Şimdi Ara

Baskı balata değiştiği halde debriyajın kısa sürede sertleşmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar

    Başlıkta görüldüğü üzere baskı balata rulman volant tam takım değiştiği halde aracımın debriyajı yaklaşık 2.500km 1.5 ay sonra eski sert haline geri döndü. Montaj yapıldığında tüy hafifliğindeydi fakat şimdi bacağım yine ağrı yapıyor debriyajı basmaktan. Yetkili serviste valeo marka set olarak değişim olmuştu. Araç 1.6 multijet Egea. Sordum getir bakalım dedi tabi. Normal diyip geçecek gibiler.

    Servise gidince boş boş durmayayım elimde argümanım olsun diye sizlere danışmak istedim. Neden olabilir? Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • Bu zamana kadar bende birçok farklı marka model manuel araç kullandım aynı durumu bende yaşadım sebebi nedir bilmiyorum.
    Değişimden sonra pamuk gibi olan debriyaj 1 ay sonra eski haline dönüyor sertleşiyor.

    Ama benim tecrübelerime göre genelde renault-dacia-fiat sert debriyaja sahip, toyotaların ki yumuşak oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssemih24 -- 13 Mayıs 2025; 18:17:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Hocam benim tecrübe sizden farklı

    Opel hele gm opelinin dizelleri taştan farksız. Toyota ve fiat oldukça oldukça yumuşak. Renault orta ayar ama yukarıda kavrıyor.
    Bir de şunu farkettim emin değilim tabi artık düz araç da kalmadı ama dizel araçların debriyajı daha sert oluyor.

    Bir de ben de corsa debriyajı değiştirdim başta pamuk gibiydi sonra yine taşa döndü. Artık önemsemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 13 Mayıs 2025; 18:28:23 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 1.6 multijetlerde (egea,bravo,linea,giulietta...)debriyaj rulmani hidrolik ve sertlesmemesi lazim.yillar icinde ve uzun km ler sonunda az fark etse bile,1 ayda bacaginizi agritacak kadar sertlesmesi normal degil.yetkili serviste benzer arac varsa deneyip kiyaslama yapin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    yok imzam
  • Nasip olursa yarın olmazsa en kısa zamanda götüreceğim inşallah. Bakalım ne diyecekler. Baştan beri sert olsa kabul edeceğim de ilk değişimde pamuk gibiydi. Ayağımın ağırlığıyla bile basılıyordu. Şimdi sol bacağım yine değişim öncesi gibi ağrıyor.

    Bir de sorduğum bir iki kişi de rulman bozuktur veya bozulmuştur garantiden değiştirsin dedi. Var mı bilgisi olan?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Normal. Debriyaj takım olarak değiştiği zaman oluşan yumuşama geçicidir, hiç bir zaman ne yaparsanız yapın fabrika dan çıktığı zamanki yumuşaklığını elde edemezsiniz tüm araçlarda böyledir. Tavsiyem otomatik araç alın.

    _____________________________
    Dacia DUSTER 1.0 TCe
  • Bugün yetkili servise uğradım. Şansıma benim aracın aynısından bir tane daha vardı. Onun debriyajı pamuk gibiydi. İki farklı usta denedi biri sert olduğuna kanaat getirdi diğer usta bence yumuşak sorun yok dedi. Benim pamuk gibi dediğim debriyajın sorunlu olduğunu olması gerekenin benimki gibi olduğunu filan söyledi. Fakat servisin sahipleri (buradaki servis kurumsal değil baba oğul) debriyajın normal olduğunu yapılacak bir şey olmadığını söylediler. Ağzımızın payını aldık oturduk. Baskı balatayı değiştirmeden önceki gibi sert bir debriyajım var. Belki 20-30 bin daha binerdim. Boşuna masraf ettim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Sanayide veya şehrinizde özel Fiat servisi varsa götürün başka bir ustanın fikrini almış olursunuz.

    _____________________________
  • Teşekkür ederim. Artık ilgileneceklerine ve hayırlarının dokunacağına inancım kalmadı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Olayın yanlış şanzıman yağı ile de alakası olabilir. Kimse yağ değişiminde numaralara dikkat etmiyor, herkes öğrenmiş bir 5-30 ve 75-85 başka yağ bilmezler. Aslında her aracın yağı ve uyum kodları ayrıdır. Ford'lar WSS, BMW'lerde longlife-1-2, SAE-ACEA diye terimler vardır örnek veriyorum.


    F10 520d'lerin fabrika öneri yağı 0-30 ama yıllarca 5-30 ekleyip haşat ettiler hepsini, sorsan BMW sorunlu araba.


    Yetkili servisler bile dümenci, Ford'da katalog da 0-30'dan başka yağ koymayın 1.5TDCI'ye diyor, servisi uyarmasak 5-30 basıp geçecek.


    Öyle ahlaksız, öyle cahil, öyle bitik bir hal aldık.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Yağ da değişti hocam. Hatta şanzıman takozu da yıpranmış yenisini taktırdık. Binerim düşüncesiyle her şeyi tam yaptırdım hem de yetkiliye ama soğudum arabadan. Bundan sonra yağını değiştirir para olduğu dakika satar başka marka alırım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Siz fikir alın bence ona göre karar verirsiniz

    _____________________________
  • Tamam hocam bir fırsatını bulursam sanayiye bir kaç ustaya danışayım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Hocam tabelasında her Fiat logosu gördüğünüze değil, özel Fiat servisi olanlara sorarsanız daha net bilgi alırsınız.

    _____________________________
  • Tamam hocam galerici komşum var danışayım o bilir ustasını

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Olur hocam.  

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.