Şimdi Ara

AYAKLI ALIM SATIMCILAR YÜZÜNDEN FİYATLAR SÜREKLİ YÜKSELİYOR (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
188
Cevap
2
Favori
23.508
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
197 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gelir düzeyinin yerlerde gezdiği ülkede sahıs alım satım yapmasın demek ütopya...50-100lira için ne işler donuyor ülkede.al satçı falan değilim savunmuyorumda ancak gerçekler acı..

    bu arada dediğiniz gibi 3 hak vs yok yılda. eğer göze batıp sürekli kar edildiği tespit edilirse maliye inceleme altına alır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    "3 tane alıp satma hakkı vardır "
    yazan kanunu vergi kanunları içinde göstersene !

    Kahvede , sokakta duyduğumuz şehir efsanelerine hemen inanıyorsunuz, araştırma diye birşey yok !

    Alıntıları Göster
    Vergi kanununda böyle bir madde aramakta anca senin gibi 3-5 lira ucuza araç alamadı diye çemkiren birinin yapacağı şey olur
    O çok kıymet verdiğin araştırmayı sen yapsaydın şimdi böyle komik duruma düşmezdin




  • devlet 7-8 sene önce buna uyandı bu kanunu getirdi, oto tamirci bir arkadaşım vardır yılda 5-10 araç alır yapar tertemiz hale getirir satardı. o zamanlar ekspertiz falan yok.. sonra arkadaşı vergi dairesi çağırmışlar demişler "bu yıl 8 araç salıp satmışsın" arkadaşım da evet yaptım demiş ihtiyacım ve ticaretim için demiş. memur adam da "helal olsun sana demiş! 1 yılda 50 araç alıp satan öğrentmen emeklisi geldi adam yalan söylüyor ağlıyor inkar ediyor demiş" arkadaşa bir daha olmasın demiş göndermişler , her hangi bir ceza kesmeden.

    kısacası bir yolunu buluyorlar ve tespitiniz çok doğru..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maviplanet

    neyi ima ediyorsun açıklarmısın. adamın memleketi izmir ise ve aracı bir yakınından yada izmirde oto pazarından alaıp sonra yaşadığı kocaelinde satıyorsa ne mana çıkıyor ki bundan. ben mesela Tokatlıyım ben sahibindende sivas ta ilan gördüm km si yok gibiydi 5 yaşında sıfıra yakın durumda idi. ama plaka 33 idi. araç 1-1,5 yaşında mersinden sivasa gelmiş burada bir tanış aracılığı ile 2. sahibi almış ve 2 sene de 1000 km ya binmiş ya binmemiş. e sonuç olarak aracı beğenip aldık. plakayı değişme fikrinde idim. malum iç anadolu da 33 plaka ne alaka diyen çok akıllı çıkar diye ama aracın finansman işleri 3 ü bulunca plakayı yenilemek pek gözüm kesmedi ve noter satışında plaka kalsın dedim. ee o zaman senin dediğine göre bende mi galeri ci yada çakal alsat çıyım.

    Alıntıları Göster
    Eğer konunun devamını okursanız ne demek istediğimi açıkladım.
    2. Mesajıma.

    Hatta daha sonra (3. Mesajında) bir arkadaş daha yanlış düşündüğümü söyledi.

    O arkadaşa da cevap verdim ve mesajının sonunda
    DUSUMCEMIN DOĞRU OLAMAYABILECEGINI yani sizin haklı olabileceğinizi de söyledim.

    Sonuçta ben yaşadığım bir tecrübeden dolayı bu şekilde düşünüyorum ancak fikri sabit biri değilim yanlış bir fikir tabiki olabilir dedim.
    Hatta bir ara (3. Mesaj yine) bende oturduğum şehir dışı plakaya sahip olduğumu belirttim.


    Edit: buyurun buda bir önceki mesaja cevabim...

    Hocam haklısın... (bu şekilde düşünmeme rağmen bende 17 plaka bi araba sattım. kredi ile almıştım plaka yı değiştirmek zor olacaktı 2. el araç kredisi ile aldığım için)

    Ancak genelde böyle düşünmeme sebep olan olayı bu konudaki 2. mesajımda yazdım...


    Hatta o dönemde (1,5-2 ay önce) satılan arabaların bir kısmı 16 plaka olarak şehirdışında tekrar satışta idi.


