< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Death Stranding 2: On The Beach | PS5 | ANA KONU (92. sayfa)




-
-
Gerçekten çok tuhaf valla :D Ben bir oyunu sevmesem başlığına doğru düzgün uğramam bile. Hadi diyelim ki uğradım ve oyundan çok nefret edip düşüncelerimi yazdım. Bunu 1 gün, bilemedin 2 gün yaparım(başkaları katılmış mı, ne yazmış vs. diye). Ya 1 hafta başlıkta durma olur mu ya :D Vakte yazık öncelikle. Forumdaki herkes nefret edenlere katılsa bile ne kazanılacak bunu da anlamış değilim :D
@17scorpion Öneri için teşekkürler. Kanalı gezdim, bayağı video var. İlgimi çekenlere bakacağım
-
Yeni incelemeler gelmeye devam ediyor.
Andrenoob - 10 / 10
EmuGlx - 10 / 10
MKAU Gaming 10 / 10
Digitale Anime 9 / 10
Gameffine 100 / 100
TestingBuddies 9.5 / 10
Kaynak :
opencritic
Death Stranding 2: On the Beach Reviewshttps://opencritic.com/game/18226/death-stranding-2-on-the-beach
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 30 Haziran 2025; 20:53:13 > -
-
Death Stranding 20 milyon falan satmadı. Oyun dijital abonelik sistemlerine dahil edilince o kadar kişi oyunu oynadı. Arada dağlar kadar fark var. Yani 20 milyon falan satış yok. 10 milyon bile olduğunu zannetmiyorum. 2019'da çıkan oyun Temmuz 2021'de 5 milyona anca ulaşmış.
technopat
Death Stranding, 5 Milyon Adet Satışa Ulaştıhttps://www.technopat.net/2021/07/27/death-stranding-5-milyon-adet-satisa-ulasti/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yurtsever1453 -- 30 Haziran 2025; 20:0:10 > -
Buda 2021 tarihli bir veri güncel veri yok. Toplam oynayan 20 milyon yarısı olsa 10 milyon yapar.
-
Bir oyun ilk çıktığında 50-60 dolar olur. İlk çıktığı dönem ne kadar satarsa o kadar iyi. Daha sonra indirim üstüne indirim geldiği için kârlılık düşer. Mesela şu an Metro Exodus neredeyse bedava. Şu an 20 milyon satsa bile kâr düşük.
İlk 1 yıl ne kadar satarsa o kadar iyi.
-
-
-
Oyun bitti ve söylemek istediğim birkaç şey var
İlk oyun meta olarak hak ettiği puan 95 idi.
Bence 2. oyunun metası 92dir ama ilk oyundan bağımsız bir oyun olduğunu düşünürsek.
Çünkü şöyle bir durum var. Death Stranding 2, ilk oyundan daha kötü bir oyun. Nedenine gelirsek, 2. oyunu severek oynadım fakat ilk oyunu ayıla bayıla oynadım. Death Stranding 2, ilk oyunun gölgesinde kalmış. Hem daha kolay hem de daha basit hem de aynı. Hikaye olarak sadece iyi denilebilir. İlk oyunun metası 82 imiş. Bence 2. oyunun metası 80 olmalıymış. Resmen remake tarzında bir oyun olmuş Death Stranding 2. Kojima DS2'yi yapıyorsa bir bildiği var dedim fakat yanılmışım ve bence 90 puan da yanıltıcı. İlk oyunun gölgesinde kalmış bir oyun olmuş. Yine de tekrar hatırlatıyım, oyunu severek oynadım fakat ilk oyun gibi ayıla bayıla oynamadım. Bence DS1 diye bir oyun olmasaydı 92 meta alırdı DS2. Bunlar benim düşüncelerim, daha incelemeleri izlemedim fakat duyduklarıma göre çoğu kişi aynı oyun demiş. DS3 gelmesini ister miyim? Evet isterim ama yenilikçi olsun çok daha fazla yeni öğe ile gelsin isterim.
