C

Yüzbaşı
29 Eylül 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 47 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Şuan 1.6 105 Trekking Doblo kullanıyorum ve otomobile geçmek istiyorum. İstanbul içi ve uzun yol olacak şelikde senede 60.000 km yapıyorum(20.000 ş.içi 40.000 ş.dışı). Bu kadar kullanımda olunca haliyle otomatik istiyorum ama bi taraftan da sorunsuzluk önemli. 1.3 mjeti zaten bilmeyen yok garanti sorunsuz araba ama maalesef onunda otomatiği yok. Etorq içinde hiç kötü bi yorum okumadım ama onunda kmleri hep az. Yani 200.000 km üstü kullanıcı yorumu bulamadım bende sizlere sormaya karar verdim.

Siz benim yerimde olsanız kullanıcısı olarak hangisini tercih ederdiniz ? Etorq olursa zaten direk lpg takılacak fiyatları da yakıtlarıda araştırdığım kadarıyla aynı seviyelerde.


1.1.6 Dobloyu konfor bakımından arar mıyım ?

2.1.6 E torq çekiş olarak 1.3 den aşağı kalır mı ?

3.E torq da yağ eksiltme yakma gibi kronik bi sorun var mı ?

4.Lpg baş ağrıtır mı ?

5.Yakıt benimde araştırdığım gibi aynı mıdır ?

Merhaba arkadaşlar. Max. 250 TL bütçeyle bluetooth kulaklık arıyorum. Aradığım en önemli özellik 250 TL yi aşmaması ve konuşma sistemininin çok iyi olması. Daha önce Ttec ve i99 tws kullandım ve özellikle mikrefonlarından hiç memnun kalmadım.

Karşı tarafın sesimi net alacağı benim net duyacağım tws kulaklık önerilerini bekliyorum. İş ortamında yani biraz sesli yada sokak ortamında sesimin net gitmesi en önemli nokta.

Merhaba arkadaşlar. Nasip olursa 0Km Berlingo aldık. Bu araca çizilmeye, taş izlerine önem olarak komple folyo kaplama yaptırmak istiyoruz. İstanbul içinde tavsiye edeceğiniz yerler var mı ? Ortalama fiyat nedir ?

Merhaba arkadaşlar. 2015 Model siyah ilk sahibi olduğumuz 85000 km de hatasız sorunsuz kusursuz Sanderomuz var. Aslında araçtan memnunuz. Fakat orjinal temiz sanderoların 100.000 TL civarı yaptığını görünce acaba sıfırlayıp 0.9 otomatik alsak nasıl olur diye düşünmeye başladık.
Bu benzinli otomatikler ne yakar?
Şanzuman sorunu var mıdır?
Bizim aracımızda kronik herhangi bişey yok. Bu makyajlılarda kronik bişey var mı ?
Merhaba arkadaşlar. Gençlik hasretinden kalan bisiklet özlemimi gidermek hemde spor olur maksadıyla bisiklet almaya karar verdim. Yıllardır uzak kaldığımdan keşke karar vermeden önce fiyatlara baksaydım Yer sıkıntısından dolayı mecburen katlanır bir bisiklet bakıyorum. Bu iki modelin de fiyatları yakın ve maximum bütçe bu kadar. Sizce hangisi hangi sebeple alınmalı ? Keyfi ama spor maksadıyla da binileceğinden bu tür amaçlarımı yerine getirebilir mi yoksa bu sevdadan vazgeçsem daha mı doğru yaparım ?

Yaş 30 kilo 98 boy 1,74 beni taşımasında sorun yaşar mıyım ayrıca komik durur mu ?
Merhaba arkadaşlar. Babamda 2009 taksi çıkması Logan var. Aracın motorunu 85 bg lik Kangoo motoruyla değiştirdik. Şuan için bi sorun yok arabada ama taksi çıkması olması, bizi çok uğraştırması derken bi soğukluk oluştu. Babam eski Mercedescidir. 115 123 kasa zamanında bol miktarda kullandık. Şimdi baskı yapıyorum Mercedese dönmesi konusunda. Logan 3 aşağı 5 yukarı 30.000 gibi bi rakam etmekte. Evet maalesef piyasa bu noktaya kadar geldi. 2009 taksi çıkması Logan 30.000 TL.

