< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meksika erkeği -- 22 Eylül 2015; 16:15:45 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meksika erkeği -- 22 Eylül 2015; 16:15:45 > |
Merhaba hocam gayet sade anlatacağım anlamadığın takıldığı yeri özelden çekinmeden bana iletebilirsin.
Pedala bastığınız yerde genelde 3 lü çark takımı olur bu takım genelde yolun durumuna ve eğime göre ayarlanır 3 lü çarkın 1 i yani en küçüğü yokuş yukarı çıkımlarda tercih edilmelidir 3lü çarkın 2 si genelde düz yolda genel seyirde tercih edilir 3 lü çarkın 3. sü hızlanmaya başladıkça yani yol biraz eğimli yada hızınızı aldıktan sonra 2li diş artık size düşük kaldığında kullanılır. z Çapraz kullanma kuralı şöyledir: (İlki ön/ikincisi arka) 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 2-4, 2-5, 2-6, 3-6, 3-7 gibi genellenebilir yani ön 1 de iken arka en fazla 4 te olmalıdır. Ama bu zorunluluk değil bisikletin zincir ömrünü uzatan bir uygulamadır ön 1 iken arka 7 deyse zincir kesin bir şekilde çapraz durup sürtme yapacaktır çok kullanılmaz ama hafif bir yokuş çıkarken 1-4 size sanki pedalı boşa çeviriyormuş hissi veriyorsa 2-4 e geçmeden 1-5 i çok sık olmamak üzere kullanabilirsiniz. Evinizden çıktınız gayet düzlük bir yol vitesiniz 1-1 ile başladığınızı düşünün düz yolda 1-1 çok hafi olduğu için çok pedal çevirir pedalı doyuramazsınız bu durumda sağ kolu arttırarak 1-2 yaparsınız yinemi boşluyor 1-3 1-4 şeklinde gidersiniz 1-4 de ayağınıza boş pedal hissi verirse bu sefer sol kolu 2 ye geçirir 2-4 e geçersiniz pedal sizi yormadıkça arttırmaya devam edersiniz 2-6 ya sürüşe devam ettiniz önünüze yokuş aşağı geldi hızlanmak istiyorsunuz 3-6 sonra 3-7 yaparsınız her yokuşun bir çıkışı var bu seferde gördünüz çıkışı, çıkışa gelmeden vites düşmeye başlayın çünkü vites yokuş yukarı değişmek zordur 3-7 3-6 2-6 2-5 2-4 1-4 1-3 şeklinde düşeceksiniz. Bu kadar basit Vites değişmenin ince işide şöyledir vites değiştirme ihtiyacımı hissetiniz pedal üzerindeki kuvvetinizi azaltacaksınız çevirmeye devam ederken kollar ile oynayacaksınız yokuş yukarı çıkarken pedal üzerindeki baskıyı hafifletmek zor olduğu için genelde yokuş yukarı vites değişimi önerilmez. Ek bilgi: Siz fren kollarınız çektiğinizde yada ittiğinizde kola bağlı tel dişlilerin orada bir mekanizmayı tetikler bu mekanızma aktarıcıdır. Norman kullanımda aktarıcılar hemen hemen karşı karşıya olur ve zincir içinde rahat hareket eder ama siz 1-7 gibi bir çapraz kullanım seçerseniz aktarıcıların hareket ettirdiği içinde zincir geçen kısım karşı karşıya gelmez çapraz durur bu durumdada zincir sürter ve zamanla aşınır. Umarım anlaşılır olmuştur iyi forumlar. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meksika erkeği -- 22 Eylül 2015; 16:15:05 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meksika erkeği -- 22 Eylül 2015; 21:43:19 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi an agony -- 24 Eylül 2015; 23:17:55 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|