Şimdi Ara

CVT şanzıman mitsubishi ? önemli... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
9.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Az önce uzunca bir yorum yazarken silindi ve aynı detayda yazmak için pek vaktim yok. Honda jazz CVT kullanıyorum. Gördüğüm en konforlu en keyfli otomatik şanzıman. Aynı zamanda ekonomi için de çok uygun. Düz yolda 90 km hızda 2000 devir çeviriyor. En güzel yanı ne kadar gaz, o kadar devirde olması. Bu, kontrolün sizde olmasını sağlıyor. Okuduğum dergilerde en gelişmiş CVT'nin Toyota'da olduğu yazar. Ama ne hikmetse Toyota bu keyfi müşterilerine yaşatmak için pek istekli değil. CVT'lerin en büyük sorunları yüksek tork altında dayanıklılıklarının az olması.. Audi'nin kullandığı multitronik şanzımanda kayış yerine zincir var, bu nedenle yüksek torka dayanıklı. Honda makyajlı jazz'da artık i-shift'le beraber CVT de satacak.. TR'ye gelir mi bilinmez, teknik veriler düz vites verilerine çok yakın. Gelirse B sınıfında rakip tanımaz diye düşünüyorum..Bence CVT'yi bir kez kullanan bir daha başka bir şanzıman düşünmez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 1 Mart 2011; 22:12:21 >
    _____________________________
    GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi




  • Mitsunun CVT şanzımanında da zincir var Ayrıca bu şanzıman Outlander gibi jip sınıfı ya da yüksek motor hacmine (dolayısıyla torka) sahip amerikan araçlarında da kullanılıyor. Nissan da amerikada çok kullanıyor. Kısaca torka dayanıklılık meselesi şanzımanın kalitesi ile alakalı. Ne kadar ekmek, o kadar köfte misali. İstedikleri kadar dayanıklısını yapıyorlar ama maliyeti artıyor tabi.

    Bu arada sürüş hakikaten keyifli ve arkadaşın da dediği gibi bütün devir aralığına aracın gaz pedalındaki hafif dokunuşlarla hakimsiniz.

    Motor ömrü için son derece başarılı çünkü motoru ne boğabiliyorsunuz, ne de gereksiz yük altında bırakabiliyorsunuz.

    @altrea: Aracımdaki şanzımanın yağ değişimi 40bin km'de bir. Ama bu TEMSA'nın tarifesi diyebilirim. Dünya üzerindeki bütün ülkelerde aynı aracın periyodik bakımları 15binde bir iken Türkiyede 10binde bir. Yani yüksek ihtimal yağ değişiminin gerçek zamanı 60bin'de bir, kısacası normal bir otomatik vitesten pek farkı yok veya biraz daha hassas diyebiliriz.

    CVT'nin yakıt tüketimi olarak klasik otomatiklerden kesinlikle pozitif farkı vardır. Bunun sebeplerinden bazıları, yüksek bir son vites oranına sahip olması ve aracı her zaman optimum devirde kullanabilmesi. Hadi klasik otomatik dediğin 7 ileri olsa o zaman belki fazla farkı kalmaz ama bu da çok maliyetli bir şanzıman olur ayrıca o şanzıman habire vites değiştirmekten folloş olur.

    Manuel'e kıyasla fazla yakmasının ve 0-100 farkı olmasının sebebi de klasik otomatiklerdekiyle aynı yapıda bir hidrolik tork konvertöre sahip olmasıdır. Ama dediğim gibi, aynı şartlardaki bir klasik otomatiğe göre eksiği yok, fazlası var. Performans olarak da, tüketim olarak da.

