Şimdi Ara

Cvt şanzıman performans çelişkisi. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
4
Favori
18.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Reis-Bey

    Konuyla ilgili teknik detaylar için ustayı davet edelim konuya.

    Estağfurullah.

    Aslında teknik olarak ve seçtiği oranlar olarak teoride EN İYİ şanzıman. Değil 7, 10 ileriler halt etmiş yanında.

    Fakat kavramasından ve vites seçici kumandasından yana problem yaşıyor. İlk gaz tepkisinin çok iyi olmayışı, o kadar kısa süre içerisinde dişli oranını çok ani şekilde en kısa orana getirememesinden kaynaklanıyor. 0-100 değerlerinde bu sebeple handikap yaşıyor. Çok hızlı şekilde değiştirirse bu sefer cvt kayışını riske atma ihtimalleri var. Kayışın kopması gibi bir durum söz konusu değil, kevlar kayış. Aracın arkasına bağla, tırı alır götürür.

    Bir de kayış ile kasnağı arasındaki sürtünme sebebiyle bir kayıp mevcut. Tork konvertörlü şanzıman kaybı gibi ama tam değil, alt hızlarda değil, yüksek hızlarda daha belirgin olabilecek bir kayıp bu.

    Fakaat, bir kez devrini aldıktan sonra tutmayın küçük enişteyi. Hele ki 182 hp lik rs'in rakibi falan değil bilinen çoğu turbo benzinli motor. 320 ied'ler ile yürüyen bir araçtan bahsediyoruz.

    CVT ne kadar manuel taklidini çok iyi yapsa da, ilk gaz tepkisi ne kadar iyileşse de , manuel şanzıman tepkisi vermesi zor olacak. Veyahut çok agresif bir spor mod tasarlanması gerekecek. Yakıt ekonomisi ve emisyon olarak oldukça başarılı. Ben gene son tahlilde manuel şanzıman alırım, fakat keyfimden. Eşime çocuğuma güzel bir cvt şanzımanlı araç alırım ama. Hele biraz daha gelişsinler.

    182 lik motor eleştirisini ise komik buluyorum. Malum, eleştiren insanların savunduğu marka, özellikle yük altında aşırı şekilde yağ yakması sebebiyle kendi ürettiği motorunu dört sene sonra piyasadan kaldırmak zorunda kaldı. Önce onu aklasınlar, sonra gelip konuşabilirler.

    200 kg agirlik azligi, 12 hp fazlasina ragmen, arkadan itisli, yine otomatik vites 320ied ile anca yuruyor.

    Cvt de asiri kayip var. Mantik olarak cok iyi ancak ne yaparsalar yapsinlar su anki teknoloji ile mobilet muamelesi gorecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yunus88 Y kullanıcısına yanıt
    A=p/mv.Motoru maksimum beygirde tutarak teorikte en iyi hızlanmayı sağlıyor.Bunu yapmak içinde vites değiştiriyor sürekli doğal olarak.Manuel araçta da teker torku her vites atıldığında düşüyor zaten.



    Şanzımana gelince,ben keyifsiz buluyorum ama vites oranı sürekli değiştiği için aslında konforlu ve yüksek hızda az devir çevirebiliyor.Aracın elektrikli süpürge gibi aynı devirde gitmesi hoşuma gitmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Agirlik farki 200kg degil, 100kg. Bunun yaninda hacim, tork gibi konularda da dezavantaji var.



    Bu kiyaslamalarda aracin aerodinamigi de on plana cikar. Bmw ile kiyaslayip aktarma kotu demek olmaz. Benzer gucteki opeller, fordlar, vwler daha kotu durumda mesela. Opelin, fordun da var 180hp lik versiyonlari.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Patrick head bir roportajinda yasaklanmasa f1 de cvt yi kullanacaklarini soylemisti amma f1 de degiliz.Ozellikle nissan orijinli olanlar cok hizli bant kaydirma efektine giriyor,devri cok yukseltiyor.Misal dsg ile nerede ise tum ist.i 2000 devri gecmeden sakince bu sanzimanla donatilmis bir otodan daha cevik dolasabilirsiniz,sessiz gurultusuz.Ancak bu sistem benim icin fazlasi ile sinirli ve rahatsiz bir surus getiriyor.

    Bu sistemin yarari surucuden cok ureticiye.Az yer kapliyor,ucuz ,basit ancak arizaya cok yatkin. bakin tum markalarin bu sistemle donanmis araclari ne kadar fazla sorun cikariyor.Bu arada ucuzlugu nispetinde tenzilatli sunmuyor markalar.

