Şimdi Ara

Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
50
Favori
51.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
175 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Küçük yaşlardan itibaren hayalini kurduğum 90 lar dönemine ait sıkı bir Hothatch otomobile ulaştım. Bir dizi restorasyon aşamasından geçecek olan Peugeot 309 Gti Phase 2 otomobilin hikayesinden ve restorasyon aşamalarından sizlere bu başlık altında bahsedeceğim.

    Öncelikle Forum Donanımhaber'de yıllardır vakit geçirmekteyim. Otomobil genel bölümü eski albesini kaybetti. Kaydadeğer hiçbir konu göremiyorum, bi kaç yıl önceye kadar bilgi alışverişi ve otomobil tutkusu içerek başlıklar olurdu. Artık son derece monoton bir hal aldı. İçinde otomobil ve motorsporları aşkıyla yanan insanlara hitaben olan bu konuda birazda bizleri anlatmak istiyorum.

    Günümüz otomobilleri gün geçtikçe daha kısıtlı üretiliyor. Güvenlik şartları ve önceliği yüzünden tüm tasarımlar birbirine benzemeye başladı. Popüler kültür ve arz talebin de büyük bir etkisi var. Motorlar Euro normları yüzünden ses, karakter ve düşük tüketim güdüsüyle birbirine çok benzer oldu. Tepkisiz, yalancı gaz pedalı hissiyatıyla güçlü gibi hissettiren vasat motorlu otomobiller türedi. Otomobili ile A noktasından B noktasına giden insanlar bu durumdan hoşnutlar. Fakat otomobil tutkunu olan bizler için büyük bir buhran diyebiliriz.

    Günümüz otomobillerinden biraz daha yakınmak gerekirse Yine Euro Ncap şartları gereği yol tutuş limitleri her geçen gün yukarılara çıkmakta. Fakat bu tutuş hissiz yapay direksiyonlarla ve adeta sürücüne küfreder gibi kapatılamayan sürüş destek sistemleriyle bezendiyse bizler için üzücü oluyor. Güvenlik adına büyüyen stünlar, sağlamlaşan ve tasarım dili yüzüncen küçülen, küçüldükçe yukarı çıkan camlar otomobilden izole bir sürüş sağlıyor. Otomobili hissetmemek sürücülerde konfor ve yol tutuş algısı yaratıyor, fakat bir nevi göz boyamadan ibaret.

    Otomobillerin teknolojiye kavuştuğu ve tamamen özgürce üretildiği her üreticinin kendi yorumunu ve lezzetini kattığı o mükemmel altın çağ diyebileceğimiz dönemden gelen özel bir otomobili sizlerin önünde iyi bir kondisyona taşıyacağım.

    Biraz Peugeot 309 Gti bahsetmek istiyorum. Fransız küçük bir üretici olan Talbot Sport'un bir projesi olarak başlayan sonradan projesi Peugeot'a satılan ve 205 çizgileriyle harmanlanıp aşağı yukarı aynı karoseri üzerinde yürüyen Liftback yani sedan formunda bir otomobildir. Türkiyede benim bildiğim 3 adet bulunan bu otomobili terkedilmiş bir şekilde bulduk. Mekanik ve iç mekanda çoğu parçası 205 Gti ile uyum sağlamakta fakat Kaporta Trim ve bazı iç trim parçaları bulmak oldukça zor. Türkiyede olmadığı gibi yurtdışında da parça kıtlığı var. İngiltere ve Almanyada kısmen bulunabilen parçalar Kur yüzünden biraz maliyetli olabiliyor.

    Araçtan biraz görseller ve yapılan işlemlerden bahsetmek istiyorum.

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Öncelikle İzmir güneşinin altında verniğini tamamen kaybetmiş boyayı kurtarabilir miyiz diye baktık. Bi kaç yıldır uykuda olan otomobilin yağ su gibi elzem bakımları yapılıp benzin konulduktan sonra çalıştı.

    Motorun sağlıksız olduğu bariz ortadaydı. Yılların tozu sinmiş iç mekana detaylı bir temizlik yapıldı.

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Kırmızı tonuna bi nebze yaklaşsa da komple boya ve bazı kötü tamiratların düzeltilmesi gerekiyor.

    Henüz yapılabilen işlemler bunlar. Öncelikli olarak motor ve mekanik komple elden geçecek. Ondan sonra kaporta ve eksik parçaları bulma işlemleri olacak. Yapılan her dokunuşu bu konuyu güncelleyerek sizlere bildireceğim.

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bu arada 309 çalışır yürür vaziyette biraz güç de olsa gidebiliyor.

    Ufak bi dede torun buluşması yaptık bol bol gazlamalı. 208 Gti özletmişti kendini.

