5-30W yağ kullanıyorum. Geçen yağ değişiminde Visvol Rhinox LA kullandım. Serfitikasına bakarak ya SN ya SM idi. Kalite yağ dediler mobil almayıp onu aldım. Mobil ve Elfin piyasada sahtesi çok var. İyi yağ almama rağmen eksiltmesi beni şüpheye düşürdü < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Baskı Balata Değişimi, Soru? (2. sayfa)



-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-FA876DFFE
Haaa sanayi ile ilgili bir ani daha anlatayım, bir kere arkadişin aracıni götürmüştük periyodik bakima, yag filtreler degisti fren balatalari nasil dedik 10.000km daha gider dedi ben bir honk oldum
10.000km neye göre belirledin be adam, ne kadar yokuş aşagı ineceğimi , önume kac defa araba, köpek,inek çikacağını nerden biliyorsun..
Bence bu da bir satış startejisi.. servisteki adam arabadan her zaman tam performans almanı ve canını düşünür , muhendislerin belirlediği periyod ya da milim kalinlik vs ölçülerde değişmesini önerir.. ama usta ona da 10bin gidecek dedi , cebimden az para çikti diye düşünen müşteri bir sonraki bakimda çizilmiş diski de değiştirmek zorunda kalacak ve 3 krş için canini, sevdiklerinin canını ve başkalarının canını riske atmış olacak..Bana da bazı ustalar seni 10-20 bin km götürür dedi, ama kullanan benim, zamanı geldiğini hissediyorum zaten 😀 O tür şeyleri bende pek önemsemiyorum, neye göre bu şekilde diyorlar anlamak mümkün değil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
90 küsür bin km bence de turbo için erken ama sıkıntı varsa da çözün kafa rahat olsun. Ben eski aracımda (1.6 hdi 307) ilk turbo revizyonunu yaptığımda 207.000 km idi, 350.000 km’de tekrar bakım yaptırdım şükür komple turbo değişimi gerektirecek bir durum olmadı hala.
Aynı şekilde onda da hareketli volan mevcut, son debriyaj bakımında (240.000 km’de) sabit volana çevirmiştim ama bir sonrakinde orijinale döneceğim çünkü kalkışlarda titreşim yapıyor. Size de ucuz olsun diye sabit volana çevirelim diyebilirler ama tavsiye etmem bu nedenden ötürü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: rst78
90 küsür bin km bence de turbo için erken ama sıkıntı varsa da çözün kafa rahat olsun. Ben eski aracımda (1.6 hdi 307) ilk turbo revizyonunu yaptığımda 207.000 km idi, 350.000 km’de tekrar bakım yaptırdım şükür komple turbo değişimi gerektirecek bir durum olmadı hala.
Aynı şekilde onda da hareketli volan mevcut, son debriyaj bakımında (240.000 km’de) sabit volana çevirmiştim ama bir sonrakinde orijinale döneceğim çünkü kalkışlarda titreşim yapıyor. Size de ucuz olsun diye sabit volana çevirelim diyebilirler ama tavsiye etmem bu nedenden ötürü.Aynen banada sabit ile değiştirelim dedi bir usta, asıl kafamı kurcalayan başka bir usta ben baskı balatayı değiştirim volanta sorun yoksa sadece baskı balata yeter dedi. Bende ona "usta, başka ustalar komple seti değiştirmezsen değiştirmem diyorlar dedim, oda onlar ustalık yapmıyorlar, ben ayarlarım sorun yaşamazsın dedi" En çok bu kafama takıldı. Baskı Balatayı sadece değiştirebilirler mi? Volantta ve bilyada sorun var mı yok mu bakılmadan neden ustaların %90 ı komple değiştiririm diyor onu anlayamıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Parçaların hepsi birlikte çalışıp yıpranan set malumunuz. Belki bilya ya da volanda şimdilik problem yoktur ama atıyorum baskı balata değiştikten 10bin 20bin km sonra biri patlak verse hem yeni takılan parçaya da zarar verebilir, hem de boşuna tekrardan iş çıkmış olacak. Garanti olsun, set halinde birlikte ömrünü tamamlasınlar diye böyle değişim tercih ediliyor sanırım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10 senelik araçta bunlar sarf malzeme masrafıdır zaten, normal bir durum aslında. ancak konu sahibine zor anlatıyoruz durumu.
sadece yağ değişimi için bile 3 kere yetkili servise gitseniz 4bin lira cebinizden çıkar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Megane 3 lerin sanırım kronik problemi bu. Babamın arabası 2012 privilege 6 ileri. İlk sahibinden 60 binde baskı balata bitirdi yolda kaldı tüm set olarak değişildi. İlk alındığında da debraj çok sertti şimdide öyle. -
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.Mesele karşılayıp karşılayamamak değil, Geçen sene ile bu sene fiyat arasında %40 parça fiyat farkı var, Geçen seneki fiyatla olsa sıkıntı yok, nerdeyse herşeyde %50 farkediyor, maaşa %50 zam alamadık o yüzden sıkıştım biraz fikir edinmek istedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: HalisünasyonMesele karşılayıp karşılayamamak değil, Geçen sene ile bu sene fiyat arasında %40 parça fiyat farkı var, Geçen seneki fiyatla olsa sıkıntı yok, nerdeyse herşeyde %50 farkediyor, maaşa %50 zam alamadık o yüzden sıkıştım biraz fikir edinmek istedim.
