Şimdi Ara

Çift Egzantrik Tek Egzantrik Farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
9.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba iyi forumlar arkadaşlar tek egzantrik ile çift egzantrik arasında ciddi fark varmı örneğin benim çift egzantrik aracımda motor çalışırken yağ koyulan kapağı açtığımda az yağ olduğunu görüyorum arkadaşımın tek egzantrik aracında baktım yağ resmen dışarı sıçrıyor acaba benim aracımda sorun mu var sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bahsetmiş olduğun konu tamamen farklı bir durum.

    Günümüzde yaygın olarak kullanılan OHC(Overhead cam) motor tipi kendi arasında ikiye ayrılır S(Single)OHC ve D(Double)OHC olarak.

    Dohc çift eksantrik Sohc tek eksantrik anlamına gelir aralarındaki fark birisi emme egzoz işini tek eksantrik üzerinden yaparken diğeri emme egzoz işini ayrı eksantrikler üzerinden yapar tek fark bu.

    Eksantriğin görevi valf açıp kapatmak diğer konular motordan motora göre değişiklik gösterir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Çift Eksantrik ve Tek Eksantrik Motorlar

    Motorlarda eksantrik mili, supapların açılmasını ve kapanmasını kontrol eden önemli bir bileşendir. Eksantrik milleri, konumlarına göre iki ana kategoriye ayrılır: çift eksantrik ve tek eksantrik.

    Çift Eksantrik Motorlar

    Çift eksantrik motorlarda, her silindir seti için iki eksantrik mili bulunur. Bir eksantrik mili, emme supaplarını kontrol ederken, diğeri egzoz supaplarını kontrol eder. Bu tasarım, motorun daha iyi hava akışına sahip olmasını ve yüksek devirlerde daha verimli çalışmasını sağlar.

    Tek Eksantrik Motorlar

    Tek eksantrik motorlarda tek bir eksantrik mili bulunur. Bu eksantrik mili, hem emme hem de egzoz supaplarını kontrol eder. Tek eksantrik motorlar, çift eksantrik motorlara göre daha basit ve uygun maliyetlidir, ancak daha yüksek devirlerde daha az verimli olabilirler.

    Üstten Çift Eksantrikli Motorlar (DOHC)

    Üstten çift eksantrikli motorlarda (DOHC), eksantrik milleri silindir kapağının üstünde yer alır. Bu tasarım, motorun daha yüksek devirlerde verimli bir şekilde çalışmasını sağlar.

    Farklılıklar

    Çift eksantrik ve tek eksantrik motorlar arasındaki temel farklar şunlardır:

    • Eksantrik Mili Sayısı: Çift eksantrik motorlarda iki eksantrik mili bulunurken, tek eksantrik motorlarda bir eksantrik mili bulunur.
    • Verimlilik: Çift eksantrik motorlar, daha iyi hava akışı sayesinde tek eksantrik motorlardan daha yüksek devirlerde daha verimlidir.
    • Maliyet: Tek eksantrik motorlar genellikle çift eksantrik motorlardan daha uygun maliyetlidir.

    Hangisini Seçmelisin?

    Çift eksantrik veya tek eksantrik motor seçimi, motorun amacına ve performans gereksinimlerine bağlıdır. Yüksek performans gerektiren uygulamalar için çift eksantrik motorlar tercih edilirken, daha düşük maliyetli ve basit bir çözüm için tek eksantrik motorlar daha uygun olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bahsetmiş olduğun konu tamamen farklı bir durum.

    Günümüzde yaygın olarak kullanılan OHC(Overhead cam) motor tipi kendi arasında ikiye ayrılır S(Single)OHC ve D(Double)OHC olarak.

    Dohc çift eksantrik Sohc tek eksantrik anlamına gelir aralarındaki fark birisi emme egzoz işini tek eksantrik üzerinden yaparken diğeri emme egzoz işini ayrı eksantrikler üzerinden yapar tek fark bu.

    Eksantriğin görevi valf açıp kapatmak diğer konular motordan motora göre değişiklik gösterir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkn_ymz

    Bahsetmiş olduğun konu tamamen farklı bir durum.

    Günümüzde yaygın olarak kullanılan OHC(Overhead cam) motor tipi kendi arasında ikiye ayrılır S(Single)OHC ve D(Double)OHC olarak.

