Şunu şunu kesin yap sonra çok sıkıntıya düşersin dediğiniz şeyler var mı
Yağını, filtrelerini, antifrizini, fren yağını, fren balatalarını aküsünü, triger kayışını, lastiklerini eski sahibine sor, değişmesi gerekiyorsa değiştir.(eski sahibine güvenmiyorsan değiştir) Egzoz ve muayene geçerlilik tarihlerini kontrol et. Lpg ruhsataişli değilse işlet.
Ben 20'ye yakın araç kullandım. Sadece 1 tanesinin yağını, filtrelerini değiştirmedim ve bakımını kendi ustama göstermedim, bana geçen sene 8.000 TL'ye maloldu.
Arabadan anlayan ve çok güvendiğim 35 yıldır evimizin yanında şerefsiz bir komşumdu. (2 senedir Malatya'da yaşıyorum) Önceki sahibi oto yedek parçacısıymış ve bakımını yapıp bana göndermişti. Sonradan telefonda dert senindir dedi ya. Sanki bir daha karşılaşmayacakmışız gibi...
Ya öldürüp cezaevine gidecektim yada sineye çekecektim. Ben Allah'a havale ettim. Çok yakında karşılaşağız.
Eksperler kusur bulur, yol gösterseler de çoğu zaman yapıcı değildir. Önce normal bir ustaya gösterin, orjinal filtreler ve motor yağının kralını alıp en kral ustaya "abi ne eksiği varsa gider" diyin.
Bakım temizlik
Anlamıyorsan çek yetkili servise araba hakkında komple check-up yapılıp rapora dökülmesini iste ne değişecekse me arızalıysa vs bana bir proforma fatura oluşturun rapor çıkarın, diye söyle sonrasında rapora göre yaptırabilirsin, masraf fazla gelirse kontrol ücretini ödersin sanayide ustasına yaptırırsın.
bakımlara ek olarak iyi bir iç detaylı temizlik yaptır önceki sahibinin nasıl kullandığını bilemezsin
1 numaraya trigeri yazalım
bahisler açılsın.artıranları görelim.
quote:
Orijinalden alıntı: Storm Raider
Anlamıyorsan çek yetkili servise araba hakkında komple check-up yapılıp rapora dökülmesini iste ne değişecekse me arızalıysa vs bana bir proforma fatura oluşturun rapor çıkarın, diye söyle sonrasında rapora göre yaptırabilirsin, masraf fazla gelirse kontrol ücretini ödersin sanayide ustasına yaptırırsın.
Boyle hizmet veren yerler var mi? Gecen gun sanayide bakim yaptirdim ama sanki bir seyler eksik gibi. Cihaza mi bagliyorlar nasil oluyorsa detayli bakilsin istiyorum
enkubaE
kullanıcısına yanıt
Check-up her firma yetkili servisinde ücretsiz yapılır ama bunda sadece muayenede bakılan şeylere bakılır, sen firmaya gidip aracımda eksikler aksayan parçalar var mı varsa değişmesini sorunları varsa çözülmesini istiyorum dersin. Görevliler gerekli olan ne bileyim lifte çıkarır. Motor ustası bakar sürüş testi vs bakarlar sana ücret mukabilinde araç durumunu değerlendiren bir belge hazırlar birde sorunların çözümü için gereken değişecek parçalar ile işçilik ücretini gösteren proforma fatura düzenler talimatına göre yapar.
Storm Raider
kullanıcısına yanıt
Anladim cok tesekkur ederim
Ustama gösterdim aracın yağı suyu gayet iyi dedi aldığım adama triger baskı balata ne zaman değiştirdin dedim bak yapmadıysan söyle ben yaparım dedim valla 5 bin km önce dedi ekspere soktum acil yapılması gereken bişey çıkmadı sadece klima bozuk çıktı onuda fiyat düşürerek anlaştık
mcake±
kullanıcısına yanıt
Kendi ustama gösterdim yağı suyu gayet iyi motorda iyi dedi ekspertizdede bişey çıkmadı aracın noterde satışını yaptıktan sonra adama sordum bak yaptırmadıysan söyle ben trigeri baskı balatayı değiştiririm dedim yok valla 5 bin km önce değiştirdim dedi
Bence eski sahibine güvenmiyorsak satın almamak daha mantıklı
quote:
Orijinalden alıntı: SayınOzi
Bence eski sahibine güvenmiyorsak satın almamak daha mantıklı
Ona şu noktada güvenmiyorum; Çoğu usta geçinen insana göre 10 liralık filtreler yeterli. En babası bu diyip yağ, yakıt, polen filtresi üçlüsüne 65 tl istedi bir tanesi. Yağ olarak da castrola dünyanın en iyisi muamelesi yapan %50 vardır. Yani sanayinin çoğu motul, Liqui moi falan bilmez. Hatta duymadığından onlar dandik diyen de çok.
Storm Raider
kullanıcısına yanıt
Herkes yetkili servise gidebilse böyle konu açılmazdı zaten 😁 bazı insanlar vardır kuruşun hesabını yapmak zorundadır. Çoluğunun çocuğunun rızkını biriktirip araba almak zorunda olan vardır. En dandik arıza tespit ücretine üç haneli rakamlar isteyen yetkili servisler, dandik araba görünce kapısından içeri sokmayan kansızlar vs vs.
soner5741gS
kullanıcısına yanıt
Bütçe sınırlaması yapılmamış ekonomik olması istense ona görede tavsiye verilebilir. Hoş konu araba olunca ekonomik yaklaşılabilir mi orasıda muamma orta halli kesime hitap eden araçlar ikinci elde 70-100bin tl civarında arabanın kendisi dışındada bir sürü masrafı var, eğerki arıza verebilecek idareten bir parça varsa ve bunu farketmeyip en son noktada yani şanzımanın motorun ağır hasar görecek hale gelmesi durumunda anlarsan cebinden 4-5 haneli rakamlar çıkabilir.
Aldığın fiyata 10bin lira ekleyip sahibindene ilan vermek.
Araç güvenilir bir ustaya çekilir, triger değişir (değiştiği konusunda satıcıya güvendiyseniz veya değişim evrakı varsa sorun yok, araç yeni ise haliyle daha zamanı gelmediyse yine sorun yok), servis bakımlı değilse veya eski modelse yağ bakımı kesinlikle yapılır (motorda arıza varsa yağ katkısı ile saklıyorlar, baştan sorunu görmek için). Lastikler 3mm sınırın altındaysa veya 5-6 yaşı geçmişse değişir.
80.000km ve 4 yaş üstü ise ilk yapılacak triger+Devirdaim+Antifriz+YagBakımı varsa bir mekanik sorun,eksik yada yag kaçağı alır almaz onları yapılması en mantıklısı başka bir şeye gerek oldugu düşünmüyorum
enkubaE
kullanıcısına yanıt
Bir mekanikciye gidip mekanik bir problem yd yag kaçakları varmı disk balata detaylı bakar mısın dediğinde vericegin maksimum 30tl hatta çoğu yer istemez bile derse siftah at der oda benim dediğim rakama tekabul eder , hatta işim garanti olsun dersen bir rotcuya gidip liste yaptirmakta olabilir