Emekli Yönetici
23 Ekim 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
39 üye
Görüntülenme
Toplam: 44 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Evet beyler bir arkadaş benden istedi hiç anlamam şiirden. Aramızda yapabilen varsa REYHAN ismine akrostiş ile 6 satır bişeyler yazabilir miyiz
Arkadaşlar merhaba,

Bir projem için 16F628A pic ile devre yapmaya çalışıyorum, bu işlerde de yeniyim. Butona bastıkça modu değişecek bir devreyi programladım, proteus da sağlıklı şekilde çalışıyor. Pic'i programlayıp devreyi kurduğumuzda sadece 2 ve 3 nolu ledler yanıyor veya 2 nolu led yanıyor. Benim program ile alakası yok. Butona da cevap vermiyor, hiç bir tepki yok picte. Oysa ki simülasyonda gayet sağlıklı çalışıyor.

 


#include <16F628A.h>
#fuses XT, NOPROTECT
#use delay(clock=4000000)

#use fast_io(b)
#use fast_io(a)
#define buton pin_A2

int a=1;

void main()
{

set_tris_b(0x00);
output_b(0x00);
set_tris_a(0x00100);
basla:
while(1){

if(input(buton))
{
delay_us(10); //ark yaparak tekrar etmemesi için

if(a==3)

a=1;

else a++;

while(input(buton)){} //butonu bırakmadan geçmeyecek

delay_us(10); //ark olayı

}

if(a==1){
output_high(pin_b2);
delay_ms(20);
}
else if(a==2){

output_low(pin_b2);
delay_ms(50);
output_high(pin_b1);
delay_ms(50);
output_high(pin_b3);
delay_ms(50);
output_high(pin_b2);
delay_ms(50);
tekrar:
output_low(pin_b1);
delay_ms(50);
output_low(pin_b3);
delay_ms(50);
output_high(pin_b3);
delay_ms(50);
output_high(pin_b1);
delay_ms(50);
if(input(buton))
{
a==1;
output_low(pin_b1);
output_low(pin_b3);
goto basla;
}
goto tekrar;
}
}
}


Yukarıdaki kodu biraz daha değiştirerek kullanacağım ancak şuan da bu haliyle çalıştıramadım. Devrenin simülasyondaki ve gerçekteki görüntülerini de ekliyorum.

Teşekkürler..






@slayer_ank Hocam bakabilir misiniz.
Merhaba arkadaşlar,


17.10.2014 tarihinde 98.000 km de almış olduğumuz 2006 Model Benzinli Blue donanımlı Yaris'in incelemesini paylaşmak istedim. Araç şuan 103.500 km de 10 ayda sadece 5.500 km. yapıldı. Düz bir araç extra özellik yok. İlk incelemem olacak hatam varsa düzelteyim, kendi fotoğraflarını forumun nazarı üstüne koymuyorum. Geçen sene diğer aracın yol bilgisayarı fotoğrafını koydum arabaya köpek çarptı

Donanım ve Güvenlik;

Bu konuda pek bir şey söylemeyeceğim 2 adet hava yastığı var, ABS ve klima var. Arka koltuklarda isofix bağlantı noktaları mevcut.

Ön 2 cam elektrikli sadece şoför camı otomatik. Yol bilgisayarı depodaki yakıt ile yapılacak km yi gösteriyor.

Dış Tasarımı;





Aracın sadece önden ve yandan görülen tasarımını beğeniyorum ancak arkasını malesef beğenmiyorum. Sanki devam eden üretimi ortadan bıçakla kesilmiş gibi bir görüntüsü var. Bu durumu bir sonraki kasada biraz daha azaltmışlar ve daha hoş görünüme kavuştu. O anki durumda eve ikinci araç gerekli olduğu için alındı, hem temizini hemde maddi açıdan zorlayacağı için bir sonraki kasayı eledim.

İç Tasarımı;



Direksiyonun önünün boş olması başlarda rahatsız etse de sonradan alışıyorsunuz ve ferah bir hava katıyor. Araçta kör nokta yok diyemem ama cam büyük olduğu için oldukça az. Ön koltukları inanılmaz geniş ve tavanı yüksek. Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi ön koltuğun üst tarafı kambur şeklinde bu şoföre ferahlık veriyor.