    Dohc çift eksantrik Sohc tek eksantrik anlamına gelir aralarındaki fark birisi emme egzoz işini tek eksantrik üzerinden yaparken diğeri emme egzoz işini ayrı eksantrikler üzerinden yapar tek fark bu.

    Eksantriğin görevi valf açıp kapatmak diğer konular motordan motora göre değişiklik gösterir.
    Benim sormak istediğim motor yağ kapağında az yağ görüyorum bunun sebebi ne olabilir yağ pompası arızalı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Kapak acikken gaza basin her tarafa yag sicratmaya baslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Benim sormak istediğim motor yağ kapağında az yağ görüyorum bunun sebebi ne olabilir yağ pompası arızalı olabilir mi?

    Alıntıları Göster
    Bunun sayısız sebebi olabilir. Mesela sizde iki tane egzantrik mili var, yağ dolum kapağı ikisinin ortasındaysa pek yağ sıçramaz, ancak arkadaşınızın aracında egzantrik mili ortada, yağ dolum kapağı da ortadaysa ortalığı yağ eder.
    Motor çalışmazken açın kapağı bakın, göreceksiniz zaten. Bazı araçlarda yağ kapağının içinde ufak bir filtre de olabiliyor, o da yağ sıçramasını engelliyor.




  • üstten çift egzantirik 16 valf'tir en büyük fark bu. alttan tek egzantirik 8 valf...
  • Egzantrik sayısıyla yağ koyulan kapağı açtığınızda ne gördüğünüzün uzaktan yakından alakası yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çift egzoz mu tek egzoz mu?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    Kapak acikken gaza basin her tarafa yag sicratmaya baslar
    çift egzantirik 2.0 motora yağ katkısı attıktan sonra 20 km yol gittim

    parkettiğimdd kibritle yaklaşsan parlayacakmış gibi benzin kokuyordu

    durumu arkadaşa anlattım



    kaputu açıp baktığımızda motorun her yeri yağ içindeydi

    çünkü yağ dolum kapağı kapatmamıştım motorun bir köşesinde öylece duruyordu

    ancak kritik bir şekilde yağ eksilmemişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    çift egzantirik 2.0 motora yağ katkısı attıktan sonra 20 km yol gittim

    parkettiğimdd kibritle yaklaşsan parlayacakmış gibi benzin kokuyordu

    durumu arkadaşa anlattım



    kaputu açıp baktığımızda motorun her yeri yağ içindeydi

    çünkü yağ dolum kapağı kapatmamıştım motorun bir köşesinde öylece duruyordu

    ancak kritik bir şekilde yağ eksilmemişti

    Alıntıları Göster
    telefonun bi ucunu motora çevirip uzaktan bakmışsındır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gecelerin Yargici Kursat

    üstten çift egzantirik 16 valf'tir en büyük fark bu. alttan tek egzantirik 8 valf...

    Yanlış bilgi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    üstten çift egzantirik 16 valf'tir en büyük fark bu. alttan tek egzantirik 8 valf...
    Üstten tek egzantirikli olupta 16 supaplı olan 4 silindirli motorlar var. Üstten egzantirikli her motorda silindir başına 4 supap uygulamak kolay. Bloktan egzantirikli motorlarda silindir başına ikiden fazla egzantirik uygulamak zordur bu dediğin doğru...



    Çift egzantiriğin tek egzantirikten farkı daha agresif supap açılarına olanak tanıması, emme ve egzos supaplarını ayrı ayrı kontrol olanağı sağlamasıdır.



    Hatta daha da önemlisi değişken supap zamanlamasına imkan tanımasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 10 Temmuz 2018; 0:58:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burda bu konu en basit haliyle ele alınmış, meraklıları bakabilir...



    sekiz silindir
    DOHC, SOHC, OHV ve SV motor nedir? Çalışma prensipleri nasıldır?
    https://www.sekizsilindir.com/2016/10/dohc-sohc-ohc-ohv-flathead-nedir.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    Kapak acikken gaza basin her tarafa yag sicratmaya baslar
    Denedim yağ sıçratmıyor demekki motorun egzantrik kısmı tam yağlama yapmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.