    Ve daha önemlisi benim fikrim illa doğru olacak diye bir şey yok bu şekilde düşünmem safsatadan da ibaret olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 19 Ekim 2019; 20:54:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    Al-sata ben de karşıyım. Devletin bu uyanıklara el atması lazım. Ne bileyim şöyle bir kanun çıkarılabilir: Bir araç satın alındıktan sonra 6 ay bitmeden satılırsa 5.000 TL erken satış vergisi (ESV) ödenecektir.

    Bu şekilde al-sat işi azalır. Ha gerçekten zorunluluktan arabasını satmak isteyen de "kurunun yanında yaş da yanar" hesabı paşa paşa 5.000 TL'yi öder. Al-satın kesinlikle yasaklanması şart. Galerici değilim hiç sevmem.
    Cok mantıklı ama 1 hak tanılmalı ondan sonra satarsa 5000 odenmeli sonuçtan 6 icinde 1 hak olmalı belki baska neden olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Valla ben karşıyım.

    MAdem sürekli al -sat yapıyor gitsin galeri açsın vergisini ödesin.

    Alıntıları Göster
    Hocam güzel diyorsun da, acaba galericilerin ne kadarı vergi veriyor acaba?
    Sadece galeri olarak algılamayın. Gelir tek bir merkezden olmadığı için, kar zarar durumları yine kendilerinin devlete beyanı ile oluyor.
    Zaten satışlarda da genelde galeri üzerinden değil, araç sahibinin üzerinden yapılıyor. Ordan da birşey çıkmıyor.
    Ben şahsen galeriden alım yapacağıma ayakçılardan alırım. Satarken her ilanımda özellikle belirtiyorum. Galericiler sakın aramasınlar diye.
    Bulunduğum yerin dürüst! galericilerinden olsa gerek. İşini Düzgün yapana saygı duyarım, ama diğerlerinden dolayı yine onlara uğramam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T. Soprano

    Vergi kanununda böyle bir madde aramakta anca senin gibi 3-5 lira ucuza araç alamadı diye çemkiren birinin yapacağı şey olur
    O çok kıymet verdiğin araştırmayı sen yapsaydın şimdi böyle komik duruma düşmezdin

    Alıntıları Göster
    Senin gibilere normalde cevap verip seviyelerine inem de
    Bu sayede herkes kaliteni görmüş oluyor.

    Kimsenin 3-5 ucuza araç alma gibi bir derdi yok , değerinde gerçek temiz araç arıyoruz.

    O senin gibi ölücülerini işidir.

    Okusaydın gerekli araştırmayı yapıp bilgi sahibi olduğumu görürdün de okuma. Farklı konulara doğru uza ufaktan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktassa

    Hocam güzel diyorsun da, acaba galericilerin ne kadarı vergi veriyor acaba?
    Sadece galeri olarak algılamayın. Gelir tek bir merkezden olmadığı için, kar zarar durumları yine kendilerinin devlete beyanı ile oluyor.
    Zaten satışlarda da genelde galeri üzerinden değil, araç sahibinin üzerinden yapılıyor. Ordan da birşey çıkmıyor.
    Ben şahsen galeriden alım yapacağıma ayakçılardan alırım. Satarken her ilanımda özellikle belirtiyorum. Galericiler sakın aramasınlar diye.
    Bulunduğum yerin dürüst! galericilerinden olsa gerek. İşini Düzgün yapana saygı duyarım, ama diğerlerinden dolayı yine onlara uğramam.

    Alıntıları Göster
    Ben gidin galeriden alın demedim.

    Aracı aldığınız bedeli noterde tamamen yazdırın.

    Çoğu galeri araçları Kendi üzerlerine alıyor, sizin dediğiniz gibi direk sahibi üzerinden satan galeri sayısı veya araç sayısı çok az.

    Ben ayaklı dan da almam galeriden de almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Senin gibilere normalde cevap verip seviyelerine inem de
    Bu sayede herkes kaliteni görmüş oluyor.

    Kimsenin 3-5 ucuza araç alma gibi bir derdi yok , değerinde gerçek temiz araç arıyoruz.

    O senin gibi ölücülerini işidir.

    Okusaydın gerekli araştırmayı yapıp bilgi sahibi olduğumu görürdün de okuma. Farklı konulara doğru uza ufaktan

    Alıntıları Göster
    Oku araştır diyorsun ama daha anlamlı iki cümle kuramıyorsun. Bu mu şimdi kendini yüksek gördüğün seviye
    Her önüne gelene vergisini ver diyeceğin yerde dön devlete de ulan ne bu vergiler de. Tabi yerse.




