Şimdi Ara

Kule gergisi hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
13.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar binek otomobile kule gergisi yaptırmak iyi midir, yoksa araca zarar verir mi, olumlu ve olumsuz yanları nelerdir.bilgi verirseniz sevinirim



  • bidiğim kadarıyla aracın şasisinin esnemesini önlüyor.yani virajlarda araç fazla yana yatmıyor.geniş virajları biraz daha yüksek hızla dönebiliyor.ben bunları biliyorum.yanlışım olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    bidiğim kadarıyla aracın şasisinin esnemesini önlüyor.yani virajlarda araç fazla yana yatmıyor.geniş virajları biraz daha yüksek hızla dönebiliyor.ben bunları biliyorum.yanlışım olabilir
    tek başına bir farkını goremezsiniz

    Komple Coilover veya spor amatisor + Yay + viraj demirleri ile birlikte set halinde kullanılması daha mantıklı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    tek başına bir farkını goremezsiniz

    Komple Coilover veya spor amatisor + Yay + viraj demirleri ile birlikte set halinde kullanılması daha mantıklı..


    Alıntıları Göster
    amortisörlerin tepesine bağlanıyo amortisörlerin dönüşte içe dışa esnemesini önlüyo arabanın daha sert olucağı garanti ama amortisör esnemesinin yol tutuşa zararı ne bilmiyorum belki sadece sürüş zevki veriodur
    attractıonun dediği gibi diğer ekipmanlara destek olarak konulabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DE_MOLAY

    amortisörlerin tepesine bağlanıyo amortisörlerin dönüşte içe dışa esnemesini önlüyo arabanın daha sert olucağı garanti ama amortisör esnemesinin yol tutuşa zararı ne bilmiyorum belki sadece sürüş zevki veriodur
    attractıonun dediği gibi diğer ekipmanlara destek olarak konulabilir

    Alıntıları Göster
    bildigim kadari ile faydasini gormek icin virajlarda aracinizi sinirlarda kullanmaniz gerekiyor. aracin govdesini daha rijit hale getirdigi icin cok hizli donulen virajlarda etkisi olabilir ama tek basina cok bir faydasi olacagini sanmiyorum ve Attraction arkadasima katiliyorum. olumsuz bir tarafi oldugunu sanmiyorum sonucta iki aks kafasini birbirine sabitleyen bir cubuktan bahsediyoruz eger yanlis degilsem ve bazi araclarda standart geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerten

    bildigim kadari ile faydasini gormek icin virajlarda aracinizi sinirlarda kullanmaniz gerekiyor. aracin govdesini daha rijit hale getirdigi icin cok hizli donulen virajlarda etkisi olabilir ama tek basina cok bir faydasi olacagini sanmiyorum ve Attraction arkadasima katiliyorum. olumsuz bir tarafi oldugunu sanmiyorum sonucta iki aks kafasini birbirine sabitleyen bir cubuktan bahsediyoruz eger yanlis degilsem ve bazi araclarda standart geliyor.

    Alıntıları Göster
    stok helezonlar şasiyi eyecek kadar zorlamaz zaten.daha sert bir süspansiyon sistemine geçerseniz kule gergisinin farkınıda anlarsınız gereğinizde:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    stok helezonlar şasiyi eyecek kadar zorlamaz zaten.daha sert bir süspansiyon sistemine geçerseniz kule gergisinin farkınıda anlarsınız gereğinizde:)

    Alıntıları Göster
    Birde çok büyük farklardaki lastik jant değişiminde kule gergisi kullanılmalı deniyor doğrumudur bu ?
    Örnek veriyorum 175/65/14 " jantım var. gidip 205/40/17" (tamamen kafadan salladım) boyutlu lastikler takarsam kule gergisine geçilmesine gerek var mıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maniavolkan

    Birde çok büyük farklardaki lastik jant değişiminde kule gergisi kullanılmalı deniyor doğrumudur bu ?
    Örnek veriyorum 175/65/14 " jantım var. gidip 205/40/17" (tamamen kafadan salladım) boyutlu lastikler takarsam kule gergisine geçilmesine gerek var mıdır ?

    Alıntıları Göster
    yol tutuşu ciddi biçimde artırır ancak önden darbeleri aracın hertarafına iletir.yani sol önden yaptığınız kaza aracın ne tarafını hangi şekilde yamultacağı belirsizdir.ve konfordan ödün verirsiniz.tavsiye etmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    yol tutuşu ciddi biçimde artırır ancak önden darbeleri aracın hertarafına iletir.yani sol önden yaptığınız kaza aracın ne tarafını hangi şekilde yamultacağı belirsizdir.ve konfordan ödün verirsiniz.tavsiye etmiyorum.

    Alıntıları Göster
    normal binek bir araca gereksiz bir harcama olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ottocu -- 12 Aralık 2008; 0:46:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    yol tutuşu ciddi biçimde artırır ancak önden darbeleri aracın hertarafına iletir.yani sol önden yaptığınız kaza aracın ne tarafını hangi şekilde yamultacağı belirsizdir.ve konfordan ödün verirsiniz.tavsiye etmiyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ucanhoroz

    yol tutuşu ciddi biçimde artırır ancak önden darbeleri aracın hertarafına iletir.yani sol önden yaptığınız kaza aracın ne tarafını hangi şekilde yamultacağı belirsizdir.ve konfordan ödün verirsiniz.tavsiye etmiyorum.


    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    quote:

    Orjinalden alıntı: ucanhoroz

    yol tutuşu ciddi biçimde artırır ancak önden darbeleri aracın hertarafına iletir.yani sol önden yaptığınız kaza aracın ne tarafını hangi şekilde yamultacağı belirsizdir.ve konfordan ödün verirsiniz.tavsiye etmiyorum.


