Şimdi Ara

Cvt şanzıman performans çelişkisi. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
155
Cevap
4
Favori
18.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Milimetrik hesaplamalar onlarca detay ve ortada gaza ilk tepkisinin zayıf olduğunda mutabık kalınan bir şanzıman var. Ben kullanıcı olarak şunu soruyorum aracım 4 kişi bagaj %80 dolu önümde uzunca ve dik sayılabilecek bir rampa var



    Tam otomatik aracımla gaza dokunuyorum anında bir alt vitesin hızını alıp son viteste konforlu şekilde çıkıyorum.



    Manuel araçlarla aynı şekilde 5. Viteste rampaya girmeden biraz gazlayıp 6 ile çıkıyorum.



    Burada ne yapıyor bu cvt?



    Devrini alayım derken motoru basbas bağırtıp bütün rampa boyunca kafamı mı ütülüyor?
    Benim cvt de b modu var, devri sabitliyor torku yükseltiyor rahat rahat cikiyorsunuz, normal modda da eger yokusta trafik yoksa gene rahat cikiyorsunuz zaten.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Milimetrik hesaplamalar onlarca detay ve ortada gaza ilk tepkisinin zayıf olduğunda mutabık kalınan bir şanzıman var. Ben kullanıcı olarak şunu soruyorum aracım 4 kişi bagaj %80 dolu önümde uzunca ve dik sayılabilecek bir rampa var



    Tam otomatik aracımla gaza dokunuyorum anında bir alt vitesin hızını alıp son viteste konforlu şekilde çıkıyorum.



    Manuel araçlarla aynı şekilde 5. Viteste rampaya girmeden biraz gazlayıp 6 ile çıkıyorum.



    Burada ne yapıyor bu cvt?



    Devrini alayım derken motoru basbas bağırtıp bütün rampa boyunca kafamı mı ütülüyor?
    Şanzımandan bağımsız olarak 2000 cc dizel araçla yokuş çıkarken son viteste ya da bir altında çıkmanız normal değil mi?



    Bende cvt şanzımanlı bir araç kullanıyorum yüklü halde yokuş çıkarken 2100-2200 devirde motor sesi duymadan çıkıyorum. Tabi ki bunda sizin gibi güçlü bir motora sahip olmamın etkisi çok büyük.



    Tam Otomatik şanzımanlı aracınızın motoru 1.4 100 hp filan olsa aynı yokuşu son viteste mi çıkardınız yoksa motoru bağırta bağırta mı çıkardınız? Sadece siz değil bu konuda yorum yazan bir çok kişi motorun güçsüzlüğünü şanzımana bağlamış. Motor güçsüz olduktan sonra şanzıman tork konvertörlü de olsa çift kavramada olsa motoru bağırtmadan yokuş çıkamazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Milimetrik hesaplamalar onlarca detay ve ortada gaza ilk tepkisinin zayıf olduğunda mutabık kalınan bir şanzıman var. Ben kullanıcı olarak şunu soruyorum aracım 4 kişi bagaj %80 dolu önümde uzunca ve dik sayılabilecek bir rampa var



    Tam otomatik aracımla gaza dokunuyorum anında bir alt vitesin hızını alıp son viteste konforlu şekilde çıkıyorum.



    Manuel araçlarla aynı şekilde 5. Viteste rampaya girmeden biraz gazlayıp 6 ile çıkıyorum.



    Burada ne yapıyor bu cvt?



    Devrini alayım derken motoru basbas bağırtıp bütün rampa boyunca kafamı mı ütülüyor?
    Güçsüz motorda bağırtmadan çıkma imkanı yok. Yeterli ve güçlü motor varsa hafif hafif devir yükseltiyor ve gücün yeterli olduğu yerde devir sabitleniyor öylece çıkıyorsunuz. Kaçırma vs. hissetmedim ben kullandığım araçta. Jilet gibi pürüzsüz ve sarsıntısız çıktı.

    Hızlanmak istediniz yokuşta ve gaza hafif hafif bastınız. Araç aynı devirde kalarak hızlanıyor. Eğer fazla hızlanmak istediniz bu sefer dahaa fazla gaza basıyorsunuz bu sefer daha devir yükseliyor. Talebinize göre üst devirlerde sabitliyor ve hız kazandıkça devri düşürüyor.


