Şimdi Ara

CVT şanzıman mitsubishi ? önemli...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
9.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar mitsubishinin cvt şanzımannında vites sınırı yokmus bu dogrumu sonsuz kademe bu gercekten olabilirmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witchking34 -- 25 Ağustos 2010; 0:34:50 >



    _____________________________
  • sport modlu 5 ileri cvt
    _____________________________

  • bu konuda tam bilgisi olan yok mu?
    _____________________________
  • CVTlerin hepsi oyle. Bildigim kadariyla koni gibi bir sye var ve kayis bunun uzerinde kayiyor. Yani minimum ve maximum gene var ama bu ikisi arasinda sonsuz oran var denebilir.
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio
  • alıntı
    CVT (Constantly Variable Transmission), Türkçe’ye “sürekli değişken iletim” yada sürekli değişken hareket iletimi” olarak çevrilmektedir. Bazı yabancı kaynaklarda bu şanzıman sistemine “Twist and Go” (Çevir ve Git) denilmektedir. Elektronik olanı ise ECVT şeklinde kısaltılmıştır.

    Bildiğimiz gibi scooterlar kısaca CVT denilen şanzıman sistemine sahiptir. Maksi scooterlar diğer motosikletlere göre ebatları daha büyük olmasına ve bir çok avantaja sahip olmalarına rağmen bazı motosiklet kullanıcıları tarafından sırf CVT şanzımana sahip oldukları için küçümsenirler. Biz Motosiklet kullanıcıları olarak CVT şanzımana burun bükerken otomobil üreticileri çoktan CVT şanzımanın avantajlarının farkına vardı ve yeni modellerini CVT şanzımanlı olarak üretmeye başladı bile. Çünkü CVT şanzımanın hem 5 ileri düz vitesli hem de 4 ileri otomatik vitesli şanzıman sistemlerine göre birçok avantajı bulunmaktadır. Gürültüsüz olması, az yakıt sarfiyatı ve sarsıntısız vites değişimi bunlardan bazılarıdır. . CVT teknolojisinin sunduğu avantajlar tanındıkça VDT, Ford, Nissan, Volvo, Honda, Subaru, Fiat, Fuji Heavy Ind. Ltd., Audi, BMW gibi firmaların bu konuyla ilgili yatırımları da artmıştır.

    Audi A6, Nissan Murano SUV, Nissan Micra, Honda Civic, Honda City, Toyota Prius, Fiat Albea, Subaru G3X, Subaru HM-01, Avrupa Ford Fiesta 1.3 lt. ve Ford Escort 1.6 lt. gibi araçlar CVT şanzımanlı otomobillere örnek olarak gösterilebilir.
    CVT’ nin eksiksiz bir başarısı, küçük bir otomobil olan Nissan Micra’ dır. Dünya genelinde, Micra’ ların yaklaşık % 30’ u CVT ile sipariş edilmektedir. Ayrıca Micra’ da sağlanan başarıdan sonra Nissan hem büyük hem de küçük otomobiller için CVT’ yi geliştirmektedir.

    Muhtemelen bu kademesiz transmisyonların yeni yeni uygulanmasına ait en etkileyici örnek, Renault V10 motoru ile 800 HP gücündeki CVT tahrikli Canon-Williams Formula 1 yarış arabasıdır. Williams’ ın teknik müdürü Patrick Head’ in söylediğine göre “ eğer Formula 1 yarışlarında CVT, çekiş gücü kontrolü, Aktif süspansiyon vb. gibi sürücüye yardımcı elemanlar 1993 yılının ortalarındaki kural değişiklikleri olmayıp yasaklanmasaydı, bu otomobil bugün gireceği bütün yarışları büyük bir ihtimalle kazanabilirdi.”

    Porsche yarış bölümü müdürü olan Max Welty, “CVT’ nin birbirinden farklı bir çok durum altında optimal kontrola izin verdiğini, bunun spor arabalar için özellikle önemli olduğunu, konfor ve sportifliğin ideal kombinasyonu için Porsche’ nin CVT tip kontrol stratejisini geliştirdiğini” söylüyor.