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oxgan -- 23 Haziran 2021; 11:17:31 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ne al satçısı hocam açın biraz iktisat okuyun
    Olay tamamen arz talep meselesi.bir mala talep varsa fiyatı yükselir. Talep yoksa fiyat düşer Bu kadar basit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanane birader ülkede 2 iş yapıpta geçinemiyorum bırak alan memnun satan memnun.
    Not: alım satım yapmıyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hırsızlık yapmıyor alıyor satıyor bi şekilde ticaret yapıyor risk alıyor ortaya sermaye koyuyor elbette para kazanacak
    gidip tosun memet gibilere tepki gösterin
    ha yalan dolan varsa işin içine o zaman da haksız kazanç oluyor fakat herkez bu şekilde 3 kağıt yapmıyor
  • Arkadaşlar, burda yanlış bilinen bazı konulara açıklık getirmek istiyorum;

    İlk olarak şu yılda 3 araba alıp satma konusu,

    Arkadaşlar 3 araba diye resmî bir sayı yok, bu sayı vergi müfettişlerinin makul gördüğü bir sayı sadece, yani siz yılda 7-8 araçta alıp satabilirsiniz. Sadece vergi dairesinin dikkatini çekerseniz, bu alım satımlardan para kazanmadığınıza al satçı olmadığınıza vergi dairesini ikna etmelisiniz. Belki zevk için, 2 ay bir araba sonra onu satıp 3 ay başka araba, ondan da sıkıldınız 2 sonra başka araç aldınız.

    Yani özetle, kimi 3 araba alır satar, vergi dairesi çağırır, kimi 8 araç alır satar arayan soran olmaz.
    Kanunda 3 araç diye bir şey yok...

    Daha komiği, yukardan verilen linkteki haberdeki bir madde de,

    Kişi 3 defa alım satım yaptı ise Noter 4. Satışı yapmaz denmiş. Bu da tamamen uydurma, Noterde şuan da araç alım satımı yapan kişinin o yıl kaç satış yaptığı göreceği bir sistem yok, ayrıca bunu kontrol etme zorunluluğu da yok. Satışları, hep aynı Noterden yaptı ise o Noter isterse açıp bakabilir x kişi bizim Noterlikte kaç satış yapmış diye ama başka Noterdeki satışları göremez.

    Bunlara açıklık getirdi isek, 13 Şubat 2018 de yayınlanan 30331 sayılı

    2. El Motorlu Kara Taşıtları Ticareti Hakkında ki Yönetmelikten bahsedicem,

    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/02/20180213-3.htm

    Özetle,

    2. El Araç Satımı yapan kişilere, Yetki ve Yeterlilik Belgesi Alma zorunluluğu geliyor,


    İkinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal edebilecek kişiler ve yetki belgesi
    MADDE 5 – (1) İkinci el motorlu kara taşıtı ticareti, işletmesi adına yetki belgesi alan tacirler ile esnaf ve sanatkârlar tarafından yapılır.
    (2) Yetki belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapılan işletmenin bulunduğu yerdeki il müdürlüğü tarafından verilir, yenilenir ve iptal edilir.
    (3) Yetki belgesi, her bir işletme için ayrı ayrı düzenlenir ve devredilemez.
    (4) Yetki belgesinin geçerlilik süresi beş yıldır.
    (5) Yetki belgesi, işletmede kolayca görülüp okunabilecek bir yere asılır.
    (6) Bakanlık, yetki belgesinin içeriği ile yetki belgesinin düzenlenmesine ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.
    Yetki belgesi verilmesinde aranan şartlar
    MADDE 6 – (1) İşletmeye yetki belgesi verilebilmesi için;
    a) 18 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen şartların taşınması,
    b) Esnaf ve sanatkârlar odasına, ticaret ve sanayi odasına veya ticaret ve sanayi odalarının ayrı kurulduğu yerlerde ticaret odasına kayıtlı olunması,
    c) Gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olunması,
    ç) Gerçek kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârların kendilerinin, ticaret şirketleri ile diğer tüzel kişi tacirlerin temsile yetkili kişilerinden en az birinin, şubelerde ise şube müdürünün;
    1) On sekiz yaşını doldurmuş olması,
    2) En az lise mezunu olması,
    3) Mesleki yeterlilik belgesine sahip olması,
    4) İflas etmemiş veya iflas etmiş olsa bile itibarını yeniden kazanmış olması,
    5) Konkordato ilan etmemiş olması,
    6) Kasten işlenen bir suçtan dolayı affa uğramış olsalar dahi devletin güvenliğine, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine, milli savunmaya ve devlet sırlarına karşı suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, terörizmin finansmanı, kaçakçılık, vergi kaçakçılığı veya haksız mal edinme suçlarından hüküm giymemiş ya da ticaret ve sanat icrasından hükmen yasaklanmamış olması,
    gerekir.
    (2) Bakanlık, yetki belgesi verilmesi için mesleki eğitim şartı getirmeye ve bu eğitime ilişkin usul ve esasları ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının görüşlerini alarak belirlemeye yetkilidir. Mesleki eğitim, Bakanlık veya Bakanlıkça uygun görülen üniversiteler, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve mesleki yeterlilik belgesi vermeye yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından verilir.
    Yetki belgesinin verilmesi
    MADDE 7 – (1) Yetki belgesi başvurusu, yetki belgesi verilmesinde aranan şartların taşındığını gösteren belgeler ile birlikte yazılı olarak yapılır. İşletmenin 18 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen şartları taşıyıp taşımadığı, başvuru tarihinden itibaren yedi gün içinde il müdürlüğü tarafından bir tutanakla yerinde tespit edilir.
    (2) İl müdürlüğünce, ilgili kurum ve kuruluşların elektronik bilgi sistemlerinden sağlanabilen belgeler bu sistemlerden temin edilir ve işletme adına elektronik ortamda oluşturulan dosyada diğer başvuru evrakı ile birlikte saklanır.
    (3) Yetki belgesi verilmesinde aranan şartları taşıdığı anlaşılan işletmelere, başvuru tarihinden itibaren on gün içinde yetki belgesi verilir.

    2. El Motorlu Taşıt Ticareti Bilgi Sistemi kuruluyor,




    İkinci El Motorlu Kara Taşıtı Ticareti Bilgi Sistemi ve ilan
    MADDE 11 – (1) Yetki belgesi, mesleki yeterlilik belgesi ve bu Yönetmelik kapsamında verilen TSE hizmet yeterlilik belgesi ile ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretine ilişkin Bakanlıkça gerekli görülen bilgilerin takip ve kontrolü amacıyla Bakanlık tarafından İkinci El Motorlu Kara Taşıtı Ticareti Bilgi Sistemi oluşturulur.
    (2) Yetki belgesi verilen ve iptal edilen işletmeler il müdürlüklerince, mesleki yeterlilik belgesi onaylanan ve iptal edilen kişiler Mesleki Yeterlilik Kurumunca, bu Yönetmelik kapsamında TSE hizmet yeterlilik belgesi verilen ve iptal edilen işletmeler Türk Standardları Enstitüsünce aynı gün; Bakanlıkça gerekli görülen diğer bilgiler ise Bakanlığın belirlediği süre içinde ilgili kurum ve kuruluşlarca İkinci El Motorlu Kara Taşıtı Ticareti Bilgi Sistemine işlenir.
    (3) Yetki belgesine sahip işletmelerin güncel listesi Bakanlığın internet sayfasında ilan edilir.
    (4) İkinci El Motorlu Kara Taşıtı Ticareti Bilgi Sistemi ilgili kurum ve kuruluşların erişimine açılır ve ihtiyaç duyulan diğer bilgi sistemlerine entegre edilir.

    Taşıt Teslim Belgesi ve Ekspertiz Raporu ve satıştan sonra 3 ay veya 5000 km Garanti zorunluluğu geliyor,




    racılık ve taşıt teslim belgesi
    MADDE 12 – (1) Satışa sunulmak üzere ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden işletmeye teslim edilen ikinci el motorlu kara taşıtı için taşıt teslim belgesi düzenlenir.
    (2) Taşıt teslim belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtının adına tescilli olduğu kişi ile işletme arasında birer nüshası taraflarda kalacak şekilde en az iki nüsha düzenlenir.
    (3) Taşıt teslim belgesinde asgari olarak aşağıdaki bilgilere yer verilir:
    a) Tarafların adı ve soyadı veya ticaret unvanı ve işletme adı ile kimlik ve iletişim bilgileri.
    b) İkinci el motorlu kara taşıtının ruhsat ve kilometre bilgileri ile boyalı ve değişen parça bilgileri.
    c) İkinci el motorlu kara taşıtının adına tescilli olduğu kişi tarafından beyan edilen taşıta ilişkin arıza ve hasar bilgileri ile güvenlik, iç donanım, dış donanım ve multimedya özellikleri gibi diğer bilgiler.
    ç) Aracılık hizmeti karşılığında işletmeye ödenecek ücretin tutarı.
    d) İkinci el motorlu kara taşıtının işletmede kalacağı süre.
    e) Tarafların tebligat adresleri ve imzaları.
    (4) İkinci el motorlu kara taşıtında üçüncü fıkranın (d) bendinde belirtilen süre içinde oluşan arıza ve hasardan işletme sorumludur.
    (5) Bakanlık, taşıt teslim belgesinin şekli ve içeriği ile aracılık hizmeti karşılığında işletmeye ödenecek ücretin üst sınırını üst meslek kuruluşlarının görüşünü alarak belirlemeye yetkilidir.
    İkinci el motorlu kara taşıtının tanıtımı
    MADDE 13 – (1) Satışa sunulan ikinci el motorlu kara taşıtının üzerinde kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde taşıta ilişkin tanıtıcı bilgilerin güncel olarak yer aldığı bir tanıtım kartı bulundurulur.
    (2) Tanıtım kartında ikinci el motorlu kara taşıtına ilişkin asgari olarak aşağıdaki bilgilere yer verilir:
    a) Marka ve modeli ile model yılı.
    b) Rakam veya harflerinin bir kısmı karartılmak suretiyle motor ve şasi numarası.
    c) Plaka numarası.
    ç) Yakıt türü.
    d) Kilometresi.
    e) Satış fiyatı.
    f) Boyalı ve değişen parçaları.
    g) Niteliği belirtilmek suretiyle hasar kaydı.
    ğ) Üzerinde rehin veya haciz gibi şerhlerin bulunup bulunmadığı.
    h) Değişen parça, hasar kaydı, rehin ve haciz gibi bilgilerin ilgili sistemlerden temin edildiği tarih ve saat.
    (3) İkinci el motorlu kara taşıtının elektronik ortamda tanıtılması durumunda ikinci fıkrada belirtilen bilgilere ve yetki belgesi numarasına elektronik ortamda da yer verilir.
    Ekspertiz raporu
    MADDE 14 – (1) Yetki belgesine sahip işletme tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı satışından hemen önce ekspertiz raporu alınır ve raporun bir nüshası satış esnasında alıcıya teslim edilir. Ekspertiz raporunun ücreti, satış işleminin alıcıdan kaynaklanan bir nedenle gerçekleşmemesi durumunda alıcı, diğer hallerde yetki belgesine sahip işletme tarafından ödenir.
    (2) Ekspertiz raporunda ikinci el motorlu kara taşıtının özellikleri, arıza ve hasar durumu ile kilometre bilgilerine yer verilir.
    (3) Sekiz yaş veya yüz altmış bin kilometrenin üzerindeki ikinci el motorlu kara taşıtları için ekspertiz raporu alınması zorunlu değildir.
    (4) Ekspertiz raporu, Türk Standardları Enstitüsü tarafından belirlenen standarda göre verilen TSE hizmet yeterlilik belgesi bulunan işletmeler tarafından düzenlenir.
    (5) Ekspertiz raporunu düzenleyen kişiler ekspertiz raporundaki bilgilerin taşıtın gerçek durumunu yansıtmamasından sorumludur.
    (6) Bakanlık, ekspertiz raporunda yer verilecek diğer bilgileri, TSE hizmet yeterlilik belgesi verilecek işletmelerde ve bu işletmelerde çalıştırılan kişilerde aranan nitelikleri, ekspertiz raporu düzenleyenlerin sorumluluklarını, hizmet yeterlilik belgesi ile ekspertiz raporu ücretinin üst sınırını ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile üst meslek kuruluşlarının görüşünü alarak belirlemeye yetkilidir.
    Garanti
    MADDE 15 – (1) İkinci el otomobil ve motosikletin motor, şanzıman, tork konvertörü, diferansiyel ve elektrik sistemi, satış tarihinden itibaren üç ay veya beş bin kilometre, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden işletmenin garantisi altındadır. İşletme, garanti kapsamına giren hususları sigorta yaptırmak suretiyle karşılayabilir.
    (2) Birinci fıkrada sayılan parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde meydana gelen arızalar azami otuz iş günü içinde giderilir. Motosikletler için bu süre azami yirmi iş günüdür. Arızanın giderilmesine ilişkin masraflar işletmeye aittir. Bu sürelerin tespitinde taşıt sahibinin işletmeye yazılı başvuru tarihi veya ilgili il müdürlüğüne yazılı başvurusu üzerine il müdürlüğünce işletmeye yapılan bildirim tarihi dikkate alınır. İl müdürlüğüne yapılan başvuruda satış sözleşmesinin bir örneğine yer verilir.
    (3) Garanti süresi veya kilometresi içinde arızalanan otomobil veya motosikletin işletmeye teslim edilmesi halinde işletme tarafından arızalı ikinci el otomobil veya motosikletin teslim alındığına dair bir belge düzenlenir. Bu belgede asgari olarak aşağıdaki bilgilere yer verilir:
    a) İkinci el otomobil veya motosikleti teslim edenin adı, soyadı ve imzası.
    b) İkinci el otomobil veya motosikleti teslim alanın adı, soyadı ve imzası.
    c) İkinci el otomobil veya motosiklete ilişkin şikâyet ve talepler.
    ç) İkinci el otomobil veya motosikletin markası ve modeli.
    d) Arızanın on iş günü içinde giderilememesi halinde, tamirde geçen on iş gününü takip eden üç gün içinde, teslim edilen ikinci el otomobil veya motosiklete benzer özelliklere sahip ücretsiz ikame taşıt tahsis edileceğine dair taahhüt.
    e) İkinci el otomobil veya motosikletin arıza bildirim ve işletmeye teslim tarihi.
    (4) Birinci fıkrada sayılan parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde arıza meydana gelmesi durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
    (5) İşletmeler birinci fıkrada belirtilenlere ilave garantiler verebilir.
    (6) 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 56 ncı maddesi kapsamında üretici ve ithalatçı garantisi devam eden ikinci el otomobil veya motosikletler hakkında bu madde uygulanmaz.
    (7) Bakanlık, garantiye ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.
    Garanti kapsamına girmeyen hususlar
    MADDE 16 – (1) İkinci el otomobil ve motosikletin satışında aşağıdaki parça, durum, işlem ve arızalar garanti kapsamı dışındadır:
    a) Sekiz yaş veya yüz altmış bin kilometrenin üzerindeki otomobil ve motosikletler.
    b) Satış sırasında alıcı tarafından bilindiği işletme tarafından belgelendirilen arıza ve hasarlar.
    c) Ekspertiz raporunda belirtilen arıza ve hasarlar.
    ç) Aracın olağan kullanımı nedeniyle kayışlar, egzoz, amortisör, debriyaj, ön dişli takımı, fren balataları ve pabuçları, diskler, contalar gibi parçalarda meydana gelen aşınma ve yıpranmalar.
    d) Garanti kapsamındaki bir parçada meydana gelen arızanın doğrudan sonucu olarak hasar görmedikçe veya zayi olmadıkça; bujiler, katalitik konvertörler, hava filtresi, yağ filtresi, yakıt filtresi, cam silecek lastikleri, klima devresinin doldurulması için kullanılan maddeler, ilave edilen yağlar, soğutma sıvıları, fren sıvıları ve diğer katkı maddeleri.
    e) Garanti kapsamındaki bir parçada meydana gelen arızanın doğrudan sonucu olarak hasar görmedikçe veya zayi olmadıkça, koltuk aksesuarlarının temizlenmesi ve onarılması dâhil olmak üzere kaportanın ve kabinin olağan bakımı için yapılan masraflar.
    f) Kaporta işleri, süslemeler, paspas, lastikler, jantlar, akü, farlar, park lambaları, camın ve farların kırılması veya çatlaması.
    g) 15 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilenler hariç olmak üzere elektronik parçalar ve komponentler.
    ğ) Parça değişimi yapılarak veya yapılmaksızın düzenli önleyici işlemler, kontroller ve ayarlamalar.
    h) İkaz lambaları sistem arızası gösterdiği halde aracı kullanmaya devam etmenin veya bilerek veya bilmeyerek uygun olmayan ya da kalitesiz yağların veya yakıtın kullanılmasının sebep olduğu arızalar.
    ı) Hatalı kullanım, kaza, hırsızlık, hırsızlık girişimi, yangın, infilak, vandallık veya doğal afetler nedeniyle hasar gören veya zayi olan parçalar.
    i) Taşıtın ihmal edilmesinin veya uygun olmayan bir şekilde kullanılmasının veya aracın gereği gibi çalışması için lüzumlu olan sıvıların donmasının sebep olduğu arızalar.
    j) Bakım işlemlerinin muayene ve bakım planına uygun olarak yapılmaması nedeniyle meydana gelen arızalar.
    k) Satış sonrasında taşıta yapılan herhangi bir eklenti nedeniyle oluşan hasar ve arızalar.
    l) Trafik sicilinde “Trafikten çekilerek tescili silinmiştir.” kaydı bulunan taşıtlar.
    (2) Kullanım hatasının tespitinde 13/6/2014 tarihli ve 29029 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Garanti Belgesi Yönetmeliğinin 11 inci maddesi uygulanır.


    Görüldüğü gibi bir çok şey değişecek, bu Yönetmelik ertelendi, Kurulacak Bilgi sisteminin alt yapısı hazır değil henüz, expertiz firmaları ve Noterler, Vergi daireleri vs, bu sisteme entegre olacak.
    Benim tahminim 2021 yılını bulur sistemin hazır olması.

    Yani bu sistem oturduğunda tüm 2. El araç satış ticareti kayıt altına alınacak. Sistem de ilk başlarda açıklar olabilir, eksiklikler aksaklıklar olabilir ama zamanla oturacaktır.

    Yanlış anlaşılmasın, bu yönetmelik sadece bu işin ticaretini yapanlarla ilgili, benim aracım var, ben bu işin ticaretini yapmıyorum benim aracımı satmam ile ilgili bi sıkıntı yok bu eskisi gibi devam edecek ama Noter satış senetlerine yeni Metinler eklendi, yaptırımlar ve cezalar artıyor, Bu işin ticaretini yapmadığını beyan ediyorsun Noter satış evrakında, ayrıca eskisi gibi alsatçılar, 3 tane Babası adına, 3 tane eşi adına falan alamıycak.
    Bilgi sistemi devreye girdiğinde, Vergi daireleri Noterlikte yapılan satış detaylarını görebilecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oxgan

    .
    vay arkadas nasil hesap verecez demiyor mu bunlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Size arabamı satarken yaşadığım olayı anlatayım.
    Adam beni arıyor "abi ne olur biraz daha indirim yap ben ciddi alıcıyım bu arabayı alamazsam daha hiç araba alamıcam" gibi şeyler söyledi ağladı telefonda.
    Sonra herife arabamı sattım 3 gün sonra malum sitede arabamı gördüm kilometresi düşmüş ve sattığım fiyatın üstüne 20 bin koyup ilan vermiş.
    Piyasa şuan böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oxgan

    .
    hoparlörü açmayaymış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Size arabamı satarken yaşadığım olayı anlatayım.
    Adam beni arıyor "abi ne olur biraz daha indirim yap ben ciddi alıcıyım bu arabayı alamazsam daha hiç araba alamıcam" gibi şeyler söyledi ağladı telefonda.
    Sonra herife arabamı sattım 3 gün sonra malum sitede arabamı gördüm kilometresi düşmüş ve sattığım fiyatın üstüne 20 bin koyup ilan vermiş.
    Piyasa şuan böyle.


    şaka yapıyorsun!


    Km düşürme işine nasıl cesaret ediyorlar? 20bin 10bin üzerine koyanlar yüzünden piyasa böyle..
  • bir de böyle kapora dolandırıcıları var.. şehir dışındayım ayağı yapıp karşı tarafın kapora isteğine tamam diyorlar..

    AYAKLI ALIM SATIMCILAR YÜZÜNDEN FİYATLAR SÜREKLİ YÜKSELİYOR
  • Kurban bayramından sonra kaza yaptım karşı tarafın kusuru ile aracım ağır hasar gördü. Sigorta şirketi aracımı sattı paramı aldım. O günden sonra 65-70k civarı otomatik sedan araç bakıyorum. 70k ya 2013 dizel oto temiz Corolla bulmuştum. Ben alamadan başkası aldı muhtemelen galerici. O gün bugündür fiyatlar inanılmaz şekilde artıyor. Almıyorum ben de olması gereken fiyatlara düşene kadar. Galericiler vb tipler sürekli piyasayı yükseltiyor. Oldum olası zaten sevmem galerici ve emlakçıları. İçinde işini hakkıyla yapan oranı yüzde 3 falandır muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.