Şimdi Ara

Dik yokuşta dizel araç nasıl kaldırılır .. trafikte ? ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
17.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar naçizane bir sorum olacaktı
    sizlerin engin tecrübelerinden faydalanmak isterim ..
    Sorum şu dik bir yokuşta kaldın arkanda arabalar bunun bir trafik olduğunu var sayalım ..
    bu durumda ne yapmam lazım ?
    benim bildiğim sol ayak debriyajda iken sağ ayak frende ...sağ ayak frenden hızla çekilip gaza basılır aynı anda gaza basarken debriyajdan ayak çekilir yavaşçana .. ..
    Ama gelki uygula olmuyor .. aynı şekilde yapmaya tam yelteniyorum ayağımı frenden çekip gaza basınca gaza istemeden fazla yükleniyorum ve araç kaymaya devam ediyor..
    birde el freni yöntemi var ama bu da trafikte iken kullanılmazki dur kalk el freni olmuyor seri olmak lazım nasıl yapacaz...
    bu soruyu 1.3 multijet dizeel motorlu bir araç için soruyorum ..







  • Ayağınızı frenden çekmeden, debriyajdaki ayağınızı hafifçe kaldırıp, kavrama noktasına getirin.
  • Sağ ayak frendeyken sol ayakla debriyajın kavrama noktasına kadar ayak kaldırılır araç gitmek ister gibi hareketlenir sonra sağ ayak frenden çekilir çekilmez fazlasıyla gaz verilir 3500 devire kadar mesela aynı anda da debriyaj önce yarım sonra da tamamen bırakılır. Dizel araçların torku yüksek olduğu için genelde kurtarıyor bu şekilde tabi debriyaja biraz zararlı ama sürekli yapmıyoruz sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333
    ...fazlasıyla gaz verilir 3500 devire kadar mesela aynı anda da debriyaj önce yarım sonra da tamamen bırakılır...

    3.500rpm biraz fazla olmadı mı?

    O devirde balata dayanmaz. İyi bir ayarlamayla, 1200-1500rpm arası yeterlidir.


    Not: Ankara'da iseniz, bunu sürekli yapmamanız mümkün değil. Her yer yokuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 18 Haziran 2012; 1:48:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    3.500rpm biraz fazla olmadı mı?

    O devirde balata dayanmaz. İyi bir ayarlamayla, 1200-1500rpm arası yeterlidir.


    Not: Ankara'da iseniz, bunu sürekli yapmamanız mümkün değil. Her yer yokuş.

    Dik bir yokuş deyince abarttım heralde Ama benim arabada genelde 4-5 kişi olunca mecbur fazla gaz gerekiyor 3000-3500 gibi. Ankara'da değilim ama Mersin'de yayla yollarında sağlam yokuşlar var İllaki çürük yumurta kokuları geliyor senede bikaç defa balatadan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    3.500rpm biraz fazla olmadı mı?

    O devirde balata dayanmaz. İyi bir ayarlamayla, 1200-1500rpm arası yeterlidir.


    Not: Ankara'da iseniz, bunu sürekli yapmamanız mümkün değil. Her yer yokuş.

    Dik bir yokuş deyince abarttım heralde Ama benim arabada genelde 4-5 kişi olunca mecbur fazla gaz gerekiyor 3000-3500 gibi. Ankara'da değilim ama Mersin'de yayla yollarında sağlam yokuşlar var İllaki çürük yumurta kokuları geliyor senede bikaç defa balatadan

    Hocam bu yuzden el freniyle kalkmak daha mantikli degil mi? Acemi isi gibi duruyor ama balatalara yuk vermemis oluyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    3.500rpm biraz fazla olmadı mı?

    O devirde balata dayanmaz. İyi bir ayarlamayla, 1200-1500rpm arası yeterlidir.


    Not: Ankara'da iseniz, bunu sürekli yapmamanız mümkün değil. Her yer yokuş.