    Sozun ozu gercekten benchmark markalarin hicbiri bu sistemi kullanmiyor ki savimi dahada cok destekliyor.

    Iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • performans hissinin kaynağı aracın yaşattığı anlık ivmelenme,

    mesela dizel araçlarda güç bir anda çok yükseldiği için aracın verdiği performans hissi yüksek olur, ama hızlanma değerleri eş değer benzinlilerin ekseriyetle gerisindedir.

    keza vites değişimlerinde de yaşanan şey bu, güç kesiliyor, ivmelenme anlık duruyor ve tekrar başlıyor.

    cvt'de dip gaz yapıldığında vites değişmediği veya çok düşük oran değişimleri yaşandığı için his düşük oluyor.
  • Valla 132 beygirlik cvt toyota nin sanmiom ben 132 beygir olduguna.. Hep haram beygirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 2011 model Maximada Cvt şanzıman ile tanıştım. V6 3.5 litre, 290 beygir, 353nm tork, atmosferik, önden tahrikli.



    Şehiriçinde kesinlikle kullandığım en iyi şanzıman. Anlık tepkileri, yakıt tüketimi, sürekli dolu dolu ilerlemesi, hiç sarsıntısız vites geçişleri vs. şehiriçi kullanım için mükemmel.



    Uzun yolda ise ben memnun olmadım. Uzun yol deneyimim 120km/sa hızında oldu. Çok uzun yol yaptım araçla. Kavramada kaçırıyormuş gibi bir izlenim yarattı, bunu sabit süratte ilerlerken karşıdan rüzgar estiğinde veya hafif bir yokuş çıkmaya başladığımda hissettiriyordu. Ciddi bir yokuşta ise böyle hissetmedim. Ciddi yokuşta alışık olduğumuz vites düşürme işlemi olmadan arabanın devir yükselterek tırmanması çok çok konforlu bir sürüş sağlıyor. Uzun yolda şehiriçine benzer yakıt ekonomisi sağlayamıyor, sürekli sabitleyici ile gittiğimde dahi bence olması gerekenden 2-3 litre fazla yakıyordu.



    Uzun yolda tempolu tempolu ilerleyerek şehre girdikten sonra ilk yavaşlamadan sonra hızlanmak istediğinizde otomobil kendini iyi topluyordu. Diğer şanzımanlara göre çok daha iyiydi.



    Cvt pek eğlenceye müsade etmiyor. Şöyleki motor ile şanzıman arasında bir basket topu esnekliğinde bir bağlantı varmış gibi bir izlenim yarattı bende. Ne çok gergin, ne çok gevşek. Ben yonca kavşaklara girip lift off tekniği ile viraj almayı severim. Bu şanzıman lift offa kesinlikle müsade etmiyor. Güvenli limitte denedim denedim aracın yavaşlama tepkisi çok yumuşak, arkayı koparmaya yetmiyor. Devri yükselterek denesem dahi başarılı olamadım. Belki hızımı daha da arttırarak başarılı olabilirdim ama o zaman bu iş çığırından çıkabilirdi...



    0-100 değeri ise gerçek hayatla örtüşmüyor. Aracın 0-100 değeri 6 saniye olarak görünüyor ama 9 saniyede 100'e çıkan araçlarda daha hızlı bir hızlanma hissetmiştim.

    Kardeşim birçok araçla rolling denemeleri yapmış(40-220 arası). Kia Cadenza 2011 model yine aynı hacim-güç, önden tahrikli, tork konvertörlü bayağı ciddi fark atmış 50 metre veya daha fazla diyor. Özellkle 100'den sonra benim araba gerilerken o arayı bayağı açtı diye aktardı.



    Ford Mustang 5.0 2006 stok motorlu. Beraber yürümüşler.



    Şehiriçinde kesinlikle en iyisi ama sık uzun yol yapanların eğlence arayanların alacakları cvt'li araç hakkında kapsamlı bir araştırma yapmalarını öneririm.

