Şimdi Ara

Lpg filtresi koca bir tuzak !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
130
Cevap
3
Favori
68.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar okuduklarım, duyduklarım, beni böyle bir başlıkla konu açmaya zorladı;

    Görüyorumki lpg firmaları uygulama sonrası araçları 10bin km de bir bakıma çağırmaya başladı hatta koskoca prins ki ben 8-9 sene önce taktırdığımda usta yurt dışından sistemi herşeyi ile getirmişti ve kitapçığına göz atmıştım burada ilk değişim 75000 (yetmişbeşbin) km sonraki dğeişimler ise 100000 (yüzbin) km de bir yapılır şeklinde açıklama mevcut idi, fakat sitesine baktığımda o bile 100 tl lik filtreleri 20bin km de bir olarak yazmış, allah bilir ustalarda 10 bin km de bir bile çağırıyordur !

    Hanginiz 10 bin km de sıvı olduğu halde benzin filtrenizi değiştirdiniz?
    ben yüzbinlerce kullandım değiştirmeden hiçbir aracımda sıkıntı yaşamadım en iyi ihtimalle zaten 80 binden önce değişmez.
    Lpg ise benzinden çok daha temiz bir yakıttır, gaz fazında ve basınç altında olması ise bu filtrelerin yüzbinlerce km dolmayacağının işaretidir, bazı lpg firmalarının bir ara katkılı diye yağlı bir gaz sattıkları aklınızdan geçiyor olabilir bu yazdıklarımı okurken emin olun ben o halde filtreyi söktüğümde dahi lpg den çok daha az basınçla bir hava tutulduğunda bu yağlı madde filtrenin öteki tarafına rahtlıkla geçip gittiğini gördüm.

    Söylediklerimden dolayı filtrenin tamamen gereksiz olduğunu düşünmeyin.
    Lpg tankınızdaki aşınmalardan dolayı veya istasyonlardaki depolamadan dolayı nadiren de olsa bazı partiküller girecektir sisteme ve tamda burada işe yarayacaktır filtreler.
    Ancak asla öyle10 bin km gibi rakamlarda dolmayacaktır.

    İyi forumlar...







  • 100000 km ye kadar tam 600 tl nizi çöpe atmış oluyorsunuz, yazılım güncellemesi diye birşey yok o koca bir yalan, iş yapmış gibi görünmek için bilgisayarı bağlıyor allah bilir yola çıkmadan aklı sıra relantide yol ayarı yapıyorlar.

    yol ayarıda yeni sistemlerde öyle zırt pırt motorda önemli bir dğeişiklik sübap ayarı vs değişmedikten sonra yapılmaz, sızdırmazlık ise her muayenede yapılıyor.
    Konuyu okudum.Ama gerçek durumu anlatmam gerekir.Lpg kitlerinde 2 adet filtre var.1.Filtre regülatörden önce
    gaz kesici bobinine montelenmiş.Gaz depodan çıkıyor.Regülatöre girmeden bu filtreden geçiyor.Bu arada basınç
    altında sıvı modda.Regülatöre giren gaz ısınmış antifrizli su yardımı ile gaz moduna geçiyor.Gaz olarak asıl
    filtreye gidiyor.Oradan da enjektörlere gidiyor.Çoğu kişi bu iki filtreyi birbirine karıştırmış.1.filtre her
    kitte yaklaşık 50000 km.de değiştirilmeli.Kendim değiştirdiğim için içinde biriken metal parçacıklarını görü
    yorum.Bunlar regülatör diyaframında yırtılmaya yol açabiliyor.Tıkanıklık sürüş sırasında kesiklik yaratabili
    yor.Asıl filtre ise gaz formunda zaten süzülerek gelen yakıtı tekrar süzüyor.Bunun değişimi ise her 10000 km.de
    yapılıyor.Bunca filtre işlemine karşın enjektörler de her 100000 km.de bir temizlenmeli.Selenoid valf olan en
    jektörler kirlenmeden dolayı bozulabiliyor.
    Emekli öğretmenim.65 yaşındayım ve bu bakımları Geely Emgrand aracımda kendim yapıyorum.
  • BRC takılı aracımda, 10bin'de bir çağırıyorlar bakıma. Bende açıkçası hep 13-15bin arası gidiyorum. 60TL alıyrlar her gidişte.

    Yapılan işlem sadece filtre değiştirmek değil, sızdırmazlık testi, beyin yazılımı güncellemesi vs gibi işlemler yapılıyor.

    Açıkçası son gaz indirimleri ile 20-22 kuruşlara gezer oldum ve 60TL büyük bi para değil, fazlası ile kâr elde ediyorum zaten.

