Şimdi Ara

Dik yokuşlarda manuel araba nasıl kaldırılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,


    Direksiyon sınavına kendi yeni aldıgım 1.4 dizel araçla hazırlanıyorum,(yokuş kalkış desteği yok),

    Hafif yokuşlarda, yani debriyajı kavramaya getirince hafif hafif ileri yürüdüğü noktalarda sıkıntı yok, fakat dik yokuşta ortalama her 3 denememde 2'si stop oluyor 1'inde kalkıyorum.

    Kavrama noktasını bulmak için freni bırakıyorum geri kaçmıyorsa doğru kavramadayım diyorum biraz geri kaçarsa tekrar frene basıp debriyajı milim daha kaldırıyorum kavrama noktasına ulaşmak için, ama sıkıntı şurda, o kavrama noktasında frenden gaza geçtiğimde gaza az da bassam çok da bassam araç kendini öne fırlatıp stop ediyor hemen, bazen ara gazla devir yükseltip kalkmaya çalışıyorum kendini hemen öne atmadan devir yükselirse kalkar diye ama o da yarı yarıya stopla sonuçlanıyor.

    El freni kalkışı direksiyon sınavında yasak oldugu icin tercih etmiyorum.

    Siz yeni öğrenirken bu durumu nasıl aştınız? Yani kağıt üzerinde tanım belli kalkış için, kavramaya getir, frenden gaza geç, ama pratikte öyle olmuyor maalesef benim için.




    _____________________________




  • KeiGarageyoutube
    Araç Nasıl Çalıştırılır Nasıl Kaldırılır Vites Değiştirme
    https://www.youtube.com/watch?si=evNIq3kkmGYNF_mw&v=s0h6_24rcTI&feature=youtu.be



    Detaylı mantığını anlatmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İnanmak yeter.




  • EL freni çekili olsun. ayak debriyajda vites 1'de , sonra debriyajdan yavaşça ayağını çekerken hafiften gaza dokunarak el frenini indirerek kaldırabilirsin. kavrama noktası gaza basma ve el freni indirme eş zamana denk gelmeli.

    _____________________________
  • sınavda el freni yasak değilse bu şekilde çalış rahatlıkla kaldırırsın ayak freni ile uğraşmak zorunda olmadığından gaz debriyaj ayarını rahatlıkla yapabilirsin

    _____________________________
  • avrupa'da el freni ile yokuşta kalkana usta şöför diyorlar burada ise acemi

    _____________________________
    2025 Opel Grandland MHEV GS Ultimate

    2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah / Continental AllSeason Contact 195-50 R15

    Nikon D7200; Nikkor 18-300; Nikkor 50; Tokina 100 Macro; Tokina 10-17 FishEye; Nikon SB910
  • Pratik yap sürekli başka yolu yok.

    _____________________________
  • Senaryo 1:
    Dik yokuşta frene bastın durdun. El frenini çektin yolcuyu veya eşyaları indirdin. Tekrar arabaya bindin.

    1- El freni çekili haldeyken, debriyaja tam bas vitesi 1’e tak sonra debriyaja yarım bas aynı anda da gaza bas (arabanın burnu çok hafif kalksın) motor devrini kendin ayarlayacaksın.

    2- El frenini indir, debriyajdan ayağını çekerken gaza biraz daha fazla bas, araba yürür gider.

    Tabi hızlı yapacaksın bunları. Düşünerek yaparsan araba geri kaçar.

    Senaryo 2:
    Diğer senaryoda da trafiktesin bayırda yol ilerlemiyor durakladın, önün arkan araba dolu.

    Vites 1’de ilerliyordun. Debriyajla frene aynı anda basıp arabayı durdurdun. Vitesi boşa aldın. Sol ayağını debriyajdan çektin. Bekliyorsun trafik ilerlesin diye. Yol akmaya başladı seninde ilerlemen lazım. Sağ ayağın frendeyken, sol ayağın debriyaja tam basacak, vitesi 1’e atıcaksın, ayağını debriyajdan çekerken sağ ayağını frenden çekip gaz vereceksin araba ilerleyecek. Tepe tutucu (hill holder) olmayan araba yok zaten genelde salmaz geri. Motor devrini iyi ayarla. Sağ ayağını frenden çekerken gaza hızlıca bas ki arabanın geri kaçma ihtimalini elimine et. Baktın motor duracak gibi oluyor debeiyaja hafif bas, aynı miktarda da gaza basmayı arttır.

    0,9 Tce gibi motorlu bir arabayla bayırda arabanın çok devir istemesi de normal. Motor kötü çünkü. Hatta torku düşük motorlu arabaların tamamı bayırda devir ister.

    Anlamadığın yer varsa sorabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • el freni çekiliyken debriyajı sürekli kavramaya getir bırak getir bırak devrin değiştiği arabanın ileri gitmek isteyişini motor sesinin değiştiği kavrama noktasına ayağını alıştır kas hafızası olsun. gaza da yüklen gitsin korkma motor sesinden. kavramada gaz verip araba hareket ettiğini düşünüp hızlıca debriyajdan da ayağını çekme hızlıca, araba tam yürümeden çekersen stop eder.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bellup -- 12 Kasım 2025; 2:13:20 >
    _____________________________
  • Dizel araç stop etmez. LPG li araçla dene. Sınav aracı dizel mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ayağın debriyajdayken kavrama noktasına kadar kaldır, frenden ayağını gaza attığında gazı kökle bırak sonra çeyrek bas. 2 3 denemeden sonra sorunsuz kalktığını göreceksin.

    _____________________________
    2019 Egea 1.6 110 Bg Etorq Otomatik...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.