Alıntıları GösterOna aldırma bloklu bende.Atarlidir he de gec
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdas
10 senelik araçta bunlar sarf malzeme masrafıdır zaten, normal bir durum aslında. ancak konu sahibine zor anlatıyoruz durumu.
sadece yağ değişimi için bile 3 kere yetkili servise gitseniz 4bin lira cebinizden çıkar.Serviste kullanılan orjinal parçaları %30 daha uyguna alıyorum, aynı valeo, mais parçaları ve garantili. İşçilik konusunda adam akıllı ustaya denk geldimi sorun yaşamıyoruz zaten.
Servisin bakım için(15 binlik bakım) aldığı 1000-1200 lira parayı, aynı orjinal parçaları kullanarak 600 e hallediyorum. Aynı yağ, filtrelerle.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Citroën grand Picasso aracımın 150000 de Volant baskı balata set halinde değiştirdim. -
quote:
Orijinalden alıntı: defiant82Ona aldırma bloklu bende.Atarlidir he de gec
Alıntıları Göster4000 lira basit bir tutar gibi geliyor arkadaşa, ama bana basit gelmiyor, zaten zor bir süreçten geçiyoruz, paranın her kuruşu önemli. Belki başından böyle bir olay geçmiş, farklı bir yöntemle çözmüştür birileri diye fikir edinmek istedik, direk paran yoksa arabaya binme cevabı aldık 😀
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benimde 146 binde 5 ileri golf. 1200 dediler iscilik dahil. Yaptirmiyorum gittiği yere kadar gitsin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: road35
Benimde 146 binde 5 ileri golf. 1200 dediler iscilik dahil. Yaptirmiyorum gittiği yere kadar gitsin.5 ileri olsaydı benimde öyle olacaktı. 1200 e hemen yaptırırdım 😀
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: HalisünasyonServiste kullanılan orjinal parçaları %30 daha uyguna alıyorum, aynı valeo, mais parçaları ve garantili. İşçilik konusunda adam akıllı ustaya denk geldimi sorun yaşamıyoruz zaten.
Servisin bakım için(15 binlik bakım) aldığı 1000-1200 lira parayı, aynı orjinal parçaları kullanarak 600 e hallediyorum. Aynı yağ, filtrelerle.
Alıntıları Gösterne güzel hocam işte, bu araçlar piyasada yaygın olduğu için yürütme maliyetleri çok düşük seviyede zaten.
ben Bursadayim 15binde bir bakıma giderim, 20bin km dolsun diye beklemem, özelde yağ değişimi + 4 filtre (mazot filtresi dahil) 400 liraya işçilik dahil bitiriyorum, daha ne olsun.
* buradan "amo dozelin bokımı doho mosraflı olor" diyen benzinli araç sahiplerine selam gönderiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 7 Mart 2021; 13:6:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: ihntk
Citroën grand Picasso aracımın 150000 de Volant baskı balata set halinde değiştirdim.Yarı otomatik mcp mi yoksa manuel mi kaça patladı sizin komple
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdasne güzel hocam işte, bu araçlar piyasada yaygın olduğu için yürütme maliyetleri çok düşük seviyede zaten.
ben Bursadayim 15binde bir bakıma giderim, 20bin km dolsun diye beklemem, özelde yağ değişimi + 4 filtre (mazot filtresi dahil) 400 liraya işçilik dahil bitiriyorum, daha ne olsun.
* buradan "amo dozelin bokımı doho mosraflı olor" diyen benzinli araç sahiplerine selam gönderiyorum.
Alıntıları GösterYağ bakımlarında dizel veya benzin çok farketmiyor, yakıt filtresini çıkarırsak benzinlinin 100 lira gibi bir avantajı oluyor.
Ha ağır motorsal parçalarda benzinli ile dizel arasında %50 ye yakın fark var. Ama dizeli usulune uygun kullanırsan sıkıntı çıkarmadan kullanırsın uzun yıllar.
3 sene önce benzinli araç almıştım senesi dolmadan v kayışı koptu yeni değiştirmeme rağmen, v kayışı triger arasına girdi, triger subapları yamulttu, bir yerini yapıyordum diğer yerde sıkıntı çıkıyordu.
Şükürler olsun 2 yıldır dizel megane 3 kullanıyorum, zorunlu bakım hariç bir masrafım olmadı. Şimdi baskı balatası değişecek, geçen yılda yılından dolayı trigeri değiştirdim, birde fren balataları hepsi bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
geçmiş olsun.
reno grubu 6 ilerilerde volant yaylı olduğu için değişmesi gerekli diyorlar. daha önce tecrübe etmedim fakat bu bilgiye dayanarak 6 ileri ve/veya yaylı volant sahibi araç satın almıyorum şahsen.
yaylı tip volantlarda baskı balata değişip volant değişmediğinde özellikle ilk kalkışlarda ve vites geçişlerinde titreme/silkeleme yaptığını okudum/duydum,sordum öğrendim. aynı mevzu çift kavramalı tip şanzımanlarda da mevcut.
bence satış sonrası için büyük tuzak bunlar. tabi belki yaylı volant sistemi ya da çift kavramalı otomatik şanzıman daha konforludur ama bakımı böyle olunca ben 3-5 kez düşünüyorum.sonra bunlardan uzak durmaya karar veriyorum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X