Yok dyno kayıplarından bahsediyorum. CVT kullanışlı fakat aktarım konusunda tork konvertörlüyü bile aratıyor insana. |
Cvt şanzıman performans çelişkisi. (5. sayfa)



-
-
Kayıp çok ama devri daha verimli kullanıyor, oradan biraz telafi ediyor. Yeni nesil cvtlerdeki kayıp daha az olabilir. Hyundai, toyota vs manuelle aynı hızlanma verilerine sahip.
-
Konunun başında 170 hp BMW 3.20i ile 182 ps Civic'in kafa kafaya hızlandığını söylemişler.
ZF8 şanzımanlı BMW 3.20i ve CVT şanzımanlı 1.5 Civic ile rolling denesi yapmışlar. Civic'in içinden yapılan çekimde 3.20i öne atılmış Civic kullanıcısı bir miktar avans verdikten sonra gaza basmış yine geçmiş. 3.20i içinden yapılan çekimde ise birlikte gaza basıyorlar Civic ok gibi fırlayıp gidiyor.
Görüldüğü üzere CVT şanzımanlı 1.5 Civic ZF8 şanzımanlı 3.20İ ile kedinin fare ile oynadığı gibi oynamış.
Öyle CVT performansı öldürüyor bitiriyor durumu yok.
M Byoutube
2018 Honda Civic RS (182HP) vs 2021 BMW 320i (170HP) rolling racehttps://www.youtube.com/watch?v=7GzA2RLQq6w&feature=youtu.be
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandxKayıp çok ama devri daha verimli kullanıyor, oradan biraz telafi ediyor. Yeni nesil cvtlerdeki kayıp daha az olabilir. Hyundai, toyota vs manuelle aynı hızlanma verilerine sahip.
Doğrudur valla, FC5 civic vardı eco elagance elektrik süpürgesi lakabını takmıştı hanım. Şimdi hybrid Corolla var elektrikten sanırım biraz daha insaflı
-
Hibrit corollada cvt yok. Ecvt diyorlar ama bildiğimiz konuştuğumuz cvt ile alakası yok. Elektrik motor direk aksa bağlı. Elektrikli araç şanzımanı gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: commandxHibrit corollada cvt yok. Ecvt diyorlar ama bildiğimiz konuştuğumuz cvt ile alakası yok. Elektrik motor direk aksa bağlı. Elektrikli araç şanzımanı gibi.
Farketmez oda çöp zaten ya.
-
Bu yorumlar daha çöp.
-
2 şahıs “kendi kendine” video çekmiş? Benim için, Gösterge niteliğinde değil…
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Cvt, geçen yüzyılda kaldı.
Devir artık en yüksek performansı, en düşük yakıt tüketimiyle sunan, üzerinde ciddi mühendislik tekniği bulunan çift kavramalı aktarmaların devri.
CVT adeta boş boş bağırıp hiç bir şey yapmayan politikacı gibidir, oto sanayi ustaları “kabız eşek” gibi böğürtüyor arabayı derler, 180 bg’lik arabayı 95 bg’lik dizele maskara eder.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Cvt gayet güzel. Bundan önce egea dct, 3008 yarı otomatik, İ20 4 ileri tam otomatik, c3 aircross tam otomatik 6 ileri, golf dsg kullandım. Tam otomatik ler vites geçişlerini hissettiriyor. Bazen rahatsız ediyor. Çift kavramalar gayet geçişleri güzel ve hızlı. Cvt ise keyif sanzimani. Ben şehir içinde kullanım için cvt tercih ederim. Vites geçişi yok sadece keyifle ilerlemek var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: daswagen
Cvt, geçen yüzyılda kaldı.
Devir artık en yüksek performansı, en düşük yakıt tüketimiyle sunan, üzerinde ciddi mühendislik tekniği bulunan çift kavramalı aktarmaların devri.
CVT adeta boş boş bağırıp hiç bir şey yapmayan politikacı gibidir, oto sanayi ustaları “kabız eşek” gibi böğürtüyor arabayı derler, 180 bg’lik arabayı 95 bg’lik dizele maskara eder.Üzerinde ciddi mühendislik bulunduran çift kavramalı DSGleriniz bayiden çıkar çıkmaz cortluyor. Üzerindeki mühendislik "biz bunu nasıl kullanıcı hatası olarak kitleyip oradan da iyi para kırarız acaba" diye düşünülmüş bir mühendislikse, haklısın. Veya "sıkışık trafikte manuel moda alıp kullansınlar yoksa şanzıman ısınıp kenara çekip bekleyin uyarısı versin" diye bir mühendislikse yine haklısın. "Yavaşlarken manuel araba gibi yığsın arabayı, insanları sallayıp dursun" diye düşünmüşlerse de yine haklısın.
CVT otomatik vitesin piridir. Kullanmadan gelip burada saçma sapan kalıplar takmayın. Git bi dene bakalım 180 beygirlik arabayı maskara mı ediyorsun yoksa o kabız eşek seni youtubeda bir ara popüler olan eskişehirin eşeklerine mi çeviriyor görürsün.
-
Birisi video koymuş 200 KG sözde civic kendisinden 200 KG daha ağır, ve diğer araçtan %6 daha güçlü ama geçiyor diye seviniyorlar.
Sanki CVT şanzıman Türkiye bayisi....
-
Teşekkürler
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ciddi mühendislik denilen şanzıman; manuelden devşirme, yarı otomatik!
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bmw bu konuda çok başarılı. 170-180hp civarında olup da eski kasa bmw gibi yürüyen araç biliyor musunuz?
Benzer ağırlık/güç oranına sahip 180hp 508, 150hp golf, octavia, 1.5 182hp focus vs koysanız yine civic alacak. Var mı şu araç şu şanzıman daha iyi yürür dediğiniz? Yoksa gerçekler neden zorunuza gidiyor?