Efsane duruşuyla genel olarak sağlam yapısıyla W124 aldırmaya çalışmaktayım. Özellikle 124 otomatik hakkında bilgili, daha önce kullanmış deneyimlemiş arkadaşlardan Mercedes hakkında yorumlara, tahmini dertlerine ve açabileceği masraflara ihtiyacım var.
Bu kasalarda E200 200E hatta balina tabir edilen 280-300 sel arasındaki farkları bilen de yazarsa çok memnun olurum.
Şirket aracı 2015 Doblo 1.6 kullanıyorum. Yıllık muayenesi vergisi yakıtı kaskosu sigortası derken masrafları çok gelmeye başladı. Fiyat fayda noktasında en optimum arabayı düşünürken işin içinden bi türlü çıkamadım. Kiminin vergisi azken yakıtı çok, kiminin kaskosu pahalı kiminin model yılı eski derken ben işin içinden çıkamadım. Sizlerinde fikirlerini almak istedim.(Aracı değiştirmek gibi bi düşünce yok. Sadece bu lanet olası 4 teker hastalığından kafama takıldı.)


2015 Doblo Trekking'in 1 yıl içindeki genel masrafları.
1. Vergi : 1536,00
2. Sigorta : 2400,00 (Geçen seneden bi kazası var o yüzden yüksek. Normalde 1800 2000 arası çıkması lazımdı.)
3. Kasko : 1600,00
4. Muayene : 400,00
5. Lastik : 2000,00 (Senede 60.000 km yol yaptığımdan bi takım lastik hakkın rahmetine kavuşuyor.)
6. Bakım : 1800,00 (Aslında fabrika verisi 20.000 km de bakım derken ben 15.000 de yaptırıyorum. Genel olarak herkes de benim gibidir diye düşünüyorum. Her bakım 450 TL)
TOPLAM : 9736,00 TL.
Yakıt hariç aylık 811,33 TL masrafı var bizim arabanın. Normal kullanımda 6 6,5 arası yakan biraz hızlanıldığında ise mazotu içen bi Doblodan bahsediyoruz.
Sizlerin durumu nedir? Senelik ne kadar masraf ediyorsunuz arabalarınıza

Merhaba arkadaşlar. İşyerinde otururken birden bire neden bende aracımın incelemesini yapmayayım ki, 1.5 Yılda 100.000 km kullanım bir araçta nadir rastlanır dedim ve başladım yazmaya. Umarım bu aracı merak eden ve almaya niyeti olanlara yardımcı olabilirim. Aracım 2015 Model 1.6 105 bg Trekking ve şuan 138.000 km de.
1.5 yıllık birlikteliğimizde bu arkadaşla gezmediğimiz yer kalmadı. Yeri geldi Adana sıcağında 45 derecede full klimayla gezdik yeri geldi -10 derece Cankurtaranda sileceklerimizi dondurduk.


Aracı Ankaradan alıp İstanbula getirirken ki heyecan ve korkum tarif edilemez arkadaşlar. Neyin korkusu, araba sürmeyi mi bilmiyon nasıl yaptın o zaman 100.000 km yi dediğinizi duyar gibiyim
Aracı şirket aracı olarak benim vesilemle aldık. Bundan önce 2014 Dokkerımız vardı ve hiç bi sorunu yoktu.Bu Doblo Müşteri aracıydı ve bi şakalaşma sonunu Doblo sahibi olduk. :)

Ankaradan iki araba çıktık yola. Tabi Dokkerdan fazla yakarsa mahcup olma ihtimali, 120.000 km 0 sorunla kullandığımız aracın üstüne bu sorun açarsa ne yaparım korkusuyla birlikte İstanbula girdik. Burda tamam nokta atışını yaptım dedim kendi kendime çünkü Dokkerdan sonra Trekking Doblo inanılmaz rahat, sessiz ve donanımlı geldi.Dokker Ankara-İstanbul arası 6.5 yakarken ondan daha ağır ve fazla yakıt sarfiyatıyla meşhur Doblo 5.8 le girdi İstanbula. Bu konuda mahcup olmamıştım, bu da yüzümde kocaman bi tebessüme neden oldu. Böyle araç alımında aracı olan, model öneren arkadaşlar bunun nasıl stresli bi iş olduğunu çok iyi bilirler ve beni çok da iyi anlamışlardır.
Geçen 1.5 sene içerisinde işim gereği ve yapılan km den anlaşılacağı üzere sürekli uzun yolda kullandım aracı. Karadeniz, Güneydoğu Anadolu, Ege ve Akdeniz bölgelerini karış karış gezdik tabi. Bu zaman zarfında açtığı masraflar sadece 110.000 Km de Datça'da amortisör tepe takoz lastiğini dağıtması oldu. (Tabi kapıda duran araba vurup kaçan muhterem yüzünden yapılan çamurluk tamirini saymazsak.) O şekilde tatilimizi yaptık evimize döndüğümüzde yaptırdık ve yolculuk boyunca hiç bi rahatsızlık vermedi.


