Şimdi Ara

ASR hakkinda antipatinaj

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler aklima takilan bi durum var

    Kalkista pajinaja dusmeyen bi arabada neden asr antipatinaj diye bi donanim olur ?

    Baska bi amaci mi var yoksa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • kar, yağmur, çamur, vs vs
  • Her araba patınaja duser, yokus yukarı ıslak zemınde denemesı bedava :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalkışta patinaja düşmeyen ne demek? İlla her kalkışta patinaja mı düşmesi gerekiyor?
  • Yolun hafif karlı sulu karlı olduğu bi zeminde yokuş yukarı çıkmanız gerekecek diyelim ki. İllaki patinaj çekecek isterse 50 beygir araba olsun isterse daha fazla. Asr açıksa siz gaz verip çıkmaya çalıştıkca araç anti patinajı devreye sokup gücü kesicek sürekli ve çıkamayacaksınız. Asr yi kapattığınızda ise patinaj çeke çeke ağır ağır (FAZLA ZORLAMADAN TABİKİDE) tırmanacaksınız yokuşu. Karlı havalarda özellikle eğim çıkılacaksa ve hız az ise asr esp dtc vs güvenlik önlemleri kapatılır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalkışta patinaja düşmeyen araba mı var ?



    Kar,buz, yağmur vs geçtim...Her araba 1.vites dip gaz yapıldığında patinaja düşer.



    Ne kadar saçma sapan şeylerden konu açılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Bay cok bilmis her araba 1.vitesde dip gazda patiye dusmez



    Yarim debriyaj yaparsan serçede patiye duser tabi ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ESP, DSC ve DTC Hakkında
    17 yıl önce açıldı
    ESP/ASR Arızası Citroen C4
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • arabayı halıda mı kullanıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal şartlarda patinaja düşmeyen araçlar var. Dizel örneğini de, benzinli örneğini de kullandım.



    Esp'ye sahip olan her otomobilde zaten asr'nin ihtiyaç duyduğu sensör ve parçalar var. Geriye sadece yazılım kalıyor. Üretici ya gerekli olacağından dolayı yada donanım kalemlerini bir tane daha arttırmak için koyuyor muhtemelen. Benim bilgim dahilinde olan bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Bay cok bilmis her araba 1.vitesde dip gazda patiye dusmez



    Yarim debriyaj yaparsan serçede patiye duser tabi ki

    Bir konu açıyorsun adam gibi aç. Neyin peşindesin ?

    Marka Model ver. Hangi araç patinaja düşmüyor ? Neden düşmüyor ?

    Amacın ne ? Ben hayatımda dip gaz yapıpta patinaja düşmeyen araba görmedim.



    Marka Model ver konuşalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyzade0606 kullanıcısına yanıt
    Pfff varya ne cok biliyorsunuz ya arabam islak yolda kalkista bile patiye dusmuyor cunku arabada o guc yok



    Lastikler 225 45 17 crosclimate



    Bulundugum yerde karda olmaz buzda sicak sehirdeyim



    E haliyle yokusda yok duz yer



    Karda veya camurda esp ve asrnin kapatilmasi gerektigini soyluyorlar bende buna istinaden geregini sordum fikrin yoksa kalabalik etme .....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Megane 3 coupe dizel bildigin bi arac olmadigina adim gibi eminim

    Ha bu arada marka model vermek zorunda degildim ama verdim ben asrnin gucsuz arabalarda ne ise yaradigina istinaden konu actim neyin pesinde olabilirim ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 5 Nisan 2018; 19:31:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Evet yazdiklariniz olumlu esp olunca sanirim asrde olmak zorunda oldugundan bulunuyor olabilir



    Yoksa benim sahsi fikrim hic bi isime yaramayan bi donanim arabam suv degil pickap degil tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    Esp olunca Asr olmak zorunda değil. Esp için gerekli olan sensörler araçta var diyelim. Asr bu sensörlerin bazılarını kullanarak çalışıyor.

