Şimdi Ara

CVT'li araçta çok sık manuele alıp motor freni yapıyorum, zararı var mıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
0
Favori
5.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ön Not: Ne gerek var diyenlerin mesajına da gerek yok saygıdeğer forum kültürsüzleri.


    Herkesin bildiği üzere motor freni yapmak balataların üzerinden epey bir yük azaltıyor ömrünü uzatıyor. Manuel bir araçta vites küçülteceksek motor freni için ya gaz verip olması gereken devire getiriyoruz ya kavrama noktasında bekletiyoruz. Bu iki durumun ilkinde yakıt ikincisinde baskı balata deformesi olarak bize geri dönüşleri var.

    Cvt şanzımanda ise kavrama değilde kasnak sistemi olduğu için motor devri yükseltmek için herhangi bir mekanizmadan bir şey harcanmıyor. Bende bu sebeple yavaşlamalarımın %75 inde vites kolundan manuele çekip 2. vitese kadar düşürüyorum.
    1- Çok sık yapmam şanzımandan bir parçaya zarar verir mi?
    2- Kademeli olarak değil de direkt 5-6 bin devire gelecek şekilde düşürsem (yani 7. viteste iken 3 kere eksi yaparak 3 ee düşürmek) motora bir zararı olur mu?

    Bu kadar sık yapılmadığı takdirde motora ve şanzımana zararlı olmadığını biliyorum. Çünkü gaz verilmeyince pistonlarda patlama meydana gelmez ve silindirlerde genleşme olmaz bu sebeple sürtünme normal gaz verilmesinden daha az olur. Şanzımanda ufak tefek düşürülmelere dayanıklıdır zaten.

    NOT: Sadece yokuş aşşağı değil düz yolda bile ilerde kırmızı yanıyorsa manuele çekip 6 dan 2 ye kadar çat çat çat düşürüyorum minimum düzeyde fren pedalını kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 28 Eylül 2019; 16:45:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Dediğiniz yöntemin yokuş aşağı inişler hariç asıl amacı yarışlarda motor devrini yüksek tutarak motor tepkisinin hızlı olmasını sağlamak icin turbonun devreden çıkmasını engellemek vs. Bu şekilde kullanarak sadece cvt ye değil diğer aktarma parçalarına yük bindiriyorsunuz. Yokuş aşağı motor freni kullanılmasının asıl amacı da balata bitmesi değil frenlerin aşırı ısınıp performansının düşmesini engellemek veya devre disi kalmasını önlemek. Anlayacağın bu şekilde kullanarak bicok parcayi normalden fazla yordugun bariz.
    Tork konvertörlü planet dişli şanzımanlarda bile ani vites düşürüp şanzımana aşırı yük bindirmek zamanla vites geçişleri arasında vuruntu sorunu yaşanması ile sonuçlanıyor.

    Cvt şanzımanda hem motor freni çok etkili değil hem de şanzımanın tamiratı çok pahalı. Bende zamanında motor frenini çokça kullanırdım ama CVT şanzımana geçince bu alışkanlığa son verdim.

    Ancak çok dik yokuşlardan inerken Spor moda ya da L moda alıp frene destek olabilirsiniz. Bu şekilde kullanmanın şanzımana pek zarar vereceğini zannetmiyorum. Zaten kullanım klavuzunda da bu şekilde tavsiye ediliyor.

    Cvt şanzımanlı bir araçta fren kullanmaktan çekinmeyin. Zaten frene basınca ecu yakıt püskürtmeyi kesip motor freni ile size destek olduğu için yakıt tasarrufu açısından bir fark olmuyor. Balataları da 50 bin yerine 40 binde değiştirirsiniz. Balata zaten çok pahalı birşey değil boşuna şanzımanı yormayın derim.
    kerotobil k kullanıcısına yanıt
    K kerotobil demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Dünyada gerekli ne var ki, nasıl olsa ölecez. O zaman hiç bir şey yapmayalım doğup ölümü bekleyelim???
    Tövbe ya.
    Yaptığın gereksiz uğraş, genele yayman da gereksiz olmuş.
    ilk sırada yazdığınız gerek yok forum kültür vs lafları son derece gereksiz,empati içermeyen yakışmayan ibareler olmuş

    bir konu açar ve olacaklara hazırlıklı olmalısınız.

    size destek veya eleştri gelebilir bunu kaldıramam diyorsanız konuyu hemen kaldırın.

    sırf sizi desteklemiyor veya aynı düşünmüyor diye taşlamayın,herkes sizinle aynı frekansta olmak zorunda değil görece..

