Şimdi Ara

Vites nasıl kullanılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
2
Favori
17.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Henüz 2 gündür bisiklet sürmeyi öğrendim amacım mOtor sürmek ama önce bisiklet ile başlamam gerektiğini söylediler.

    Neyse dün epey turladım yalnız şu vites olayını tam olarak anlamadım.

    Sağ ve sol tarafta iki vites bulunuyor. Vitesin ne işe yaradığını biliyorum yalnız burada 2 tarafta vites olması kafamı karıştırdı.

    Neden 2 tarafta vites var ve ikisini de değiştirebiliyorum? Peki mesela vitesi 2ye almak istediğimde her ikisini de mi 2ye almam gerek?

    Kısacası çift vites nasıl kullanılır ve 2ye 3e felan nasıl alınır? bunu öğrenmek istiyorum

    Ayrıca diğer bir sorunum ise bisikleti sürerken vitesi değiştiremiyorum çünkü ben güçlü bir şekilde tutacaklara tutunduğum için vitesi çevirecek ne fırsatım oluyor ne de cesaretim!
    Dolayısıyla vites ayarını, bisikleti sürmeye başlamadan önce yapıyorum. Peki bu ne kadar doğru ve bu yüzden bir sorun ortaya çıkabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meksika erkeği -- 22 Eylül 2015; 16:15:45 >







  • Merhaba hocam gayet sade anlatacağım anlamadığın takıldığı yeri özelden çekinmeden bana iletebilirsin.

    Pedala bastığınız yerde genelde 3 lü çark takımı olur bu takım genelde yolun durumuna ve eğime göre ayarlanır

    3 lü çarkın 1 i yani en küçüğü yokuş yukarı çıkımlarda tercih edilmelidir
    3lü çarkın 2 si genelde düz yolda genel seyirde tercih edilir
    3 lü çarkın 3. sü hızlanmaya başladıkça yani yol biraz eğimli yada hızınızı aldıktan sonra 2li diş artık size düşük kaldığında kullanılır.
    z
    Çapraz kullanma kuralı şöyledir: (İlki ön/ikincisi arka) 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 2-4, 2-5, 2-6, 3-6, 3-7 gibi genellenebilir yani ön 1 de iken arka en fazla 4 te olmalıdır. Ama bu zorunluluk değil bisikletin zincir ömrünü uzatan bir uygulamadır ön 1 iken arka 7 deyse zincir kesin bir şekilde çapraz durup sürtme yapacaktır çok kullanılmaz ama hafif bir yokuş çıkarken 1-4 size sanki pedalı boşa çeviriyormuş hissi veriyorsa 2-4 e geçmeden 1-5 i çok sık olmamak üzere kullanabilirsiniz.

    Evinizden çıktınız gayet düzlük bir yol vitesiniz 1-1 ile başladığınızı düşünün düz yolda 1-1 çok hafi olduğu için çok pedal çevirir pedalı doyuramazsınız bu durumda sağ kolu arttırarak 1-2 yaparsınız yinemi boşluyor 1-3 1-4 şeklinde gidersiniz 1-4 de ayağınıza boş pedal hissi verirse bu sefer sol kolu 2 ye geçirir 2-4 e geçersiniz pedal sizi yormadıkça arttırmaya devam edersiniz 2-6 ya sürüşe devam ettiniz önünüze yokuş aşağı geldi hızlanmak istiyorsunuz 3-6 sonra 3-7 yaparsınız her yokuşun bir çıkışı var bu seferde gördünüz çıkışı, çıkışa gelmeden vites düşmeye başlayın çünkü vites yokuş yukarı değişmek zordur 3-7 3-6 2-6 2-5 2-4 1-4 1-3 şeklinde düşeceksiniz. Bu kadar basit Vites değişmenin ince işide şöyledir vites değiştirme ihtiyacımı hissetiniz pedal üzerindeki kuvvetinizi azaltacaksınız çevirmeye devam ederken kollar ile oynayacaksınız yokuş yukarı çıkarken pedal üzerindeki baskıyı hafifletmek zor olduğu için genelde yokuş yukarı vites değişimi önerilmez.

    Ek bilgi: Siz fren kollarınız çektiğinizde yada ittiğinizde kola bağlı tel dişlilerin orada bir mekanizmayı tetikler bu mekanızma aktarıcıdır. Norman kullanımda aktarıcılar hemen hemen karşı karşıya olur ve zincir içinde rahat hareket eder ama siz 1-7 gibi bir çapraz kullanım seçerseniz aktarıcıların hareket ettirdiği içinde zincir geçen kısım karşı karşıya gelmez çapraz durur bu durumdada zincir sürter ve zamanla aşınır.