    Dik bir yokuş deyince abarttım heralde Ama benim arabada genelde 4-5 kişi olunca mecbur fazla gaz gerekiyor 3000-3500 gibi. Ankara'da değilim ama Mersin'de yayla yollarında sağlam yokuşlar var İllaki çürük yumurta kokuları geliyor senede bikaç defa balatadan

    Alıntıları Göster
    mesele debriajda hocam gazda frende değil. kavrama noktasına getiremiyorsunuz tam.

    düz yolda yaptıgınıza göre debriajı daha yukarda tutun biraz fazla gazı verin. verdiğiniz gazı debriajla ayarlarsınız zamanla. pratik pratik pratik




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elente


    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    3.500rpm biraz fazla olmadı mı?

    O devirde balata dayanmaz. İyi bir ayarlamayla, 1200-1500rpm arası yeterlidir.


    Not: Ankara'da iseniz, bunu sürekli yapmamanız mümkün değil. Her yer yokuş.

    Dik bir yokuş deyince abarttım heralde Ama benim arabada genelde 4-5 kişi olunca mecbur fazla gaz gerekiyor 3000-3500 gibi. Ankara'da değilim ama Mersin'de yayla yollarında sağlam yokuşlar var İllaki çürük yumurta kokuları geliyor senede bikaç defa balatadan

    Hocam bu yuzden el freniyle kalkmak daha mantikli degil mi? Acemi isi gibi duruyor ama balatalara yuk vermemis oluyoruz?

    el freni güzelde şimdi bazı yollar yokuş trafik oluyor bazende denk geldiğimi var sayarsak boyna el freni çek kaldır iki gıdım git yine el freniyle kaldır sonra yine aynı döngü o şekilde zor olur zaten olmazda.... o yüzden açtım bu konuyu tecrübeli arkadaşların tecrübelerinden faydalanmak için ..
    dizel arabada sanıyorsam biraz daha rahat benzinli daha mı zor dizelle göree ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    quote:

    Orijinalden alıntı: elente


    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    3.500rpm biraz fazla olmadı mı?

    O devirde balata dayanmaz. İyi bir ayarlamayla, 1200-1500rpm arası yeterlidir.


    Not: Ankara'da iseniz, bunu sürekli yapmamanız mümkün değil. Her yer yokuş.

    Dik bir yokuş deyince abarttım heralde Ama benim arabada genelde 4-5 kişi olunca mecbur fazla gaz gerekiyor 3000-3500 gibi. Ankara'da değilim ama Mersin'de yayla yollarında sağlam yokuşlar var İllaki çürük yumurta kokuları geliyor senede bikaç defa balatadan

    Hocam bu yuzden el freniyle kalkmak daha mantikli degil mi? Acemi isi gibi duruyor ama balatalara yuk vermemis oluyoruz?

    el freni güzelde şimdi bazı yollar yokuş trafik oluyor bazende denk geldiğimi var sayarsak boyna el freni çek kaldır iki gıdım git yine el freniyle kaldır sonra yine aynı döngü o şekilde zor olur zaten olmazda.... o yüzden açtım bu konuyu tecrübeli arkadaşların tecrübelerinden faydalanmak için ..
    dizel arabada sanıyorsam biraz daha rahat benzinli daha mı zor dizelle göree ?

    Alıntıları Göster
    Hcoam kavrama noktasını düz yola göre daha yukarda tutarsan araba çok az kayar. Sonrada gazla toparlarsın zaten. Ben el freni falan değilde bu şekilde kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP

    Hcoam kavrama noktasını düz yola göre daha yukarda tutarsan araba çok az kayar. Sonrada gazla toparlarsın zaten. Ben el freni falan değilde bu şekilde kullanıyorum.