    Otomobil devleri, hem benzinli hem de elektrikli motora sahip olan hybrid (melez) modeller üretmek için kıyasıya bir yarışa başladı. Japonya'dan sonra ABD ve AB ülkelerinde hybrid otomobillere talep 5 yılda 15 kat arttı. Pazarın 200 milyar doları bulması bekleniyor. Üstelik hybrid otomobillerde CVT veya ECVT şanzımana sahiptir.

    Peki CVT Nedir?
    Motorlu bir taşıtta, taşıtın motorundan tahrik aksına kadar gücü nakleden aktarma organları; hız dönüştürücü (kavrama-debriyaj), moment dönüştürücü (vites kutusu) ve moment dağıtıcıdan (diferansiyel) meydana gelir (Şekil 1).

    CVT şanzımanda ise klasik vites kutusu ve debriyaj bulunmaz.

    Sürekli değişken hareket iletimi yani CVT (Continuously Variable Transmission) fikrinin ortaya atılması hemen hemen ilk otomobilin icadı ile başlar. 1886’da Alman otomotiv öncülerinden Daimler ve Benz ilk benzin yakıtlı otomobillerinde V-kayışlı CVT kullanmışlardır. Bunun için, otomatik vites değiştirme üniteleri ile özellikle hareketli makara sistemi kullanılarak otomobillere takılması konusunda birçok girişimlerde bulunulmuştur.

    Değişken Oranlı Şanzıman - 1950'li yıllarda Hollandalı Van Doorne tarafından geliştirilen sistem, metal bir kayışın, iç yüzeyleri konik bir çift kasnak arasında çalışma prensibine dayanıyor. Aslında scooterlardaki aktarma sistemiyle aynı prensibe sahip CVT'de herhangi bir dişli olmadığı için sürekli değişken oranlı şanzıman olarak adlandırılıyor. CVT şanzımanlarda sadece bir başlangıç ve bitiş oranı bulunuyor. Motor devri ve hıza bağlı olarak aktarma oranı, bu iki oran arasında sürekli değişiyor.(Şekil 2)

    Bir makine Mühendisi ise CVT şanzıman hakkında şunları söylemektedir:“Bu şanzıman bize sonsuz vites sayısını teorik olarak vermektedir. Çünkü 1950 yıllarda denenen traktörlerinde sistem gibi büyükçe koni tarzı bir parça düşünün bunun üzerinde gezen bir kayış her noktasında farklı bir çap değerine sahip olacaktır. Koninin kesitini alırsanız ve koni üzerinde ilerleseniz durum anlaşılacaktır. 2 mm sonra koninin bu noktadaki açı azalacak ve böylece devam edecektir. Bu şu demektir: Elimizde sonsuz çapta dişli bulunmaktadır ve istenilen noktaya giderek bu çap değeri yakalanabilir. O zaman da istenilen tork değeri belli noktada yakalanabilir , elektronik de devreye girince bu noktanın neresi olduğu saptanmakta ve araç devamlı değişen bir vitesli araç gibi hareket etmektedir. Minimum benzin sarfiyatını elde etmek için çok iyi bir yoldur.
    tabiî ki ortada dişli olmayınca vites geçişlerindeki sarsıntı yaşanmayacak ve aynen elektrikli motor gibi devir artınca hızın artması gibi devamlı ve sabit tork yakalanacaktır. Bu konuda hibrit motor teknolojili araçları incelemenizi şiddetle öneririm , gelecekte bütün yeni nesil araçlar bu şekilde motorlar ile donatılacaktır. Buna Türkiye’de Avrupa Birliği meselesinden dolayı uymak zorundadır. Çünkü istenen emisyon değerleri artık klasik araçlarımızla yakalayamayacağımız kadar düşük olacaktır.”

