|
Cvt şanzıman performans çelişkisi.
-
-
Honda'nın yeni araçlarındaki CVT'lerde gereken muameleyi yapınca performans konusunda bence bir sıkıntı yaşanmıyor, bunu bir uzun süreli VAG kullanıcısı olarak söylüyorum
Hem düz Civic 1.6 125 CVT, hem HRV 1.5 130 CVT, hem Civic RS ve HB CVT, hem de Yeni Jazz 1.5 130 hp CVT kullanmış biri olarak söylüyorum (Hepsiyle şanzımanla baya oynayacak kadar vaktim oldu)
Sadece ilk kalkışta sizinde dediğiniz gibi araçlar ağır kalıyor, manuel araçlardaki gibi atılarak kalkma durumu olmuyor, mesela 182 hplik Civic'te şanzıman S'te olsa bile dipgaz kalktığınızda hiç patinaj olmuyor, ama sonradan araç gayette güzel hızlanıyor. Geçenlerde Jazz'daki 1.5 130 bglik motoru araştırırken dikkatimi çekti, CVT olanın 0-100'ü 10 saniye, manuel şanzımanlısı için Amerika sitelerinde, 0-62 mph için 8.2 8.5 sn gibi değerler vardı.
Automobile-catalog'tan baktığımda ise farkın CVT aleyhine yüksek hızlarda da devam ettiğini gördüm. Gerçekte deneyimlemek lazım elbette, fakat CVT 100'den sonraki dipgaz hızlanmalarda bence manuel'den verilerdeki kadar yavaş kalmaz gibime geliyor.
Bu sitenin linki zeperfs.com gibi verilemiyor ne yazıkki;
http://www.automobile-catalog.com/ (Otomobilleri seçerek kıyaslayabiliyorsunuz ayrıca)
O verileri de paylaşayım ekran görüntüsü olarak;
Civic Turbo Manuel;
Civic Turbo CVT;
HRV 1.5 130 Manuel
HRV 1.5 130 CVT;
Honda Jazz 1.5 130 Manuel
Honda Jazz 1.5 130 CVT
0-160'larda bile 2-3 saniyelik farklar söz konusu.
Otomobil Yayıncılık'ın Ibiza 0-100 testi çok şaşırtmıştı beni, fakat bahsettiğiniz Civic 1.6 125 hp ile, Ibiza 1.0 EcoTSI 115 hp rollde yürüseler 125lik Civic'in 160-170'ten önce geçmesine ben ihtimal vermiyorum
Bu verilerdeki 2-3 saniyelik farkların, 0'dan yapılan kalkışlardan oluştuğunu da unutmamak lazım, 100'den sonraki hızlanmalarda iş şanzımandan çok motora düşüyor.
-
Motorun devrini sürekli güç bandında kilitlemesi en iyi hızlanmayı garantilemez.Hizlanmayi motorun ürettiği anlık torktan daha çok teker Torku belirler.Cvt deviri sabit tutmak icin sürekli vites oranını uzatır.Manuelde ise daha dusuk vites oranında motor güç bandı karakterine bağlı olarak daha üst veya alt devirlerde daha iyi hizlanabilirsiniz.Tabi gerçekte bu böyle olmayabilir de.Cok bilinmeyeni olan bir denklem bu.
Cvt nin asıl problemi sayısal verilerde değil.Debriyaj kaçırıyormuş gibi ilerlemek bana hiç hoş gelmiyor.Konforuna ise denecek bir söz yok.İpek gibi -
Sen de az VAG düşmanı değilsin -
Ahmosferik motorlu araçlarda fark daha fazla. Bunun nedeni ilk kalkış olabilir. Turbo motorlularda tahminim 5000 devir gibi bir devire sabitlerken atmosferiklerde 6000 - 6600devire sabitliyor ve alt devirlerde atmosferik torku da daha düşük. O devri yakalaması daha uzun sürebilir. Devrini bulduktan sonra cvt'li araçlar iyi yürüyor. 100 - 120km arası bunu hızlanma bunu doğruluyor. 0 - 100 zaten tek kriter olmamalı. Buradaki farkın oluştuğu aralık da 0 - 50dir bence.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 7 Şubat 2018; 13:24:57 > -
Düşman olduğumu düşünmüyorum. Forumda abartanlara, şakşakçılık yapanlara ve doğuş otonun tutumuna tepki veriyorum.
