Bildirim
Audi a5'in 212 Km/h kısıtlaması (3. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Aslında 2000 yılında piyasaya çıkan 6n2 kasa Polo'larda vardı öyle bir detay. 1.4 75 beygirlik motorla 1.4 101 beygirlik motorun devir saatleri farklıydı. Hız saati aynıydı gerçi. 1.6 GTI'da da devir saati farklıydı. Halbuki tüm motorlar benzinli, 1.4'ler arasında sadece yazılım, manifold v.b ufak farklılıklar var.quote:
Orijinalden alıntı: nemesis
Çünkü tüm modellere aynı kadranı koyuyorlar. Her motora farklı kadran üretilmiyor. En güçlü rs modelinde de aynı kadran var. -
Çok saçma bir durum.
Hele hele 182 HP’lik Civic’in 209 limitörü olması
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor yuzunden ,1.4 tfsi butun audilerde 209 siniri var sen hata payi yuzunden onu 213 veya 212 goruyorsun.Bu a4 dede a5 dede a3 dede a1 dede var maalesef,ayni sey bmw de veya mercedesdede bazen karsisina cikiyor insanin misal 520i de 249 a limitorlu veya mercedesdeki dizel jipler 220 ye gibi gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Muhtemelen K kasa + yazılım olsaydı Audi geride kalacaktı.
J 1.4 140 ile K 1.4 otm 150 arasında bile bariz fark var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Biride 320 basmış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egr dpf iptali ile 1.6 cdti 200hp ye ulaşıyor, bmw 320d yi geçiyor. Motorun potansiyeli baya yüksek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2.0 ile 1.4 lerin disk çapları farklı. Maliyetten de kısmak için olabilir...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cdti 136 lık mı oluyor ? Sadece egr ve dpf ile 64 bg mi veriyor ?quote:
Orijinalden alıntı: yusuf24
Egr dpf iptali ile 1.6 cdti 200hp ye ulaşıyor, bmw 320d yi geçiyor. Motorun potansiyeli baya yüksek.
Bilmediğimden soruyorum da
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet hocam. Motorun potansiyeli çok iyi. Fakat yeni bir motor olduğu için ömrü nedir, yazılımla ne olur orasını bilemeyeceğim.
Mesela traktör motoru denilen TDI motorlar gayet sağlam ve dayanıklı. Turbo büyütme işlemi ile 200hp güç verebiliyor. 1. 6 TDI lar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
araç gitmiyeah audi diyince akla artık preminyum gelmesin yeah araba neki ne gitsin yeah -
250 bin olunca hocam bide rakipleri ile değerlendirince ister istemez beklentiye giriliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bu yazılım motor bloğuna zararı yokmu zamanında tanıdığımın 316i nin motor bloğu kırılmıştı özellikle sizin araçta performans çok yükselmiş buna rağmen sorun çıkarmıyormuquote:
Orijinalden alıntı: yusuf24
Evet hocam. Motorun potansiyeli çok iyi. Fakat yeni bir motor olduğu için ömrü nedir, yazılımla ne olur orasını bilemeyeceğim.
Mesela traktör motoru denilen TDI motorlar gayet sağlam ve dayanıklı. Turbo büyütme işlemi ile 200hp güç verebiliyor. 1. 6 TDI lar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Blok kırmakta her babayiğitin harcı değil hani . Uzun süre araç sıkıştırılırsa böyle problemler çıkarabiliyor elbette. Geçen biri yazmıştı. 1.0 turbo motor ile stok halde uzun süre otobanda aracı sıkıştırınca motor bloğu çatlamıştı. Araçta yazılım bile yokmuş.
Bu iş birazda motorun hassasiyeti ile alakalı. Kimi motorlar çok sağlam olurken kimisi çok hassas olabiliyor. Yazılım işine girerken bunu da düşünmek lazım. Kimi motorun sadece yazılım ile değiştirilmiş 2-3 varyasyonu olabiliyor. Mesela 1.6 cdti 110 ile 1.6 cdti 136 motor arasındaki fark yazılım ve vites dişli oranı.
Opelin aynı bloktan oluşan (yanlışım varsa düzeltin) 1.6 cdti 160hp 350nm tork motoru var. Bundan dolayı ben motorun 170hp civarında sıkıntı yaşamayacağını düşünüyorum. Tabi bu olmayacağı anlamına gelmiyor.