Burdan Kojima'ya teşekkür ederim. Bir kez daha severek oyun oynattı ama puanlar konusunda eleştirmenlerle aynı fikirde değilim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mericuls -- 1 Temmuz 2025; 15:37:50 >
-
Kesinlikle haklısın, oyun güzel ama ilk oyun daha güzeldi.
ilk oyunda tedirgin ilerlerdim korkardım zorlardı ama bunda basıp geçiyorum her yerden.
hatta bazı yerlerde hikaye bile aynı geliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
herkes dediğin basın kuruluşlarından ibaret
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Beğenmediğin yapımların yüksek puanlar ve övgüler alması sektörü beğenmeyeceğin bir portföy üretimine itebilir. İnsanlar bazen belirli bir puanlama furyasının adil durmadığına inandığı kadar ondan da verilen puanlara takılıyor.
Death Stranding 2'nin puanlaması bence de adil ve ölçülü değil ama Death Stranding 2'den bağımsız olarak genel anlamda oyun camiasında ve resmi basınında puanlama ölçütleri pek iyi yapılandırılmış değil denebilir. Elden Ring mesela özellikle artistik yönetim tarafını beğendiğim çok güzel bir oyun ama bana sorarsanız 100 üzerinden 97 resmi ortalama puanını hak etmez (merak eden olursa diye aşağıdaki incelememde sebeplerimi açıklıyordum):
Elden Ring ilk çıktığı zaman oyunla ilgili beklentilerin aşırı yüksek de olmamasından dolayı - sonuçta biraz daha kapsamlı ve biraz daha değişik bir Dark Souls bekleniyordu - olağanüstü bir hype oluşmuştu. Bu da bence değerlendirmeleri çok etkiledi. Gerçekten Elden Ring ilk çıktığında camiada ve medyada yarattığı etki inanılmazdı. Oyun gündeme - iyi anlamda - bomba gibi düşmüştü.
Anlaşıldığı kadarıyla oyun camiasının değerlendirme ve puanlama kriterleri "hype'lara" kapılmaya çok meyilli (dikkat ederseniz Elden Ring inceleme mesajım da o hype'dan yani Elden Ring'in çıkışından çok sonra o bağlamla tamamen alakasız ve dengeli duygularla yazdığım bir mesaj).
Death Stranding 2 geçen zamanla birlikte, özellikle de NG+ veya second, third playthrough'larda hype'ın azalmasıyla beraber daha dengeli hatta daha olumsuz ışıkta değerlendirilebilir.
Oyun camiasında oyunlar hakkında "görüş revizyonları veya kaymaları" alışılmadık bir durum değil.
Dediğimin tam tersi de olabilir: Far Cry 2 ilk çıktığında sıtma olma, silahların tutukluk yapması, zamanla çürümesi gibi mekanikleriyle fazla kasıntı bulunup oyuncu topluluğu tarafından pek beğenilmemişti. Şimdi ama bu görüş belirli dereceye kadar tarihsel revizyona uğradı. Far Cry 2 geçen uzun zaman içerisinde kendisine oyunun bir oyun olarak şahane olduğunu düşünen hatırı sayılır bir çekirdek kitle edindi. Far Cry 2 bu şekilde kendisini takip eden Far Cry 3 bazlı klasik Ubisoft formüllü devam oyunlarından ayrıştı ve beğenenleri serideki gerçek özgün iş olarak Far Cry 2'yi öne çıkarıyorlar.
Yani ileride Death Stranding 2'ye - Death Stranding'in ilk ve olası devam oyunlarına da bakarak - zamanında biraz haksızlık etmişiz veya fazla övmüşüz diyenler çıkabilir. :-)
Eğer Death Stranding 2 için daha dengeli ve daha ölçülü bir puanlama yapılsaydı bu kafa karışıklığının ve görüşlerde bu denli kutuplaşmanın önüne geçilmesi daha kolay olabilirdi. Uluslararası oyun basını ile Türk oyun basını daha ortak bir zeminde buluşabilirdi.