    Alıntıları Göster
    YOKUŞ ÇOK DİKSE

    el freni daha sağlıklı olacaktır

    ama bunu boş alanlarda öyle bir antrenman yapın gerçek denemeyide trafikte.
  • Ben yıllardır dik yokuşlarda el freni yontemini kullanırım.
    Baskı balatayı zorlamaktansa, el freni daha kullanışlı geliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokus kalkis destek sistemi sonradan takilabilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thelayka

    Yokus kalkis destek sistemi sonradan takilabilir mi ?
    El freni en kolay yöntemdir.Ama insanın ayağı alışınca bazen ona da gerek kalmıyor.Tabii çok dik yokuş olunca el freni daha iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    El freni en kolay yöntemdir.Ama insanın ayağı alışınca bazen ona da gerek kalmıyor.Tabii çok dik yokuş olunca el freni daha iyidir.

    Alıntıları Göster
    Hillholder reyiz yardımcı olur

    Bence el freni en kolayıdır, eğer debriyaj pedalına hakimseniz kavrama noktasına getirip gaza az-biraz (buda gaz pedalını tanımayı gerektirir) daha yüklenip daha sonra debriyajı bırakmanız faydalı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82

    Hillholder reyiz yardımcı olur

    Bence el freni en kolayıdır, eğer debriyaj pedalına hakimseniz kavrama noktasına getirip gaza az-biraz (buda gaz pedalını tanımayı gerektirir) daha yüklenip daha sonra debriyajı bırakmanız faydalı olur.

    +1

    tamamen ayak alışması ve aracın karakteristigine alışmakla alakalı, zamanlamayı doğru yaptıktan sonra frenle debriyaja aynı anda basmaya bile gerek yok. el freni kolay ve pratiktir alışıncaya kadar kullanılabilir..

    yeni nesillerde auto hold - hill hold gibi özellikler firmalar eklemeye başladı faydalı donanımlar, sürüş ve güvenligi arttıran donanımlar çok daha önceden yaygınlaşmalıydı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thelayka

    Yokus kalkis destek sistemi sonradan takilabilir mi ?

    Çok zor hatta imkansız


    Mevcut aracınızı satıp yokuş kalkış destekli bir araç almanız daha kolay.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinbektas

    quote:

    Orijinalden alıntı: thelayka

    Yokus kalkis destek sistemi sonradan takilabilir mi ?

    Çok zor hatta imkansız


    Mevcut aracınızı satıp yokuş kalkış destekli bir araç almanız daha kolay.

    Alıntıları Göster
    Debriyajı kavrama noktasına getiriyorum zaten yokuş kalkış destek sistemi var araçta sorun olmuyor.




  • El freni en iyisi. Bosu bosuna balataları zorlamaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bir turlu el frenine alisamadim aslinda dogru olan o ama.Kavrama az cok nerde biliyosunuzdur hemen frenden ayagi kaldirip debriyaji oraya getirmeye calisiyorum o sirada gaza basiyorum tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antuaRri

    Ben bir turlu el frenine alisamadim aslinda dogru olan o ama.Kavrama az cok nerde biliyosunuzdur hemen frenden ayagi kaldirip debriyaji oraya getirmeye calisiyorum o sirada gaza basiyorum tabi
    1,3 mj grande punto kullanıyorum.
    ilk kez dik bir yokuşta kalkmaya çalıştığımda çok şaşırmıştım.
    çünkü araba kalkmıyordu.
    normalde performansa önem veren biri değilim, hiç hız da yapmam ama yokuşta kalkamamak olacak şey değildi.
    zamanla alıştık.
    geleleim nasıl kalkılacağına.
    eğer araçta klima açıksa önce o kapatılır.
    el freni çekilir.
    aracın devri 2000 den aşşağı olmayacak şekilde gaz verilir(mümkünse 2500 ve yukarısı olsun)
    normal yolda kalkıyor gibi yapılır.
    debriyaj kavradığında el freni indirilir ve gaz vermeye devam edilir.
    yokuş çok dik ve bu sistem işe yaramazsa, yokuşun zeminine kadar araba geri geri bırakılır.
    zeminden itibaren yukardaki işlemler tekrarlanır.
    motorum ekonomik ve en ucuz vergi diliminde,
    motorumu seviyorum ama yokuşta kalkış performansı gerçekten çok kötü.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.