Bugün yayınlanan resmi gazete "MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK" MADDE 13- Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiştir. “ı) 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre tescili zorunlu olan taşınırlar ile kayıt veya tescil zorunluluğu bulunan insansız hava araçlarına ilişkin sözleşmeler. i) Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler. j) Canlı müzayede şeklinde açık artırma yoluyla akdedilen sözleşmeler. k) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler.” Son dönemde artan kullanırım iade ederim. rengini beğenmezsem iade ederim diyenler yüzünden alınmış bir karar. İyi oldu bizim halkımız verilen hakları suistimal etmesini iyi bilir. |
cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar artık cayma hakkı kapsamında iade edilemeyecek.



-
-
Olması gereken bu. Adam alıyor keyfi iade ediyor. Geçen Amazon'dan ütü aldık ütünün içinden su çıktı, adam ütüyü kullanmış içindeki suyu boşaltmadan iade etmiş. Biz de geri gönderdik ne olacak şimdi sıfır ürün keyfiyetten 2. el ürün sınıfına düşecek. Kusurlu ürün olmadığı sürece elektronik üründe iade olmaması gerekiyor.
-
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Doğruysa, yasal durumu manipüle edenler(10000'de 1 kişi diyelim) yüzünden ayda yılda bir ihtiyaç olacak güvenceden mahrum bırakılmak can sıkıcı olur.
-
olan bize oldu sabri bey...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Türkiye’de vatandaş lehine bir bu kalmıştı. Onu da kaldırsınlar.
Konu yanlış yerde.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İyi olmuş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel bir karar 👌👌
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bilgisayar derken? Bileşenler dahil mi, yoksa dizüstü bilgisayar mı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
açıkcası elektronik ürünler ambalajından arızalı kusurlu çıkabiliyor ve muhtemelen sonraki süreçte servis raporu vs. istenecek diye sadece fikir yürütüyorum tabi, ülkemizdeki servislerde açılmamış ürüne bile kullanıcı hatası damgasıda vurulduğu için biraz komik olacak
başka bir çözümü olabilirmiydi bilemiyorum gerçekten suistimalde ediliyor kurunun yanında yaş yanar hesabı olacak sanırım, görmeyerek gerçekleşen alışverişte refund sistemini iptal ettik vay be..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *GameOver* -- 23 Ağustos 2022; 3:3:34 > -
Elimizde bir tek Amazon kaldı. Bakalım bu süreçte o nasıl bir politika izleyecek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Demekki küçük firmalardan telefon almayacağız artık. Adam arızalı kullanılmış mal yollarsa kaldı elinde.
Amazon bu süreçte iyi ciro yapar, hb de kısmi olarak yapabilir. Tabi politikalarından vazgeçmezler ise.
Kötü oldu bu hemde çok kötü. Şahsiyetsiz kişiler yüzünden garibanın biriktirip hevesle aldığı telefon arızalı çıkarsa adam dünyadan soğur.
Bence bir düzenleme şart buna, varyasyonları olmalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
iyi oldu bu , yoksa bu gidişle amazon kepenk kapatacak
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sevgili çömez forum üyeleri, sizleri burda yanlış yere konu açtığınız için linç ediyorduk; ilk mesajdan itibaren üst üste "konu yanlış yerde" mesajları ile konu açtığınıza pişman ediliyordunuz.
Açın kardeşim, hem de istediğiniz kadar açın; ama yeter ki çok dikkat çekici bir konu olsun.. Takmayın diğerlerini, kendi işinize bakın.. İşte o zaman burdakiler sizi linç etmeyi dahi unutabiliyorlar. Mesela bu konu yanlış yerde açılmış ama linç eden yok, uyaran ise sadece 1 kişi, o kadar.. Konu sahibine kıyak işte böyle olur
-
Bu forumda hıyarın biri var, geçen amazonda harddisk aldı, verilerini kurtarmada kullanıp işi bitince iade etti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel gelişme...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şimdi olayın artniyet kısmı satıcı ve firmalara geçmiş oldu. Hayırlısı olsun milletimize.