    Özetle bence yokuşta konvansiyonel şanzımanlardan çok daha iyiydi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 25 Aralık 2018; 2:15:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 182 lik Civic teknik verisi ile 150lik leonun teknik verisine baktım 0.2 saniye Leon daha iyi. Ama gerçekte Civic yürümus gitmiş. Leon patates olmuş.



    Levorg da subaru forumunda okumuştum 0-100 launch control ile kalktığinda 7 saniye demişler videoda atmışlar. Cvt çok can yakar.



    Forumda cvt sevilmiyor ama aslında bekletiye bağlı da ama sarsintisizda. fırsatım olursa uzun dönem kullanacağım. Levorg ve Civic de dedikleri doğruysa secimimi ya levorg yada Civicden yaparım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birgarip2019 -- 25 Aralık 2018; 2:30:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Tork konvertör şanzımana vasat diyorsanız siz bu işten anlamıyorsunuz, şuan tork konvertörlü şanzıman hızlı, pürüzsüz vites geçişi ve çok az kayıp var.

    Bende Astra 1.4 var 6 ileri tork konvertörlü bana gayet yeterli vites geçişleri pürüzsüz varsın 1 litre fazla yaksın çift kavrama şanzımanlar gibi kavrama bilmem ne uğraşmayım...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Tork konvertöre nerede vasat demişim? Kendim de tork konvertörlü tam otomatik kullanıyorum. Cvt ye vasat diyenleri eleştiriyorum sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Sorduğum soruya 3 yanıt gelmiş siz ve sarkihalindekal nickli arkadaş neredeyse aynı şeyi söylemişsiniz yani gerçek bir kullanıcı için zor yol şartındaki asıl etkenin motor gücü olduğunu belirtmişsiniz. Olması gereken de budur zaten.



    Daha önce kullandığım 2.0 140 hp atmosferik motorlu aracımda DP0 4 ileri saçma bir şanzıman vardı araç uzun yolda kafa ütülüyordu çok fena.



    Anlatmak istediğim şu kötü şanzıman motordan yer ama iyi şanzımanın zayıf motora pist testlerindeki 0,0011 sn. şeklinde ifade edilebilecek avantajı pek fayda etmez. Yani esasında bu alet şapkadan tavşan çıkarmıyor. Cvt şanzıman sağlamdır ve motor gücünü ekonomik olarak lastiklere yansıtır demek yeterlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt konfor odaklı kullanıcı için 10 numara tercih olur. Teorik olarak yakıt tüketimini de aynı azaltması gerekiyor ama işler gerçekte de öyle mi ? Onu bilemiyorum.

    Geçen bi test videosu izledim, oranlı şanzıman gibi motor devri düşüp artıyordu. Yani bu konuyu halletmişler görünüşe bakılırsa. Neden halletmişler diyorum. Tam da sizin en iyi güç elde edilen devre motoru sabitliyor demenizle ters amaçla. Araçtaki en güçlü mekanizma motor. Motor devri sabit kalıp hidrolik sistemin oranı yavaşça büyüterek aracın hızlanmasını sağmalaya çalışması bu olurken motora binen yükün şanzımanda ki oranın büyümesine paralel olarak artması bunu karşılamak için de motora da yakıt basılmak zorunda kalınması, üstelik bunun da mesela 5 k dan 6 k devre doğru değil de 6k ile dönerken yapılmak durumunda olması hem performans hem de ekonomi için iyi olmaz. Aracı hızlandırmak motorun görevidir ve en iyi o yapar. Cvt şanzıman konfor ve belli koşullarda ekonomi amaçlıdır.

    Şahsen bi Civic rs hb aracım olsun isterdim ve cvt diye vasgeçmezdim. Manuel opsiyonu olsa bile cvt alırdım. Ama bir tam otomatik opsiyonu olsa cvt ye dönüp bakmam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birgarip2019

    182 lik Civic teknik verisi ile 150lik leonun teknik verisine baktım 0.2 saniye Leon daha iyi. Ama gerçekte Civic yürümus gitmiş. Leon patates olmuş.



    Levorg da subaru forumunda okumuştum 0-100 launch control ile kalktığinda 7 saniye demişler videoda atmışlar. Cvt çok can yakar.



    Forumda cvt sevilmiyor ama aslında bekletiye bağlı da ama sarsintisizda. fırsatım olursa uzun dönem kullanacağım. Levorg ve Civic de dedikleri doğruysa secimimi ya levorg yada Civicden yaparım
    Aynen üstat, zaten Civic 1.5 Turbo CVT, 100'den sonra inanılmaz şekilde kesilmeden yürüyor.
    CVT'nin bir başarısı da burada. Herkes 0-100'e bakıyor ooo diyor Leon ile aynı yürüyor.

