Şimdi Ara

Bir çeşit anahtarlama devresi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar anahtarlama yapan bir ünitemiz var sürekli 12 volt çıkış veriyor anahtarlamayı - tarafı keserek yapıyor ve bunu çok hızlı bir şekilde yapıyor.Ben bu sistemin devamına bir devre daha eklemek istiyorum ekleyeceğim devre yine aynı şekilde anahtarlamalı çıkış verecek ama çıkış gerilimi 12v. değilde 12 ile 18v. arası ayarlanabilir olacak.

    Yani atıyorum devreyi 15 volta ayarladığımda + çıkış sürekli 15v. verecek ama girişten aldığı her anahtarlama sinyaline göre kendi - çıkışını kesip verecek.

    Umarım ne yapmak istediğimi anlatabilmişimdir yardımcı olursanız çok sevinirim.



  • Elektriği kesme işi röle ile yapılabilir. Çok hızlı diye neyi kastettiniz? Hızı arttırmak için transistör felan lazım. Kesme işi kolay anlıyacağınız.

    Eğer tek yapacağınız gerilim arttırmak ise bunu orjinal güç kaynağının gerilimini arttırarak yaparsınız. Güç kaynağı detaylarını atın. AYrıca neden - hat kesilecek? Eğer orjinalinde röle bağlıysa - yi röle kesiyordur.

    Sİstem neyin nesi, size ne için lazım Anlatın bakalım.
  • Araçlarda kullanılan ateşleme bobinini düşünün benim istediğim bobinden çıkan sekonder gerilimini arttırmak bunuda en iyi şekilde bobine giren voltajı arttırarak elde edebiliyorum.Fakat bobine gelen sürekli + gerilim (12v.) ve anahtarlamayı yapan - kutup direk araç beyni (ecu) üzerinden yapılıyor yani bu voltajla oynama imkanım yok.

    Bu iş için hazır modüller de var "ignition amplifier" diye geçiyor fakat çok pahalılar ve bu parayı hak edecek bir yapıda olduklarını hiç sanmıyorum.

    Aşağıda bir devre buldum fakat tam olarak benim istediğim devre mi anlayamadım;

    http://www.molla.org/DIY-CDI/DIY-CDI-Trigger/SC-DIY-TCI-Trigger.htm




  • 0M42 kullanıcısına yanıt
    Bir çeşit anahtarlama devresi

    anladığım kadarıyla 12 v luk devrenin negatif ucu dışında birşeye müdahale edemiyorsunuz. istediğiniz şey ise müdahale edemediğiniz kısım ile aynı anahtarlamayı yapacak ancak gerilim değeri farklı olacak bir sistem. eğer istediğiniz şey buysa bu devre işinizi görür. 12 v normalde 0 v olacak. mosfet iletime geçmez. 12 verildiğinde ise az önce eksi olan artık 12 v verecek ve bu 12 mosfetin gate ucuna gelecek. mosfet aktif hale gelecek ve diğer iki ucu kısa devre olup istediğiniz değerdeki gerilimi anahtarlıycak .




  • İlginize ve cevabınıza teşekkür ederim istediğim şey anlattığınız gibi evet o zaman aşağıdaki gibi bir devre kursam işimi görürmü diyorsunuz?

    Bir çeşit anahtarlama devresi


    12 voltu 16 volta yükselten devrenin girişine sizin çizmiş olduğunuz mosfeti ekledim devrenin orjinali ise aşağıda;

    Bir çeşit anahtarlama devresi




  • 0M42 kullanıcısına yanıt
    Devre verdiginiz hali ile sağlıklı çalışmaz Benim devrede ordaki iki uç, 12vluk kaynağın anahtarlamasina sahip ama değer 12v değil. Sizin istediğiniz gerilim degeri( yani 16v ). Eğer elinizdeki 12v yükseltip bu devredeki 16 v a çevirmek istiyorsanız yapmanız gereken adımlar şunlar.

    1) 12 v kaynağı artı ve eksi olarak orjinalini verdiğiniz devrenin 12v uçlarına girmek. Hani bunu arabanın herhangi bir sabit 12 v kaynağından verin. Bu 12v Sabit olmali . Devre Bunu 16 V a cevirecek. 16 v elde ettikten sonra anahtarlamak daha mantıklı. O verdiğiniz birleştirilmiş devre şeması 12 v u yükseltmeden once anahtarliyor.



