Şimdi Ara

Atmosferik dizel motor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
8.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • örneğin 1.6 2.0 atmosferik dizel bir motor günümüzde geçerli tatmin edici güç tork tüketim ve emisyon değerleriyle geliştirilip araçlara koyulabilir mi ?

    Sanırım böyle motor yapamadıkları için araçlara koymuyorlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 15 Ekim 2016; 17:21:26 >



  • Hayir. Verimsiz ve yüksek yakıt tuketimi değerleri oluşur.
    Sıkıştırma orani, dökümü turbo basinci yüksek tutularak günümüzde daha yeni yeni optimize dizel motorlar görebiliyoruz.
    Atmosferik dizel yüksek hacme rağmen verimli olmayacaktir. 1.9 atmosferik cc den 1.3 turbo verimi bile alamazsiniz.
  • Turbo dizel teknolojisi ortaya çıktıktan sonra otomobillerde sıkça görmeye başladık. Eskiden neredeyse bütün araçlar benzinli çünkü dizel motorlar turbosuz çok hantal. Sanırım mercedes ilk Turbo dizel i geliştirdi ve araçlarda yayginlasti.
  • Oldukça verimsizler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darthskywalker

    Turbo dizel teknolojisi ortaya çıktıktan sonra otomobillerde sıkça görmeye başladık. Eskiden neredeyse bütün araçlar benzinli çünkü dizel motorlar turbosuz çok hantal. Sanırım mercedes ilk Turbo dizel i geliştirdi ve araçlarda yayginlasti.
    2006 Yaris 1.4-D dizel ve turbosuz ve 0-100 hızlanması 10.8 saniye yani şuanki emsallerinden bile daha iyi ve yakıt tüketimi çok düşük
  • darthskywalker kullanıcısına yanıt
    Turbo dizeli ilk kim gelistirdi fikrim yok ancak bu verimli turbo dizel motorlari daha da verimli kılan common rail mantığıdır. Bunu da ilk fiat bulmus boscha satmıstir. Ayrica ilk common rail dizel teknolojili arac da 1993 fiat croma dizeldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    2006 Yaris 1.4-D dizel ve turbosuz ve 0-100 hızlanması 10.8 saniye yani şuanki emsallerinden bile daha iyi ve yakıt tüketimi çok düşük

    Emin misiniz hocam turbo suz olduğuna yada hiç turbosuz dizel kullandınız mi
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    comman rail hakkında bilgim yok hocam. ilk turbo-dizel araç 1978 yılında üretilen mercedes 300sd imiş bu arada. sadece abd'de satılmış...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Turbo-diesel#History
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    2006 Yaris 1.4-D dizel ve turbosuz ve 0-100 hızlanması 10.8 saniye yani şuanki emsallerinden bile daha iyi ve yakıt tüketimi çok düşük

    Sen onu turbosuz bil ahaha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    2006 Yaris 1.4-D dizel ve turbosuz ve 0-100 hızlanması 10.8 saniye yani şuanki emsallerinden bile daha iyi ve yakıt tüketimi çok düşük

    Turobsuz olduğunu kim söyledi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    2006 Yaris 1.4-D dizel ve turbosuz ve 0-100 hızlanması 10.8 saniye yani şuanki emsallerinden bile daha iyi ve yakıt tüketimi çok düşük

     Atmosferik dizel motor.
  • Bizde 3000 motor atmosferik kamyonet var, 90 bg, 240 tork mu ne, hem gitmiyor, hem içiyor, yokuşta zaten yüksek devir çevirmeden çıkaramıyorsunuz, hele yük varsa yandınız, turbo motor varken gerek yok bunlara.
  • 1.8 turbosuz ve 1.4 turbolu 2 adet dizel aracım var.
    Turbolu olan hem daha seri hem de az yakıyor.
    Turbosuz olanı satmayı düşünüyorum, hiç bir cazibesi yok.
  • Arkadaşımda 88 model turbosuz w201 2.0 190d var araç 100'e çıkana kadar ilçe değiştiriyosun 0-100'ü 20 sn civarı
  • Rahmetli dedemde vardı bedford bi aragaz verirdi mahalle gazzeye donerdi dumandan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    2006 Yaris 1.4-D dizel ve turbosuz ve 0-100 hızlanması 10.8 saniye yani şuanki emsallerinden bile daha iyi ve yakıt tüketimi çok düşük

     Atmosferik dizel motor.


    Biliyorum da arkadaşa yüklenmeyim diye dedim hocam 1.4 turbosuz dizel den 90 beygir Alican da 11 sn altında 100 yapsın bide 2006 da atma ziya diyecektim de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD

    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    2006 Yaris 1.4-D dizel ve turbosuz ve 0-100 hızlanması 10.8 saniye yani şuanki emsallerinden bile daha iyi ve yakıt tüketimi çok düşük

     Atmosferik dizel motor.


    Biliyorum da arkadaşa yüklenmeyim diye dedim hocam 1.4 turbosuz dizel den 90 beygir Alican da 11 sn altında 100 yapsın bide 2006 da atma ziya diyecektim de

    Alıntıları Göster
    turbosuz dizel olarak citroen saxo 1.5 d var diye biliyorum.
    kullanıcıları memnundu, az yaktığından bahsediyorlardı. kara düzen olduğu için sorunsuz bir motormuş ayrıca..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    2006 Yaris 1.4-D dizel ve turbosuz ve 0-100 hızlanması 10.8 saniye yani şuanki emsallerinden bile daha iyi ve yakıt tüketimi çok düşük

    Acı gerçeği öğrenme vaktin geldi evlat...



    O araç turbolu.....
  • Sam__K S kullanıcısına yanıt
    Ne demek turbosuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Ne demek turbosuz
    2006 model mitsubishi l300 var bizde. 2500 cc atmosferik motor. 10 litreye yakın mazot yakıyor 149 nm tork,75 bg 2500cc motora göre düşük kalıyor. ama bi turbo taksan var ya
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.