    Attık CVT’ nin zamanının geldiği anlaşılmaktadır.Bunun iki sebebi vardır:
    Birincisi; en son teknoloji CVT’ lerin otomobillere uygulanmasıyla sağlanan yakıt ekonomisi ve sürüş performansı açısından bugünün karmaşık ve pahalı vites kutularını karşılaması, bunların pratik ve ekonomik olma sınırlarına yaklaşmış olmalarıdır.
    İkincisi ise yakıt tüketimine (Amerika’da CAFE şartları) ve egzoz emisyonuna dair giderek daralan sınır değerlere sahip yönetmelikler otomotiv mühendisleri üzerinde bir baskı oluşturmuş ve yüksek verimli , kararlı durumda çalışan motorların sınırlı devir sayısı kuşağı içerisinde çalıştırılması ve kullanılması durumunu düşünmelerine neden olmuştur.
    Taşıt hızına bakılmaksızın motor hızının kontrol edilebilmesi CVT’ lerin mükemmel olarak üstesinden gelebildiği bir durumdur. Bu da CVT ‘ yi oldukça çekici hale getirmektedir. Daha da ileri gidilirse, bu çevreyle ilgili yeni yönetmeliklerin değişik tiplerdeki güç kaynaklarını kullanan hybrid taşıtların geliştirilmeleri konusunda bir baskı oluşturacağı düşünülmektedir.

    CVT Konstrüksiyonu
    Modern bir CVT sistemi; temas yüzeyleri fazla derin olmayan koni şeklinde ve genişlikleri değişken bir çift kasnak arasında çalışan, çok sayıda plakadan oluşmuş çelik bir kayıştan meydana gelir. İtmeli blok V-kayışı, V-şeklindeki plakalara bağlantılı olan çelikten yapılmış, ince, düz gerilim bantlarından oluşmuştur. Yaklaşık olarak 300 adet plaka vardır ve herbiri 2 mm kalınlığa, 25 mm genişliğe ve 12 mm derinliğe sahiptir.

    CVT basit olarak genişliği değişken ,V-şekilli ve arasında kompozit çelik kayışın bulunduğu bir çift kasnaktan oluşur. Her kasnak iki adet ve herbiri kısa, yarı konik yüzeyden meydana gelir. Kasnaklar mil üzerinde bulunur ve kasnakların bir yarısı mile katı bir şekilde monte edilirken diğer yarısı doğrusal bilyeli yuvalar üzerinde eksenel yönde kayma serbestliği olacak şekilde monte edilir. Değişken hız oranları birinci giriş kasnağı yardımıyla sıkı temas halinde bulunan kayışın efektif çapının arttırılması veya azaltılması sonucunda ve buna cevap olarak ikinci çıkış kasnağının çalışma çapında azalma veya genişleme yaratılarak elde edilir.


    CVT Tipleri
    Esas olarak 5 ana kategoriye ayrılan çok sayıda CVT çeşidi bulunmaktadır. Bunlar; sürtünmeli, çekmeli, hidrostatik, hidrokinetik ve elektrikli tipleridir. Otomotiv sektöründe çekme güçlü ve hidrokinetik CVT’ ler en çok kullanılanlarıdır. Üretimi yapılan en belirgin tipleri ise PIV zincir tahrikli, Kumm düz kauçuk kayışlı, çekme tahrikli, hidrostatik ve hidrodinamik (moment dönüştürücülü) CVT’ dir.
    1.PIV Zincir Tahrikli CVT: PIV zincir tahrik sistemi iki farklı yarıçaptaki makaraları birleştiren metalik bir zincir kayıştan meydana gelir. Döndüren ve döndürülen makaralardan herbiri bir sabit döner oluklu ve bir kayar döner oluklu kasnaklardan meydana gelir. Bu tip kuruluş tarzı dönme eksenlerinin sabit kalmasına izin verir ve zincir kayış içerisinde oluşacak boşlukların önüne geçer.
    2.Kumm Düz Kauçuk Kayışlı CVT: Konstrüksiyon ve çalışma prensibi bakımından PIV zincir tahrikli CVT’ ye çok benzer. Bununla birlikte göze çarpan farklı özelliği metal zincir kayışla karşılaştırıldığında kauçuk kayışın daha yüksek olan sürtünme katsayısıdır.
    3.Çekme Güç Tahrikli CVT: Çekme tahriği sürtünmeli tahrikten prensip olarak tamamen farklı çalışır. Bu sistem ortam olarak elasto-hidrodinamik akışkan filmi kullanır ve böylece döner makaradan diğerine gücü iletir.
    4. Hidrostatik CVT: Hidrostatik CVT sistemi, değişken stroklu hidrostatik bir pompa ve değişken stroklu hidrostatik bir motordan meydan gelir. Motor şaftı çıkış olarak alınırken pompa şaftı giriş olarak alınır. Pompa stroğunu, motor stroğunu ve sistem basıncını değiştirerek hız oranı ve çıkış momenti kontrol edilebilir.
    5. Hidrodinamik CVT : Moment dönüştürücüler geçmişte hidrodinamik transmisyon olarak kullanılmışlardır. Halbuki günümüzde hız yerine çıkış momentini arttırmak için otomatik transmisyonlarda kullanılır. Sistem temel olarak bit türbin , stator, yöneltici pervane ve gücü ileten akışkandan oluşur.
    Düşük motor momentlerinde hidrostatik CVT en büyük, PIV zincir CVT ise en düşük verime sahiptir. Kumm’s düz kauçuk kayış CVT tipleri arasında en verimli olanıdır.