%20 civarı performans artışı motor ve diğer organlar tarafından tolere edilebiliyor genelde fakat daha yüksek güçler için çeşitli parçaların değişmesi motorun ömrü ve sağlığı açısından önemli.
Benim araç 200hp değil yanlız. 170hp oldu. Daha ileri seviyeyi motorun sağlığı açısından düşünmüyorum. Ben genelde aracı yumuşak kullanıyorum. Nadiren hız yapar ve agresif kullanırım. Aracı pek yormuyorum. İnşallah sorunsuz, problemsiz aracıma binmeye devam ederim.
-
Allah korusun hocam en iyisini yapmışınız güle güle kullanınquote:
Orijinalden alıntı: yusuf24
Blok kırmakta her babayiğitin harcı değil hani . Uzun süre araç sıkıştırılırsa böyle problemler çıkarabiliyor elbette. Geçen biri yazmıştı. 1.0 turbo motor ile stok halde uzun süre otobanda aracı sıkıştırınca motor bloğu çatlamıştı. Araçta yazılım bile yokmuş.
Bu iş birazda motorun hassasiyeti ile alakalı. Kimi motorlar çok sağlam olurken kimisi çok hassas olabiliyor. Yazılım işine girerken bunu da düşünmek lazım. Kimi motorun sadece yazılım ile değiştirilmiş 2-3 varyasyonu olabiliyor. Mesela 1.6 cdti 110 ile 1.6 cdti 136 motor arasındaki fark yazılım ve vites dişli oranı.
Opelin aynı bloktan oluşan (yanlışım varsa düzeltin) 1.6 cdti 160hp 350nm tork motoru var. Bundan dolayı ben motorun 170hp civarında sıkıntı yaşamayacağını düşünüyorum. Tabi bu olmayacağı anlamına gelmiyor.
%20 civarı performans artışı motor ve diğer organlar tarafından tolere edilebiliyor genelde fakat daha yüksek güçler için çeşitli parçaların değişmesi motorun ömrü ve sağlığı açısından önemli.
Benim araç 200hp değil yanlız. 170hp oldu. Daha ileri seviyeyi motorun sağlığı açısından düşünmüyorum. Ben genelde aracı yumuşak kullanıyorum. Nadiren hız yapar ve agresif kullanırım. Aracı pek yormuyorum. İnşallah sorunsuz, problemsiz aracıma binmeye devam ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Opel icin sutcu beygiri felan diyorlar ama uzun yolda opel araclari gerek yuksek hiz olsun gerekse top speedlerde cogunu harciyor. Orta seviye tam otoban araclari . Insignia 170/180 bg ile 250 goren, ecotec 115 bg ile 220 goren cok.quote:
Orijinalden alıntı: yusuf24
Golf 6 bm tdi vardı bizde. Aynen 199 da takılıyordu araç . Gerçi düzlükte can çekişiyordu araç 200 e kadar çıkana kadar. 120 ye kadar iyi.
Bayramda 120km sabit gidiyorum. Kamyon sollarken bi a5 yapıştı arkama basıyo selektörü. Görüyor sollama yaptığımı genede selektör yapıyor. Neyse bu gitti. İlerde önüne araç çıkınca yavaşladı selektöre abandım yol verdi geçtim. Aracım Astra J 1.6 cdti yazılımlı.
Derken bu asıldı gaza. Bende asıldım. Farkı kapatamadı epeyce. Derken 190km de yanıma geldi yavaşça geçmeye başladı. Önüme geçti. Dip dibe gitti bakaya. 6. ya attım 200 ü görünce yol bitti malesef .
Az daha yol olsa alıyordum anahtarını. 225-230 u görüyorum düzlükte.