Aralık ayında octavia test etmek için gittim skodaya, baz superb için 89bin fiyat aldım. Çok iyi fiyattı, bana bile cazip geldi. Eşime bile sordum alalım mı diye :) Forumda da tavsiye ettim.
Yine kasım aralık ayı gibi golf için fiyat aldım. Liste fiyatından 11 bin düşük fiyat aldım. Bence golf için fena fiyat değildi ve konusunu açtım tavsiye niteliğinde.https://forum.donanimhaber.com/golf-iyi-fiyat--130053429#130053429
Düşman olan bunu yapar mı? -
Cvt şanzıman ve e-cvt şanzıman arasında ne fark var bilen var mı? -
İlk kalkışta evet CVT yavaş ancak yürürken neden performansı düşük olsun ki? Vites yok kayıp yok tam güç aktarıyor işte. Yürürken bence de rahatlıkla CVT daha avantajlı olur. -
Nissan Micra'daki CVT hantal ama buna bakarak CVT'ye laf söylemek, genel olarak hantal'dır demek sığ bir bilgiye sahip olundugunu gösterir bence.
Subaru Levorg'da da CVT şanzuman var, hantal diyenler bi gitsin sürsün şanzuman resmen tork konvertörlü gibi davranıyor, çok atik ben şaşırmıştım. Farklı versiyon CVT yapmışlar araba için.
Yani CVT şanzumanın evet birçok versiyonu var ve bunların özellikleri farklı, aynı olan tek özelliği sağlamlıkları. -
Yalnız CVT'de de vites var. Tek farkı bizim alıştığımız sabit oranlı 1-2-3-4-5 diye giden vitesler değil. CVT kayış sayesinde giriş ve çıkış dişlilerinin çapı ile oynayarak vites oranını sürekli değiştirebiliyor.
Normalde 120 ile giderken atıyorum 5. viteste 2500 devir çeviriyorsunuz. 5.vitesin oranı da sabit 0.8:1 olsun. Aynı durumda CVT'li araç da şanzıman oranını 0.8:1 yaparak motora yine 2500 devir çevirtiyor. Sollama yapacağınız zaman normal bir araçta 4. vitese aldınız diyelim. Yine aynı durumda CVT'li araç atıyorum 1.5:1 orana getiriyor hemen, böylece hem tekerlek torku artıyor hem de motor devri en yüksek torku verdiği devre yükseliyor.
CVT'nin en büyük avantajı şanzıman dişli oranlarının istendiği gibi ayarlanabilmesi. Düşük devirlerde yüksek hızda gidebilmeyi, gerektiğinde de ani hızlanmayı bu oranlar ile oynayabildiğiniz için çok esnek bir hale getiriyor. Yoksa CVT'nin de güç kaybı var. İdeal koşullar(sıfır sürtünme gibi) dışındaki her yerde mutlaka bir kayıp vardır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 7 Şubat 2018; 14:30:10 >
-
5 yıl cvt kullandım evet güzel ama biraz ısınınca malesef ilk başta üretebildiği başarı ve performans biraz düşüyor ben kendimce şöyle bir tanı ve kanıya vardım eğer bir yolu varsa şanzuman yağı öerneğin litre 3 değilde 5 litre buda yetmedi devirdaim sistemi şanzuman yağ suğutucu bir radyatör olursa çok daha mükemmel olur aşırı ısı olamdan güç kaybına uğramadan başarı performans konfor ve ekonomiden daha dolu dolu bahsedebiliriz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 807280 -- 7 Şubat 2018; 14:50:24 > -
B8 A4 177 hp tdi kullanıcısıyım ve araçta Cvt şanzıman mevcut.Performansına dair şunu söyleyim kıyaslama yaparak rakibi 184 hp 3.20d ile aralarında 0-100 kmh hızlanmasında 0.3sn fark var.O fark da zaten 7 hp motorun eksiği olduğu için oluşuyor denilebilir.Şanzıman performans kaybı Cvt adına yok gibi nerdeyse..
Civic'deki cvt ise yüksek beygirine ve hafifliğine rağmen 0-100 de vasat bir performans gösteriyor olay sadece şanzıman aralığı da değil sonrasın da uçup kaçmıyor 0-200 değerinde 170 hp 3.20ied yakın sonuca ulaşıyor halbu ki daha hafif daha güçlü motoruyla biraz fark atması gerekirdi.