    alıntı


     CVT şanzıman mitsubishi ? önemli...


     CVT şanzıman mitsubishi ? önemli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi usb -- 25 Ağustos 2010; 12:07:43 >
    _____________________________
    Honda Jazz 2009 Model (Siyah) Fun Manuel Vites




  • tşk ederim bilgilendirme için
    _____________________________
  • Ben hr-v kullanıyorum cvt li, çok devir yapıyor, gürültü çıkarıyor. bence klasik otomatikler çok daha iyi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    cvt şanzıman hakkında
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    Ben hr-v kullanıyorum cvt li, çok devir yapıyor, gürültü çıkarıyor. bence klasik otomatikler çok daha iyi.





    Devir yapiyor derken aracta bir sorun olmasin. Tabi yuksek hizlarda devir olmasi normaldir ama normal hizlarda CVTlerde devir cok dusuk oluyor. Aracin kaldirabilecegi en dusuk devire geliyorlar sabit hizda giderken.

    Benim kullandiklarimda gaza sabit bastigimda aninda dusuyordu devir 2000 civarina 50 ile gitsem de 80 ile gitsemde 2000 de kaliyordu devir. Tabi arabanin gucuyle de alakali yokus yukari falan devir artiyor cvt de ama dedigim gibi nerdeyse her zaman klasik otomatik vitesten daha az devirde gidiyor arac. Benim cok hosuma gitmisti 100 le giderken 2000 devir sessiz sakin gidiyordu. Arac Dodge Caliberdi.
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio
  • Mitsubishinin hangi modelinde CVT şanzıman var acaba...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea
    Mitsubishinin hangi modelinde CVT şanzıman var acaba...

    Lancer 1.8`de var benim bildiğim.
    _____________________________
    We buy things we don't need, with money we don't have, to impress the people we don't like...
    Tyler Durden
  • Devir atlaması diye bir şey yok vites geçişlerinde


    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Devir atlaması diye bir şey yok vites geçişlerinde






    Doğru paylaşım, CVT de durum genelde bu şekilde. Bu yüzden yüksek ses problemi var.

    Ama bazı markalar önceden belirlenmiş ornalar kullanıyor diye okumuştum bir yerde. Bu şekilde gerçek otomatik vitesi imite ediyorlardı CVT de.
    _____________________________
    psn: Seth_Valor




  • Eşimin eski arabası 1997 micra cvt idi,2. el almıştık,şanzuman toplam 2 kez elimizde kaldı,ilkinde acemilik edip yetkili serviste orijinal taktırdık ve çok para verdik(4 yıl önce 3500 TL gibi),son arızada ise 1000 liraya çıkma taktırıp satıp kurtulduk.Yukarıdaki yazıda Nissan Micra'nın CVT şanzuman başarılarını okur okumaz yaşadıklarım aklıma geldi.
    _____________________________
  • CVT teknik anlamda gerçekten güzelmiş.Bu güzelliği yeni öğrendim.Ama piyasada az sayıda CVT şanzıman var.Bir koninin üzerinden sınırsız şekilde vites değişimin yapılması güzel bir mantık.Yani araç 2000d\dk gösterirken aracınız sürekli hızlanıyor.
    Şuan da yeni çıkan Nissan micra bu özelliğe sahip.
    _____________________________
  • Aynen öyle yanılmıyorsam 3000d/d da 1.8 Lancer ile de 150 km/s görebiliyorsunuz. Devir sabit, vites geçişleri hissedilmiyor ama ivmelenme sürekli