Şimdi klasik herkes yakıt tüketimini merak ederken söyleyeyim. Araç İstanbul şehiriçinde kesinlikle kasmadan kullanımda daha 8 litrenin üzerine çıkmadı. Genelde 7 7.5 la bitirdim değoları. Daha öncelerde Euro4 Doblo ve Albea sahibi olmamdan dolayı bana ne kadar çok gelse de şuandaki muadilleri içerisinde gayet normal bi yakıt tüketimi var.Datça seyehatimizi 2015 102 Bg lik Caddyle birlikte yaptık ve aynı yakıt verilerini aldık. Az yakmasıyla ünlü 1.5 90 Bg Dokker da aynı tüketim verilerini veriyordu onu da belirtelim.



Gelelim uzun yola. 120 130 bandında yüksüz 6.0 6.5 arası tüketimi var aracın. Hız 90 110 seviyesinde olduğunda 5.5 dan şaşmaz. Yaz kış, lastik ve yük durumu farketmeksizin tüketimi hep bu şekilde. Daha Allaha şükür bir tane uyarı ışığı görmedim ekranımda. Zaten Multijetin sorunsuzluğu dillere destan o yüzden motorla ilgili pek bişey anlatmaya gerek yok diye düşünüyorum. 6 ileri olmasından kalkışta bi tık ağır kalsa da 105 Bg motor işini fazlasıyla yerine getiriyor.Bursa İzmir otobanında düz yolda 190 km hızla en küçük bi sallanma savrulma olmadan ilerledi. Yol tutuş konusunda Caddy den az buçuk aşağıda olsada kesinlikle güvende hissetiriyor.
Ya arkadaş bu arabanın hiç mi eksiği yok derseniz Full modeli olmasına rağmen eksikleri tabi ki var.


Gelelim eksiklerimize.
Full donanım araç yapıp bi yağmur sensörü bi far sensörü koymamak nasıl bi kafadır ve bu kafaya nasıl vardılar çok merak ediyorum. Evet far açmak zor bişey değil. Hele ki Dokker gibi bomboş bi arabadan geçtin o da olmayı versin diyemiyo insan çünkü adı full donanım. Bir diğer konu da kocaman ekran koyup geri görüş kamerası olmaması. Biliyorum çok ufak şeyler ama kocaman dokunmatik ekran koyup bunu koymamak çok saçma geldi bana. Zaten bunlarda olsa sınıfının en donanımlı ve fiyat performans aracı olurdu.
Şuan bu arabayı değiştirelim desem terettüdüme sebep olacak tek şey otomatik vitesinin olmaması. Zamınında konulan otomatik vitesler yarı otomatik ve tek kavrama olduğundan pek tutmadı. Şimdi de Psa ya geçti bundan sonra değişim Berlingo Combo Rifter tarzı bişey olur ki o zamanda tercih büyük ihtimalle Rifter olur.


En son donanımlarını da sayarak bitirelim.
4 cam otomatik. (Bu sınıfta en hoşuma giden özellik. Bi Mpv havası veriyor ve arkası çok daha ferah ve kullanışlı oluyor. O yere göre sığdırılamayan Caddy hapishane camından dolayı çok müşteri kaybettiğini düşünüyorum.)
Far yıkama. ( Valla ben bi önemini göremedim. Olmasa da olurdu)
Trekking özelliği.( Bolu Yedigöllerde denedim. Ultragrip8 lastikle karda bana mısın demedi. Kesinlikle faydalı ve önemli.)
Diğer donanımları zaten bilinen standart hız sabitleyici vs.
Sıkıcı ve uzun olduysa şimdiden affola. Varsa sorularınız seve seve cevaplarım.