    2) Sonra verdiğiniz orjinal devredeki 16v çıkışı artık sizin batarya uçları oluyor. Ondan sonra size ilk verdiğim resimdeki batarya işareti olan yerde bataryayı kaldırıp 16v un uçlarını giriceksiniz. O zaman olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Giriş geriliminizi harici bir besleme kaynağı ile yapıyorsanız Lm2576 adj ile yapın 5 numaralı pini ON-OFF pinidir çok hızlı açıp kapatıyor dediğiniz gnd yani - pini 5 numaralı pine girerseniz istediğiniz gibi çalışacaktır ,gerilimi de istediğiniz gibi adj olduğu için ayarlaya bilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostmanzero

    Devre verdiginiz hali ile sağlıklı çalışmaz Benim devrede ordaki iki uç, 12vluk kaynağın anahtarlamasina sahip ama değer 12v değil. Sizin istediğiniz gerilim degeri( yani 16v ). Eğer elinizdeki 12v yükseltip bu devredeki 16 v a çevirmek istiyorsanız yapmanız gereken adımlar şunlar.

    1) 12 v kaynağı artı ve eksi olarak orjinalini verdiğiniz devrenin 12v uçlarına girmek. Hani bunu arabanın herhangi bir sabit 12 v kaynağından verin. Bu 12v Sabit olmali . Devre Bunu 16 V a cevirecek. 16 v elde ettikten sonra anahtarlamak daha mantıklı. O verdiğiniz birleştirilmiş devre şeması 12 v u yükseltmeden once anahtarliyor.



    2) Sonra verdiğiniz orjinal devredeki 16v çıkışı artık sizin batarya uçları oluyor. Ondan sonra size ilk verdiğim resimdeki batarya işareti olan yerde bataryayı kaldırıp 16v un uçlarını giriceksiniz. O zaman olur.

    O zaman anladığım kadarıyla düzgün bağlantı bu şekilde olmalı?

    Bir çeşit anahtarlama devresi


    Şayet bu şema doğruysa sistemin en yüksek devirde dakikada ortalama 1800 kere anahtalama yapabilmesi gerekiyor bu durumda bu devre benim işimi görürmü?




  • Yanlış yazmışım 1800 kere değil dakikada 10.000 küsür anahtarlama yapabilmesi gerekiyor.
  • 0M42 kullanıcısına yanıt
    Mosfeti yer olarak doğru koymuşsunuz. Devrenin çıkış kısmında olmali ama ordaki bağlanti şekli uygun degil. Sonuçta ordaki 10khz anahtarlama frekansina sahip olacak olan 16 v gerilimi bir yere bagliycaksinz. Onunla bir işlem yapıcaksiniz. Ben uygun bağlantı seklini akşam eve gidince çizip atarım buraya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dakikada 10000 devir 10000/60=167Hz yapar. Ama 4 silindirin bağlantı şemasına göre devre bunun 4 katını yapmak zorunda kalabilir ve 4*167=668Hz 1kHz bile değil.

    Yalnız LM ile gerilim yükseltme katlayıcı kondansatör mantığı ile mi oluyor=? Bu taktirde enerji değeri yükselmeyeceğinden yük altında gerilim değeri ne olacak? Hem de yeterli akımı yani aslında görülmeyen ama istenen akımı sağlayabilecek mi?

    Bi defa bu durumda bobin de değiştirilebilir. Çıkış kıvılcımını arttıracak sarımda bobinler.

    ecunun verdiği sinyali işlemek gayet kolay. ille de eksi olucak die bişi yok.
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    :) ben saniye zannettim onu :) işteyim diye üstün koru bakmışım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    Arkadaşın bu anahtarlama devresini tam olarak nerde kullanıcının bilmiyorum. Arabalar la ilgili pek bir bilgim yok. Ben zaten akım konusunda birşey de demedim. Sadece ordaki anahtarlama yapan 12v un tek bir ucu müsait olduğu söylendiği için ona göre bir devre kurdum. Yükseltici yi arkadaş bulmuş. Devreyi detaylı incelemedim. Dediğim gibi işteyim şuan. Eğer arkadaşın elinde sadece tek üç varsa bambu yontem dışında daha kolay bir çözüm var mı bilmiyorum. Zaten hem artı hem eksi ucu olsa her türlü birşeyler yapılırdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    dakikada 10000 devir 10000/60=167Hz yapar. Ama 4 silindirin bağlantı şemasına göre devre bunun 4 katını yapmak zorunda kalabilir ve 4*167=668Hz 1kHz bile değil.

