Arkadaşlar Megane 3 sahibiyim. 6 ileri dizel olan. 4 Usta gezdim 3'ü volan ve bilya dahil komple değiştirmelisiniz, başka türlü yapmam diyorlar, diğer ustada ben baskı balatayı değiştiririm sadece yeter diyor. Şimdi baskı balata, bilya +volant olarak parça fiyatına bakıyorum 2400. İşçilik eklenince 3000 olacak. Lanet bir durum. Normalde 5 ileri olsa 1000 liraya halledecekken 3 katı masraf var şimdi. Ne yapman lazım? Bu durumu yaşayıp tecrübe eden varsa bilgi alabilir miyim? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Baskı Balata Değişimi, Soru?




-
-
Kesinlikle volantida değiştirin hocam kavrama ile.bolya ses yapıyorsa onuda değiştirin.volant kavrama ile birlikte calsiiyor.illaki boşluk oluşmuştur.baya pahalı bir parça kavramaya göre ama yeni kavrama ile birlikte sorun çıkarabilir eskisi, birdaha işçilik ödemeyin onun içinde.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: LaViTz
Kesinlikle volantida değiştirin hocam kavrama ile.bolya ses yapıyorsa onuda değiştirin.volant kavrama ile birlikte calsiiyor.illaki boşluk oluşmuştur.baya pahalı bir parça kavramaya göre ama yeni kavrama ile birlikte sorun çıkarabilir eskisi, birdaha işçilik ödemeyin onun içinde.Kavrama dediğiniz ne oluyor? Zaten komple bu setin içinde değil mi? Baskı+Balata+Volan+Bilya. Bunların dışında farklı bir parça da var mı? Birde yağ değişimi 10 bini geçti, bugun yağ çubuğuna baktım bir diş eksilmiş. Araçta üfleme falan yok, bir ara usta turboyu bakıma sok dedi. Sanırım turbodan kaynaklı yağ eksiltme var. Onuda aradan çıkarmam gerekli sanırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kavrama=baskı balata
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam pahalı drdiginize gore oynar volantlı sistem var aracinizda.. sabit olsa taslama ile duzeltilebilecek durumdaysa duzeltiliyor ama bu islemi oynar volantta onermiyorlar..
Bu sebeple komple degismeniz orta uzun vadede kafa rahatlıgi saglar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Turbo sebebiyle evet yağ eksiltme olabilir.hortumda terleme varmı yada mil tarafindanda eksiltme yapabiliyor.turbo revizyonu kesinlikle önermiyorum eğer bozuksa yada işlevini gerceklestirmiyorsa yeni ve orjinalini alıp taktırın.bu arada araç kaç binde hocam
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: LaViTz
Turbo sebebiyle evet yağ eksiltme olabilir.hortumda terleme varmı yada mil tarafindanda eksiltme yapabiliyor.turbo revizyonu kesinlikle önermiyorum eğer bozuksa yada işlevini gerceklestirmiyorsa yeni ve orjinalini alıp taktırın.bu arada araç kaç binde hocamAraç henüz 94 binde. 2010 model. Yağ çubuğundan bir diş eksilmesi aracın yağ eksilttiğini gösteriyor, yağ yakma olsa zaten egzos dumanından kokusundan belli eder kendini. Ya turbo yada bir yerden sızdırıyor. Nisan ayı benim için masraflı geçicek anlaşılan.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-FA876DFFE
Hocam pahalı drdiginize gore oynar volantlı sistem var aracinizda.. sabit olsa taslama ile duzeltilebilecek durumdaysa duzeltiliyor ama bu islemi oynar volantta onermiyorlar..
Bu sebeple komple degismeniz orta uzun vadede kafa rahatlıgi saglarAynen oynar volant. 6 ileri manuellerde bu kronikmiş. Hiçbir usta baskı balataya sadece yanaşmıyor. Teki var ben yaparım diyor bana pahalıya patlar diye gönlüm ona yaptırmaya pek ısınmıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: HalisünasyonAynen oynar volant. 6 ileri manuellerde bu kronikmiş. Hiçbir usta baskı balataya sadece yanaşmıyor. Teki var ben yaparım diyor bana pahalıya patlar diye gönlüm ona yaptırmaya pek ısınmıyor.