    Ekleme : Güçlü bir araçta Cvt şanzımanın bence bir mantığı yok. Belki güçten dolayı rahat ve sakin bir sürüş sağlaması açısından avantaj sağlar onu zaten tork konvertörlü şanzımanlar da tam aynısı kadar olmasa da veriyor. Güçlü bir araçta Cvt bana kalırsa israftır. 290 beygirlik Maximada aracın gücünü 230 beygirler dolayısında hissettiğimi de söylemeden geçmeyeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 7 Şubat 2018; 23:15:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CVT şanzıman teoride ideal ama pratikte teoriyi tamamen yakalayamayan bir sistem.Git gide daha iyileştiği gerçek ancak gerek yaşattığı his(hissizlik) gerekse performanstan çalması(hala) benim için anti tercih sebebi hala.

    Bu arada üst hızlarda genel olarak diğer şanzımanlara oranla daha iyi hızlandırdığı diye bir anlayışın geçerliliği bence hala yok. Münferit örnekler olduğu aşikar ama bunu genelleyemessiniz.

    Bana göre hala ZF8 kalitesinde tork konvertürlü şanzımanlar şuan rakipsiz.CVT belki gelecekte geçer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 8 Şubat 2018; 7:24:41 >
  • cvt nin güzel yanı sürekli degisen oranı nedeniyle hic bir sekilde vites gecisi hissetmemen, dsg deki o 1 ve 2. viteslerdeki kararsızlik kesinlikle cvt de yoktur, yani cvt kesinlikle düsük hizlarda en konforlu şanzımandir. Ayrıca sorunsuz da bir sanzımandır, öyle olmasa japonlar kullanmazdı bunu.Ama performans ve gücü aktarım konusunda halen bir sorun mevcut ne yazık ki burada dsg kesinlikle üstün olan taraf. zf sanzıman ise bu ikisini birden iyi harmanlıyor ve sorunsuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.33 life araca ölü derken cvtli 1.2 turbo chr ve 1.8 hibrit chr test ettim. Meğer benim 1.33 uçakmış ben kıymetini bilememişim.



    Ülkemizdeki toyota modellerindeki cvt kesinlikle hız severlere uygun değil. Basıyım gaza şunu sollayayım falan dediğinizde bağıran ama hızlanmaya geç tepki veren ve iş işten geçince hızlanan bir araçla karşılaşıyorsunuz. Hele makas atmak falan aman aman.



    Bir de edc hissettirmiyor diyenler hislerini aldırmış sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    CVT'nin mantığı çok güzel. Madem ki bu motorun maksimum verimli olduğu bir nokta var. Hep o noktada çalışmasını sağlayıp full gücünü yere aktaralım...
    Ancak kazın ayağı öyle olmuyor. Motorun en verimli devrini kullanırken aldığı gücü yere aktarmada problem yaşıyor. Kayıplar manuel vitese göre tabiki fazla. Koy dişliyi ona göre motorun devrine göre çevirsin durumu yok malesef.
    Olaya çok küçük farklar olan 0-100 açısından bakılırsa kaba hesap olur.
    182hp 1300kg cvt'li bir araç 170hp 1500kg bir araçla 0-200'de aşağı yukarı kafa kafaya hızlanma ancak sunabiliyorsa burda bir suçlu var demektir. Bununda şanzıman olduğu açıktır.
    CVT'li bir aracın hiç bir zaman hiç bir markada performanslı olmasına rastlamadım. Ayrıca kullanım olarak oldukça keyifsiz.

    hocam cvt tecrübemi yazdım yukarda şöyle ki;



    B8 A4 177 hp tdi kullanıcısıyım ve araçta Cvt şanzıman mevcut.Performansına dair şunu söyleyim kıyaslama yaparak rakibi 184 hp 3.20d ile aralarında 0-100 kmh hızlanmasında 0.3sn fark var.O fark da zaten 7 hp motorun eksiği olduğu için oluşuyor denilebilir.0-200 de de asağı yukarı 2 sn daha iyi f30

    cvt nin kaybı audi de minumum seviyede ha keyifsizliği standart o ayrı.



    Civic'deki cvt ise yüksek beygirine ve hafifliğine rağmen 0-100 de vasat bir performans gösteriyor olay sadece şanzıman aralığı da değil sonrasın da uçup kaçmıyor 0-200 değerinde 170 hp 3.20ied yakın sonuca ulaşıyor halbu ki daha hafif daha güçlü motoruyla biraz fark atması gerekirdi.



    Her CVT aynı diye bişey yok muhtemelen Audi cvt de kendi adına iyileştirmeler geliştirmeler yaptı cvt nin kaybını minumuma indirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla çelik kayış kullanılıyor cvt'lerde. Hatta youtube'da kayış değişim videosunu falan izlemiştim tek tek diziyorlar yüzlerce ufak metal sürtünme elemanını:
    Cvt şanzıman performans çelişkisi.