Not: Konu yanlış yere açılmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi citiraga -- 23 Ağustos 2022; 8:22:57 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
çok doğru olan her türlü vatandaşa olacak yine galiba
-
Sadece telefon için yapsalarmis keşke. OEM de dahilse kötü oldu baya.. hatta bilgisayarla ilgili hicbirseyin iadesini yapmazlar artık
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ulan sanki metresine para ödüyolar forumun, tutturmuşlar bi konu yanlış yerde ,yanlış yerde,hey Allah'ım sen akıl ver
Karar yerinde olmuş..al telefonu sim'i tak,kullan iade et dönemi bitti..
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Olması gereken bu. Adam alıyor keyfi iade ediyor. Geçen Amazon'dan ütü aldık ütünün içinden su çıktı, adam ütüyü kullanmış içindeki suyu boşaltmadan iade etmiş. Biz de geri gönderdik ne olacak şimdi sıfır ürün keyfiyetten 2. el ürün sınıfına düşecek. Kusurlu ürün olmadığı sürece elektronik üründe iade olmaması gerekiyor. |
e-ticarette alıcı da satıcı da sahtekar olduğu için alıcıya hak verdiğinde o bu hakkı suistimal ediyor, şimdi bu hakkı alıp satıcıya verirsen şimdi satıcılar suistimal edecek
toplum olarak üç kağıtçıyız esnafı da aynı müşterisi de aynı |
Doğruysa, yasal durumu manipüle edenler(10000'de 1 kişi diyelim) yüzünden ayda yılda bir ihtiyaç olacak güvenceden mahrum bırakılmak can sıkıcı olur. |
Demekki küçük firmalardan telefon almayacağız artık. Adam arızalı kullanılmış mal yollarsa kaldı elinde.
Amazon bu süreçte iyi ciro yapar, hb de kısmi olarak yapabilir. Tabi politikalarından vazgeçmezler ise. Kötü oldu bu hemde çok kötü. Şahsiyetsiz kişiler yüzünden garibanın biriktirip hevesle aldığı telefon arızalı çıkarsa adam dünyadan soğur. Bence bir düzenleme şart buna, varyasyonları olmalı. |
Bu forumda hıyarın biri var, geçen amazonda harddisk aldı, verilerini kurtarmada kullanıp işi bitince iade etti.
|
Bu yönetmelik kadük kalır görürsünüz. Amazon global olarak yürüttüğü 30 gün içindeki koşulsuz iade politikasını devam ettirir, bunun ardından Hepsiburada ve Trendyol da mecburen kendi sattığı ürünlere bu tarifeyi uygular. Yanan kim olur biliyor musunuz, burada ve ekşide sevinç çığlığı atan pazaryerleri olur Bakın büyük firmalar özellikle geri iadeyi teşvik ediyor mesela İpekYol. Çünkü adamlar zaten o iade ihtimalini ürünün fiyatına yansıtıyor. |
açıkcası elektronik ürünler ambalajından arızalı kusurlu çıkabiliyor ve muhtemelen sonraki süreçte servis raporu vs. istenecek diye sadece fikir yürütüyorum tabi, ülkemizdeki servislerde açılmamış ürüne bile kullanıcı hatası damgasıda vurulduğu için biraz komik olacak başka bir çözümü olabilirmiydi bilemiyorum gerçekten suistimalde ediliyor kurunun yanında yaş yanar hesabı olacak sanırım, görmeyerek gerçekleşen alışverişte refund sistemini iptal ettik vay be.. |
Benzer içerikler
- carplay ekran yansıtma
- icloud mail şifremi unuttum
- iphone 13 kamera camı kırıldı
- telefona kolonya döküldü ekran karardı
- turkcell internet çekmiyor iphone
- ios 17 nasıl yüklenir
- iphone 15 mini
- numara sorgulama
- pro ve pro max farkı
- iphone 14 ekran yenileme hızı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X