    Umarım anlaşılır olmuştur iyi forumlar.
  • Hocam öncelikle bu araba değil. Viteslere öyle davranmayin. Vitesi 3 e atmak için on arttiriciyi 1 e arka arttiriciyi 3 e atacaksin boyle bi durumda pedalı hızlı cevirirsin teker yavaş döner ama torklu döner. Yanı yokuşu çıkarken daha az yorar. Aynı şekilde istediğin vitese atabilirsin. Yalnız dikkat etmen bi konu var ki oldukça önemli. Zinciri çapraz getirmemen lazim. 21 vitesli bi bisiklette on arttırıcıda 3 dişli arka arttırıcıda 7 dişli olduğunu düşünerek veriyorum bu örneği(ki öyledir). On arttırıcı 1 de iken arka arttırıcı 4-5-6-7 yı kullanma (4 un kullanıldığını söyleyen de gördüm kullanılmaz diyen de ben kullanırım ama söylüyorum sana dikkat et). On arttırıcı 2 de iken 1-2-6-7 kullanılmaz aynı şekilde 2 ve 6 biraz esnek. Buradan on arttırıcı 3 de ne çıkar sen tahmin et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • www.turkbike.com
    Bisiklete Yeni Başlayanlara 10 Önemli Tavsiye : Bisiklet ve Teknik • TURKBIKE FORUMLARI
    http://www.turkbike.com/forum/ileti5665.html

    www.mtbtr.com
    Matematik, �n ve Arka Vites
    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=389


    birkaç yardımcı sayfa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    Hocam öncelikle bu araba değil. Viteslere öyle davranmayin. Vitesi 3 e atmak için on arttiriciyi 1 e arka arttiriciyi 3 e atacaksin boyle bi durumda pedalı hızlı cevirirsin teker yavaş döner ama torklu döner. Yanı yokuşu çıkarken daha az yorar. Aynı şekilde istediğin vitese atabilirsin. Yalnız dikkat etmen bi konu var ki oldukça önemli. Zinciri çapraz getirmemen lazim. 21 vitesli bi bisiklette on arttırıcıda 3 dişli arka arttırıcıda 7 dişli olduğunu düşünerek veriyorum bu örneği(ki öyledir). On arttırıcı 1 de iken arka arttırıcı 4-5-6-7 yı kullanma (4 un kullanıldığını söyleyen de gördüm kullanılmaz diyen de ben kullanırım ama söylüyorum sana dikkat et). On arttırıcı 2 de iken 1-2-6-7 kullanılmaz aynı şekilde 2 ve 6 biraz esnek. Buradan on arttırıcı 3 de ne çıkar sen tahmin et

    Anladığım kadarıyla viteslerğin biri ön (ön tekeri kontrol eden) diğeri arka (arka tekeri kontrol eden) vites oluyor.

    ön vites 1 iken, arka vitesi 1-2-3'e kadar değiştirebiliyoruz. (umarım doğru anladım)

    ancak ön vites 1 iken, arka vitesi 4 ve üzerine çıkarmak tehlikeli oluyor. (umarım doğru anladım)

    ön vites 2 iken 1-2-6-7 kullanılmaz demişsiniz bunu tam olarak anlamadım

    ayrıca bahsettiğiniz dişli, zincir gibi teknik detaylardan da hiç bir şekilde anlamadığımı, bilmediğimi belirtmek isterim.

    Açıklama ve yardım için teşekkürler.

    Ayrıca not : İkinci el bir bisiklet aldığımdan dolayı tam olarak viteslerin çalışıp, çalışmadığını da kavrayabilmiş değilim.

