Şimdi Ara

3 Silindir ve 4 Silindir Arasında Ne Tür Farklar Var?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
7.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 3 ve 4 silindir arasında ne tür farklar var. Yani 3 silindir TDI motor Polo, 4 Silindir Peugeot veya Citroen 8 sübap motorları arasında ne tür farklar var?

    3 Silindir: Polo 1,4 TDI 8V, Cordoba 1,4 TDI 8V
    4 Silindir: Fiat 1,3 Multijet 16V, Peugeot 1,4 HDI 8V...

    Yani 3 silindirli diye Polo almamaya deger mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    3 Silindir ve 4 Silindir Motorların Farkı

    Otomobillerde kullanılan motorlar silindir sayısına göre sınıflandırılır. 3 silindirli ve 4 silindirli motorlar, en yaygın olan iki tiptir. Bu iki motor tipi arasında önemli farklar vardır.

    Silindir Sayısı

    En temel fark, adlarından da anlaşılacağı gibi, silindir sayısıdır. 3 silindirli motorlarda üç silindir bulunurken, 4 silindirli motorlarda dört silindir bulunur.

    Denge

    Silindir sayısı, motorun dengesini etkiler. 3 silindirli motorlar, 4 silindirli motorlara göre doğal olarak daha az dengelidir. Bu, daha fazla titreşime yol açabilir.

    Güç

    Genel olarak, 4 silindirli motorlar 3 silindirli motorlara göre daha güçlüdür. Bunun nedeni, daha fazla silindire sahip olmaları ve dolayısıyla daha fazla güç üretebilmeleridir.

    Tork

    Tork, bir motorun düşük devirlerde üretebileceği güç miktarıdır. 3 silindirli motorlar genellikle 4 silindirli motorlara göre daha düşük torka sahiptir.

    Yakıt Verimliliği

    3 silindirli motorlar genellikle 4 silindirli motorlara göre daha yakıt verimlidir. Bunun nedeni, daha küçük boyutları ve daha düşük iç sürtünmeleridir.

    Maliyet

    3 silindirli motorlar genellikle 4 silindirli motorlara göre daha ucuzdur. Bunun nedeni, daha az bileşene sahip olmaları ve daha basit bir tasarıma sahip olmalarıdır.

    Sonuç olarak, 3 silindirli ve 4 silindirli motorlar arasında önemli farklar vardır. En iyi seçim, bireysel ihtiyaçlarına ve tercihlerine bağlıdır. Yakıt verimliliği ve uygun maliyet öncelikliyse, 3 silindirli motorlar iyi bir seçim olabilir. Güç ve tork daha önemliyse, 4 silindirli motorlar daha uygun olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arkadasım arada beygır gucu farkı var.4 sılındırlı daha guclu.ayrıyetten alttakı araba multıjet.yanı suan kı dıeseller arasında en hesaplı olanı .
  • 4 silindir daha stabil ve randımanlı çalışır ama 3 silindri daha az yakar fark birde sıkıştırma oranında yüksek sıkıştırmalı 3 silindir aynı orana sahip bir 4 silindirliden daha mantıklıdır(tabiki güçler yakın olduğunda)bide yakıt
  • 3 silindir daha titreşimlidir ama pek bir fark yoktur kullanımda
  • hyundai de 3 silindirlidir 86 beydir gücünde CRDi motora sahip .....
    benzinli olarak 1.0 eco motorlu corsa 3 silindirli
    volkwagen lupo 3L 3 silindirli dizel motora sahip

    sonuç olarak 3 silindirli motorda sıkıştırma oranı yüksek tutularak 1000-4000 devir bandında sürekli aynı tork değerini sunmaya çalışsarak + daha fazla beygir çoğu zaman 4 silindirliden biraz daha ekonomik olmaya çalışıyot titreşimli çalıştığı doğrudur ...ömür açısından 4 silindirli daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor....

    bana kalırsa 4 silindirli dizel mantıklıdır ....!!!! performans ve yüksek tork bakımından .....saygılar
  • Bilgilerndirdiginiz icin sagolun. Benim pek sıcak bakmıyordum: Cordoba, Fabia Polo gibi modellerin 1,4 motorlarına...

    Peki aramızda 2004 model (6 koltuklu Family modeli) multijet motorlu Doblo'nun fiyatını bilen var mı? 2005 modelleri 30 milyarın uzerinde...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.