Şimdi Ara

Bu ülkede ikinci el arabanın para etmemesi gerektiğini nasl öğreteceğiz bu millete?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
1
Favori
13.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
139 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 20 yaşında arabalara 20.000 TL isteyenler, şahin, doğan denen tabutlara 15.000TL fiyat çekenler.

    Tamam anladık ülkede araba pahalıya satılıyor. Sıfır alırken pahalı. Ama bu bir gerekçe olamaz tenekelerin 20.000 liraya satılmasına. Lan kiloya göre hurdaya çıkarsan arabayı birkaç bin lira anca eder. Neymiş efsane kasaymış, neymiş fabrikadan çıktığı gibiymiş ilk lastikleri üzerindeymiş.

    Bu ülkede bu işler ne zaman düzene girer. Ne yapmak lazım?
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sorgulayın biraz sorgulayın.

    Fabrikasının bile artık parçasını dahi üretmediği, kalıplarını bile hurdaya ayırıp erittiği arabalara 20.000 TL - 25.000 TL vermenin nesini masntıklı görüyorsunuz? Arabaların kaportasını soysan içinde kim bilir ne çürükler çıkacak. Vay efendim hurda diyormuşuz. Neyin kafasını yaşıyorsunuz siz?

    Millet mi parayı sokaktan topluyorda biz mi zor para kazanıyoruz anlamadım? Enayiliği bir meziyet mi zannediyorlar?

    Kimse sizin 120.000 TL'ye alıp sokağa bıraktığınız sıfır km tenekelerinize laf söylemiyor. Olay 15, 20, 25 yaşındaki arabalara 1 yıllık veya 1,5 yıllık asgari maaşın ödenmesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orcunsau -- 20 Şubat 2018; 17:38:24 >







  • siz ucuza satarak baslayabilirsiniz.



    diger taraftan ulkemizde kisi basina dusen arac sayisi avrupa ortalamasinin cok altinda dolayisiyla hala talebin arza gore cok guclu oldugu bir piyasadan bahsediyoruz, tahmini olarak 25 sene sonra universite ogrencileri birkac aylik harcliklarini biriktirip ayaklarini yerden kesecek bir arac alabilir hale gelecektir.



    kaynak :https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita
    Senin 120.000 e aldığın aracın için demiyoruz. 20 yaşındaki bir arabanın, sıfır olmayan bir arabanın 20.000 liraya satılmasına diyoruz. Çok istiyorsan sen yaz 50.000 lira yine.

    4 teker 1 direksiyon tenekenin 13-14 asgari ücrete satılmasının mantıksızlığını diyorum.

    Bu arabalar yurtdışında da aynı yaşta aynı özellikte. Orda 300-500 Euro'da bizde neden 5.000 Euro?
    0 fiyatlari inmeden ikinci eller inemez bu kadar basit.



    0’i 200bin tl olsa X marka Y model araba.



    3 yasindaki ayni araba sizce 100bin olur mu ? Olmaz. Olamaz.



    Sifirinin fiyati duser kullanilmisinin fiyati oyle duser.



    Sifiri 40bin tl olsa bi arabanin kim ikinci elini 40’a satabilir ? Uc bes tane enayi alir ancak.





    Ayni sekilde sifir fiyati artarsa gunumuzde oldugu gibi, ikinci eller de artar. Yaşı yetenler bilir 10 sene once porsche boxster’lar 35-40k’ya satiliyordu. Hemde gorece temiz araclar simdi kazali ölüler 80’in altina yok.



    Bu biraz benzin zammi gibi, adamin arabasi yok, benzin zammindan banane diyor. Bilmiyoki yedigi ekmegin satis fiyatinda bile benzin var, lojistik maliyeti var.



    Otv mtv zamlari da ayni sekilde sadece 0 piyasasini degil ikinci el piyasasini etkiliyor.



    Uzun oldu biraz ama benim degerlendirmem boyle.
    hah işte bu zihniyetten dolayı o fiyatlar yüksek
    kardeş , laptop fiyatları da yükseliyor dolara bağlı olarak, hadi 2 bin liraya aldığın laptopu bir sene sonra 1500 liraya satmaya çalış bakalım alan olacak mı?? kimse vermez o parayı, neden? eskiyen malın fiyatı muhakkak düşer , ama araba bu böyle değil, çünkü 2015 model aldığın arabayı, 2018i zamlandı diye 5-10 bin kar koyarak satmaya çalışıyorsun
    Birkac yol ile sorun cozulebilir.



    Yurtdisindan 10 yasina kadar arac ithalatini serbest birakirsin. Bunu da 3 senede 1 arac getirilebilir seklinde duzenlersin. Yada 5 senede 1 arac.



    25 yas ustu araclari 5000TL hurda bedeli ile mecburi alim yasasi cikarirsin. Bu sayede klasik araclar haric, butun cercop araci trafikten men edersin.



    Ikinci elde kasko bedelini hicbir arac satista gecemez maddesi koyarsin. Bu da fahis fiyatlarin onune gecer.