    gelelim konuya..

    kullandığım araç 8 ileri tam otomatik tork konvertörlü bir araç..
    yokuş aşağı giderken hız sabitleyici açık motor habire motor freni yapıp yavaşlamaya çalışıp devri yükseltiyor ve motor bağırıyor..

    manule alıp 7 veya 8 alıyorum hemen devir 1500 devirlere düşüyor.

    motor ve şanzıman parçalarına daha az yük bindirmek bence ana fikir olmalı..

    fren ise en ucuz yolu malum fren balatası en ucuz olanı..

    sürekli otobüslerdeki gibi retarder olayı aradaki şanzıman içi dişli ve motor parçalarını gereksiz yere stres ve yük altında bırakır şahsi fikrim.

    motorun gereksiz devir yüksekliklerini,manuel mod vites değişikliği veya fren gibi çözümlerle öteliyorum ben.

    tavsiyemde bu yönde.
  • Gereksiz uğraş...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren balataları çok daha ucuz, küçük de olsa şanzımanı kucaklama riskiyle kıyaslandığında. siz bence manuel araç almalıymışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Fren balataları çok daha ucuz, küçük de olsa şanzımanı kucaklama riskiyle kıyaslandığında. siz bence manuel araç almalıymışsınız.
    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dediğiniz yöntemin yokuş aşağı inişler hariç asıl amacı yarışlarda motor devrini yüksek tutarak motor tepkisinin hızlı olmasını sağlamak icin turbonun devreden çıkmasını engellemek vs. Bu şekilde kullanarak sadece cvt ye değil diğer aktarma parçalarına yük bindiriyorsunuz. Yokuş aşağı motor freni kullanılmasının asıl amacı da balata bitmesi değil frenlerin aşırı ısınıp performansının düşmesini engellemek veya devre disi kalmasını önlemek. Anlayacağın bu şekilde kullanarak bicok parcayi normalden fazla yordugun bariz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Dünyada gerekli ne var ki, nasıl olsa ölecez. O zaman hiç bir şey yapmayalım doğup ölümü bekleyelim???
    Tövbe ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Dünyada gerekli ne var ki, nasıl olsa ölecez. O zaman hiç bir şey yapmayalım doğup ölümü bekleyelim???
    Tövbe ya.
    O zaman neden soruyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Maneulden geçtik zaten de hocam otomatik büyük rahatlık. Sadece bu araçta da böyle kullanmak hoşuma gidiyor. Debriyaj falan yok bir el hareketiyle vites düşüyor. İstanbulda olmasam zaten otomatik pek tercih etmem gibi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Dalga mı geçiosun yoksa dalga geçtiğimi mi anlamadın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Dünyada gerekli ne var ki, nasıl olsa ölecez. O zaman hiç bir şey yapmayalım doğup ölümü bekleyelim???
    Tövbe ya.
    Yaptığın gereksiz uğraş, genele yayman da gereksiz olmuş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bişey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörlü planet dişli şanzımanlarda bile ani vites düşürüp şanzımana aşırı yük bindirmek zamanla vites geçişleri arasında vuruntu sorunu yaşanması ile sonuçlanıyor.

    Cvt şanzımanda hem motor freni çok etkili değil hem de şanzımanın tamiratı çok pahalı. Bende zamanında motor frenini çokça kullanırdım ama CVT şanzımana geçince bu alışkanlığa son verdim.

    Ancak çok dik yokuşlardan inerken Spor moda ya da L moda alıp frene destek olabilirsiniz. Bu şekilde kullanmanın şanzımana pek zarar vereceğini zannetmiyorum. Zaten kullanım klavuzunda da bu şekilde tavsiye ediliyor.