    Honda jazz meselesine gelirsek, i-shift yarı otomatik bir şanzıman olduğundan aynı şartlarda CVT'sine göre biraz daha az yakabilir. Ama CVT'nin tadı ve konforu bambaşkadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 1 Mart 2011; 23:26:44 >
    _____________________________




  • CVT'nin özelliği herhangi bir tork konvertöre sahip olmamasıdır. Hidrolik konvertör dediğiniz şey kasnakların çapının hidrolik bir sistemle değişmesi ise tamam ama bunun adına tork konvertör denemez..Bir alıntı;

    "CVT, torku motordan son dişliye aktarmak üzere merdaneler üzerinde hareket eden çift taraflı kayış kullanıyor. Merdanelerin çapının hidrolik olarak değiştirilmesi, otomobilin vites oranını sürekli değiştiriyor. Sürücünün minimum müdahalesini gerektiren bir otomatik şanzıman gibi çalışıyor. CVT klasik otomatik şanzımana göre bazı avantajlar sağlıyor. Motoru mümkün olduğunca düşük devirlerde çalıştırdığı, tork dönüştürücüsüne (Tork Konvertor) gerek duymadığı ve böylece güç kayıplarını azalttığı için başlıca yararı yakıt ekonomisi sağlaması. Daha geniş vites oranı aralığı ve vites değiştirme şokunun ortadan kalkması daha konforlu bir sürüşü beraberinde getiriyor. Bu sistemler için gelişmiş bilgisayar programlı beyinler kullanılıyor. Audi, CVT sistemine Multitronic, Fiat Speedgear, Mercedes ise AutoTronic demeyi uygun görmüş."
    http://www.ikinciaraba.com/teknik/otomobillerde-kullanilan-modern-teknolojiler.html
    Öte yandan Honda Jazz'da kullanacağı CVT'yi Euro emisyon kriterlerine uyabilmesi için daha da geliştirdi. ( sadece CVT'yi değil, motor-sürtünme vs..özelliklerini de tüketimi düşürebilmek için yeniden düzenledi)..Sonuç olarak ortaya manuelle ile aynı yakan bir CVT ve İ-Shift'ten 1.5 sn daha iyi bir 0-100 çıktı..
    http://www.honda.co.uk/cars/jazz/_assets/pdf/new-jazz-2012-brochure-uk.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 2 Mart 2011; 0:22:18 >
    _____________________________
    GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi




  • terapist70
    Acaba aracınız kaçbin kmde ayrıca CVT şanzıman için bügüne kadar bir bakım(yağ değiştirme gibi..) yaptınız mı?
    Ayrıca şehir içi yakıt tüketimi konusunda yorumlarınızı bekliyorumm
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    terapist70
    Acaba aracınız kaçbin kmde ayrıca CVT şanzıman için bügüne kadar bir bakım(yağ değiştirme gibi..) yaptınız mı?
    Ayrıca şehir içi yakıt tüketimi konusunda yorumlarınızı bekliyorumm

    Altrea, aracım 120 bin km'de..Şu ana kadar CVT ile ilgili herhangi bir sorun yaşamadım. Forumlardan ve çevremden sorun yaşayanı görmedim ve duymadım diyebilirim. Şanzıman yağı 60 binde değişti ( fiyatı sanırım 200 tl' civarıydı)..
    Yakıt tüketimim İstanbul şehiriçi kışın 6'lı değerler, yazın 5'li değerler diyebilirim. Sürüş stilim ekonomi odaklıdır, ama çok da kasmam..33 lt'de ışık yanar, full depo ile ( ışık yanıncaya kadar ) 500 km'nin altına bir kez bile düşmedim. Bir arkadaşımın düz viteslisi ile karşılaştırdık bir keresinde..Manuel 0.3 lt daha az yakmıştı..CVT alışmayı ve özel bir kullanım stilini gerektirir..Bunu kaptığınızda manuelden bile az yakmanız mümkün..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 2 Mart 2011; 0:33:08 >
    _____________________________
    GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi




  • Arkadaşlar merhaba,


    Bu yıl içinde piyasaya çıkacak olan makyajlı kasa Jazzlardaki CVT vites eski kasalardaki (benim de aracım olur kendileri) CVT lerden de farklı yapıda olacak.

    TORK KONVERTÖRLÜ CVT !!!


    quote:

    ...TRANSMISSION

    One of the biggest changes is the return of the CVT transmission to the Honda Jazz range with the first European use of a different form of variable transmission. The CVT in the Honda Jazz has been enhanced by fitting a torque converter to the gearbox, giving increased efficiency and improved control at low speeds.