    Cvt şanzıman performans çelişkisi.


    Ayrıca bu tür sürtünmenin (kavramanın) çok önemli olduğu şanzımanlarda, özellikle cvt'de, yağ değişimi yapılırken üreticinin önerdiği yağı kullanmak çok önemli. Yine izlediğim bir videoda şanzıman yağının pompa vasıtası ile cvt kayışına yüzlerce psi'lık basınç uygulayıp kayışın (Teknik anlamda Türkçesi nedir bilmiyorum) drum'lara uyguladığı sürtünmeyi daha da artırdığı söyleniyordu. Yani gerekli sürtünme artırıcı katkıların olmadığı yağı kullanmak şanzımanı elinize almak anlamına gelebilir dikkatli olunuz.

    Ekleme: Şimdi aklıma geldi, Scotty Kilmer amcamızın söylediğine göre dedesinin tamircilik yaptığı 60'larda da cvt şanzıman kullanılmış ama (büyük ihtimalle) kayış yeterli kavramayı sağlayamadığı için cvt'li arabalar dik yokuşları tırmanamazmış. Yani özet olarak yağa özellikle dikkat etmek lazım. En büyük görevlerden birisi yağa düşüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 7 Şubat 2018; 23:51:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Reis-Bey

    Konuyla ilgili teknik detaylar için ustayı davet edelim konuya.

    Estağfurullah.

    Aslında teknik olarak ve seçtiği oranlar olarak teoride EN İYİ şanzıman. Değil 7, 10 ileriler halt etmiş yanında.

    Fakat kavramasından ve vites seçici kumandasından yana problem yaşıyor. İlk gaz tepkisinin çok iyi olmayışı, o kadar kısa süre içerisinde dişli oranını çok ani şekilde en kısa orana getirememesinden kaynaklanıyor. 0-100 değerlerinde bu sebeple handikap yaşıyor. Çok hızlı şekilde değiştirirse bu sefer cvt kayışını riske atma ihtimalleri var. Kayışın kopması gibi bir durum söz konusu değil, kevlar kayış. Aracın arkasına bağla, tırı alır götürür.

    Bir de kayış ile kasnağı arasındaki sürtünme sebebiyle bir kayıp mevcut. Tork konvertörlü şanzıman kaybı gibi ama tam değil, alt hızlarda değil, yüksek hızlarda daha belirgin olabilecek bir kayıp bu.

    Fakaat, bir kez devrini aldıktan sonra tutmayın küçük enişteyi. Hele ki 182 hp lik rs'in rakibi falan değil bilinen çoğu turbo benzinli motor. 320 ied'ler ile yürüyen bir araçtan bahsediyoruz.

    CVT ne kadar manuel taklidini çok iyi yapsa da, ilk gaz tepkisi ne kadar iyileşse de , manuel şanzıman tepkisi vermesi zor olacak. Veyahut çok agresif bir spor mod tasarlanması gerekecek. Yakıt ekonomisi ve emisyon olarak oldukça başarılı. Ben gene son tahlilde manuel şanzıman alırım, fakat keyfimden. Eşime çocuğuma güzel bir cvt şanzımanlı araç alırım ama. Hele biraz daha gelişsinler.

    182 lik motor eleştirisini ise komik buluyorum. Malum, eleştiren insanların savunduğu marka, özellikle yük altında aşırı şekilde yağ yakması sebebiyle kendi ürettiği motorunu dört sene sonra piyasadan kaldırmak zorunda kaldı. Önce onu aklasınlar, sonra gelip konuşabilirler.

    Hele ki 182 hp lik rs'in rakibi falan değil bilinen çoğu turbo benzinli motor. 320 ied'ler ile yürüyen bir araçtan bahsediyoruz.

    bu cumle de bi hata mi var cozemedim?

    yuruyor dediginiz arac rsten 120 kg daha agir, 12 bg daha gucsuz

    320 ed ile ANCA yuruyor deseniz daha dogru olmaz mi anlam olarak?

    beygiri gectik diyelim, kilolari esitlemek icin 120 kg agirlik koysak rs e? ne yonde bir degisim olur merak ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cseyfe -- 8 Şubat 2018; 0:18:29 >