Her CVT aynı diye bişey yok muhtemelen Audi cvt de kendi adına iyileştirmeler geliştirmeler yaptı cvt nin kaybını minumuma indirdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 8 Şubat 2018; 13:2:8 > -
Cvt,performanslı motor ile performans açısından pek kayıp yaşatmıyor,ama atmosferik bir motor ve cvt derseniz,uzaklaşın hemen oradan.Accent Blue 1.4 cvt şanzıman kullanıcısı olarak söylüyorum.Araba resmen gitmiyor. -
Allah kimseyi Cvt yi.övecek kadar kimseyi fanatik yapmasın -
Konuyla ilgili teknik detaylar için ustayı davet edelim konuya. -
-
Ne alakasi var fanatiklikle?
Konforlu mu? Daha iyisi yok.
Ekonomik mi? Daha iyisi yok. 3000 devirde bile 160ile gidiyor 1.6arac.
Saglam mi? Super degilse de saglam.
Uygun mu? Ilk alimlarda genelde fiyat farki daha az.
Neden ovmeyelim? Yeni nesil tam otomatik ve cvt su an en mantikli sanzimanlar. Bunda fanatiklik ne var? -
quote:
Orijinalden alıntı: cancan_burak
Allah kimseyi Cvt yi.övecek kadar kimseyi fanatik yapmasın
Allah kimseyi de bu kadar cahil bırakmasın :) -
CVT'nin mantığı çok güzel. Madem ki bu motorun maksimum verimli olduğu bir nokta var. Hep o noktada çalışmasını sağlayıp full gücünü yere aktaralım...
Ancak kazın ayağı öyle olmuyor. Motorun en verimli devrini kullanırken aldığı gücü yere aktarmada problem yaşıyor. Kayıplar manuel vitese göre tabiki fazla. Koy dişliyi ona göre motorun devrine göre çevirsin durumu yok malesef.
Olaya çok küçük farklar olan 0-100 açısından bakılırsa kaba hesap olur.
182hp 1300kg cvt'li bir araç 170hp 1500kg bir araçla 0-200'de aşağı yukarı kafa kafaya hızlanma ancak sunabiliyorsa burda bir suçlu var demektir. Bununda şanzıman olduğu açıktır.
CVT'li bir aracın hiç bir zaman hiç bir markada performanslı olmasına rastlamadım. Ayrıca kullanım olarak oldukça keyifsiz. -
quote:
Orijinalden alıntı: Reis-Bey
Konuyla ilgili teknik detaylar için ustayı davet edelim konuya.
Estağfurullah.
Aslında teknik olarak ve seçtiği oranlar olarak teoride EN İYİ şanzıman. Değil 7, 10 ileriler halt etmiş yanında.
Fakat kavramasından ve vites seçici kumandasından yana problem yaşıyor. İlk gaz tepkisinin çok iyi olmayışı, o kadar kısa süre içerisinde dişli oranını çok ani şekilde en kısa orana getirememesinden kaynaklanıyor. 0-100 değerlerinde bu sebeple handikap yaşıyor. Çok hızlı şekilde değiştirirse bu sefer cvt kayışını riske atma ihtimalleri var. Kayışın kopması gibi bir durum söz konusu değil, kevlar kayış. Aracın arkasına bağla, tırı alır götürür.
Bir de kayış ile kasnağı arasındaki sürtünme sebebiyle bir kayıp mevcut. Tork konvertörlü şanzıman kaybı gibi ama tam değil, alt hızlarda değil, yüksek hızlarda daha belirgin olabilecek bir kayıp bu.
Fakaat, bir kez devrini aldıktan sonra tutmayın küçük enişteyi. Hele ki 182 hp lik rs'in rakibi falan değil bilinen çoğu turbo benzinli motor. 320 ied'ler ile yürüyen bir araçtan bahsediyoruz.
CVT ne kadar manuel taklidini çok iyi yapsa da, ilk gaz tepkisi ne kadar iyileşse de , manuel şanzıman tepkisi vermesi zor olacak. Veyahut çok agresif bir spor mod tasarlanması gerekecek. Yakıt ekonomisi ve emisyon olarak oldukça başarılı. Ben gene son tahlilde manuel şanzıman alırım, fakat keyfimden. Eşime çocuğuma güzel bir cvt şanzımanlı araç alırım ama. Hele biraz daha gelişsinler.