    Çok memnunum.
  • çıkan filtreye bakıyorumda gerçekten 10 bin km de gidilmesi gerekir.brc lpg filtre değişimi gaz ayarı ve kaçak kontrolüne 30 lira veriyorum.
  • 5-10 liralik filtreleri 50-100 TL fiyatla itelemeye çalışıyorlar. Basit bir işlem herkes kendi aracının filtresini değiştirebilir. Mühim olan filtre değiştirmeden önce depodan gaz vanasını kapatıp gazı keseceksiniz ve filtrenin iki tarafındaki hortumları çıkartıp sökeceksiniz. Ondan sonra ister yenisini takın ister basınçlı hava tutabilecek imkanınız varsa hava tutun...
  • 100000 km ye kadar tam 600 tl nizi çöpe atmış oluyorsunuz, yazılım güncellemesi diye birşey yok o koca bir yalan, iş yapmış gibi görünmek için bilgisayarı bağlıyor allah bilir yola çıkmadan aklı sıra relantide yol ayarı yapıyorlar.

    yol ayarıda yeni sistemlerde öyle zırt pırt motorda önemli bir dğeişiklik sübap ayarı vs değişmedikten sonra yapılmaz, sızdırmazlık ise her muayenede yapılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknaydmr


    çıkan filtreye bakıyorumda gerçekten 10 bin km de gidilmesi gerekir.brc lpg filtre değişimi gaz ayarı ve kaçak kontrolüne 30 lira veriyorum.

    çıkan filtrenin, bir basınç altında geçirgenlik testine sokmadan kullanılmayacak duruma geldiğini anlayamazsınız, filtreler kağıt gibi bir malzeme olduğu için lpg içerisindeki koku verici madde dahi bu maddenin rengini çok çabuk değiştirecektir, renk değişikliği filtrenin ömrünü tamamladığı anlamına gelmez.
  • Önceki BRC takılı aracımda 25 bin km sonra gitmiştim. İçinden çıkan filtre parçalanmıştı artık. 20 tl ye değiştirdim (2011di sanırım yıl)

    Bu yıl yeni aracıma Atiker taktırdım. Taktırmaz olaydım. Aracım bi gün lpg ye geçmez oldu. Servise götürdük 10 bin km olmuş filtre değişmesi gerek bu yüzden sistem 10 binde kilitler kendini değiştirince açılır dediler. Ya başlarım sisteminize uzun yolda olsam benzinlemi gitmek zorunda kalıcam falan deyip biraz cıngar çıkarttım. Yazılımsam olarak iptal ettiler o özelliği. Kafama göre 25-30 binde değiştiririm artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi legendboxer -- 12 Kasım 2014; 17:45:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    100000 km ye kadar tam 600 tl nizi çöpe atmış oluyorsunuz, yazılım güncellemesi diye birşey yok o koca bir yalan, iş yapmış gibi görünmek için bilgisayarı bağlıyor allah bilir yola çıkmadan aklı sıra relantide yol ayarı yapıyorlar.

    yol ayarıda yeni sistemlerde öyle zırt pırt motorda önemli bir dğeişiklik sübap ayarı vs değişmedikten sonra yapılmaz, sızdırmazlık ise her muayenede yapılıyor.


    tamam iyi hoş yazmışsınızda filtre değişiminden sonra aracın çekişi bariz bir şekilde değişiyor ve yakıt sarfiyatı azalıyor.şimdi neden gitmeyim ben filtre değişimine?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknaydmr

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    100000 km ye kadar tam 600 tl nizi çöpe atmış oluyorsunuz, yazılım güncellemesi diye birşey yok o koca bir yalan, iş yapmış gibi görünmek için bilgisayarı bağlıyor allah bilir yola çıkmadan aklı sıra relantide yol ayarı yapıyorlar.

    yol ayarıda yeni sistemlerde öyle zırt pırt motorda önemli bir dğeişiklik sübap ayarı vs değişmedikten sonra yapılmaz, sızdırmazlık ise her muayenede yapılıyor.


    tamam iyi hoş yazmışsınızda filtre değişiminden sonra aracın çekişi bariz bir şekilde değişiyor ve yakıt sarfiyatı azalıyor.şimdi neden gitmeyim ben filtre değişimine?

    10 binde değişen filtreden sonra çekişin değiştiğini düşünüyorsanız size pskolojik veya değişen hava şartları diyeceğim ancak bu parayı boşa verdiğinizi kabul etmeyeceğiniz için bana kızacaksınız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: hknaydmr

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    100000 km ye kadar tam 600 tl nizi çöpe atmış oluyorsunuz, yazılım güncellemesi diye birşey yok o koca bir yalan, iş yapmış gibi görünmek için bilgisayarı bağlıyor allah bilir yola çıkmadan aklı sıra relantide yol ayarı yapıyorlar.

    yol ayarıda yeni sistemlerde öyle zırt pırt motorda önemli bir dğeişiklik sübap ayarı vs değişmedikten sonra yapılmaz, sızdırmazlık ise her muayenede yapılıyor.


    tamam iyi hoş yazmışsınızda filtre değişiminden sonra aracın çekişi bariz bir şekilde değişiyor ve yakıt sarfiyatı azalıyor.şimdi neden gitmeyim ben filtre değişimine?