    Yalnız LM ile gerilim yükseltme katlayıcı kondansatör mantığı ile mi oluyor=? Bu taktirde enerji değeri yükselmeyeceğinden yük altında gerilim değeri ne olacak? Hem de yeterli akımı yani aslında görülmeyen ama istenen akımı sağlayabilecek mi?

    Bi defa bu durumda bobin de değiştirilebilir. Çıkış kıvılcımını arttıracak sarımda bobinler.

    ecunun verdiği sinyali işlemek gayet kolay. ille de eksi olucak die bişi yok.





    Yüksek güçlü bobinler var fakat bahsettiğim ignition amplifier ler ile sürülünce asıl güçleri ortaya çıkıyor buna örnek msd nin bobinlerini verebilirim.Her halükarda arada bir amplifier olmak zorunda.Bobinin tetikleme voltajı arttırılmadıkça güç bir yere kadar çıkıyor bir yerden sonra fiziksel yada elektroniksel müdahale şart oluyor zaten dediğim gibi ignition amplifier ler bu yüzden var.

    Bobinlerin çektiği akımlar çok yüksek değil yani bobinden bobine değişsede 3 - 5 amper arası değişkenlik gösteriyor.Ecum dan ise bobin için iki pin çıkıyor birisi 12v. + polaritedir kontak açılınca direk çıkış verir diğeri ise krank sensöründen aldığı sinyale göre tetiklemeyi yapan - polarite ucudur ama bu aynı zamanda şu demektir direk +polariteyi ecu dan almasam aküden hat çeksem - polariteyi ecudan geleni kullansam yine çalışır yani + nın nereden geldiğinin bir önemi yok.

    Bir dakikada yapacağı ateşleme sayısı konusunda hesap hatası yapmış olabilirim benim aracım 6 silindir buna göre hesabı yapabiliriz aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostmanzero

    Arkadaşın bu anahtarlama devresini tam olarak nerde kullanıcının bilmiyorum. Arabalar la ilgili pek bir bilgim yok. Ben zaten akım konusunda birşey de demedim. Sadece ordaki anahtarlama yapan 12v un tek bir ucu müsait olduğu söylendiği için ona göre bir devre kurdum. Yükseltici yi arkadaş bulmuş. Devreyi detaylı incelemedim. Dediğim gibi işteyim şuan. Eğer arkadaşın elinde sadece tek üç varsa bambu yontem dışında daha kolay bir çözüm var mı bilmiyorum. Zaten hem artı hem eksi ucu olsa her türlü birşeyler yapılırdi

    Aslında dediğiniz gibi elimde tek uc var (- polarite) + polaritenin nereden geldiğinin bir önemi yok yeterki kontak açıldığında direk olarak bobine gelsin yani aküden direk hat çekilse dahi - tetikleme ecudan geldiği sürece bobin çalışır.

    Sizden ricam zahmet olmaz ise bana bir çizim yaparmısınız? Eklediğim yükseltme devresi uygun olmayabilir google a 12 volt to 16 volt converter yazınca bu çıktı bende direk buraya ekledim zahmet olmaz ise sizden bir çizim bekliyorum




  • Siz ecudan tüm silindirlerin toplam ateşlemesinin sinyallerini mi alıyorsunuz? Yani eski distribütörlerdeki tevzi makarası tipi bi sistem mi var? Yani ecu krank pozisyonuna göre ateşleme sinyali veriyor ve sıradaki buji hangisiyse bobin elektriği ona yöneltiliyor. Her bujinin kendi bobini olucak hali yok...

    Benim bahsettiğim bobin sarımı değişimi hazır bişi değil.Yüksek gerilimle bobinden alacağınız kıvılcımı bobin sarım sayısını değiştirerek düşük gerilimden de alabilirsiniz. 1.5 Voltun kıvılcım arttırdığına şahit olabilirsiniz. Hatta elektroşok kişisel güvenlik ekipmanları 9V un altındaki pille santimetreler arası kıvılcım attırıyor hem de devamlı...