182 lik motor eleştirisini ise komik buluyorum. Malum, eleştiren insanların savunduğu marka, özellikle yük altında aşırı şekilde yağ yakması sebebiyle kendi ürettiği motorunu dört sene sonra piyasadan kaldırmak zorunda kaldı. Önce onu aklasınlar, sonra gelip konuşabilirler.
CVT'nin mantığı çok güzel. Madem ki bu motorun maksimum verimli olduğu bir nokta var. Hep o noktada çalışmasını sağlayıp full gücünü yere aktaralım...
Ancak kazın ayağı öyle olmuyor. Motorun en verimli devrini kullanırken aldığı gücü yere aktarmada problem yaşıyor. Kayıplar manuel vitese göre tabiki fazla. Koy dişliyi ona göre motorun devrine göre çevirsin durumu yok malesef. Olaya çok küçük farklar olan 0-100 açısından bakılırsa kaba hesap olur. 182hp 1300kg cvt'li bir araç 170hp 1500kg bir araçla 0-200'de aşağı yukarı kafa kafaya hızlanma ancak sunabiliyorsa burda bir suçlu var demektir. Bununda şanzıman olduğu açıktır. CVT'li bir aracın hiç bir zaman hiç bir markada performanslı olmasına rastlamadım. Ayrıca kullanım olarak oldukça keyifsiz. |
Allah kimseyi Cvt yi.övecek kadar kimseyi fanatik yapmasın
|
Allah kimseyi de bu kadar cahil bırakmasın :) |
Honda'nın yeni araçlarındaki CVT'lerde gereken muameleyi yapınca performans konusunda bence bir sıkıntı yaşanmıyor, bunu bir uzun süreli VAG kullanıcısı olarak söylüyorum
Hem düz Civic 1.6 125 CVT, hem HRV 1.5 130 CVT, hem Civic RS ve HB CVT, hem de Yeni Jazz 1.5 130 hp CVT kullanmış biri olarak söylüyorum (Hepsiyle şanzımanla baya oynayacak kadar vaktim oldu) Sadece ilk kalkışta sizinde dediğiniz gibi araçlar ağır kalıyor, manuel araçlardaki gibi atılarak kalkma durumu olmuyor, mesela 182 hplik Civic'te şanzıman S'te olsa bile dipgaz kalktığınızda hiç patinaj olmuyor, ama sonradan araç gayette güzel hızlanıyor. Geçenlerde Jazz'daki 1.5 130 bglik motoru araştırırken dikkatimi çekti, CVT olanın 0-100'ü 10 saniye, manuel şanzımanlısı için Amerika sitelerinde, 0-62 mph için 8.2 8.5 sn gibi değerler vardı. Automobile-catalog'tan baktığımda ise farkın CVT aleyhine yüksek hızlarda da devam ettiğini gördüm. Gerçekte deneyimlemek lazım elbette, fakat CVT 100'den sonraki dipgaz hızlanmalarda bence manuel'den verilerdeki kadar yavaş kalmaz gibime geliyor. Bu sitenin linki zeperfs.com gibi verilemiyor ne yazıkki; http://www.automobile-catalog.com/ (Otomobilleri seçerek kıyaslayabiliyorsunuz ayrıca) O verileri de paylaşayım ekran görüntüsü olarak; Civic Turbo Manuel; Civic Turbo CVT; HRV 1.5 130 Manuel HRV 1.5 130 CVT; Honda Jazz 1.5 130 Manuel Honda Jazz 1.5 130 CVT 0-160'larda bile 2-3 saniyelik farklar söz konusu. Otomobil Yayıncılık'ın Ibiza 0-100 testi çok şaşırtmıştı beni, fakat bahsettiğiniz Civic 1.6 125 hp ile, Ibiza 1.0 EcoTSI 115 hp rollde yürüseler 125lik Civic'in 160-170'ten önce geçmesine ben ihtimal vermiyorum Bu verilerdeki 2-3 saniyelik farkların, 0'dan yapılan kalkışlardan oluştuğunu da unutmamak lazım, 100'den sonraki hızlanmalarda iş şanzımandan çok motora düşüyor. |
Motorun devrini sürekli güç bandında kilitlemesi en iyi hızlanmayı garantilemez.Hizlanmayi motorun ürettiği anlık torktan daha çok teker Torku belirler.Cvt deviri sabit tutmak icin sürekli vites oranını uzatır.Manuelde ise daha dusuk vites oranında motor güç bandı karakterine bağlı olarak daha üst veya alt devirlerde daha iyi hizlanabilirsiniz.Tabi gerçekte bu böyle olmayabilir de.Cok bilinmeyeni olan bir denklem bu.