    Ayrıca diğer bir sorunum ise bisikleti sürerken vitesi değiştiremiyorum çünkü ben güçlü bir şekilde tutacaklara tutunduğum için vitesi çevirecek ne fırsatım oluyor ne de cesaretim! dolayısıyle vites ayarını, bisikleti sürmeye başlamadan önce yapıyorum. Peki bu ne kadar doğru ve bu yüzden bir sorun ortaya çıkabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meksika erkeği -- 22 Eylül 2015; 16:15:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meksika erkeği

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    Hocam öncelikle bu araba değil. Viteslere öyle davranmayin. Vitesi 3 e atmak için on arttiriciyi 1 e arka arttiriciyi 3 e atacaksin boyle bi durumda pedalı hızlı cevirirsin teker yavaş döner ama torklu döner. Yanı yokuşu çıkarken daha az yorar. Aynı şekilde istediğin vitese atabilirsin. Yalnız dikkat etmen bi konu var ki oldukça önemli. Zinciri çapraz getirmemen lazim. 21 vitesli bi bisiklette on arttırıcıda 3 dişli arka arttırıcıda 7 dişli olduğunu düşünerek veriyorum bu örneği(ki öyledir). On arttırıcı 1 de iken arka arttırıcı 4-5-6-7 yı kullanma (4 un kullanıldığını söyleyen de gördüm kullanılmaz diyen de ben kullanırım ama söylüyorum sana dikkat et). On arttırıcı 2 de iken 1-2-6-7 kullanılmaz aynı şekilde 2 ve 6 biraz esnek. Buradan on arttırıcı 3 de ne çıkar sen tahmin et

    Anladığım kadarıyla viteslerğin biri ön (ön tekeri kontrol eden) diğeri arka (arka tekeri kontrol eden) vites oluyor.

    ön vites 1 iken, arka vitesi 1-2-3'e kadar değiştirebiliyoruz. (umarım doğru anladım)

    ancak ön vites 1 iken, arka vitesi 4 ve üzerine çıkarmak tehlikeli oluyor. (umarım doğru anladım)

    ön vites 2 iken 1-2-6-7 kullanılmaz demişsiniz bunu tam olarak anlamadım

    ayrıca bahsettiğiniz dişli, zincir gibi teknik detaylardan da hiç bir şekilde anlamadığımı, bilmediğimi belirtmek isterim.

    Açıklama ve yardım için teşekkürler.

    Ayrıca not : İkinci el bir bisiklet aldığımdan dolayı tam olarak viteslerin çalışıp, çalışmadığını da kavrayabilmiş değilim.

    Ayrıca diğer bir sorunum ise bisikleti sürerken vitesi değiştiremiyorum çünkü ben güçlü bir şekilde tutacaklara tutunduğum için vitesi çevirecek ne fırsatım oluyor ne de cesaretim! dolayısıyle vites ayarını, bisikleti sürmeye başlamadan önce yapıyorum. Peki bu ne kadar doğru ve bu yüzden bir sorun ortaya çıkabilir mi?


    Hocam yapma allah aşkına Bisiklet önden çekmez ki ön lastik vitesi arka lastik vitesi olsun. Biri pedalın ordadır aynakol vitesi diğer arkadadır ruble vitesi.

    Ön ve arka olmasının sebebi yokuş çıkmak vs. Dir. Birde çapraz gelip sürtmemesi için.

    Zinciri yukarıdaki arkadaşların dediği gibi çapraz geçirmeyin alışırsınız zamanla.

    Tek elinizi bırakarak sürmeye çalışın sonra iki elinizi. Bunlara alıştığız zaman viteste değiştirebilirsiniz. Vites değiştirmek için elinizi bırakmanızada gerek yok bir düğme gibi birşeye basacaksınız ben elimi bırakmadan basabiliyorum hareket rttirmeden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meksika erkeği

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    Hocam öncelikle bu araba değil. Viteslere öyle davranmayin. Vitesi 3 e atmak için on arttiriciyi 1 e arka arttiriciyi 3 e atacaksin boyle bi durumda pedalı hızlı cevirirsin teker yavaş döner ama torklu döner. Yanı yokuşu çıkarken daha az yorar. Aynı şekilde istediğin vitese atabilirsin. Yalnız dikkat etmen bi konu var ki oldukça önemli. Zinciri çapraz getirmemen lazim. 21 vitesli bi bisiklette on arttırıcıda 3 dişli arka arttırıcıda 7 dişli olduğunu düşünerek veriyorum bu örneği(ki öyledir). On arttırıcı 1 de iken arka arttırıcı 4-5-6-7 yı kullanma (4 un kullanıldığını söyleyen de gördüm kullanılmaz diyen de ben kullanırım ama söylüyorum sana dikkat et). On arttırıcı 2 de iken 1-2-6-7 kullanılmaz aynı şekilde 2 ve 6 biraz esnek. Buradan on arttırıcı 3 de ne çıkar sen tahmin et

    Anladığım kadarıyla viteslerğin biri ön (ön tekeri kontrol eden) diğeri arka (arka tekeri kontrol eden) vites oluyor.