    Sizin o gerilim yükseltici devresi uzmanlar tarafından yorumlanmalı. Eğer enerjitik yeterlilik sağlanamıyorsa siz gerilimi yükselttiğinizi sanarsınız ama işe yaramayabilir ya da esas sağlaması gereken efektifliğe ulaşamayabilir.

    Sizin ecu ateşleme krank açısını değiştirebiliyor mu? Yani hızlı ve yavaş performans kullanımlarına ayak uydurmak için? Krank açısı sensörle mi ölçülüyor?

    Bu sizin beğendiğiniz pahalı amplifierlardan bi tane sökseniz ya da resmine ulaşsanız da koyarsınız bakar uzmanları..

    Bir de siz + yı aküden alıcaksanız daha yüksek gerilimde de giriş kullanabilirsiniz. Devresiz bi çözüm de olabilir.




  • 0M42 kullanıcısına yanıt
    Bu işte bir gariplik var, aslında yok, arkadaşın kafasıda bu yönde karıştı, benimde..

    Devreden çıkan 16v, bobinlere normalde sabit giden 12v ucuna gidecek,, bobin 12v ile değilde , 16v ile beslenmiş olacak.. bobinin eksi ucu ise mcu tetikten geliyor. 16v luk devre sürekli hazır çalışır durumda beklicek, fakat 12v giriş ucu aküden değil, normal bobin giriş + sından alınacak ki, araç stop edilince 16v devresi kapansın.. eksi hattında zaten devre çıkışı mcu dan sinyal alıp mosfetten geçip, tekrar bobine gidecek.

    Yanlışmıyımm ,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Siz ecudan tüm silindirlerin toplam ateşlemesinin sinyallerini mi alıyorsunuz? Yani eski distribütörlerdeki tevzi makarası tipi bi sistem mi var? Yani ecu krank pozisyonuna göre ateşleme sinyali veriyor ve sıradaki buji hangisiyse bobin elektriği ona yöneltiliyor. Her bujinin kendi bobini olucak hali yok...

    Benim bahsettiğim bobin sarımı değişimi hazır bişi değil.Yüksek gerilimle bobinden alacağınız kıvılcımı bobin sarım sayısını değiştirerek düşük gerilimden de alabilirsiniz. 1.5 Voltun kıvılcım arttırdığına şahit olabilirsiniz. Hatta elektroşok kişisel güvenlik ekipmanları 9V un altındaki pille santimetreler arası kıvılcım attırıyor hem de devamlı...

    Sizin o gerilim yükseltici devresi uzmanlar tarafından yorumlanmalı. Eğer enerjitik yeterlilik sağlanamıyorsa siz gerilimi yükselttiğinizi sanarsınız ama işe yaramayabilir ya da esas sağlaması gereken efektifliğe ulaşamayabilir.

    Sizin ecu ateşleme krank açısını değiştirebiliyor mu? Yani hızlı ve yavaş performans kullanımlarına ayak uydurmak için? Krank açısı sensörle mi ölçülüyor?

    Bu sizin beğendiğiniz pahalı amplifierlardan bi tane sökseniz ya da resmine ulaşsanız da koyarsınız bakar uzmanları..

    Bir de siz + yı aküden alıcaksanız daha yüksek gerilimde de giriş kullanabilirsiniz. Devresiz bi çözüm de olabilir.

    Aracım ateşleme haritasını krank kasnağına bağlı çarkı okuyan sensörden alıyor sistemde distributor mevcut fakat distributor sadece ateşlemeyi dağıtıyor herhangi bir yerden sinyal almıyor ya da vermiyor.Tüm silindirlerin ateşleme sinyali bobine ecu üzerinden geliyor.



    Ayrıca devire ve yüke göre avans derecesi evet değişiyor.



    Yeniden bobin yapmak açıkçası bana daha zahmetli geliyor zira konu hakkında hiç bir bilgim de yok tel kalınlığı sarım sayısı vs. daha zor gibi görünüyor.



    Bahsi geçen amplifier lerin youtube da bolca videoları mevcut buji den çıkan kıvılcımdan bile anlaşılıyor gerilimin yüseldiği ki kullanıp tecrübe edenler var dyno eğrisinde de etkisi görülüyor asparagas ürünler değil kendini kanıtlamış ürünler yani.



