Şimdi Ara

DEVİRLİ KULLANACAKSIN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kusura bakmayın acemilik olabilir .hep devirli kullanmak diye duyuyorum devirli kullanma en ideal nasıl olmalıdır , bundan ne kastedilmektedir.saygılar



  • örneğin son devir 8000d/D ortalama 4000 e kadar gelmesi gerekiyor tabi motor gücüne bağlı araba zaten söyler gaz tam basmadan biterse devir e bak uygun devir odur
  • yani devir saatinde 4 bine gelince mi vites değiştirmek gerekir .ideali o mudur?benim arabada 3 bindede araba bağırıyor.
  • devirli kullanmak yüksek devirde kullanmaktır
    devirli kulanmak çok iyi değil bildiğimce neden dersen 3000 deviri geçince karbıratörlü arabada 2. slot açılıyormuş araba çok daha fazla yakıyormuş normale göre (öyle duydum) hem boşu boşuna arabayı yükte bırakmaya gerek yok ama yüksek devirde araba daha iyi tepki verir ayağını gazdan kesersen motor fren etkisi yapar

    hem ayriyetten şehir içinde yüksek devir kullanırsan hem biraz magandalığa girer birde insanları rahatsız edersin

    yani sen bildğin gibi kullan
  • ideal süre birinci vites için araba kalkar kalkmaz 2 ye atmaktır daha sonra 3000 deviri vurmadan vites atabilirsin
    çok düşük devirdede kullanmak iyi değilmiş bu arada (geçenlerde haberlerde dediler) araba yine fazla yakarmış

    dip not ben bu arada böyle konuşuyorum ya sen bana bakma benim daha yaşım bile ehliyet almaya tutmuyor ben belki faydam dokunur diye yazıyorum çevremden öğrendiklerimi izlenimlerimi aktarıyorum
  • 3000 - 4000 arası vites değişimi, normal kullanım ise 2000-3000 arası en uyugunu ise 2500 devir..
  • DEVİRLİ KULLANMAK, ESKİDEN KALMA BİR SÖZ. ESKİDEN MOTORLARDAN BEYGİR ALMAK ŞİMDİKİ KADAR KOLAY DEĞİLDİ. BU HEM OTOMOBİLLER, HEM DE BÜYÜK ARAÇLAR İÇİN GEÇERLİYDİ. ÖZELLİKLE UZUN YOL SÜRÜCÜLERİ, BEYGİRDEN YOKSUN GÜÇSÜZ MOTORLARLA YOKUŞ ÇIKARKEN, ARABAYI BAYILTMAMAK İÇİN YOKUŞA GELMEDEN TAM GAZ KAPATIP ÖYLE VURURLARDI YOKUŞA. YANİ DEVİRLİ.
    BU SÖZ, BUNUN İÇİN ESKİLERDEN KALMA. ANCAK HALA BAZI ACEMİLER İÇİN GEÇERLİ OLABİLİR. ÇÜNKÜ AZ YAKACAM DİYE, NERDEYSE RÖLANTİ DEVRİNDE ARAÇ KULLANAN İNSANLAR BİLİYORUM.

    DEVİRLİ KULLANMANIN ANLAMINI ZATEN ARKADAŞLAR AÇIKLAMIŞLAR. DİZELİ VAR, BENZİNLİSİ VAR, 3000 VE ÜSTÜ DİZEL İÇİN DEVİRLİ SAYILABİLİR. BENZİNLİLER İÇİN 4000-4500 D ÜSTÜ DEVİRLİ DİYEBİLİRİZ. YA DA BİR F1 ARACININ 18000 DEVİRLERİ GÖRDÜĞÜNÜ DÜŞÜNÜRSEK, 15000 VE ÜSTÜ DİYEBİLİRİZ.

    GÜNÜMÜZDE DEVİR EKONOMİ DEVRİ, EĞER BİR YARIŞTA DEĞİLSEN, MAX TORKUN ALINDIĞI DEVİRDE KULLANMAK EN MANTIKLISIDIR. HER ARACIN EL KİTABINDA YAZAR TORK.

    quote:

    Orjinalden alıntı: orhan368

    Arkadaşlar kusura bakmayın acemilik olabilir .hep devirli kullanmak diye duyuyorum devirli kullanma en ideal nasıl olmalıdır , bundan ne kastedilmektedir.saygılar




  • kardeş,

    senin dediğin usul dizelde...

    benzinlide değil...


    benzinlide 2000 devirin altı zaten düşük devir sayılır.. 2500 ün üzerinde olmalısın hep... ve çoğu araçta da 3500 civarında maks tork almaya başlarsın..

    yani devirli kulllanım 4000-7000 devir arasıdır. ama roverci de güzel örnek vermiş,, f1 de adamların 18 bin çevirdiğini düşünürsek_; o zaman iş değişir. biz standartları düşünüyoruz..



    quote:

    Orjinalden alıntı: tsuyoi

    ideal süre birinci vites için araba kalkar kalkmaz 2 ye atmaktır daha sonra 3000 deviri vurmadan vites atabilirsin
    çok düşük devirdede kullanmak iyi değilmiş bu arada (geçenlerde haberlerde dediler) araba yine fazla yakarmış

    dip not ben bu arada böyle konuşuyorum ya sen bana bakma benim daha yaşım bile ehliyet almaya tutmuyor ben belki faydam dokunur diye yazıyorum çevremden öğrendiklerimi izlenimlerimi aktarıyorum




  • valla ben 2500 devirde tam turbo devreye girecekken vites degistiriyorum. Cok daha az yakıyor boylece. Ama birinci viteste de aynı sekilde degistiriyorum, gene 2500... Oyle gaza falan geldigimde 4000-4500 de degistiriyorum. Yol bossa, arabaya yeni binen biri arabayı merak etmisse, veya benim itligim tuttuysa, ama kesinlikle yol bossa, Araba tek tuk 6500 deviri goruyor.
  • valla ben gaza geldimmi 6000'den aşagıda atmıorum! atsamda alışkanlıktan kamyon kullanır gibi ara gazla atıyorum! inşallah yemeyiz motoru
  • O zamanlar benzinli turbo var miydi ya?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.