    ön vites 1 iken, arka vitesi 1-2-3'e kadar değiştirebiliyoruz. (umarım doğru anladım)

    ancak ön vites 1 iken, arka vitesi 4 ve üzerine çıkarmak tehlikeli oluyor. (umarım doğru anladım)

    ön vites 2 iken 1-2-6-7 kullanılmaz demişsiniz bunu tam olarak anlamadım

    ayrıca bahsettiğiniz dişli, zincir gibi teknik detaylardan da hiç bir şekilde anlamadığımı, bilmediğimi belirtmek isterim.

    Açıklama ve yardım için teşekkürler.

    Ayrıca not : İkinci el bir bisiklet aldığımdan dolayı tam olarak viteslerin çalışıp, çalışmadığını da kavrayabilmiş değilim.

    Ayrıca diğer bir sorunum ise bisikleti sürerken vitesi değiştiremiyorum çünkü ben güçlü bir şekilde tutacaklara tutunduğum için vitesi çevirecek ne fırsatım oluyor ne de cesaretim! dolayısıyle vites ayarını, bisikleti sürmeye başlamadan önce yapıyorum. Peki bu ne kadar doğru ve bu yüzden bir sorun ortaya çıkabilir mi?


    Hocam dediğiniz şekilde viteslerle oynamak çok sorun çıkarır. Vites kolunuzun yeri doğru ayarlanmamis olabilir. Çünkü elinizi yerinden kaldırmadan değiştirmeniz gerekir. Fren durumlariniz falan nasil? Eğer sağlamsa kendiniz yapmanız için anlatayım değilse bi bisikletçi baksın iyice bakım yapsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gktupc G kullanıcısına yanıt
    Frenler sağlam. Ön ve arka frenleri kullanma konusunda bir sıkıntım yok. Yalnız şu vites değiştirme olayını hala anlamış değilim. Bazıları da pedalın orda vites var diyor. Bir de şu çapraz olayı, küçük dişli büyük dişli felan hiç anlamadığım şeyler ve internette nereye baksam aynı şeyler yazıyor yani kafam iyice karıştı. Bana sade olarak vitesin nasıl kullanılacağını anlatacak biri yok mu. Daha önce elektrikli motor kullandım araba kullandım ama vitesi öğrenmek hiç bu kadar zor değildi. Bisiklet öğrenmenin her bir şeyi ayrı bir zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meksika erkeği -- 22 Eylül 2015; 21:43:19 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    TURBOSU BOZUK ARAÇ KULLANILIR MI?
    18 yıl önce açıldı
    yarı otomatik nasıl kullanılır
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ön vites:


    Arka vites:



    Kendim kullandigim gibi açikalayayim. Benim ön vitesim yani aynakol 3 ruble (çark) dan olusuyor. Zincir en küçük ruble de iken pedallar ise en yumusak seklinde olur. Ama yavas gidersin. Ayni sekilde 3.dislide iken de sert olur ama hizli gidrrsin cabuk yorulursun.
    Ben yumusak viteste kalkis yapiyorum ve hizlandikca sert vitese geciyorum.
    Arka viteste ise tam tersi büyük olan yumusak oluyor. Küçük olan sert.

    Diğer konu ise denge meselesi zamabla olur. Bos vaktimde daha detayli anlatabilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi an agony -- 24 Eylül 2015; 23:17:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meksika erkeği

    Frenler sağlam. Ön ve arka frenleri kullanma konusunda bir sıkıntım yok. Yalnız şu vites değiştirme olayını hala anlamış değilim. Bazıları da pedalın orda vites var diyor. Bir de şu çapraz olayı, küçük dişli büyük dişli felan hiç anlamadığım şeyler ve internette nereye baksam aynı şeyler yazıyor yani kafam iyice karıştı. Bana sade olarak vitesin nasıl kullanılacağını anlatacak biri yok mu. Daha önce elektrikli motor kullandım araba kullandım ama vitesi öğrenmek hiç bu kadar zor değildi. Bisiklet öğrenmenin her bir şeyi ayrı bir zor

    Hocam bu alet araba değil. Vitesleri öyle düşünmeyin. Pedalın oradaki vitesi soldaki kol kontrol eder arkadakini sağdaki




