Şimdi Ara

Dizel Partikül Filtresi'nin sıvı deposu patladı sanırım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
7.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Uzun ama size çok şey katacak bir mesele lütfen okuyun.
    Araba : 2011 Ford Focus 109 bg TDCI - Titanium
    Aracımı çalıştırayım dedim. Marşı biraz geç aldı, çalıştı ama Motor Arıza yazısı çıktı. Neyse eve kadar böyle gideyim dedim. Yolda baktım aracın çekişi %50 düşmüş. Eyvah dedim turbo gitti kesin :) . Araç boşta bile 3200 devri geçmiyor. Her neyse sabah oldu. Benim ustaya götürdüm. Usta aracı laptopuna bağladı.
    Araç 2 hata verdi.
    1- Dizel Partikül filtlresii rejenerasyon süreci gibi bir ifadeydi sanırım.
    2- Kızdırma bujileri sorunuyla ilgili bir ifade.
    Usta bu uyarıyı görünce hemen arabanın arka tarafından altına yattı. Ve o kötü haberi verdi. "Dizel Partikül Filtresinin deposunu vurmuşsun, depo patlamış ve sıvısı boşalmış. Bu yüzden araç güçten düşmüş ve motor arıza uyarısı vermiş" dedi. Bende eğilip baktım hakikaten öyle, depo jak yerinden patlak ve sıvı bulaşmış. Bende dedim daha önceleri patlamışsa ama uyarıyı yeni vermiş olamaz mı? Yok öyle olmaz. Depo patlar, sıvı boşalır, uyarıyı hemen verir dedi. Deponun sıfırı 1400 tl + sıvı ve işçilik 1750 civarı dedi. Çıkma bulabilirsek sıvı ile beraber 800 tl ye geçenlerde taktım dedi.
    Şimdi arkadaşlar birkaç çelişkili durum var. Burada siz devreye giriyorsunuz :)
    Birincisi, ben motor arızasını almadan önce arabayı son bıraktığım o yerde hiçbir şey yoktu. Arabayı o park yerine sağlam bıraktım ve düz bir yerdi. İşimi halledip bindiğimde arızayı gördüm.
    İkincisi, uyarıyı henüz görmeden o gün içinde bir yerde altını vurdum diyelim. Böyle birşeyin olmadığına da adım gibi eminim. Ben o gün arabayı 5-10 km şehiriçi şehirdışı karışık kullandım. Ve kullandığım yerler hep güzel yollardı. Acemi şoför de değilim. Arabanın önünü veya arkasını vurmadığıma eminim.

    Benim şüphem şu. Acaba araba uzun zamandır DPF deposu patlakmıydı da. Motor arıza uyarısı yanması ve arabanın güçten düşmesi kızdırma bujileriyle veya başka bir şeyle mi ilgili ?
    Ya da daha önce patlamış ama sıvı çok yavaş yavaş boşalmış. İyice iş sıkıntıya girince uyarıyı vermiş olabilir mi acaba ?

    Sizce sorun ne ? İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okg53 -- 19 Aralık 2015; 18:08:20 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: rh_plus

    Epoxi kimyasal vs ile dolgu yaptir kacagi kapattir bi dene bence
    bakın o sistem öyle çalışmıyor.Dpf rejenerasyon surecinde o deponun içindeki sıvıdan kullanır ve sonrasında kullanmaz.Depoda bazı araçlarda sensör vardır.Sıvı azalınca uyarı verir.Bazısında sensör yoktur. İhtiyaç duyulduğunda dpf temizliği yapılamadığında dpf ile ilgili uyarı verir.Sizin yaşadığınız durum ikinci.Daha önce vurmuşsunuz sıvı gitmiş.Daha sonraları dpf rejenerasyon yapamayınca lamba yanmış.Çözüme gelecek olursak.Depoyu söktürün plastik tamiri yapan yerlerde tamir ettirin.Sıvıyıda servisten alıp herhangi bir ustaya koydurun.50 tl de işçilik verin ustaya.
  • başka bir ustayada gösterin
  • Daha önce altını vurmuşsundur, ya ince ince akıtmış ya da yarılmaya yakın hasar görmüştür. Araba sıkışınca bi şekilde patlak vermiştir, çıkmasını bulursunuz inşallah, geçmiş olsun hacı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uyarı belli bir miktarın altına düştüğü an hemen verir ayrıca böyle bir şey olduysa fordun yetkili servisinden de fiyat al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1750 lira nedir ya ford dan da fiyat alin hic olmazsa dogru teshis ve garantili islem olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • iptal edilemiyor mu bu sistem?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dpf deposunun fiyatını bilmem de.. filtre sıvısı ve işçiliği 1750 dediyse o ustadan uzak dur.