Maalesef ama uluslararası oyun basını hype'lara direnç gösterecek duygusal ve entelektüel donanıma sahip görünmeyip böyle tek yanlı dengesiz bir puan yığılmasına yol açmış.
Arada tek tük 100/100'ler, 5/5'ler, 10/10'lar olsaydı hiç problem olmazdı, işte o zaman gerçekten basın mecralarındaki zevkler, renkler, beklentiler net olurdu (sinematik sunuma veya imersiyona önem veriyor yüksek puan vermiş derdik ya da gameplay bazında beğenmemiş puan kırmış derdik).
Ancak bu haliyle yabancı puanlamada anlamsız bir hype tablosu hakim görünüyor. Bu hype görünümü Türk yorumcuların genel anlamda tutarlı ve yerinde eleştirileriyle beraber iyicene belirginleşiyor.
Hatta insan uluslararası basının tamamı değerlendirme kriterlerini etkileyecek ve hype'larını pekiştirecek şekilde cömert bağışlar aldı da zaten pek beğenmeyen Türk basını böyle bir şeyden mahrum mu kaldı diye sorguluyor. :D
Diyeceğim tek şey ana akım oyun medyasında bu sayılamayacak kadar çok 100,100,100,100,100,95,95,95 giden puan akışının Death Stranding 2 için normal görünmemesi.
-
Kullanıcı puanlarını gram önemsemem ama basın puanlarından sonra kullanıcı puanlarına bel bağlayanlar için üzücü olmuş
-
kullancı puanıda iyi gelince bu sefer satış rakamı iyi değil diyorlar 😁 bir insan oyunun kötü olduğunu niye ispatlamaya çalışır anlamak zor, ben beğenmedim oyunun konusuna girmem yazmam bile bana ne der geçerim...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu listede emin Çıstak incelemesi yoksa kabul etmiyorum ya da Tost olmalıydı 😁
Sonuçta onlar kötü derse oyun kötü oluyor.Oyun gurmeleri değil mi bu arkadaşlar
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Şimdi arkadaşlar, sıklıkla şikayet edilen, eleştirilen nokta şu olmuş '' ilk oyundan daha kolay, ilk oyunda 10-20 saatte açtığımız eklentiler hemen geliyor ''
şimdi bu devam oyunlarında büyük bir sorun, hatırlayın daha önce çıkan devam oyunu olan büyük iplere. ilk oyunda karakter hayvan gibi güçleniyor, ikinci oyuna gelince her şeyi unutuyor ve bu noktada yapılan en büyük eleştiri '' ilk oyunda aldığımız her şeyi kaybediyoruz, sanki karakter demans olmuş her şeyi unutmuş, sıfırdan başlıyoruz''. bu noktada en başarılı oyunlardan birisi zelda totk. oyun başında karakterin ilk oyunun devamı niteliğinde fazlaca can barı var ve hikayeye dayalı bir şekilde hepsini kaybediyor. sorgulamıyoruz o yüzden.
şimdi devam oyunlarında bu olay büyük sıkıntı. kojima bu oyunda skeletondu, çektiğimiz kargo arabasıydı, kamyondu, 20. saatte eklese bu eleştiriler gelecekti. o yüzden en başta koymayı tercih etmiş, oyun ilerledikçe de ilk oyunda olmayan başka eklentiler açılıyor.
oyun size araba verdi diye her yere arabayla gideceksiniz diye kural yok arkadaşlar. bu oyunun ruhuna çok ters kalıyor, o yüzden size tavsiyem araba kullanmamanız. arabaya sarıldığınız anda oyun bambaşka bir şeye dönüşüyor. arabayı, '' ben platin kupa alacağım ama çok fazla nokta var hepsiyle tek tek uğraşamam'' diyenler kullanmalı diye düşünüyorum.
onun dışında arazi yapısı olsun, bölgeler arası uzaklık olsun, ilk oyundan çok daha zor - yürürsen -
-
Daha yeni bölüm 2 ye geçtim, brutal zorlukta ve online özelliklerin hepsi kapalı bana çok kolay gelmedi, ilk etap için
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X