  • Hocam önce kendinize düz ve uzun bir yol bulun sahil gibi sonra bisikleti sürmeye başlayın en düşük vitesten en yüksek vitese kadar artıra artıra gidin anlarsınız zaten vitesin ne işe yaradığını vs.Mesela arabalarda yokuş çıkarken 1-2-3 vitesler kullanılır düz yolda giderken 4-5-6 kullanılır sebebini biliyorsunuz zaten.Bisikette aynı şekilde bayır çıkarken düş viteste çıkılırki fazla yorulmazsınız.Düz yolda giderken hızlanmak için vites atarsınız aynı mantık.Bisiklette çok fazla vites olmasının sebebi hızlanmanın daha kolay hale gelmesi için.Arabalarda gaz pedalı var basıyorsun devir giderek artıyor.Bisiklette 2 bacağın var devir ne kadar artabilirki :)
  • Merhaba hocam gayet sade anlatacağım anlamadığın takıldığı yeri özelden çekinmeden bana iletebilirsin.

    Pedala bastığınız yerde genelde 3 lü çark takımı olur bu takım genelde yolun durumuna ve eğime göre ayarlanır

    3 lü çarkın 1 i yani en küçüğü yokuş yukarı çıkımlarda tercih edilmelidir
    3lü çarkın 2 si genelde düz yolda genel seyirde tercih edilir
    3 lü çarkın 3. sü hızlanmaya başladıkça yani yol biraz eğimli yada hızınızı aldıktan sonra 2li diş artık size düşük kaldığında kullanılır.
    z
    Çapraz kullanma kuralı şöyledir: (İlki ön/ikincisi arka) 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 2-4, 2-5, 2-6, 3-6, 3-7 gibi genellenebilir yani ön 1 de iken arka en fazla 4 te olmalıdır. Ama bu zorunluluk değil bisikletin zincir ömrünü uzatan bir uygulamadır ön 1 iken arka 7 deyse zincir kesin bir şekilde çapraz durup sürtme yapacaktır çok kullanılmaz ama hafif bir yokuş çıkarken 1-4 size sanki pedalı boşa çeviriyormuş hissi veriyorsa 2-4 e geçmeden 1-5 i çok sık olmamak üzere kullanabilirsiniz.

    Evinizden çıktınız gayet düzlük bir yol vitesiniz 1-1 ile başladığınızı düşünün düz yolda 1-1 çok hafi olduğu için çok pedal çevirir pedalı doyuramazsınız bu durumda sağ kolu arttırarak 1-2 yaparsınız yinemi boşluyor 1-3 1-4 şeklinde gidersiniz 1-4 de ayağınıza boş pedal hissi verirse bu sefer sol kolu 2 ye geçirir 2-4 e geçersiniz pedal sizi yormadıkça arttırmaya devam edersiniz 2-6 ya sürüşe devam ettiniz önünüze yokuş aşağı geldi hızlanmak istiyorsunuz 3-6 sonra 3-7 yaparsınız her yokuşun bir çıkışı var bu seferde gördünüz çıkışı, çıkışa gelmeden vites düşmeye başlayın çünkü vites yokuş yukarı değişmek zordur 3-7 3-6 2-6 2-5 2-4 1-4 1-3 şeklinde düşeceksiniz. Bu kadar basit Vites değişmenin ince işide şöyledir vites değiştirme ihtiyacımı hissetiniz pedal üzerindeki kuvvetinizi azaltacaksınız çevirmeye devam ederken kollar ile oynayacaksınız yokuş yukarı çıkarken pedal üzerindeki baskıyı hafifletmek zor olduğu için genelde yokuş yukarı vites değişimi önerilmez.

    Ek bilgi: Siz fren kollarınız çektiğinizde yada ittiğinizde kola bağlı tel dişlilerin orada bir mekanizmayı tetikler bu mekanızma aktarıcıdır. Norman kullanımda aktarıcılar hemen hemen karşı karşıya olur ve zincir içinde rahat hareket eder ama siz 1-7 gibi bir çapraz kullanım seçerseniz aktarıcıların hareket ettirdiği içinde zincir geçen kısım karşı karşıya gelmez çapraz durur bu durumdada zincir sürter ve zamanla aşınır.

    Umarım anlaşılır olmuştur iyi forumlar.