    Son olarak da otomobil vergilerini makul seviyeye cekerek OTV`yi kaldirirsin. Bu zor ama.
  • Millet haklı yapacak birşey yok :) Yani tabi şahin vs biryana alım gücü ortada 2. Eli para etmese kimse yeni araç almaz, alamaz ben 100.000 binlira parayı 3 senede erisin diye b sınıfı bir araca nasıl bağlayım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Doğan denen tabut"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sifir araba fiyatlari zamlanmadigi zaman...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlık çok saçma şeyler akla getiriyor ama açıklama doğru 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam bu konuda şaşırmışlara denk gelebiliriz efsane kasa bilmem ne övmeler falan ama belli bir fiyata alan ne yapsın tutsun ya bu dogru deil deyip 30 bin tl piyasası olan aracını 15 bin tl yemi versin



    Kim bunu yapar? hickimse ...

    Sonucta bir piyasa var

    Ve temizligine göre fiyat iner cıkar modelin

    Asıl sorumlu sıfır arac fiyatları devletin koydugu vergi ...

    sıfır arac fiyatları düşsün bakalım piyasa nasıl düşüyor güm diye gerisi boş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siz ucuza satarak baslayabilirsiniz.



    diger taraftan ulkemizde kisi basina dusen arac sayisi avrupa ortalamasinin cok altinda dolayisiyla hala talebin arza gore cok guclu oldugu bir piyasadan bahsediyoruz, tahmini olarak 25 sene sonra universite ogrencileri birkac aylik harcliklarini biriktirip ayaklarini yerden kesecek bir arac alabilir hale gelecektir.



    kaynak :https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herşey bitti o kaldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapacak bir şey yok piyasa böyle

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir ülkede asgari ücretli bir şahıs gelirinin %20 sini tasarruf ederek (böyle birşey mümkün değilde, hadi etti diyelim) 15 senede ancak bir adet sıfır araba (en ucuzundan) alabiliyorsa o ülkede 30 yaşındaki araba 15.000 de eder 20.000 de.
  • 0 fiyatlari inmeden ikinci eller inemez bu kadar basit.



    0’i 200bin tl olsa X marka Y model araba.



    3 yasindaki ayni araba sizce 100bin olur mu ? Olmaz. Olamaz.



    Sifirinin fiyati duser kullanilmisinin fiyati oyle duser.



    Sifiri 40bin tl olsa bi arabanin kim ikinci elini 40’a satabilir ? Uc bes tane enayi alir ancak.





    Ayni sekilde sifir fiyati artarsa gunumuzde oldugu gibi, ikinci eller de artar. Yaşı yetenler bilir 10 sene once porsche boxster’lar 35-40k’ya satiliyordu. Hemde gorece temiz araclar simdi kazali ölüler 80’in altina yok.



    Bu biraz benzin zammi gibi, adamin arabasi yok, benzin zammindan banane diyor. Bilmiyoki yedigi ekmegin satis fiyatinda bile benzin var, lojistik maliyeti var.



    Otv mtv zamlari da ayni sekilde sadece 0 piyasasini degil ikinci el piyasasini etkiliyor.



    Uzun oldu biraz ama benim degerlendirmem boyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sıfırı sürekli zamlanan aracın 2. eli de artıyor haliyle.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0km arac satislari cogalip da piyasada 2.el satiik araclar cogaldigi zaman olur o.

    Yani; arz, talebe gore daha cok oldugu zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunlar bir?ey değil daha motor gücüne göre de vergi gelsin de hiç binemeyelim arabaya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslında arabalar değer kaybediyor, sonuçta 1 yıl önce aldığın aracı satıp üstüne ciddi bir rakam koymadan sıfırını alamıyorsun, fiyat olarak 2. eli de artmış gözükse de aslında değer kaybı olduğu kesin, ülkede enflasyon var, paranın değeri düşüyor, sonuçta sıfir aldığınız arabayı euro cinsinden hesaplarsanız, sattığınızda zarar ettiğinizi anlarsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında değeri artmıyor, paranın değeri düşüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizde sıfır alın o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turkiye'de arac satis fiyati (A) arabanin fiyati ve (B) vergi makbuzundan olustugu icin zaman icinde A eskiyip azalirken B o kadar azalmiyor. O sebeple bu durum ortaya cikiyor.
  • böyle gelmiş böyle gider
  • ikinci el araç değerlerinde hiçbir sorun yok.
    hatta birçok modern ülkeden daha iyi fiyatlama yapılan bir ülkeyiz.
    çünkü rekabet çok fazla buda fiyatlama ve finansmanda kaliteyi arttırıyor.


    sorun paramızın değerinin olmaması. araçların hepsinin değeri euro cinsinden hesaplanıp çevriliyor.
    bizim paramız da euro karşısında sürekli değer kaybediyor.

    paramızın değer kaybetmesine sebep olanlar başımızdan gitmedikçe bu durum düzelmez.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.