    10 binde değişen filtreden sonra çekişin değiştiğini düşünüyorsanız size pskolojik veya değişen hava şartları diyeceğim ancak bu parayı boşa verdiğinizi kabul etmeyeceğiniz için bana kızacaksınız...


    evet parayı boşa verdiğimi düşünmüyorum açıkcası ama size kızmadım sizinde kendinize göre haklı sebepleriniz var çünkü




  • normal motorlu araçlar için 30bin km. büyük hacimli araçlarda ise (3-5 bin cc) 20bin km ye kadar değiştirilmesi tavsiye ediliyormuş. en küçüklerinin 1.5 avro fiyatı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknaydmr

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: hknaydmr

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    100000 km ye kadar tam 600 tl nizi çöpe atmış oluyorsunuz, yazılım güncellemesi diye birşey yok o koca bir yalan, iş yapmış gibi görünmek için bilgisayarı bağlıyor allah bilir yola çıkmadan aklı sıra relantide yol ayarı yapıyorlar.

    yol ayarıda yeni sistemlerde öyle zırt pırt motorda önemli bir dğeişiklik sübap ayarı vs değişmedikten sonra yapılmaz, sızdırmazlık ise her muayenede yapılıyor.


    tamam iyi hoş yazmışsınızda filtre değişiminden sonra aracın çekişi bariz bir şekilde değişiyor ve yakıt sarfiyatı azalıyor.şimdi neden gitmeyim ben filtre değişimine?

    10 binde değişen filtreden sonra çekişin değiştiğini düşünüyorsanız size pskolojik veya değişen hava şartları diyeceğim ancak bu parayı boşa verdiğinizi kabul etmeyeceğiniz için bana kızacaksınız...


    evet parayı boşa verdiğimi düşünmüyorum açıkcası ama size kızmadım sizinde kendinize göre haklı sebepleriniz var çünkü

    haklısınız

    şuan benim filtrem 60bini devirdi, aracım zıpkın gibi ve yakıt değerlerim ortalama 17 kuruşlarda, yani 10bin km de dolsa idi şuan aracımın çalışmaması ve yakıt tuketimiminde bariz bir şekilde yüksek olması gerekirdi diye düşünüyorum.




  • BRC'yi Fabia 1.2'de 36-104 bin arası kullandım, hiç filtre değişmemiştim. Yakıt da gayet iyiydi bi sıkıntı yaşamadım. Hatta o zamanlar filtre değiştirmek için gitmiştim buradaki tanıdık BRC bayiine, gerek yok hocam devam demişti...
  • olabilir, bendeki sistem brc 20 bin oldu tık yok. yazılım güncellemesi doğru ise gidilebilir. ha diyincede yazılım geliştiremezler sonuçta yazılım yazmak zor bir iş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mikserli sistem kullanıyorum ve filtrenin içine benden öncekiler mıknatıs koymuş. Demir tozlarını mıknatıs topluyor. Ara sıra söküp tozları topluyorum.
  • 75 bin km de lpd takıldı. Daha sonra 85 bin km de ilk değişim hediye dedikleri için gittim değiştirdim şuanda araba 130 binde yani 45 bin km dir filtre falan değişmesi sorun yok
  • lpg kafamı kurcalıyor ancak,benzin konusunda katılmıyorum,deponun içini açıp elimi içine soktuğumda içersinde siyah çamurumsu bir tabaka vardı bunun bi şekilde süzülmesi gerek yoksa ciddi problemler doğabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknaydmr


    çıkan filtreye bakıyorumda gerçekten 10 bin km de gidilmesi gerekir.brc lpg filtre değişimi gaz ayarı ve kaçak kontrolüne 30 lira veriyorum.

    +1
    bende BRC kullanıyorum ve 30 tl veriyorum
    yazılım açısından ilk yazılım neyse kolay kolay değiştirmeyin deniliyor o yüzden
    hiç dokunmuyolar yazılıma kaçak kontrolü + filtre 30 tl
    ilk filtre çok temizdi fakat 2. filtre simsiyah olmuştu iyi ki değiştirmişim dedim
    ilk filtrede gazı hep shell 'den aldım 2. 'de hürgaz ve anadolu gazdan
  • Filtre değişimi icin lpgciye gittim adam az kalsin dovuyordu beni gerek yok diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlığı açan arkadaşa katiliyorum. Benim lpg takilali 144.000km oldu, filtreleri 2 kere degistirttim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.