumuşadı sanırım.

şahin arabanin sanziman yag değişimi 30 bin km de bir

multijetciler zc75 synth hipoidli sentetik 75w80 yağ litresi 30 lira 2 litre aliyor şanzıman.( 1.98)
alttan tapayi sökün yag bosalsin miknatisli tapayi silip geri takın . üst doldurma deliginden bahce hortumu sokun ucuna da huni takın verin üstten yağı likir likir dolsun.hortumu motorun ustunden uzatın.
işiniz bitince tapalari takin miknatisli tapayi iyice silmeyi unutmayın
0
0


_____________________________

1.3 Multijet Shine 2005 Punto Beyaz
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.515