    +1

    Alıntıları Göster
    Kaliteli bir kule gergisi ile yol tutuşa etki edebilirsiniz. Ayrıca konfordan da ödün vermezsiniz.



    JDM works'un yazısı vardı yol tutuş ile ilgili.Bulursam eklerim onu da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 12 Aralık 2008; 11:41:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Kaliteli bir kule gergisi ile yol tutuşa etki edebilirsiniz. Ayrıca konfordan da ödün vermezsiniz.



    JDM works'un yazısı vardı yol tutuş ile ilgili.Bulursam eklerim onu da

    Alıntıları Göster
    tam aksine kule gergisi ile araç biraz daha konforlu bir hale gelebilir, en azında daha sesiz olur. ama yaylar coilover lar fln işin içine girince konfor fln kalmaz. birde arkadan itişli araçlarda dengeyi daha iyi sağlamak için bagajada kule gergisi koymak gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barcelona

    tam aksine kule gergisi ile araç biraz daha konforlu bir hale gelebilir, en azında daha sesiz olur. ama yaylar coilover lar fln işin içine girince konfor fln kalmaz. birde arkadan itişli araçlarda dengeyi daha iyi sağlamak için bagajada kule gergisi koymak gerekir.

    Alıntıları Göster
    herkese çok teşekkür ederim
    peki amartisör kulelerine vb olumsuz bir etkisi olabilir mi, çatlama, eğilme gibi.birde bu kule gergisi takılırken bazıları aracı lifte kaldırıp bekletip yine lift üzerindeyken uygulamak gerektiğini söylerken, bazıları ise araç normal zeminde tekerlerinin üstündeyken takılmalıdır diyor.acaba hangisi doğrudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maniavolkan

    Birde çok büyük farklardaki lastik jant değişiminde kule gergisi kullanılmalı deniyor doğrumudur bu ?
    Örnek veriyorum 175/65/14 " jantım var. gidip 205/40/17" (tamamen kafadan salladım) boyutlu lastikler takarsam kule gergisine geçilmesine gerek var mıdır ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: maniavolkan

    Birde çok büyük farklardaki lastik jant değişiminde kule gergisi kullanılmalı deniyor doğrumudur bu ?
    Örnek veriyorum 175/65/14 " jantım var. gidip 205/40/17" (tamamen kafadan salladım) boyutlu lastikler takarsam kule gergisine geçilmesine gerek var mıdır ?

    bende merak ettim şimdi varmı böyle birşey arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diferansiyeli kırarsın!

    quote:

    Orjinalden alıntı: maniavolkan

    Birde çok büyük farklardaki lastik jant değişiminde kule gergisi kullanılmalı deniyor doğrumudur bu ?
    Örnek veriyorum 175/65/14 " jantım var. gidip 205/40/17" (tamamen kafadan salladım) boyutlu lastikler takarsam kule gergisine geçilmesine gerek var mıdır ?

    bende merak ettim şimdi varmı böyle birşey arkadaşlar

    Alıntıları Göster
    Normal binek araca örneğin ae101 kasa corollaya ön kısma kule gergisi yapsak, arabanın yol tutuşuna / şasisine /yürüyen aksamlarına; faydası/zararı neler olur ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    yol tutuşu ciddi biçimde artırır ancak önden darbeleri aracın hertarafına iletir.yani sol önden yaptığınız kaza aracın ne tarafını hangi şekilde yamultacağı belirsizdir.ve konfordan ödün verirsiniz.tavsiye etmiyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ucanhoroz

    yol tutuşu ciddi biçimde artırır ancak önden darbeleri aracın hertarafına iletir.yani sol önden yaptığınız kaza aracın ne tarafını hangi şekilde yamultacağı belirsizdir.ve konfordan ödün verirsiniz.tavsiye etmiyorum.


    Biraz daha açmak gerekirse, mesela sol ön çamurluğa tam soldan bir araba girdi diyelim durup duruken gergi sebebi ile sağ çamurluğuda ittirip onada hasar vericektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerim026

    Normal binek araca örneğin ae101 kasa corollaya ön kısma kule gergisi yapsak, arabanın yol tutuşuna / şasisine /yürüyen aksamlarına; faydası/zararı neler olur ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kerim026

    Normal binek araca örneğin ae101 kasa corollaya ön kısma kule gergisi yapsak, arabanın yol tutuşuna / şasisine /yürüyen aksamlarına; faydası/zararı neler olur ?



    güncel...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerim026

    quote:

    Orjinalden alıntı: kerim026

    Normal binek araca örneğin ae101 kasa corollaya ön kısma kule gergisi yapsak, arabanın yol tutuşuna / şasisine /yürüyen aksamlarına; faydası/zararı neler olur ?



    güncel...

    Alıntıları Göster
    bende tam bu konu ile ilgili bir topic açacaktım fakat burdan devam edeyim bende 2003 honda crv var arkadaşımdada 1998 model honda crv var onun aracında var kule gergisi bende düşünüyordum sizce taktırmalımıyım yoksa gerek yok mu sizce sadece kule gergisi olarak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadoz5775

    bende tam bu konu ile ilgili bir topic açacaktım fakat burdan devam edeyim bende 2003 honda crv var arkadaşımdada 1998 model honda crv var onun aracında var kule gergisi bende düşünüyordum sizce taktırmalımıyım yoksa gerek yok mu sizce sadece kule gergisi olarak

    Alıntıları Göster
    Herkes, tatildemi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerim026

    Herkes, tatildemi

    Alıntıları Göster
    120'nin üstündeki hızlarda virajlara girdiğin zaman çok farkettiriyor. Önceden 130 la girdiğim yere şimdi 150 ile girebiliyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.