Cvt nin asıl problemi sayısal verilerde değil.Debriyaj kaçırıyormuş gibi ilerlemek bana hiç hoş gelmiyor.Konforuna ise denecek bir söz yok.İpek gibi |
Üzerinde ciddi mühendislik bulunduran çift kavramalı DSGleriniz bayiden çıkar çıkmaz cortluyor. Üzerindeki mühendislik "biz bunu nasıl kullanıcı hatası olarak kitleyip oradan da iyi para kırarız acaba" diye düşünülmüş bir mühendislikse, haklısın. Veya "sıkışık trafikte manuel moda alıp kullansınlar yoksa şanzıman ısınıp kenara çekip bekleyin uyarısı versin" diye bir mühendislikse yine haklısın. "Yavaşlarken manuel araba gibi yığsın arabayı, insanları sallayıp dursun" diye düşünmüşlerse de yine haklısın. CVT otomatik vitesin piridir. Kullanmadan gelip burada saçma sapan kalıplar takmayın. Git bi dene bakalım 180 beygirlik arabayı maskara mı ediyorsun yoksa o kabız eşek seni youtubeda bir ara popüler olan eskişehirin eşeklerine mi çeviriyor görürsün. |
Ne alakasi var fanatiklikle?
Konforlu mu? Daha iyisi yok. Ekonomik mi? Daha iyisi yok. 3000 devirde bile 160ile gidiyor 1.6arac. Saglam mi? Super degilse de saglam. Uygun mu? Ilk alimlarda genelde fiyat farki daha az. Neden ovmeyelim? Yeni nesil tam otomatik ve cvt su an en mantikli sanzimanlar. Bunda fanatiklik ne var? |
Düşman olduğumu düşünmüyorum. Forumda abartanlara, şakşakçılık yapanlara ve doğuş otonun tutumuna tepki veriyorum.
Aralık ayında octavia test etmek için gittim skodaya, baz superb için 89bin fiyat aldım. Çok iyi fiyattı, bana bile cazip geldi. Eşime bile sordum alalım mı diye :) Forumda da tavsiye ettim. Yine kasım aralık ayı gibi golf için fiyat aldım. Liste fiyatından 11 bin düşük fiyat aldım. Bence golf için fena fiyat değildi ve konusunu açtım tavsiye niteliğinde.https://forum.donanimhaber.com/golf-iyi-fiyat--130053429#130053429 Düşman olan bunu yapar mı? |
Yalnız CVT'de de vites var. Tek farkı bizim alıştığımız sabit oranlı 1-2-3-4-5 diye giden vitesler değil. CVT kayış sayesinde giriş ve çıkış dişlilerinin çapı ile oynayarak vites oranını sürekli değiştirebiliyor.
Normalde 120 ile giderken atıyorum 5. viteste 2500 devir çeviriyorsunuz. 5.vitesin oranı da sabit 0.8:1 olsun. Aynı durumda CVT'li araç da şanzıman oranını 0.8:1 yaparak motora yine 2500 devir çevirtiyor. Sollama yapacağınız zaman normal bir araçta 4. vitese aldınız diyelim. Yine aynı durumda CVT'li araç atıyorum 1.5:1 orana getiriyor hemen, böylece hem tekerlek torku artıyor hem de motor devri en yüksek torku verdiği devre yükseliyor. CVT'nin en büyük avantajı şanzıman dişli oranlarının istendiği gibi ayarlanabilmesi. Düşük devirlerde yüksek hızda gidebilmeyi, gerektiğinde de ani hızlanmayı bu oranlar ile oynayabildiğiniz için çok esnek bir hale getiriyor. Yoksa CVT'nin de güç kaybı var. İdeal koşullar(sıfır sürtünme gibi) dışındaki her yerde mutlaka bir kayıp vardır. |
Benzer içerikler
- kaç tane hafif kusur muayeneden geçer
- hill holder devre dışı fiat fiorino
- hyundai kona elektrikli yorum
- vergi barışı nedir
- sunpet opet farkı
- nio et9 hangi ülkenin
- elektrikli araba batarya fiyatları
- fiat egea 2022 fiyat listesi
- hyundai elantra 2023 fiyat
- dacia duster 2022 fiyat listesi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X