Alıntıları GösterOynar göbegi sabit gobekliyle değiştirenler de varmis tabi ne kadar randıman verir bilemem
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bende 2015 megane 1.5dci manuel (5 ileri) kullanıyorum, bu konuyu fb gruplarında çok konuştuk. 6 ileri olan modellerde oynar volan olduğu için kesinlikle bununda değişimi tavsiye ediliyor. grupta volanı başta değiştirmeyip kalkışta aşırı titreme-silkeleme sorunları yaşayıp yeni volan dışında yeniden fazladan işçilik parası veren arkadaşlar vardı sorunu çözmek için. ayrıca;
- şanzıman yağı
- sızdırmazlık keçeleri (aks, şanzıman, krank keçeleri)
bunlarda yenilensin hocam. @Halisünasyon
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 6 Mart 2021; 23:34:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Volantın alamadığı titreşim aracın diğer yerlerini bozuyor genelde.
-
quote:
Orijinalden alıntı: HalisünasyonAynen oynar volant. 6 ileri manuellerde bu kronikmiş. Hiçbir usta baskı balataya sadece yanaşmıyor. Teki var ben yaparım diyor bana pahalıya patlar diye gönlüm ona yaptırmaya pek ısınmıyor.
Alıntıları GösterHiç risk almayin derim hocam, zira yeni takacağınız baskiyada yazik olur..
Oynar volantta taşlama önermiyorlar, titreşim,silkeleme gibi olumsuz etkileri olabilir..
Parca fiyati zorluyorsa internetten taksitle sipariş verebilirsiniz , işçiligi de nakit odersiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
oynar volan varsa değiştirmeniz gerekir.
-
94 bin km debriyaj değişimi ve turbo bakımı için erken değil mi?quote:
Orijinalden alıntı: HalisünasyonAraç henüz 94 binde. 2010 model. Yağ çubuğundan bir diş eksilmesi aracın yağ eksilttiğini gösteriyor, yağ yakma olsa zaten egzos dumanından kokusundan belli eder kendini. Ya turbo yada bir yerden sızdırıyor. Nisan ayı benim için masraflı geçicek anlaşılan.
Alıntıları Göster
Yağdaki eksilme çok değil gibi. Tam sentetik, parlama noktası yüksek ve kaliteli bir yağ kulllanın.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu konuyu yetkili servise sorun hatta parasi neyse verin yetkili servisde degistirin. Cunku kronik demissiniz.
Hangi marka volant takilacak onu ogrenin
Siz sorun oldugunu nerden anladiniz ki.
90 binde baski bitmez sadece volant bozulur. Kalkis disinda size bi zarari yoktur. Yakitin anormal bi sekilde 1.1.5 lt artmadigi surece devam edin.
Evet balatadan once volant cortluyor genelde.yani volant degisimi zorunlu.
Bu arada arabanin yag gostergesi yol bilgisayarinda gozukmuyormu sizin. Cubuktan bakiyorsunuz.ordanda teyit edin.
10 binde yag eksilmez yanlis bi yagmi kullaniyosunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 7 Mart 2021; 10:28:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Lınc
Bu konuyu yetkili servise sorun hatta parasi neyse verin yetkili servisde degistirin. Cunku kronik demissiniz.
Hangi marka volant takilacak onu ogrenin
Siz sorun oldugunu nerden anladiniz ki.
90 binde baski bitmez sadece volant bozulur. Kalkis disinda size bi zarari yoktur. Yakitin anormal bi sekilde 1.1.5 lt artmadigi surece devam edin.
Evet balatadan once volant cortluyor genelde.yani volant degisimi zorunlu.
Bu arada arabanin yag gostergesi yol bilgisayarinda gozukmuyormu sizin. Cubuktan bakiyorsunuz.ordanda teyit edin.
10 binde yag eksilmez yanlis bi yagmi kullaniyosunuz.Hocam anladığım kadarıyla arkadaş arabayı çok sert kullanıyor.. haliyle baskida erken bitmiş, bahsettiği yağlanmada arabanin canini sürekli çıkartiyorsa şayet turbo terliyor, bu normal bir durum ancak o halde birde turbo milinin yağlanarak durmasini sağlamiyor arabayı hemen kapatıyorsa turboda da sorunlar oluşmuş olabilir..
Haa belki kötü niyetli ustalarada denk gelmiş olabilir, bu tarz durumlarda yetkili servisler daha dürüst geliyor bana..
Eski aracimda intercooler in altindaki traversi yamultmuştum , o an korkuyla en yakın sanayide bir gösterdim intercooler, hortumlar, travers vs adam uzun liste yaptı, kalsin dedim.. yetkili servise goturdüm , sadece travers değişti birde intercoolera bagli hortumun kelepçesi değişti..
Ülkede yetkili servilere karsi ciddi bir onyargı var , oysa adam yemiyorlar işine gelirse tamam diyorsun, garantili orijinal parçalarla onarim yapiliyor birde taksit yapiyorlar faturani aliyorsun mis gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Haaa sanayi ile ilgili bir ani daha anlatayım, bir kere arkadişin aracıni götürmüştük periyodik bakima, yag filtreler degisti fren balatalari nasil dedik 10.000km daha gider dedi ben bir honk oldum
10.000km neye göre belirledin be adam, ne kadar yokuş aşagı ineceğimi , önume kac defa araba, köpek,inek çikacağını nerden biliyorsun..