Ancak aynı şeyleri arkada oturanlar için söyleyemeyeceğim, arka koltuklar tahta sandalye gibi dik duruyor ve her ne kadar ufak kavis olsa da oturunca pek fark edilmiyor, kanepe gibi düz olduğu için bel ağrısı çekenlere 10 numara :) Arka koltuklara 3 yetişkin rahat şekilde oturabilir. Arka koltuklar hareketli bagaj hacmi genişletilebiliyor. Ayrıca 3 lü koltuğun 1 tane ve 2 tane olarak ayrı ayrı gruplandırılarak yatırılıp bagaj hacmi artırılabilir. Ön camı geniş ve arkaya doğru hafif uzantısı olduğu için bunaltıcı olmuyor.

Aracın her tarafında saklama gözleri var, ön konsolda 4 tane 1.5 litre suyun girebileceği yerler var 2 tane altlı üstlü açılan torpido ve kapı altlarındaki saklama gözleri mevcut. Ayrıca sağ ön koltuğun altında çekmece var (geçen hafta fark ettim).

Kapılar gayet tok ses ile kapanıyor. Özellikle arka kapıyı kapatınca "hart" diye oturuyor.

Motor ve Performans

1.3 ve 87 beygir 5 ileri manuel 122 Nm torklu 4 silindirli benzinli motoru var 970 kg. toplam ağırlık. 5. vites 3000 devirde 103-105 arası gidiyor. 0-100 içinde 4 yetişkin varken 14.2 saniye olarak ölçtüm. Son hız denemedim ancak 160 a kadar çıktım problem yok belki biraz daha gidebilir. Performans isteklerini kendi çapında karşılıyor, muadillerine göre daha atak bir araç. Ön cam dik konumlandırıldığı için hızı oldukça belli etmekte. Direksiyon şehir yumuşak, şehirler arasında sertleşiyor yolda gezinme problemi yok. 4 yetişkin ile rampalara 1 alt vites ile girerseniz sabit hız ile çıkıyorsunuz. Ön frenler disk arkalar kampana şeklinde. Frenleme performansı orta seviye, lastiklerinde etkisi büyük ince tabanlı 175/65/14 olmasına bağlıyorum bu durumu. ABS devreye girdiğinde içeriden hissediliyor.

Yakıt

Benzin deposu 45 litre. 2 yetişkin boş bagaj ile klima kapalı 120 nin altına düşmeden seri şekilde gidildiğinde 6 litre yakıyor. Ancak başka testimde 2 yetişkin ufak bagaj varken ortalama 100 km ile 4.5-4.8 arası yakıyor bence ekonomik. Anadolu şehirlerinde orta şekerli kullanımda 6-6.5 litre ortalaması var. Sürekli yüksek hızda ne yapar bilmiyorum hiç denemedim.

Bana göre aracın eksileri;


-Japon klasiği içerisine ses alıyor.
-B sınıfı olduğundan olsa gerek oturaklı gelmiyor.
-Vites başlığındaki gümüş renkteki kaplama soyuluyor.
Bunların haricinde kronik bir sorunla karşılaşmadık.
-Arka kapıların çok ince olması.

Artıları;

-Az yakıyor.
-Yol tutuşu orta seviye.
-Kliması yeterli derecede ısıtıp-soğutuyor.
-Saklama gözleri fazla.
-LPG ile uyumlu (gerek duymadım henüz)


İlk inceleme yazımı yazdım, hatalarım olduysa affola.
Bu aracı almadan önce her soruma itina ile sıkılmadan cevap veren "otomobilci_x ve dkerem2" teşekkürler.

Saygılarımla.
Merhaba Arkadaşlar;

Genelde transit geçiş yollarında kullanmak amacıyla, yaya trafiğinin az olduğu yerlerde buton ile yayaların güvenliği ve trafiğin daha stabil olması hedeflendi ve amacına da ulaştı. Bir diğer tasarruf sisteminde ise trafiğin yoğunluğuna göre geçiş sağlayan Dinamik Kavşak Kontrol sistemleri geliştirildi -çalışma mantığını aşağıda link de ekledim-. Özellikle yoğun trafikte daha az zaman harcamak adına sizin geliştirilmesini istediğiniz sistem veya fikirleriniz nedir ?

Dinamik Kavşak Kontrol Sistemi Nasıl Çalışır ?

Saygılarımla..
Merhaba arkadaşlar,

Konya'da bulunan forumdaşlarımız, buluşma yapmaya ne dersiniz ? Vizeler sonrasında, finallerde başlamadan önce hem kaynaşma hemde kafa dağıtma adına güzel bir etkinlik olabilir.