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-

    Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 6 Kasım 2018; 17:49:10 >







  • Forumu, özellikle otomobil geneli 10 senedir takip ediyorum 8 senedir de üyeyim açtığım konu sayısı bir elin parmaklarını geçmez yazdığım mesajların büyük bir kısmı söylediğiniz zamanlarda yazılanlar. Burası önceden çok değerli insanların olduğu bir forumdu çok şey öğrendim aynı zamanda öğrettiğim şeyler de mutlaka olmuştur. Ancak, maalesef eskisi gibi değil 3-5 konu etrafında dönüp duruyor sohbetler bilgi alışverişi yok benim arabam senin arabanı döver muhabbetlerinden sıkılmışken böyle güzel bir proje görmek sevindirdi. İşiniz zor özel bir araç seçmişsiniz çocukluğumda aynı araçtan bir adet mahallemizde vardı görmeyeli 20 seneden fazla olmuştur aracı unutmuşum başlığı görünce hatırlayamadım bir an güncellemeleri bekliyoruz, kolay gelsin.
    Aracı satmak gibi bi niyetim yok, benimle durabilir.
    @nacker

    309 Gti, 205 Gti lardan da bilindiği gibi çok keskin ve oversteer bir sürüş karakterine sahip. Verdiğim karardan gayet memnunum özel bir otomobil seçtim. İlerleyen zamanlarda bi E36 Coupe fena olmaz aslında.
    @lutufi123

    Paradan sık bahsetmek istemiyorum, motora rektefe olacak. Açılıp ne gerekiyosa ömürlük vaziyette toplamak istiyorum. Motora girilmişken elektrik ve yürüyen aksamları elden geçirip görünmeyen kısımdaki işlerimi bi an önce bitirmek istiyorum.
    @flyer_mig


    Ve herkese teşekkür ederim iyi düşünceleriniz yüzünden, önce-sonra şeklinde fotoğraflamaya özen göstereceğim. Aslında detaylara dair işlerin fotoğrafları var ama kırılan telefonumda kaldı çoğu, ekran çalışmadığı için verileri kurtaramıyorum.
  • Özlemişiz böyle konuları,merakla bekliyoruz gelişmeleri
  • Vay değerli bir araç daha geri dönüyor hayata. Umarım istediğiniz gibi sonuçlar. Bol bol resim bekliyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takipteyiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot için eski araçlar değerli, yeniden canlandırmanıza yardım ediyor eski parçaları yeniden üretiyor size yardımcı olabilir
    https://www.pieces-de-rechange-classic.com/fr/15-l-aventure-peugeot-classic



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bozkırınoğlu -- 4 Kasım 2018; 2:13:7 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cok ozel bi arac almissiniz hayirli olsun.Hatlari ic dosemeler gogus baya iyi durumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef ki hayat şartları sıradan vatandaşin yüzüne gülmüyor. Keyifle takipteyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumu, özellikle otomobil geneli 10 senedir takip ediyorum 8 senedir de üyeyim açtığım konu sayısı bir elin parmaklarını geçmez yazdığım mesajların büyük bir kısmı söylediğiniz zamanlarda yazılanlar. Burası önceden çok değerli insanların olduğu bir forumdu çok şey öğrendim aynı zamanda öğrettiğim şeyler de mutlaka olmuştur. Ancak, maalesef eskisi gibi değil 3-5 konu etrafında dönüp duruyor sohbetler bilgi alışverişi yok benim arabam senin arabanı döver muhabbetlerinden sıkılmışken böyle güzel bir proje görmek sevindirdi. İşiniz zor özel bir araç seçmişsiniz çocukluğumda aynı araçtan bir adet mahallemizde vardı görmeyeli 20 seneden fazla olmuştur aracı unutmuşum başlığı görünce hatırlayamadım bir an güncellemeleri bekliyoruz, kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takipteyim. Orijinaline sadık şekilde yapılan restorasyon bence sanat kategorisine girmelidir. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Takip.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arma iptali kaput uzatma bide alttan yesil led isik manyak olur,saka saka,kardes arac cok guzel gule gule kullan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başarılar :)
  • Takipteyim. İçerisi yaşına göre oldukça iyi gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özlenen konular...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor rektefesi mi gerekiyor ? Ne kadarlik bir masrafla adam olur tahmininizce ?



    Eskilerin ruhu var. Bende 99 uno aldim kullanimi zevkli ve hersey surucude bitiyor. 106 GTI ler çok hosuma gidiyor ama temizi yok. 1.6 16V Doch motor kasada hafif olunca tutabilene ask olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takipteyiz. Böyle konular lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paylasimlarinizin devaminin gelmesi dilegiyle.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende takipteyim Ama kendim boyle bir ise kalkisicak olsam e30 falan toplardim onden cekisli arabanin tadi yok gibi geliyor bana
  • Kolay gelsin, parçası zor bulunan bir araçla böyle bir işe girmek büyük risk. Eski hali, yeni hali şeklinde fotolarla paylaşımlarınızın devamını diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lutufi123

    Bende takipteyim Ama kendim boyle bir ise kalkisicak olsam e30 falan toplardim onden cekisli arabanin tadi yok gibi geliyor bana
    Bari soyle bi konuda rwd fanatizmi yapmayin ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.