    Bende hdi araç var. Tdci ile kardesler. Dpf sıvısıni 130bin kmde doldurttum 250-400tl arası tutuyor. Iscliginde birşey yok. 1750tlye baskı balata volan değişir.

    Edit: zaten sadece sıvı fiyatı değilmiş. Şimdi yeniden okuyunca jeton düştü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 19 Aralık 2015; 19:32:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Epoxi kimyasal vs ile dolgu yaptir kacagi kapattir bi dene bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakın o sistem öyle çalışmıyor.Dpf rejenerasyon surecinde o deponun içindeki sıvıdan kullanır ve sonrasında kullanmaz.Depoda bazı araçlarda sensör vardır.Sıvı azalınca uyarı verir.Bazısında sensör yoktur. İhtiyaç duyulduğunda dpf temizliği yapılamadığında dpf ile ilgili uyarı verir.Sizin yaşadığınız durum ikinci.Daha önce vurmuşsunuz sıvı gitmiş.Daha sonraları dpf rejenerasyon yapamayınca lamba yanmış.Çözüme gelecek olursak.Depoyu söktürün plastik tamiri yapan yerlerde tamir ettirin.Sıvıyıda servisten alıp herhangi bir ustaya koydurun.50 tl de işçilik verin ustaya.
  • ilgilenen arkadaşlar sağolun. önerilerinizi dikkate alacağım.
  • dpfyi iptal ettirin kardeşim.masrafını bilmiyorum ama sizin yaptırdığınız işlemden ucuz olsa gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Dpf deposunun fiyatını bilmem de.. filtre sıvısı ve işçiliği 1750 dediyse o ustadan uzak dur.

    Bende hdi araç var. Tdci ile kardesler. Dpf sıvısıni 130bin kmde doldurttum 250-400tl arası tutuyor. Iscliginde birşey yok. 1750tlye baskı balata volan değişir.

    Edit: zaten sadece sıvı fiyatı değilmiş. Şimdi yeniden okuyunca jeton düştü.

    Merhaba,

    İlgili sıvının adı nedir ve araç kaç litre alıyor ki o kadar masraf tutuyor hocam ?

    Konu sahibine geçmiş olsun. Depo tamir edilecek durumdaysa tamir ardından sıvıyı da ucuz yollu temin edip kullanmakta fayda var.

    Selamlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Dpf deposunun fiyatını bilmem de.. filtre sıvısı ve işçiliği 1750 dediyse o ustadan uzak dur.

    Bende hdi araç var. Tdci ile kardesler. Dpf sıvısıni 130bin kmde doldurttum 250-400tl arası tutuyor. Iscliginde birşey yok. 1750tlye baskı balata volan değişir.

    Edit: zaten sadece sıvı fiyatı değilmiş. Şimdi yeniden okuyunca jeton düştü.

    Merhaba,

    İlgili sıvının adı nedir ve araç kaç litre alıyor ki o kadar masraf tutuyor hocam ?

    Konu sahibine geçmiş olsun. Depo tamir edilecek durumdaysa tamir ardından sıvıyı da ucuz yollu temin edip kullanmakta fayda var.

    Selamlar..

    Sıvının adını bilmiyorum. Google da aratinca çıkıyor. 130bin km de değişim olduğu için sorun yok bence. Çünkü partikül filtresi çok daha pahalı. Sistem ve sıvı sayesinde filtre temizleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yanlış bilmiyorsam 2011in 3ayında sıvı destekli dpf kullanıldı sonra kuru sisteme geçildi,çıkma kutu+netten vs ucuz yollu sıvı yada iptal ettirilip remap ile sorun kalıcı olarak çözülebilir.
  • Arkadaşlar sorunu çözdük. Kusura bakmayın biraz geç oldu yazmak için, yeni fırsat bulabildim.

    Sorun benim tahmin ettiğim gibiymiş. DPF sıvı deposundan değil, Kızdırma bujilerinden vermiş hatayı.
    3200 deviri geçmemesinin de nedeni oymuş.

    DPF sıvı deposu da patlakmış sanırım. Ama ne zaman patladı nasıl oldu fikrimiz yok. Yani DPF sıvı deposunun sızdırdığını tesadüfen öğrenmiş olduk. Sıvı takviyesi de yaptık. Sızdıran yerler tornacıda ve plastik kaynakçısında halledildi.

    Kızdırma bujilerini değiştirince araç normale döndü. (4ü de gidikmiş bujilerin).

    İlgili arkadaşlar tekrar sağolun.
  • Dpf büyük bir baş belası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek varis

    Dpf büyük bir baş belası.
    3 yıl önceki konuyu, "Dpf büyük bir baş belası." demek için mi hortlattınız??? Enteresan valla
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.