Yer: çoğunluğa göre seçelim, Bosna ya da Tarihi medrese olabilir. (Konyalı arkadaşların yer tavsiyeleri varsa güzel olur, Konyalı değilim pek bilmiyorum :) )
Zaman: katılımcıların müsait olmasına göre, hafta içi/hafta sonu ve zaman olarak belirleyelim.

Katılmak isteyen arkadaşlar PM atabilir ya da konuya yazabilirler buraya da listesini yaparım.

Katılımcılar:

1. pi10
2. Dietime
3. Castieello
4. airspeed
5. iade
6. oyuncuasd
7.
ğşçöıü ĞŞÇÖIÜ i İ
Merhaba,

59.059 da aldığımız aracımız benzinli ve yine o km.de taktırdığımız Zavolli marka LPG tertibatlı. 100.090 km. de yola çıkıp 101.600 km. de yolculuğumuzu bitirdik. Gidiş: Aksaray-İstanbul, dönüşte İstanbul-Ankara-Konya-Aksaray şeklinde oldu.

Yola çıkmadan önce yol bilgisayarını sıfırladım. Ancak LPG olmasından dolayı tam ölçüm yapılamayacağı kanısındaydım, beni yanılttı sadece 0.37 litre fire verdi. Genel kullanım gidişte duble yollarda 110-120 bandında, otobanda ise 120-135 arası seyrettik. Dönüşte ise yetişmemiz gerek işlerden dolayı çevre yolunda 120-130 otobanda ise 130-140 arası kullandım. İstanbul içerisinde trafiğe takıldığımızda oldu sonuç olarak 1500 km. nin ortalaması şu şekilde:






Tüketim hesaplandığı zaman 7.96 olarak çıktı. Benzini hesaba katmadım zaten sıralı sistem yaz ayındayız çok çabuk LPG ye geçiyor. Kuruş hesabı kullanılabilirliği yok ancak 7.96*2.52=0.205 kurus yapıyor.

LPG nerden ucuz bulduysak ordan aldık marka gözetmeksizin (gölbaşında biraz pahalı 2.56 shell. Diğer yerler 2.40 seviyesindeydi), lastiklerimiz 1 haftalık Petlas PT525 (istenirse ayrı olarak değerlendirebilirim), klima yolculuk boyunca açıktı çoğunlukla 1. kademe ara sıra 2. kademede de çalıştı.



Araç ile ilgili sorularınız varsa sorabilirsiniz.

Edit: Fotoğraflar eklendi.
Mevcut kullandığım telefon (Samsung S-5233W) dün 3.5 yıl sonra bozuldu ve yenisini alma zamanı geldiğini düşünüyorum ancak bir kaç gün içinde karar vermem gerek. Bir tarafta S3 Mini diğer tarafta GM Discovery. Karşılaştırma olarak baktığımızda Discovery daha ileride ancak sorunsuzluk ve kullanım bakımından ikisinide kullanmadığım için bilgim yok. Ve bahsedilen kronik sıkıntıları mevcut araştırdığım kadarıyla ( şarj girişi sıkıntı, donma gibi). Bunların yanında fiyatlarıda birbirine çok yakın. Karar veremedim. Yardımcı olur musunuz ? Hangisini seçmeliyim nedeni ile belirtirseniz çok memnun olurum. Teşekkürler.
Arkadaşlar yarın Aksaray yolundaki fuar merkezinde fuar var ancak, oraya nasıl gideceğimi bilmiyorum. Merkezden servis gidiyor mu oraya ? Yada Aksaray yönüne giden otobüslere binip yoldan yürüsem gidebilir miyim ? Teşekkürler.
Zırhlı arabalarda içerden dışarı ateş etmek için kullanılan aparatlar var veya namlu çıkış aparatları var deniliyor. Araştırdım ama bulamadım aramızda bilen arkadaşlar vardır belki.

Acaba bu aparat mı iş görüyor ?
Hakkında
Konum: Aksaray, Merkez
Forum İmzası:
Herşeyin birşeyini , birşeyin herşeyini bileceksiniz..
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 hafta önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 1.048
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.271
İkinci El Bölümü Mesajları: 6
Konularının görüntülenme sayısı: 6.809 (Bu ay: 250)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 497 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.