    The use of a slope sensor allows the box to decide when the car should gently creep forward and when it should not, helping the driver retain maximum control. The CVT-based transmission proved very popular in the previous generation of the Honda Jazz and its return was prompted by requests from loyal customers who enjoyed its smooth shifting characteristics and ease of driving.

    This gearbox is different to the one used in the Honda Jazz Hybrid model, which because of its different requirements does not adopt a torque converter unit...


    Bu da link:
    http://www.netcarshow.com/honda/2011-jazz/


    Haluk
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • vizonteledeki radyonun resimlisi durumu aklıma geldi sistemin varlığından habersiz böyle birşey düşünürdüm hep kuni şeklinde bir dişli bir çevresinden bir kısmında tekerlere aktarılan enerji diğer tarafta motordan gelen.kuni sabit diğer organlar hareketli 0 vites geçişi
    _____________________________
  • Bu arada bizim Jazz ile düz yolda gaza az basarak hızlandığımda devir göstergesi 1500 dd civarında sabit kalıyor ve de araç sanki tek vitesliymiş gibi, tren gibi hızlanıyor. Vites değiştirdiğine dair hiç bir iz yok göstergelerde.

    Yolcu olarak siz de hiçbirşey hissetmiyorsunuz zaten.

    Eşim benim yeni aldığımız dualogic Bravoyu hiç kullanmak istemedi Jazz dan sonra.

    O kadar başarılı yani.


    Görkemcim video için teşekkürler bu arada :)


    Haluk
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • haluk 23
    Aracınız kaç kmde.
    hiç yağ değişimi yaptınız mı?
    _____________________________
  • ilginç bir şanzımanmış , yanlız şehir içi , git gel amaçlı keyifsiz sürüşlerde yardımcı olacağını düşünüyorum öbür türlü scooter gibi araç kullanmanın hiç bir zevki yok benim gözümde ve çoğu kişi öyle düşünüyordur.

    motora nefes aldımadan , bağıra bağıra hızlandıktan sonra pek keyif alınamayacağı kanaatindeyim.


    ama sistem çok mantıklı aracı hızlandırırken hep redline seviyesinde tutuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 2 Mart 2011; 18:07:10 >
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri




  • sistemin çalışma videosu
    http://www.youtube.com/watch?v=MhFK5gfAGpM

    çok güzel bir sistem ama dayanıklılık mevzu insanın aklını çeliyor
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    haluk 23
    Aracınız kaç kmde.
    hiç yağ değişimi yaptınız mı?


    Aracımı 10 ay kadar önce aldım 27.000 km de.

    Alır almaz Hondacı Kadir Usta'da bakım yaptırdım.

    Bugün de 37.000 km de bakım yaptırdım.

    Bu bakımda sübap ayarı da yaptırdım.


    Haluk
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    terapist70
    Acaba aracınız kaçbin kmde ayrıca CVT şanzıman için bügüne kadar bir bakım(yağ değiştirme gibi..) yaptınız mı?
    Ayrıca şehir içi yakıt tüketimi konusunda yorumlarınızı bekliyorumm

    Altrea, aracım 120 bin km'de..Şu ana kadar CVT ile ilgili herhangi bir sorun yaşamadım. Forumlardan ve çevremden sorun yaşayanı görmedim ve duymadım diyebilirim. Şanzıman yağı 60 binde değişti ( fiyatı sanırım 200 tl' civarıydı)..
    Yakıt tüketimim İstanbul şehiriçi kışın 6'lı değerler, yazın 5'li değerler diyebilirim. Sürüş stilim ekonomi odaklıdır, ama çok da kasmam..33 lt'de ışık yanar, full depo ile ( ışık yanıncaya kadar ) 500 km'nin altına bir kez bile düşmedim. Bir arkadaşımın düz viteslisi ile karşılaştırdık bir keresinde..Manuel 0.3 lt daha az yakmıştı..CVT alışmayı ve özel bir kullanım stilini gerektirir..Bunu kaptığınızda manuelden bile az yakmanız mümkün..