Aracım 2015 model 1.6 105 bg.

Merhaba arkadaşlar. İşyerinde otururken birden bire neden bende aracımın incelemesini yapmayayım ki, 1.5 Yılda 100.000 km kullanım bir araçta nadir rastlanır dedim ve başladım yazmaya. Umarım bu aracı merak eden ve almaya niyeti olanlara yardımcı olabilirim. Aracım 2015 Model Trekking ve şuan 138.000 km de.
1.5 yıllık birlikteliğimizde bu arkadaşla gezmediğimiz yer kalmadı. Yeri geldi Adana sıcağında 45 derecede full klimayla gezdik yeri geldi -10 derece Cankurtaranda sileceklerimizi dondurduk.
Aracı Ankaradan alıp İstanbula getirirken ki heyecan ve korkum tarif edilemez arkadaşlar. Neyin korkusu, araba sürmeyi mi bilmiyon nasıl yaptın o zaman 100.000 km yi dediğinizi duayr gibiyim
Aracı şirket aracı olarak benim vesilemle aldık. Bundan önce 2014 Dokkerımız vardı ve hiç bi sorunu yoktu.Bu Doblo Müşteri aracıydı ve bi şakalaşma sonunu Doblo sahibi olduk. :)
Ankaradan iki araba çıktık yola. Tabi Dokkerdan fazla yakarsa mahcup olma ihtimali, 120.000 km 0 sorunla kullandığımız aracın üstüne bu sorun açarsa ne yaparım korkusuyla birlikte İstanbula girdik. Burda tamam nokta atışını yaptım dedim kendi kendime çünkü Dokkerdan sonra Trekking Doblo inanılmaz rahat, sessiz ve donanımlı geldi.Dokker Ankara-İstanbul arası 6.5 yakarken ondan daha ağır ve fazla yakıt sarfiyatıyla meşhur Doblo 5.8 le girdi İstanbula. Bu konuda mahcup olmamıştım, bu da yüzümde kocaman bi tebessüme neden oldu. Böyle araç alımında aracı olan, model öneren arkadaşlar bunun nasıl stresli bi iş olduğunu çok iyi bilirler ve beni çok da iyi anlamışlardır.
Geçen 1.5 sene içerisinde işim gereği ve yapılan km den anlaşılacağı üzere sürekli uzun yolda kullandım aracı. Karadeniz, Güneydoğu Anadolu, Ege ve Akdeniz bölgelerini karış karış gezdik tabi. Bu zaman zarfında açtığı masraflar sadece 110.000 Km de Datça'da amortisör tepe takoz lastiğini dağıtması oldu. (Tabi kapıda duran araba vurup kaçan muhterem yüzünden yapılan çamurluk tamirini saymazsak.) O şekilde tatilimizi yaptık evimize döndüğümüzde yaptırdık ve yolculuk boyunca hiç bi rahatsızlık vermedi.
Şimdi klasik herkes yakıt tüketimini merak ederken söyleyeyim. Araç İstanbul şehiriçinde kesinlikle kasmadan kullanımda daha 8 litrenin üzerine çıkmadı. Genelde 7 7.5 la bitirdim değoları. Daha öncelerde Euro4 Doblo ve Albea sahibi olmamdan dolayı bana ne kadar çok gelse de şuandaki muadilleri içerisinde gayet normal bi yakıt tüketimi var.Datça seyehatimizi 2015 102 Bg lik Caddyle birlikte yaptık ve aynı yakıt verilerini aldık. Az yakmasıyla ünlü 1.5 90 Bg Dokker da aynı tüketim verilerini veriyordu onu da belirtelim.