Bence bu da bir satış startejisi.. servisteki adam arabadan her zaman tam performans almanı ve canını düşünür , muhendislerin belirlediği periyod ya da milim kalinlik vs ölçülerde değişmesini önerir.. ama usta ona da 10bin gidecek dedi , cebimden az para çikti diye düşünen müşteri bir sonraki bakimda çizilmiş diski de değiştirmek zorunda kalacak ve 3 krş için canini, sevdiklerinin canını ve başkalarının canını riske atmış olacak..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Lınc
Bu konuyu yetkili servise sorun hatta parasi neyse verin yetkili servisde degistirin. Cunku kronik demissiniz.
Hangi marka volant takilacak onu ogrenin
Siz sorun oldugunu nerden anladiniz ki.
90 binde baski bitmez sadece volant bozulur. Kalkis disinda size bi zarari yoktur. Yakitin anormal bi sekilde 1.1.5 lt artmadigi surece devam edin.
Evet balatadan once volant cortluyor genelde.yani volant degisimi zorunlu.
Bu arada arabanin yag gostergesi yol bilgisayarinda gozukmuyormu sizin. Cubuktan bakiyorsunuz.ordanda teyit edin.
10 binde yag eksilmez yanlis bi yagmi kullaniyosunuz.Hocam arabayı 59 bin km de 2 yıl önce aldım. Benden önceki sahibi bayandı. Şuan baskı balatanın bitmeye yakın olduğu gerek debriyaj pedalının yukardan kavramasıyla, gerekse sertliğiyle anlaşılıyor. Emin olmak adına birkaç yere götürdüm baskı balata değişim zamanı yaklaşıyor dedi ustalar. Bende ön hazırlık için durumu kavramaya çalışıyorum. Netten araştırdığımda sadece baskı balata değişende var, komple seti değişende. Ama çoğunluk kesinlikle komple değişmeli diyor, sonra başa masraf açabilir deniyor.
Yağ çubuğundan bakma sebebim emin olmak. Yol bilgisayarında da bir kademe eksilmiş gösteriyor. Aracı sert kullanan biri değilim. İlk çalıştırmada muhakkak 2 dk bekleme kuralım vardır. Ona rağmen yağ eksiltmesi beni şaşırttı. Turbodan olma ihtimali bana yüksek geliyor. Soğutma suyunda yağ yok, mavi duman atma, veya egsozdan yağ yaktığı zamanki kokuyu bilirim oda yok, motorda üfleme yağ atma da yok. Ya bir yerde kaçak var, yada turbodan diye düşündüm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdas
bende 2015 megane 1.5dci manuel (5 ileri) kullanıyorum, bu konuyu fb gruplarında çok konuştuk. 6 ileri olan modellerde oynar volan olduğu için kesinlikle bununda değişimi tavsiye ediliyor. grupta volanı başta değiştirmeyip kalkışta aşırı titreme-silkeleme sorunları yaşayıp yeni volan dışında yeniden fazladan işçilik parası veren arkadaşlar vardı sorunu çözmek için. ayrıca;
- şanzıman yağı
- sızdırmazlık keçeleri (aks, şanzıman, krank keçeleri)
bunlarda yenilensin hocam. @HalisünasyonAynen bende gerek forumlarda, gerek youtube üzerinden baktığımda oynar volantların set olarak değişmesi gerektiği söyleniyor. Muhtemelen önümüzdeki ay turbo bakımı dahil 4 bine yakın masraf açılacak başıma. Öyle görünüyor 😔
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-FA876DFFEHiç risk almayin derim hocam, zira yeni takacağınız baskiyada yazik olur..
Oynar volantta taşlama önermiyorlar, titreşim,silkeleme gibi olumsuz etkileri olabilir..
Parca fiyati zorluyorsa internetten taksitle sipariş verebilirsiniz , işçiligi de nakit odersiniz
Alıntıları GösterTeşekkür ederim, öyle yapacağım bende malesef. Satıp 5 ileri bişey alıyım diyorum, ama 6 ilerinin verdiği zevk daha iyi. O yüzden satmayada kıyamıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- bmw 520i kronik sorunları
- continental 4 mevsim lastik yorumları
- sandık motor değişimi değer kaybı
- egea 1.3 multijet yağ eksiltme
- vergi barışı nedir
- mg hs phev
- kia ev6 gt
- bugatti tourbillon
- skoda fiyat listesi 2025
- bmw x1 xdrive25e
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X