  • Bisiklet kullanmayi ogren demeleri 2 tekeri ögrenmen. Profesyonel bisiklet surucusu degilim tabiki. Sol tarafla pek oynaşmam, sağ tarafı kullanirim

    motor ve araba gibi degil bisiklet vitesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukardaki mesajda anlatmistim arkadaslarda eklemis son olarak şunu söyleyeyim ki birden cok vites değiştirmeyin. Birer birer ya da ikişrr ikişer değistirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tek vitesli bisikletteki vites. örneğin 21 vitesli bisikletteki hangi vitesin (viteslerin) karşılığıdır
  • Iki tarafın carpimi hangi vitesde olduğunu gosterir. Vites ne kadar düşükse pedallar o kadar kolay döner. Yokuş çıkarken vitesi düşüge alirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    Merhaba hocam gayet sade anlatacağım anlamadığın takıldığı yeri özelden çekinmeden bana iletebilirsin.

    Pedala bastığınız yerde genelde 3 lü çark takımı olur bu takım genelde yolun durumuna ve eğime göre ayarlanır

    3 lü çarkın 1 i yani en küçüğü yokuş yukarı çıkımlarda tercih edilmelidir
    3lü çarkın 2 si genelde düz yolda genel seyirde tercih edilir
    3 lü çarkın 3. sü hızlanmaya başladıkça yani yol biraz eğimli yada hızınızı aldıktan sonra 2li diş artık size düşük kaldığında kullanılır.
    z
    Çapraz kullanma kuralı şöyledir: (İlki ön/ikincisi arka) 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 2-4, 2-5, 2-6, 3-6, 3-7 gibi genellenebilir yani ön 1 de iken arka en fazla 4 te olmalıdır. Ama bu zorunluluk değil bisikletin zincir ömrünü uzatan bir uygulamadır ön 1 iken arka 7 deyse zincir kesin bir şekilde çapraz durup sürtme yapacaktır çok kullanılmaz ama hafif bir yokuş çıkarken 1-4 size sanki pedalı boşa çeviriyormuş hissi veriyorsa 2-4 e geçmeden 1-5 i çok sık olmamak üzere kullanabilirsiniz.

    Evinizden çıktınız gayet düzlük bir yol vitesiniz 1-1 ile başladığınızı düşünün düz yolda 1-1 çok hafi olduğu için çok pedal çevirir pedalı doyuramazsınız bu durumda sağ kolu arttırarak 1-2 yaparsınız yinemi boşluyor 1-3 1-4 şeklinde gidersiniz 1-4 de ayağınıza boş pedal hissi verirse bu sefer sol kolu 2 ye geçirir 2-4 e geçersiniz pedal sizi yormadıkça arttırmaya devam edersiniz 2-6 ya sürüşe devam ettiniz önünüze yokuş aşağı geldi hızlanmak istiyorsunuz 3-6 sonra 3-7 yaparsınız her yokuşun bir çıkışı var bu seferde gördünüz çıkışı, çıkışa gelmeden vites düşmeye başlayın çünkü vites yokuş yukarı değişmek zordur 3-7 3-6 2-6 2-5 2-4 1-4 1-3 şeklinde düşeceksiniz. Bu kadar basit Vites değişmenin ince işide şöyledir vites değiştirme ihtiyacımı hissetiniz pedal üzerindeki kuvvetinizi azaltacaksınız çevirmeye devam ederken kollar ile oynayacaksınız yokuş yukarı çıkarken pedal üzerindeki baskıyı hafifletmek zor olduğu için genelde yokuş yukarı vites değişimi önerilmez.

    Ek bilgi: Siz fren kollarınız çektiğinizde yada ittiğinizde kola bağlı tel dişlilerin orada bir mekanizmayı tetikler bu mekanızma aktarıcıdır. Norman kullanımda aktarıcılar hemen hemen karşı karşıya olur ve zincir içinde rahat hareket eder ama siz 1-7 gibi bir çapraz kullanım seçerseniz aktarıcıların hareket ettirdiği içinde zincir geçen kısım karşı karşıya gelmez çapraz durur bu durumdada zincir sürter ve zamanla aşınır.

    Umarım anlaşılır olmuştur iyi forumlar.
    konuyu hortlatmak istemezdim ama teşekkür etmek istedim bilal'e anlatır gibi anlattığınız için 1 saattir araştırıyorum, teknik detaylı yazılar var maalesef hiçbir şey anlamıyorum onlardan henüz. bisiklet sürmeye yıllar sonra tekrar başladım, biraz da pahalı bir bisiklet aldım kendime. satıcı vitesleri iyi korumamı söyledi, fakat anlattıklarından hiçbir şey anlamadım :) şimdi mesele anlaşıldı.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.