Gelelim uzun yola. 120 130 bandında yüksüz 6.0 6.5 arası tüketimi var aracın. Hız 90 110 seviyesinde olduğunda 5.5 dan şaşmaz. Yaz kış, lastik ve yük durumu farketmeksizin tüketimi hep bu şekilde. Daha Allaha şükür bir tane uyarı ışığı görmedim ekranımda. Zaten Multijetin sorunsuzluğu dillere destan o yüzden motorla ilgili pek bişey anlatmaya gerek yok diye düşünüyorum. 6 ileri olmasından kalkışta bi tık ağır kalsa da 105 Bg motor işini fazlasıyla yerine getiriyor.Bursa İzmir otobanında düz yolda 190 km hızla en küçük bi sallanma savrulma olmadan ilerledi. Yol tutuş konusunda Caddy den az buçuk aşağıda olsada kesinlikle güvende hissetiriyor.
Ya arkadaş bu arabanın hiç mi eksiği yok derseniz Full modeli olmasına rağmen eksikleri tabi ki var. Gelelim eksiklerimize.
Full donanım araç yapıp bi yağmur sensörü bi far sensörü koymamak nasıl bi kafadır ve bu kafaya nasıl vardılar çok merak ediyorum. Evet far açmak zor bişey değil. Hele ki Dokker gibi bomboş bi arabadan geçtin o da olmayı versin diyemiyo insan çünkü adı full donanım. Bir diğer konu da kocaman ekran koyup geri görüş kamerası olmaması. Biliyorum çok ufak şeyler ama kocaman dokunmatik ekran koyup bunu koymamak çok saçma geldi bana. Zaten bunlarda olsa sınıfının en donanımlı ve fiyat performans aracı olurdu.
Şuan bu arabayı değiştirelim desem terettüdüme sebep olacak tek şey otomatik vitesinin olmaması. Zamınında konulan otomatik vitesler yarı otomatik ve tek kavrama olduğundan pek tutmadı. Şimdi de Psa ya geçti bundan sonra değişim Berlingo Combo Rifter tarzı bişey olur ki o zamanda tercih büyük ihtimalle Rifter olur.
En son donanımlarını da sayarak bitirelim.
4 cam otomatik. (Bu sınıfta en hoşuma giden özellik. Bi Mpv havası veriyor ve arkası çok daha ferah ve kullanışlı oluyor. O yere göre sığdırılamayan Caddy hapishane camından dolayı çok müşteri kaybettiğini düşünüyorum.)
Far yıkama. ( Valla ben bi önemini göremedim. Olmasa da olurdu)
Trekking özelliği.( Bolu Yedigöllerde denedim. Ultragrip8 lastikle karda bana mısın demedi. Kesinlikle faydalı ve önemli.)
Diğer donanımları zaten bilinen standart hız sabitleyici vs.
Sıkıcı ve uzun olduysa şimdiden affola. Varsa sorularınız seve seve cevaplarım.
Öncelikle merhaba arkadaşlar.
Formda gezerken bi arkadaşın yazısında dsgnin baskı balatasının 2300 TL gibi rakama değiştiğini öğrendim. Fiyatların bu kadar makul sayılacak noktaya gerilemesi şahsen beni sevindirdi. Malumunuz yarı otomatiklerin en büyük sorunu baskı balata ve beyin arızası. Bu başlık altında bu yarı otomatiklerin sorunlarını ve ne kadara tamiratının yapıldığını bu başlık altında toplayalım istedim. Kendimde düz vites kullanmama rağmen artık düz viteslerin tarih olmaya başladığı bu zamanda yeni araç arayışında olan arkadaşların fazlasıyla bilgileneceği, ilgileneceği bir konu olacağını düşünüyorum. Lütfen konuyu Dsg iyi Dct kötü powershift uçuyo Edc konuyo noktasına getirmeyelim. Amacımız herhangi bi çift kavrama düşünen arkadaşları bilgilendirmek olsun. İyi yada kötü olduğuna alıcı olan arkadaş karar versin.
Şöyle bi sıralamayla cevap verirsek düzenli ve daha anlaşılır olacağı düşüncesindeyim;

Araç marka ve model:
Yakıt türü ve şanzuman modeli:
Çıkarttığı arıza:
Yapılan işlemler:
Maliyeti:
Nerede yapıldığı(İl, ilçe, ustanın ünvanı ve mümkünse telefon numarası):
Hakkında
Konum: Giresun
Meslek: Muhasebe
Forum İmzası:
2015 Doblo Trekking 1.6 105 Ps
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 hafta önce
Son Mesaj Zamanı: 4 hafta
Mesaj Sayısı: 878
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 921
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 96.961 (Bu ay: 741)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 790 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.