    hiç bir benzinli otomatik araç ş.içi (dur-kalk ağırlıklı, ort hız 20 km civarı) 5 lt yakamaz. yalan söylüyorsunuz demiyorum. yanlış ölçüyorsunuz. yada aracınızın yol bilgisayarı yanlış gösteriyor.

    arkadaşımın honda city 1.4 cvt si ile aynı güzergahta 8.8 yaptım. passat 1.6 mpi düz vites ile 8.2 yapıyordum.

    ikiside ekonomik kullanım. dur kalk ta ne kadar ekonomik kullanılabilirse o kadar. yalnız. bostancıdan belikdüzüne 2. köprüden pazar günü sabah 80 km sabit hızla gitmeyi ş.içi farzediyorsanız. o ayrı. bir hata.
    ş.içi, ş.dışı yerine ort. hız herşeyi açıklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 2 Mart 2011; 18:53:10 >
    _____________________________




  • 1.8 lancer'ı fazlaca törpülemiş bir şanzıman. Şanzımanın klasik özelliği güç kaybının biraz daha fazla olması. Ve tepkileri hoşuma gitmiyor scooter kullanıyormuş gibi hissettiriyor. Tek esprisi sarsıntısız olması, onunla da benim alakam yok. Yani benim karakterime zıt bir şanzıman, ama beğeneni vardır illaki
    _____________________________
  • Jeandan
    CVT şanzımanı sadece Lancer için neden genelliyorsun.bunu kullanan bugün çok fazla olmasada başka araçlarda var.
    Mesele B sınıfı araçlarda pratik işe yarar bir yönü olabilir.Çünki 1.2 motor benzinli bir araçta şehir içi 1.2.3.vitesi çok sık değiştiriyorsunuz.Bazen araç devrini alıyor,bazen alamıyor ve konforsuz bir sürüş sağlıyor...

    Şu yeni Micra CVT'yi deneme şansım olsa keşke.Sürüş izlenimlerini çok merak ediyorum..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Jeandan
    CVT şanzımanı sadece Lancer için neden genelliyorsun.bunu kullanan bugün çok fazla olmasada başka araçlarda var.
    Mesele B sınıfı araçlarda pratik işe yarar bir yönü olabilir.Çünki 1.2 motor benzinli bir araçta şehir içi 1.2.3.vitesi çok sık değiştiriyorsunuz.Bazen araç devrini alıyor,bazen alamıyor ve konforsuz bir sürüş sağlıyor...

    Şu yeni Micra CVT'yi deneme şansım olsa keşke.Sürüş izlenimlerini çok merak ediyorum..


    Lancer 1.8 biraz daha performans odaklı bir araç gibi geliyor bana, ama mesela jazz şehir içi için yapılmış bir araç. Jazzda konforlu bir şehiriçi sürüşü ön planda ondan cvt uygun olabilir ama lancer'da bir yarı otomatik şanzıman isterdim ben.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    [
    Yakıt tüketimim İstanbul şehiriçi kışın 6'lı değerler, yazın 5'li değerler diyebilirim.

    hiç bir benzinli otomatik araç ş.içi (dur-kalk ağırlıklı, ort hız 20 km civarı) 5 lt yakamaz. yalan söylüyorsunuz demiyorum. yanlış ölçüyorsunuz. yada aracınızın yol bilgisayarı yanlış gösteriyor.

    arkadaşımın honda city 1.4 cvt si ile aynı güzergahta 8.8 yaptım. passat 1.6 mpi düz vites ile 8.2 yapıyordum.

    ikiside ekonomik kullanım. dur kalk ta ne kadar ekonomik kullanılabilirse o kadar. yalnız. bostancıdan belikdüzüne 2. köprüden pazar günü sabah 80 km sabit hızla gitmeyi ş.içi farzediyorsanız. o ayrı. bir hata.
    ş.içi, ş.dışı yerine ort. hız herşeyi açıklar.