    Peki varmı elinizde daha düşük voltaj ile daha yüksek gerilim (40.000 volt ve üzeri) üretecek bobini yapabileceğimiz belge döküman vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Bu işte bir gariplik var, aslında yok, arkadaşın kafasıda bu yönde karıştı, benimde..

    Devreden çıkan 16v, bobinlere normalde sabit giden 12v ucuna gidecek,, bobin 12v ile değilde , 16v ile beslenmiş olacak.. bobinin eksi ucu ise mcu tetikten geliyor. 16v luk devre sürekli hazır çalışır durumda beklicek, fakat 12v giriş ucu aküden değil, normal bobin giriş + sından alınacak ki, araç stop edilince 16v devresi kapansın.. eksi hattında zaten devre çıkışı mcu dan sinyal alıp mosfetten geçip, tekrar bobine gidecek.

    Yanlışmıyımm ,,

    Evet kesinlikle doğru anlamışsınız sistem tamamen bu şekilde çalışacak yada çalışması gerekiyor diyelim.
  • 0M42 kullanıcısına yanıt
    şimdi çizim aşağıda .aşağıda ama bu çizim sizin bu konuyu açarken belirttiğiniz ve anlattığınız neyse ona yönelik bir çizim.araç içi kullanmı şuyu buyu hakkında birşey diyemem .ama teknik olarak sıkıntı olmayacaktır. istediğiniz şey, normalde 12V gerilime sahip ve belli bir anahtarlama yapan(periyodu eşit veya değil farketmez.12 v ne kadar ve kaç defa anahtarlanıyorsa yükseltilmiş olacak o gerilim de aynı şekilde anahtarlanıcak) bir pin ile(eksi-artı artık hangi uç ise .çünkü bizim bu devre gelenin anahtarlaması neyse aynen aktarıyor çıkışa .ama gerilim değeri yüksek) çıkışa daha yüksek bir gerilim verecek bir devre olacak. buraya kadar doğru ise devam edelim.
    şimdi arabada sabit 12v veren ucu alıp devrenin (1) işareti ile başlayan girişine vericeksiniz .biz bu gerilimi anahtarlamak istiyoruz ama önce istediğimiz o gerilimi elde edelim. linkini verdiğim devre, girişine max 10a çekerek çıkşa max 6 A aktarabiliyor.siz 3-4 A gibi birşey istiyorsunuz galiba . 6A iş görür herhalde.şimdi devrenin çıkışından 16 v ve max 6A aldık mı ? aldık. şimdi bunu anahtarlaycak kısma aktarıyoruz.
    anahtarlama yapacak kısımda sadece bir pin var elimizde. bu pine gerilim bazen gelecek bazen gelmeyecek. anahtarlama var yani. şimdi ben bu pinin bu özelliğini kullanmak istediğim için, neredeyse hiç akım harcamadan sadece gerilim değişimi ile işleyecek bir elemana (mosfete) başvuruyorum. mosfetimiz n kanal . onun için yükü üst kısma koyuyoruz ki min vgs gerilimini yükseltmesin.(hoş bu duruma sadece logic seviyede dikkat ediliyordu galiba.tam emin değilim.emin olmadığım için işimi garantiye aldım.üste koydum.) gate ucuna da anahtarlama pinini girdim.
    son olarak çizimde (2) ile belirttiğim çıkış uçlarına istediğiniz yükü bağlayabilirsiniz .ister röle , ister bobin, ister motor.

    devre; anahtarlama pini +12 v iken çıkıtaki yüke +16 v gerilim verir.
    anahtarlama pini 0 v iken çıkıtaki yüke 0 v gerilim verir.

    edit : şuan baya yorgunum. aklıma ilk gelen olası sıkıntı iki devrenin topraklarının ortaklanmamış olması ama sonuçta girişe gelen 12 v da , tetikleme yapacak 12 da aynı akuye baglı. bu durumda sıkıntı olmaz herhalde.
    arkadaşlar da şimdi bi baksınlar. varsa hatam veya kaçırdığım bir kısım ,onlar da yardımcı olurlar.sonrasında alıp denersınız devreyi.
    http://www.kartalotomasyon.com.tr/Dc-Dc-Converter-150W,PR-139862.html?gclid=CjwKEAjw9_jJBRCXycSarr3csWcSJABthk07HyW0TUTx0jYEnwaROe85jr5B410dGr2TL6OrZAeH4xoCgoXw_wcB
    Bir çeşit anahtarlama devresi




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.