Hepsini geçtim, insan teknik özelliklere bakarak bile gerçekleri görebilir. Zorla cahillik yapmaya gerek yok. Üreticisi vermiş işte teknik verilerini.
Civic manuel 0 - 100 8.0, cvt 8.1
Corolla manuel, cvt = 12.1
Hyundai elantra manuel 10.6, cvt 10.7.
Cvt araç ağırlığını ortalama 40kg arttırıyor manuele göre. Ona rağmen benzer ya da az bir fark var. 0 - 100 değil 120 olsa muhtemelen daha hızlı olacak. Hala tutup da performansı törpülüyor, çöp möp diyorsanız aynaya bir bakın.
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandxBmw bu konuda çok başarılı. 170-180hp civarında olup da eski kasa bmw gibi yürüyen araç biliyor musunuz?
Benzer ağırlık/güç oranına sahip 180hp 508, 150hp golf, octavia, 1.5 182hp focus vs koysanız yine civic alacak. Var mı şu araç şu şanzıman daha iyi yürür dediğiniz? Yoksa gerçekler neden zorunuza gidiyor?
Hepsini geçtim, insan teknik özelliklere bakarak bile gerçekleri görebilir. Zorla cahillik yapmaya gerek yok. Üreticisi vermiş işte teknik verilerini.
Civic manuel 0 - 100 8.0, cvt 8.1
Corolla manuel, cvt = 12.1
Hyundai elantra manuel 10.6, cvt 10.7.
Cvt araç ağırlığını ortalama 40kg arttırıyor manuele göre. Ona rağmen benzer ya da az bir fark var. 0 - 100 değil 120 olsa muhtemelen daha hızlı olacak. Hala tutup da performansı törpülüyor, çöp möp diyorsanız aynaya bir bakın.
Hocam niye zoruma gitsin, millet gitsin alsın. Ben elektrik süpürgesi sevmiyorum. CVT şanzıman üreticisi de bana savunmam için para vermiyor. Sen niye bu kadar savunuyorsun anlamadım, kötüyse kötü diyin bi mala ya. Para verince fabrikasına ortak olmuyorsun, boşver
-
Kötü olsa zaten kötü deriz. Kötü değil işte. Gayet iyi bir şanzıman.
-
Cvt çok keyifli bir şanzıman türüdür yağ gibi akar devir cevirirsen beygirin hakkını da verir merak etmeyin sanayi esnafı cvt hiç sevmez tam otomatiği de sevmezler eee DSG olmasa diğer yarı otomatikler olmasa taş mı yesin adamlar 😅
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onyargisiz -- 6 Temmuz 2021; 22:52:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG mühendislik abidesidir.
Algılarla olguları değiştiremezsiniz. Değiştirmeye çalışmanız dünkü güneşle bugünün çamaşırı kurutmaya çalışmanızla eş değer bir durumdur.
DSG otomatik vitesin bu kadar yaygın olmasının müsebbibidir. Minimum yakıt ile en iyi performansı en optimize sunmasıda bunun açıklamasıdır.
Tutturmuşlar birileri bi türkü arıza da arıza. Yüzbinlerce satan, satış rekorlarıyla en çok talep edilen bir şanzımanda düşük olasılıklı, sarf malzeme kaynaklı olağan parça değişimleri olabilir. Yüzbinde bir olasılık, yüzbin araçtan birinde görülüyor buda DSG için maksimum 500 euro’luk maliyet ile gayette basit bir usül ile hallediliyor. Ayrıca çoğunlukla garanti ile bu kadar meblağ bile araç sahibinden çıkmıyor.
CVT’ ise eski yüzyılın mühendisliği, 30 yıl önce schucmaer daha tüyü bitmemiş bir genç iken F1 de çıkmış, mazide yerini almış bir aktarmadır. Masraf konusunda ise minimum 1500-2000 euro’dan kapıyı açar. DSG’den de çok daha fazla arıza çıkarma olasılığına sahiptir. Performansı törpüler, yakıtı hunharca harcar.
DSG İphone ise CVT Ericson 688’dir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: daswagen
DSG mühendislik abidesidir.
Algılarla olguları değiştiremezsiniz. Değiştirmeye çalışmanız dünkü güneşle bugünün çamaşırı kurutmaya çalışmanızla eş değer bir durumdur.
DSG otomatik vitesin bu kadar yaygın olmasının müsebbibidir. Minimum yakıt ile en iyi performansı en optimize sunmasıda bunun açıklamasıdır.
Tutturmuşlar birileri bi türkü arıza da arıza. Yüzbinlerce satan, satış rekorlarıyla en çok talep edilen bir şanzımanda düşük olasılıklı, sarf malzeme kaynaklı olağan parça değişimleri olabilir. Yüzbinde bir olasılık, yüzbin araçtan birinde görülüyor buda DSG için maksimum 500 euro’luk maliyet ile gayette basit bir usül ile hallediliyor. Ayrıca çoğunlukla garanti ile bu kadar meblağ bile araç sahibinden çıkmıyor.
CVT’ ise eski yüzyılın mühendisliği, 30 yıl önce schucmaer daha tüyü bitmemiş bir genç iken F1 de çıkmış, mazide yerini almış bir aktarmadır. Masraf konusunda ise minimum 1500-2000 euro’dan kapıyı açar. DSG’den de çok daha fazla arıza çıkarma olasılığına sahiptir. Performansı törpüler, yakıtı hunharca harcar.
DSG İphone ise CVT Ericson 688’dir.DSG arızası yüz binde bir olasılık dan sonrasını okumadım
Sanayi eşrafı yetişemiyor köşeyi döndüler sayenizde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X