    Tekrar okursanız yaz aylarında demişim ve 5'li değerler demişim. Aracımın yaz ortalaması 5.7-5.8 civarıdır ( yaklaşık 6 yıldır kullanırım, bu pek değişmez)..Kış aylarında ise 6'lı değerler. Şu anki ortalamam tam tamına 6. Kullandığım trafik şu an için çok rahat. Kartal-Bostancı E5, akıcı trafik. Mesela bu trafikte sabah 8:30'da Soğanlıktan çıkıp 12 km. sonra Bostancı'ya vardığımda ( 15 dk. sürer), tripi sıfırlamışsam eğer 5'in bile altına indiğim olur ( inanmama ihtimaliniz yüksek ama 4.2 'yi görmüşlüğüm vardır). Fakat akşam dönüş yolu, aracı sadece ev iş arası kullanmadığımdan zaman zaman farklı güzergah ve trafiklerle deponun sonuna doğru bu değer 6'nın üzerine çıkar. ( aynı denemeyi 308 AutoR6 ile yakın zamanda yaptım, onunla gidişte 3.8'e düşebildim)..Bu kış gördüğüm en yüksek depo ortalaması 6.8..33. lt ile 500'ün altına hiç inmedim diyorum, varın hesabını siz yapın ( maximum olarak 600 km'yi de görmüşlüğüm vardır)..
    Passat MPİ ile City kıyaslamanıza gelince; Müsrifliği ile ünlü bir motor üstelik gücünün çok üstünde bir kasa ile 8.2 yakmış ve siz aynı trafikte City ile 8.8 yapmışsanız ( yalan demiyorum ama) ya sizin araçların birisinde yanlışlık var, ya da sizin otomatik ( ve özellikle CVT ) kullanım konusunda düzelktmeniz gereken şeyler var??
    Dediğim gibi CVT kullanımı özel bir tecrübe gerektirir. Mesela sizin CVT jazz ile 90 sabit hızda gittiğiniz bir güzergahta ben arkanızdan daha yavaş hızla gelerek daha düşük tüketim sağlayabilirim. 90 km hızın en az tüketim sağladığını düşünebilirsiniz ama CVT ile 1000-1500 arası bir devirde daha az yakabilirim ve yakıyorum da..
    _____________________________
    GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi




  • @terapist70

    1500 devir benzinli araçta mı ?

    benzinli motorlarda düşük devirli kullanımlar motora zararlı diyorlar. sizde herhangi bir arıza verdi mi ?
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri
  • Şimdiye kadar motor veya şanzıman ile ilgili sıfır problem. Ayrıca 80 binde carbon clean yaptırdım, Bosch'ta. Egzosttan doğru dürüst kurum dahi çıkmadı. .Tabi hep 1500 devirde kullandım demiyorum. Sadece özel olarak ekonomi odaklı sürdüğümde 1500 deviri geçmezsem tüketim çok ama çok düşüyor diyorum. Şehirlerarası yollarda 3000-4000 devirlere de çıktığım olur veya şehiriçinde zaman zaman 2500-3000'ü de gördüğüm sürüşler..Çünkü motor için zaman zaman yüksek devirler de gerekiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 3 Mart 2011; 1:16:09 >
    _____________________________
    GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi
  • doğru okudum, yazın 5, kışın 6 lt dediğiniz, ve belirttiğiniz güzergah tamamiyle şehir dışı şartlarıdır. hem düz sahil yolu, hemde trafik yok. jazz cvt ninde ş.dışı 6lt yakması gayet normal.

    city cvt ile gayet ekonomik ve gaza dokunarak, fren yapmadan ilerlemeye çalışarak 8.8 yaptım. çekmeköy-beşiktaş 1.köprü güzergahında. ve aynı güzergahta başkada bir ortalamayı kimsenin yapileceğine inanmam. ha 8.5 olur 9 olur. önemli değil. ama 6 yapamaz.

    Ne özel tekniğimiş allah aşkına, ekonomik araç sürmek bellidir. az gaz, az fren bu kadar. bunu yapmaya çalışırken, dediğim gibi pilotaj ile 0,5 lt oynar oynamaz.

    ayrıca benim kullandığım city de yol bilgisayarı yoktu. ve depoyu fulleyip, gezip tekrar fullemek ve tutar/km şeklinde ölçtüm tüketimi. sizin aracınızda yol bilgisayarı varmı? yoksa nasıl ölçüyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 3 Mart 2011; 9:16:43 >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.