    Oysa ki 0-200 arasını Civic 30-31 sn de tamamlarken Leon 40 saniyeyi buluyor. İşte fazla beygirler ve CVT'nin performansı orada çıkıyor ortaya.
    Ben çok memnunum şanzımanımdan. Bugün tercih edecek olsam gene CVT tercih ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birgarip2019

    182 lik Civic teknik verisi ile 150lik leonun teknik verisine baktım 0.2 saniye Leon daha iyi. Ama gerçekte Civic yürümus gitmiş. Leon patates olmuş.



    Levorg da subaru forumunda okumuştum 0-100 launch control ile kalktığinda 7 saniye demişler videoda atmışlar. Cvt çok can yakar.



    Forumda cvt sevilmiyor ama aslında bekletiye bağlı da ama sarsintisizda. fırsatım olursa uzun dönem kullanacağım. Levorg ve Civic de dedikleri doğruysa secimimi ya levorg yada Civicden yaparım
    Bir sayfa geride CVT ve manuel şanzımanlı Civic'in hızlanma videosunu paylaştım. Brake boost yani turboyu doldurarak kalkınca CVT şanzıman manuel şanzımanla kafa kafaya hızlanıyor. Performans törpülüyor diyebileceğimiz dezavantaj gözükmüyor.
  • Evet, o videoyu ben de izlemiştim hocam.
    Çok ileri hızlarda ancak geçiyor manuel.

    "CVT, performansı törpülüyor" efsanesi görünen o ki şehir efsanaleri arasındaki yerini çoktan almış ve devam edecek gibi görünüyor.
  • CVT şanzıman ideal şanzımandır, olması gereken odur.

    Diğer şanzımanlar CVT şanzımanın avantajlarına ulaşmaya çalışırlar sadece.

    Ancak CVT'de biraz da ütopiklik vardır, yani kısıtlamaları vardır, teoride çok iyidir ancak pratikte mıçıp batırdığı noktalar vardır.

    CVT vites sarsıntısı olmayan, vites sayısı sonsuz olan, haliyle her an oranları değişen bir sistemdir, teoride gerçekten mükemmel ancak sürtünme ile aktarma yaptığı için, kayışın veriminin düşük olmasından ötürü sistem pratikte maalesef iyi çalışmıyor. Halen geliştirilmesi için çok zaman var, CVT'ler daha tam performansına ulaşmamıştır.

    Diğer taraftan;

    Audi'nin CVT'si gerçekten mükemmel, CVT'li Audi'yi DSG'li audiye tercih ederim, ki gerçekten çok güzel çalışan bir şanzıman, hondanın toyotanın cvt'sini boşverin audininkine bakın bir kez, çok başarılı.




  • RaptorFX kullanıcısına yanıt
    1.2 turbo chr manuel deneme şansınız oldu mu ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • fblorenzo kullanıcısına yanıt

    Maalesef olmadı. Arka yaşam alanı küçük geldiği için manuele bakmayı lüzum görmedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt
    Ben manuelini aldım cvt nin hissiz ve keyifsizliğini bildiğim için ve bana gayet tatminkar geliyor atiklik anlamında sizin de yorumunuzu merak etmiştim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CVT çok güzel bir teknoloji fakat o kayıp oranı insanı öldürüyor. 182 HP aldığını hissedemiyorsun

  • NCL kullanıcısına yanıt

    Kayıptan ziyade hissiyat o. Totale bakılırsa kayıp olmadığı belli olur.


    Cvt konfor öncelikli bir şanzıman. Geçiş, dişli vs olmadığı için her hızda konforlu şekilde gidebiliyorsunuz. Sürüş hissiyatı, keyfi konusunda da gelişiyor, iyiye gidiyor(Toyota, hyundai vs) ama bir çift kavrama zevki almak zor.

  • fblorenzo kullanıcısına yanıt

    Muhtemelen iyidir. Gençler, yeni evliler ve tek çocuklu aileler için bence manueli güzel tercih. Hayırlı olsun ayrıca.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt sehir icinde mukemmel

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cvt İstanbul trafiğinde elektirikli araçlardan bi adım öncesi bence konfor bakımından

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.