A5 de sürücü artı 1 çocuk vardı. Bizde 2 yetişkin 1 çocuk + bagaj. Ailece giderken hız yapmam aslında ama tahrike uğradım. 220 ile yanından geçemediğime üzülüyorum hala
Aynı yolda q5 tdi ı 228 ile geçtim gelemedi (q3 de olabilir tam hatırlayamadım). Motoru nedir bilmiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bi benzeride adanadan ankaraya gelirken benim basima geldi .ulukislayi gectikten sonra bilenler bilir aksaraya kadar yol ip gibi dumduz bende 150-160 gidiyorum arkama bir a6 3.0 tdi yapisti alamanci bir comar surekli taciz ediyor saga geciyor sola geciyor amaci oyun oynamak iyi dedim madem oyun oynuyorsun oyniyalim o halde diyorum icimden gaza yuklendim arac yazilimli ve bakimdan yeni ciktigi icin ve ek agirlik bagaj vs olmayinca epey iyi yurudu 215 e kadar hatta ve hatta hafiften farkta actim hizlanma ivmesi dusunce 230 a kadar kafa kafaya gittik ben onde o arkada ardindan s40 kucuk hacimli dizel motora uygun sanziman oranlari sebebiyle 4700 rpm civari hizlanmayi kesti a6 saga gecti yavas yavas gecip onume dustu ve yavas yavas onumden uzadi gitti.. suanki aklim olsa hayatta yapmazdim zaten suan aracimda yazilimda yok 200 de sabit kaliyor :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
150 beygirlik 0-100ü 9 saniye olan bir araç sonuçta.Kaç yapmasaını bekliyordun ki. -
Teşekkür ederim.
@metallurgy
Opelin genelde 0 100 ü çok iyi olmuyor. Bunun nedeni kısa vites oranları, emisyon ve ağırlık (eski araçlarda artık). Mesela 1.6 cdti j kasa lar HB 1500 sedan 1550kg civarında ağırlığa sahip. Ayrıca 1. ve 2. viteslerde tork sınırlandırması var. Buna rağmen her türlü 1.6 ve civarı aracı geçebiliyorsun. Astra K da aynı motor çok çok iyi gidiyor.
VW gruba baksak 1.0 motora bile 2. viteste 100km yapacak kadar uzun vites oranı koymuş. Amaç 0-100 fakat şehir içi kullanım konforsuz oluyor bu şekilde. Uzun süre golf 6 tdi kullandım. vites aralığı o kadar uzun ki araç 1. vitese geçmiyor, 2 ye atıyorum titriyor .
Opelin motorları ara hızlanma ve özellikle top speedde baya iyi. Yazılımlı insignia 1.6 180 ler ibreyi bitiriyor. 270 mi 280 miydi neydi sonrasını göstermiyor araç. Birde ağırlığı az olsa 300 e yaklaşacak mübarek 1.6 motorla
1.6 115 de ağır ağır da olsa 200km yi geçiyor rahatlıkla. Ama o kasaya o motor kötü olmuş. Kendi aracımdan inip 115 lik Astra ya bindim. Kendimi 1.3 corsa (eski aracım) dan bile düşük performanslı bir araçta hissetim
@Polestar191
Dikkatimi çekiyor özellikle premium araçlara binenler kendilerini bişey zannediyorlar. 1 tane yavaş giden göremiyorum uzun yolda yapıştırıp gidiyorlar. Kural falan da yok. Adam aracının motoruna da bakmıyor. BMW 1 serisi beni selektör ile taciz ediyor hiç gereği yokkken. Bir köklüyorum gazı arkada kayboluyor garibim.
Bende bi premium araç alırsam bakacağım olay arabada mı bitiyor.
Sizin altınızda otomatik Astra K olsa demekki A6 sizi geçemeyecek. Mübarek 2000 devirde 134km mi ne yapıyor. Yazılım ile çok uzun vites oranından dolayı hiç kesilmiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 15 Temmuz 2018; 13:38:14 >
-
Konu premium -premium olmayan tartışmasına dönmüş.
Audi a4, a5 in, mercedes c180 ve coupenin, bmw 3.18 ve 4.18 evet küçük fındık motorlarla geliyor.
Kendi aracım audi a4 1.4tfsi
Önceki aracım astra k 1.6cdti 136 bg idi.
A4 1400 küsür kilo ile 8.5 0-100 sağlar iken astra 1285 kilo ile 9.7 0-100 ü var bu hiç önemli değil bunu bilgi olarak diyorum bilmeyenlere.
Buradaki mesele o hıza çıkarken arabanın size verdiği güven hissidir.
O dediğiniz a5 1.4tfsi ile 200 e ulaşırkenki yalıtım yol tutuşu, izolasyonu ile astra k arasında inan alaka bile yok. Astra K 110 da rüzgar sesi başlıyor ve 140 dan sonra güvensiz bir sürüş oluyor. Şu an premium araç alanlar (özellikle küçük motorlular) basmak için almıyor. Ama bir zahmet clio ile 160 ile giderken. Bir bmw 4, bir a5 ile gidin. Farkı anlarsınız.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X