Şimdi Ara

Otomatik araç Kışta el freni çekilmeli mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
8.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar daha önce hiç otomotik vites kullanmadım soğukta el freni çekmelimiyim hangi konumda bırakmam Lazım n yada p bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim



  • Kışla el freninin alakasını anlamadım. El freni çekmenin mevsimle bir bağlantısı olduğunu sizde duydum. Biir de araç nedir?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • P'de bırakıp el frenini çekiyorum yaz kış. Araç cruze.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkanfurkanfurkan343434

    selam arkadaşlar daha önce hiç otomotik vites kullanmadım soğukta el freni çekmelimiyim hangi konumda bırakmam Lazım n yada p bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim

    Selam,
    P varsa onu tercih edin, yoksa N. Çooook soğuk bir yerdeyseniz el frenini 1-2 tık çekebilirsiniz. Gerçi elektronik el freni olan bir aracınız varsa bu soğukta donma işi biraz muamma. Ilıman sayılabilecek bir iklimde el freninden çekinmenize gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracı n de bırakabiliyor musun?
  • Eğer disk frense donma olayı pek olmaz genelde kampana tipi frenlerde donma olayı çok oluyo.
  • Yaz-Kış ben hep kullanırım sonuçta ama - derecelerde çekmeyin diye uyarıyorlar
  • Araç honda civic premium 2014 model cevaplar için tşk ederim
  • Çok soğuklarda don oldugu zaman el frenini çekmeyin diyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim honda n de bırakılmıyor
    Hem p ye Alıp hem el frenini çekiyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • El freninin donması çok bela bir şey, böyle bir durum olma ihtimali varsa ve araç düz bir zemindeyse P de el freni çekmeden bırakmalı ve gerekirse tekerin önü veya arkasına taş koyarak aracı sabitlemek en iyisidir.
  • furkanfurkanfurkan343434 F kullanıcısına yanıt
    2 kis erxurumda otomatik civic kullandim El frenini cekmiyordum p de kaliyordu arac. Zaten p kalmak zorunda. Duze park etmeye calisin aracinizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soğuk havalarda el frenini bıraktıktan sonra "kampananın yapışıp kendini salmama durumları olabilir" diye sürücüler uyarılır. yani el frenini çekmeyeceğiz. manueller viteste, otomatiklerde p konumunda bırakmalıyız. aşırı soğuklarda zaten iki tip vites kutusu da kilitlenip kendini salmıyor. o zaman yapacak hiç bir şey yok. petrol türevli şanzıman yağları -30 larda işlevini tamamen kaybediyor. sentetik olanlar -62 dereceye kadar iş görüyor. otomatik şanzımanlar alt performansı 79 derecede vermeye başlıyor. hava diyelim -10 derece. şanzıman 90 derece daha ısınacak da öyle verimli hale gelecek bir düşünün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: watchthenight

    P'de bırakıp el frenini çekiyorum yaz kış. Araç cruze.

    N'ye alıp el frenini çekin, sonra P'ye alın. Daha sağlıklı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    soğuk havalarda el frenini bıraktıktan sonra "kampananın yapışıp kendini salmama durumları olabilir" diye sürücüler uyarılır. yani el frenini çekmeyeceğiz. manueller viteste, otomatiklerde p konumunda bırakmalıyız. aşırı soğuklarda zaten iki tip vites kutusu da kilitlenip kendini salmıyor. o zaman yapacak hiç bir şey yok. petrol türevli şanzıman yağları -30 larda işlevini tamamen kaybediyor. sentetik olanlar -62 dereceye kadar iş görüyor. otomatik şanzımanlar alt performansı 79 derecede vermeye başlıyor. hava diyelim -10 derece. şanzıman 90 derece daha ısınacak da öyle verimli hale gelecek bir düşünün.

    Güzel açıklamalar için teşekkürler.

    Otomatik şanzımanlı Insignia aracımda dikkatimi çeken bir mevzuydu bu; viteslerin geçiş hızı/sarsıntısı ve aracın genel performans düzeyi sadece motor ideal ısısına ulaşınca değil şanzıman yağı da ideal ısısına ulaştıktan sonra iyileşiyor.




  • Cevaplar için çok tşk ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok çok uzun zamandır otomatik araç kullanıyorum. Ankara'da - 16 dereceleri gördüğüm oldu geçtiğimiz senelerde. El freni çekmediğim hiç olmadı. Bir sefer de takıldığına şahit olmadım.

    Piyasada ki bir çok arabayı kullandım hepsinde aynı durum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özellikle eğimli yolda vites "D" konumundayken "P" ye getirmeden önce el frenini çekin ardından ayak frenini bırakın. ve en son "p"ye takıp stop edin.

    Çünkü önce P ye alıp ayak frenini bırakmak arabanın inceden öne veya arkaya (eğime göre) yığılmasına sebep olcaktır. Bu durumda Şanzımana yük biner. ve zararlıdır. Hatta arabaya geri geldiğimizde bidaha D ye takılcağı zaman tak diye ses gelebilir şanzımandan.

    Otomatikte buna dikkat edin derim arkadaşlar.

    Yani arabanın ağırlıgını her zaman el frenine bindirmeliyiz, şanzımana değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Vendetta- -- 28 Aralık 2014; 18:38:06 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.