  • Bu güzide sanzuman type-r da var mi acaba?
    Honda fanlari ciddi incelenmesi Gereken insanlar. Konu sanzuman konusu, sen cvt konuş dsg konuş tork konvertorlu konuş illa lafi bmw ye getirecekler. Diyelim 0-100 de veya 0-200 de bir bmw modelini geçtin ne olacak? Daha ucuza aldığın aracla pahali bir aracı gecmek mi seni tatmin eder? O zaman al ucuz bir gti yükle bir güzel sonra ferrarinin icinden gec. Eee ne oldu? Boş işler bunlar. Yüksek vergiler nedeniyle 1.600c ve altı hacimli araclara mahkum edilmisiz, bu gercek degisir mi.?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 8 Şubat 2018; 9:43:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda fanları bir acayip ya. CVT dediğin şanzıman. Az para harcayalım , ama otomatik şanzıman seçeneğimiz olsun mantığıyla üretilen şanzımanlar. En iyi şanzıman CVT olsaydı Alfa Romeo , BMW , Mercedes , Ferrari , McLaren , Audi CVT kullanırdı. Hatta onları geçtim çok sevdiğiniz Type-R , GT86 CVT kullanırdı

    Özet : İyi çift kavramalı (Porsche , Ferrari ,GTR vs) > İyi tork konvertörlü (ZF8) > vasat tork konvertörlü(Eski üretimler) > vasat çift kavramalı(ucuz VWlerdeki eski DSG 7'ler > CVT (honda , Toyota , Nissan)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Desici09 -- 8 Şubat 2018; 10:32:40 >
  • Desici09 kullanıcısına yanıt
    Yanlış bir mantık. Her aracın öne çıkmaya çalıştığı nokta aynı değil.

    Porsche, ferrari ile binek araçların amacı farklı. Bir şeyin en iyi olması en ideal olması anlamına da hiç gelmiyor. Misal porsche'daki şanzımanı taktılar poloya, fiyatı arttı 5bin, kavrama değişmesi gerekti 10bin. O zaman yemişim çift kavramasını cvt olsa daha iyiydi dersin.

    Cvt en iyi demek yerine bizim kullandığımız güçsüz, vasat araçlar için en ideali diyebiliriz.

    Cvt'yi vasat tork konvertörlü şanzımanların üzerine koymalısınız. Şu an o şanzımandan kullanıyorum ve cvt olmasını çok isterdim :) Cvt daha performanslı, daha ekonomik, daha konforlu. Her türlü daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 8 Şubat 2018; 10:42:42 >
  • CVT en başarılı şanzımandır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bildiğim kadarıyla çelik kayış kullanılıyor cvt'lerde. Hatta youtube'da kayış değişim videosunu falan izlemiştim tek tek diziyorlar yüzlerce ufak metal sürtünme elemanını:
    Cvt şanzıman performans çelişkisi.

    Cvt şanzıman performans çelişkisi.


    Ayrıca bu tür sürtünmenin (kavramanın) çok önemli olduğu şanzımanlarda, özellikle cvt'de, yağ değişimi yapılırken üreticinin önerdiği yağı kullanmak çok önemli. Yine izlediğim bir videoda şanzıman yağının pompa vasıtası ile cvt kayışına yüzlerce psi'lık basınç uygulayıp kayışın (Teknik anlamda Türkçesi nedir bilmiyorum) drum'lara uyguladığı sürtünmeyi daha da artırdığı söyleniyordu. Yani gerekli sürtünme artırıcı katkıların olmadığı yağı kullanmak şanzımanı elinize almak anlamına gelebilir dikkatli olunuz.

    Ekleme: Şimdi aklıma geldi, Scotty Kilmer amcamızın söylediğine göre dedesinin tamircilik yaptığı 60'larda da cvt şanzıman kullanılmış ama (büyük ihtimalle) kayış yeterli kavramayı sağlayamadığı için cvt'li arabalar dik yokuşları tırmanamazmış. Yani özet olarak yağa özellikle dikkat etmek lazım. En büyük görevlerden birisi yağa düşüyor.

    Ben kevlar diye biliyordum, öğrenmiş oldum.




  • Cvt gibi tatsız tuzsuz şanzıman yerine Çift kavrama seçerim.





    Son cvt modellerinde sanal devir koymuşlar ama yemezler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Kevlar eskilerde kullanılıyordu. Turbo dizellerde kullanılmamasının ya da arıza çıkarmasının nedeni oydu. Ani tork patlamasında yeterli mukavemeti gösteremiyordu. Şimdikiler zincirli diye geçiyor. Değişik bir yapıları var zincir gibi. Görseldekine benziyor toyotanınkiler.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.