    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    CVT teknik anlamda gerçekten güzelmiş.Bu güzelliği yeni öğrendim.Ama piyasada az sayıda CVT şanzıman var.Bir koninin üzerinden sınırsız şekilde vites değişimin yapılması güzel bir mantık.Yani araç 2000d\dk gösterirken aracınız sürekli hızlanıyor.
    Şuan da yeni çıkan Nissan micra bu özelliğe sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 1 Mart 2011; 16:14:19 >
    _____________________________
  • Mitsubishinin sitesinde 1.8 CVT Lancer için şehir içi tüketim yaklaşık 11lt olarak verilmiş.Aslında bu mantığa göre araç kendi için en uygun vites durumunu seçtiği için motor daha az zorlanacak.Böylece yakıtı daha verimli kullanacak.
    Buda aracın genel yakıt tüketiminin daha az olmasını sağlayabilir.
    Yani 11lt bana sanki bu teknolojiyi kullanan bir araç için fazla gibi.Lancer ağırlık olarakta sınıf standartlarında ve neredeyse altında..
    _____________________________
  • Cvt şanzımanın yeni nesil otomatiklere göre daha mütevazi olduğu aşikar ancak 1800cc motor ve 18" lik jantlarla beraber nispeten fazla yakıt tüketimini hoş karşılamak lazım.
    _____________________________
  • gorkemuse
    Hocam aklıma honda accord geldi.Onda 2.0 motor ve 5 ileri tam otomatik vites ile şehir içi 10 ila 12 lt arası tüketmesi,1.8lt ve CVT şanzımanın aslında teorik olarak daha az tüketebilmesi gerekir diye düşünüyordum.
    Ama bu CVT teknolojisi ilgimi çekmeye başladı.ama nede olsa davulun sesi uzaktan hoş gelir derler.
    _____________________________
  • Bende bahsedilen araç var. Öncelikle şunu söyleyeyim: Fabrika verisi olan 11 lt yakmak için çok kasmanız gerekiyor. Ben pek görmedim. Yoğun trafiğe bile girseniz 9'lu ortalamalar görüyorsunuz. Yanlızca bir sefer soğuk motorla yenibosnadan beylikdüzüne tam bir saatte dur-kalk trafikte gittik (20 km'lik yol) ortalama 12,5 idi.

    İkinci konu çok sesli falan denmiş. Tam tersi, araç kendini her zaman mümkün olan en düşük devirde kullandığı için motor sesini hiç duymuyorsunuz. Örnek vermek gerekirse aracım gaza yüklenmediğiniz sürece düz yolda (hatta çok hafif eğim olsa bile) 1500 devirde hızlanıyor (yanlış duymadınız sabit hızla değil, hızlanıyor). Yokuşlarda da çok dik olmadığı sürece 2000 devir üzerini pek gördüğüm olmuyor. Örneğin bilen varsa beylikdüzü yokusu veya haramidere yokuşunda 60-70 gibi bir hızda hız kaybetmeden 2000 devirde gidebiliyor.

    Son vites oranında 2200 devirde 120 ile gidiyorsunuz. 100 ile giderken 2000 devir.

    Yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı da geleneksel otomatiklerden çok daha ekonomik.

    Bu şanzımanlar amerika ve japonyada çok yaygın kullanılıyor ama türkiye ve avrupa ülkelerinde nadir bulunuyor.

    Bu arada aracın manuel modu ister koldan ister kulakçıklardan değiştirilebilir şekilde 6 ileri vites. Yukarıda bir arkadaş 5 yazmış ama 6 vites lancerin CVT'sinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 1 Mart 2011; 21:26:37 >
    _____________________________




  • Bu yorumu kullanıcısından duymak gerçekten güzel birşey.
    Bende bu kadar yakıt tüketeceğini sanmıyordum.CVT'nin elbette bir farkı olmalıydı.Aslında mantıklı olarak düşündüğünüzde çok güzel bir sistem.Motor devri sabit kalıyor buna rağmen sanzıman kendini değiştirerek aracı hızlandırıyor.Ne motor yoruluyor,nede araç...Sistemi porsche icat etmiş...
    Yani gaz ibresi 2000d\dk gösteriyor,ama siz hızlanıyorsunuz.


    catalyst Hocam

    Bu şanzımanın yağ değişim periyodu veya bakımı hakkında bilginiz var mı?
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.