< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 28 Eylül 2019; 16:45:54 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 28 Eylül 2019; 16:45:54 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Fren balataları çok daha ucuz, küçük de olsa şanzımanı kucaklama riskiyle kıyaslandığında. siz bence manuel araç almalıymışsınız.
|
Gereksiz uğraş...
|
K kerotobil demiş ki;Mesajı Yerinde Gör
|
Dediğiniz yöntemin yokuş aşağı inişler hariç asıl amacı yarışlarda motor devrini yüksek tutarak motor tepkisinin hızlı olmasını sağlamak icin turbonun devreden çıkmasını engellemek vs. Bu şekilde kullanarak sadece cvt ye değil diğer aktarma parçalarına yük bindiriyorsunuz. Yokuş aşağı motor freni kullanılmasının asıl amacı da balata bitmesi değil frenlerin aşırı ısınıp performansının düşmesini engellemek veya devre disi kalmasını önlemek. Anlayacağın bu şekilde kullanarak bicok parcayi normalden fazla yordugun bariz.
|
İnsanların cevabına atarlanacaksan neden soru soruyorsun anlamadım. Hoşuna gidiyorsa yapmaya devam et.
|
Tork konvertörlü planet dişli şanzımanlarda bile ani vites düşürüp şanzımana aşırı yük bindirmek zamanla vites geçişleri arasında vuruntu sorunu yaşanması ile sonuçlanıyor.
Cvt şanzımanda hem motor freni çok etkili değil hem de şanzımanın tamiratı çok pahalı. Bende zamanında motor frenini çokça kullanırdım ama CVT şanzımana geçince bu alışkanlığa son verdim. Ancak çok dik yokuşlardan inerken Spor moda ya da L moda alıp frene destek olabilirsiniz. Bu şekilde kullanmanın şanzımana pek zarar vereceğini zannetmiyorum. Zaten kullanım klavuzunda da bu şekilde tavsiye ediliyor. Cvt şanzımanlı bir araçta fren kullanmaktan çekinmeyin. Zaten frene basınca ecu yakıt püskürtmeyi kesip motor freni ile size destek olduğu için yakıt tasarrufu açısından bir fark olmuyor. Balataları da 50 bin yerine 40 binde değiştirirsiniz. Balata zaten çok pahalı birşey değil boşuna şanzımanı yormayın derim. |
K kerotobil demiş ki;Mesajı Yerinde Gör
|
ilk sırada yazdığınız gerek yok forum kültür vs lafları son derece gereksiz,empati içermeyen yakışmayan ibareler olmuş
bir konu açar ve olacaklara hazırlıklı olmalısınız. size destek veya eleştri gelebilir bunu kaldıramam diyorsanız konuyu hemen kaldırın. sırf sizi desteklemiyor veya aynı düşünmüyor diye taşlamayın,herkes sizinle aynı frekansta olmak zorunda değil görece.. gelelim konuya.. kullandığım araç 8 ileri tam otomatik tork konvertörlü bir araç.. yokuş aşağı giderken hız sabitleyici açık motor habire motor freni yapıp yavaşlamaya çalışıp devri yükseltiyor ve motor bağırıyor.. manule alıp 7 veya 8 alıyorum hemen devir 1500 devirlere düşüyor. motor ve şanzıman parçalarına daha az yük bindirmek bence ana fikir olmalı.. fren ise en ucuz yolu malum fren balatası en ucuz olanı.. sürekli otobüslerdeki gibi retarder olayı aradaki şanzıman içi dişli ve motor parçalarını gereksiz yere stres ve yük altında bırakır şahsi fikrim. motorun gereksiz devir yüksekliklerini,manuel mod vites değişikliği veya fren gibi çözümlerle öteliyorum ben. tavsiyemde bu yönde. |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 28 Eylül 2019; 15:53:40 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |