Şimdi Ara

Audi a5'in 212 Km/h kısıtlaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
0
Favori
14.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakın bir zamanda Audi a5 1.4 Tfsı design modelini deneme fırsatım oldu avrupa otoyolunda yaptığımız hızda 212 km/h aracın takılı kalması cidden çok şaşırttı ve ibrenin sınırı 300 km/h olmasına rağmen niye böyle kısıtlama yaptıklarını anlayamadım bizi geçen egea bile oldu bunun sebebi nedir? Audi mühendisleri neyi hedefledi ?



  • Golf 6 bm tdi vardı bizde. Aynen 199 da takılıyordu araç . Gerçi düzlükte can çekişiyordu araç 200 e kadar çıkana kadar. 120 ye kadar iyi.

    Bayramda 120km sabit gidiyorum. Kamyon sollarken bi a5 yapıştı arkama basıyo selektörü. Görüyor sollama yaptığımı genede selektör yapıyor. Neyse bu gitti. İlerde önüne araç çıkınca yavaşladı selektöre abandım yol verdi geçtim. Aracım Astra J 1.6 cdti yazılımlı.

    Derken bu asıldı gaza. Bende asıldım. Farkı kapatamadı epeyce. Derken 190km de yanıma geldi yavaşça geçmeye başladı. Önüme geçti. Dip dibe gitti bakaya. 6. ya attım 200 ü görünce yol bitti malesef .

    Az daha yol olsa alıyordum anahtarını. 225-230 u görüyorum düzlükte.

    A5 de sürücü artı 1 çocuk vardı. Bizde 2 yetişkin 1 çocuk + bagaj. Ailece giderken hız yapmam aslında ama tahrike uğradım. 220 ile yanından geçemediğime üzülüyorum hala

    Aynı yolda q5 tdi ı 228 ile geçtim gelemedi (q3 de olabilir tam hatırlayamadım). Motoru nedir bilmiyorum.
    Çünkü 200km den sonra göz algı refleksleri çok yavaşlar, bu hızların üzeri ancak pist veya güvenliği temin edilmiş yollarda yapılabilir. 200km üzeri bir hızla giderken önüne kocaman bir kamyon tekeri çıksa onu algılayıp karar verene kadar çoktan çarpmış olursun işte bu gibi nedenler ile araçlar aşağı yukarı 200km hızlarda sınırlandırılıyor. Mesela bir hafta önce Fransada otobanlarda hız limiti 80km ye çekilmiş çok fazla kaza olduğu için. İstatistiklere göre kazaların nedenlerinin en başında sürücülerin tehlike anında nasıl bir manevra yapması gerektiğine karar verememesi, hız faktörü bu süreyi tam 4 katına kadar çıkarabiliyormuş yani kabaca 4 saniye daha geciktiriyor karar verme süresini.
    Premium olan ve olmayan ile nasıl bir alaka kurdunuz anlamadım. Mesele premium araç kullananların kendini bişey zannedip saygısızlıkları ile ilgili.

    İzolasyon konusunda elbette A4 Astradan iyi olacaktır fakat 140 dan sonra güven vermeme, Astradan daha iyi yol tutma falan bunlar gerçekçi değil.

    Birebir test yapmadım ama muhtemelen yol tutuşları yakın düzeydedir. Astra daha iyi bile olabilir. Siz araç içeri az ses aldığı için heralde kendinizi daha güvende hissediyorsunuz. Segment artışı ile yol tutuşu doğru orantılı değildir her zaman. Audi hiç bir zaman yol tutuşunda liderliğe oynayan bir marka olmamıştır. Genelde sınıf standartlarındadır denebilir.

    Bizde Astra K da var. Mesela 160km hız ile gayet güvenli bir sürüş sağlıyor. 200 ile viraja girdiğim olmuştur. Tekrar söylüyorum. Aracın içeri az ses alması daha iyi yol tuttuğunu göstermez. Konfor olarak elbette A4 Astradan iyidir. Zaten iyi olmazsa abes olur.
  • 1.2 TSI Golf'le otobanda alırız o zaman, en azından 218'de limitör var.
  • YouTube'da 240 gören egea'lı dayı madara eder vallahi



    Şaka bi yana audi mühendisleri güvenli sürüşü hedeflemiştir, motoru korumayı hedeflemiştir, sebep bulunur.



    212 km az bi hız değil, tamam araç spor, daha fazla olabilirdi ama motor da yarış motoru değil. Sanayide kaldırırlar o limiti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Benim anlamadığım madem öyleydi 300 km/h a kadar ibre niye koyuyorsun yap 240 insan 300'ü görünce daha yüksek hızlar bekliyor ama 212 de takılıyor garip



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KenzoParis -- 13 Temmuz 2018; 1:39:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenzoParis

    Benim anlamadığım madem öyleydi 300 km/h a kadar ibre niye koyuyorsun yap 240 insan 300'ü görünce daha yüksek hızlar bekliyor ama 212 de takılıyor garip
    Adamlae her araca ayri gostergemi uretecek.Bir gosterge yapiyolar butun araclara takiyorlar iste

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gösterge standart her model için, daha güçlü motora sahip versiyonlar var, 250 km limiti olan, onların limitini açınca 300 görebilirler uygun yolda



    Biraz da şov işi 300 gösterge



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 13 Temmuz 2018; 1:43:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saçmalıktan başka birşey değil. BMW F30larda da var. Bayır aşağı rahat 260 yapacak olan 320d, 238de limitöre takılıyor. 316i 211de limitöre takılıyor.

    Golf 6 ve Jetta 1.6 dizeller 199da limitöre takılıyor mesela.



    İptal ettirmekten başka çaresi yok. Yazılım yapan firmalar sadece limitör iptali de yapabiliyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısıtlamayı araç ayarlarından yukarı alabilirsin. Bizzat kendi aracımda test ettim.
  • 1.4 tfsi motorda limitor kaldırsalar dahi 240 km yi ancak bayır aşağı görürsün düzlükte 230 gibi rakamlarda takılır kalır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.4 tfsi ne kadar yürüyor ki hocam zaten 220 leri 230 ları görüyor mu ki düzlükte ?
  • 160 ın üstü lüzumsuz geliyor bana , arabayı o kadar sıkıştırmak sağlıklı değil ,, extra yakıt masrafı da cabası ,, haa 3.5 motor 350-400 bg araban olur 200 çerez çekirdek gelir ama a5 gibi ağır bir arabada 1.4 motorla 200 ne abi ya
  • Vag grubunun yıllardır süregelen işgüzarlığı bu gösterge mevzusu olayı.Ondan sonra da haklı olarak bu gruptaki baz model sahipleri de neden aracım 280 yazan ya da 300 yazan ibreyi basmıyor diye endişeye kapılıyorlar.

    Bu işler böyle;aracın aktarma organları,şanzuman becerisi,fren merkez,piston ve disk kalitesi gbi pekçok bileşen gözardı edildiği için direkt gösterge temalı bir araç/hız/kalite öngörümüz var.

    Geçen forumda vatandaşın biri Audisi ile hız yapmış ve neden 250 üstünde titriyor diyordu ve konu açıyordu,o hesap aynı hesap,sonra gelsin asfalt katilleri ,kazalar,belalar
  • Biz veletken bakiyoduk camdan gostergelere Aaaa bu araba 260 basiyoooo

    Diyorduk hey gidi sonra anladik o isin oyle olmadigini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt


    Güzel günlerdi ama :D O zamanlar cam filmide yaygın değildi. Ne nedir biliyorduk. Mahalleye ilk Nissan Primera geldiğinde off moff yapıyorduk. Şimdi heralde hayatımda gördüğüm en çirkin tasarıma sahip araçlardan biri olarak geliyor.
  • En güzel hızlanma hissi 80-140 bana göre. 140 sonrası anlamsız ha uzun yolda 170-180 tamam da 200 üstü abartı heyecan bana kalırsa güzelliği de yok.

    Kişisel görüşüm tabii ki ama 80-140 ivmelenmesi off off
  • 1,4 tsı mı 300 basacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çünkü 200km den sonra göz algı refleksleri çok yavaşlar, bu hızların üzeri ancak pist veya güvenliği temin edilmiş yollarda yapılabilir. 200km üzeri bir hızla giderken önüne kocaman bir kamyon tekeri çıksa onu algılayıp karar verene kadar çoktan çarpmış olursun işte bu gibi nedenler ile araçlar aşağı yukarı 200km hızlarda sınırlandırılıyor. Mesela bir hafta önce Fransada otobanlarda hız limiti 80km ye çekilmiş çok fazla kaza olduğu için. İstatistiklere göre kazaların nedenlerinin en başında sürücülerin tehlike anında nasıl bir manevra yapması gerektiğine karar verememesi, hız faktörü bu süreyi tam 4 katına kadar çıkarabiliyormuş yani kabaca 4 saniye daha geciktiriyor karar verme süresini.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Egeaların bazılarında limitör var.

    Bazılarıda 220-230u buluyor o dayı ile bir tane daha arkadaş vardı HB ile 256 basmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabanın düz yolda yapacagı hız zaten max 220-225 kmh fındık kadar motoruyla 250 kmh yi ne kadar güvenli yapabilir.200 den sonra zaten bağırıyor araba..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.