    Cvt şanzımanlı bir araçta fren kullanmaktan çekinmeyin. Zaten frene basınca ecu yakıt püskürtmeyi kesip motor freni ile size destek olduğu için yakıt tasarrufu açısından bir fark olmuyor. Balataları da 50 bin yerine 40 binde değiştirirsiniz. Balata zaten çok pahalı birşey değil boşuna şanzımanı yormayın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 28 Eylül 2019; 15:53:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • speedyrazors kullanıcısına yanıt
    Dediklerinize katılıyorum lakin tüm parçalara yük bindiriyorsunuz kısmında öyle değil bence. 2den 1 e alırken silkeleme olduğu için 1 e atmıyorum asla manuelde, en az 2 ye kadar. Ve gaz vermediğim için her hangi bir güç aktarımı mevcut değil. Zaten ayağım frende oluyor aslında sadece normalden az basıyorum. Misal 3bine getiriyorum 2500 e inince bir daha düşürüyorum yavaşlama esnasında. Pistte virajlara girer gibi yab
    da heel and toe esnasında olan bir devir arttırma söz konusu değil. Zaten cvtnin devir ayarlarken belli bir hızı var öyle çat dedin mi 500 devir yükselmiyor. Çok sık kullanmamın sebebide bu bir nevi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Yahu birader, neden gereksiz açıklar mısın?
    Araç benzinli olduğu için vites düşürme esnasında olan motor sesi hoşuma gidiyor. Sana gereksiz gelebilir ama genele yayman yanlış olmuş
    Kullandığım araç piyasa arabası değil yani şu kadar yakıyor şu kadar zamanda satarım planlarıyla almadım elhamdülillah. Ucuz bir araç ama sadece hoşuma giden bir araç olduğu için aldım. Balata masrafından bahsetmedim farkındaysan sadece minimum ölçüde fren kullanıyorum dedim. Belki böyle kullanarak sorun yaşayan vardır bir bilen vardır yazan olur diye konu açtım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Ayrıca araç motorlarının ömürleri çevirdikleri devir ile ters orantılıdır. Yüksek devirde kullanım motor ömrünü kısaltır. Normalden 1k-2k devir bile fazla kullanmak uzun vadede mekanik yorgunluğun daha fazla olmasına neden olacaktır.

    Yük bindirme konusuna katilmadiginizi söylemişsiniz ama şöyle düşünün saatte 60 km de 0 a düşüyorsunuz. Bir tanesinde motor devri çok düşük frene basıyorsunuz enerji frenler tarafından emiliyor. Frene az basarak motor freniyle yavaslayinca enerji nereye gidiyor? Tabiki aktarma parçaları ve motora yük bindiriyor. Fizik dersi 101. Hiç bir enerji yoktan varedilemez var olan enerji de yok edilemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gereksiz uğraş.İki tane fren balatası ne kadar ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Fren oluşmasını sağlayan motordaki emme basıncı ile oluşan vakum değil mi? Şanzımanın motor frenine etkisi olduğunu sanmıyorum. Tabiki dişli oranlarının (cvt de sanal dişli diyebiliriz) etkisi var zaten vites düşürünce oran artıyor. Kaldıki gayette iyi bir yavaşlama mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben corolla da bunu yapıyorum
    Bir vites küçültüp öyle iniyorum. Şanzıman zaten konforsuz bişey değişmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • speedyrazors kullanıcısına yanıt
    İşte o bahsettiğiniz enerji emme manifoldunda oluşan vakum etkisi ile emilmiyor mu? Tekrar belirtmek istiyorum, herhangi bir silkelenme meydana gelmiyor bu da motordaki parçaların zarar görmediğini anlamına gelmez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Fren oluşmasını sağlayan motordaki emme basıncı ile oluşan vakum değil mi? Şanzımanın motor frenine etkisi olduğunu sanmıyorum. Tabiki dişli oranlarının (cvt de sanal dişli diyebiliriz) etkisi var zaten vites düşürünce oran artıyor. Kaldıki gayette iyi bir yavaşlama mevcut.
    Cvt de olsa aracınız sürekli vites değiştiriyor ancak kayış kasnak sistemi yüzünden bunu fark edemiyorsunuz.

    Şöyle düşünün düz vitesli bir araçta 1. viteste ne kadar hız yapabilirsiniz? En fazla 20-25 km. 5. Viteste ise 200-220 km yapabilirsiniz. Ancak aracınızı 5. viteste kaldıramazsınız çünkü çekişi çok düşüktür. Birinci viteste ise tam tersi çekiş çok yüksek ancak hız düşüktür.

    Bunları zaten biliyorum neden anlatıyorsunuz diyeceksiniz. Motor arada şanzıman olmasa arabanızı yerinden bile oynatamaz. Aracın bütün ağırlığını şanzıman kaldırıyor. Şimdi tersini düşünün arada şanzıman olmasa pistonlar arasındaki vakum nedeniyle motorunuz 1 tondan daha ağır olan aracınızı durdurabilir mi?

    Gaza basıo hızlanırkende, motor freni ile yavaşlarkende bütün yük şanzımanın üzerindedir. Motor kendi başına bu yükü kaldıramaz. Öyle bir gücü yok.

    Benim tavsiyem CVT şanzımanda bu kadar motor freni kullanılmaması yönünde. Kullanım kitapçığında da yokuş aşağı nasıl indirebileceği yazıyor. Karar size kalmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.