    Şöyle düşün elinde un helvası yapmak için gerekli olan malzemeler var. Yani un, su, şeker ve yağ var. Sen istersen Bununla ekmek de yapabilirsin. O zaman sadece un ve suyu kullanacaksın. Olayın özeti bu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Açtığın konulara bakınca megane 3 coupe varmış, en son da ds sport stickeri için konu açmışsın. Her iki araba da cayır cayır patinaj çeker. Diğer arkadaşlar da güzelce açıklamaya çalışmışlar, asr sadece kalkışla ilgili bir şey değil.

    Daha bu sabah yaşadığım bir örneği anlatayım:
    Yokuş ve viraj şeklinde köprüye tırmanırken sol şeritte hızlandım. Yol gayet kuruydu, lastiklerim de yeni. Ben gaza basmaya devam ettikçe araç viraj dışına doğru kendini atmaya çalıştı. Viraj boyunca asr yanıp söndü.

    Dönüş anında her iki lastiğinde yuvarlanma çapı farklıdır. Kullandığımız araçlarda kilitli diferansiyel bulunmadığı için bir lastik diğerinden daha fazla dönebilir. Dört tekerlekteki sensörler aracılığıyla bu dönüş hızları kontrol altında tutulur. Bunların arasında olması gerekenden daha hızlı dönen lastik olursa asr devreye girer ve dengede tutar.

    Yine yolda ilerlerken su birikintisi, küçük bir çamur alanı, yağ kalıntısı gibi kaymaya ve lastik dönüş hızlarının değişimine sebep olabilecek bir etkene denk gelirse, asr aracı dengeler.

    ASR ne yazık ki esp kadar değerli görülmüyor ancak en az esp kadar elzem ve gerekli bir donanımdır. Zaten her iki donanım da aynı sensörler üzerinden veri alıp, beyinde ilgili yazılım ile işlenirler. Birbirlerine çok yakın çalışma mantığı vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Bay cok bilmis her araba 1.vitesde dip gazda patiye dusmez



    Yarim debriyaj yaparsan serçede patiye duser tabi ki

    Düşer.

    Benim 1 ton ağırlığında 1.0 cc 65 hp araba düşüyorsa bütün arabalar düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Bay cok bilmis her araba 1.vitesde dip gazda patiye dusmez



    Yarim debriyaj yaparsan serçede patiye duser tabi ki

    Düşer.

    Benim 1 ton ağırlığında 1.0 cc 65 hp araba düşüyorsa bütün arabalar düşer.

    Clio 3 90HP kullanıyorum gayet tutunuyor. Bindiğim çoğu araba 1. viteste dahil patinaja düşmüyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Bay cok bilmis her araba 1.vitesde dip gazda patiye dusmez



    Yarim debriyaj yaparsan serçede patiye duser tabi ki

    Düşer.

    Benim 1 ton ağırlığında 1.0 cc 65 hp araba düşüyorsa bütün arabalar düşer.

    Clio 3 90HP kullanıyorum gayet tutunuyor. Bindiğim çoğu araba 1. viteste dahil patinaja düşmüyordu.

    Vites oranları ile mi alakalı acaba bilemedim. Ayağınızı debriyajdan birden çektiğinize emin misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Bay cok bilmis her araba 1.vitesde dip gazda patiye dusmez



    Yarim debriyaj yaparsan serçede patiye duser tabi ki

    Düşer.

    Benim 1 ton ağırlığında 1.0 cc 65 hp araba düşüyorsa bütün arabalar düşer.

    Clio 3 90HP kullanıyorum gayet tutunuyor. Bindiğim çoğu araba 1. viteste dahil patinaja düşmüyordu.

    Vites oranları ile mi alakalı acaba bilemedim. Ayağınızı debriyajdan birden çektiğinize emin misiniz?

    Ayağınızı birden çekerseniz her halükarda sarar. Debriyajsız sadece gaz ile sarmasından bahsediyo önceki postlardaki tüm arkadaşlar.




  • Burhan kullanıcısına yanıt
    Asr'nin normal seyir halinde de müdahaleleri oluyor ve gayet yerinde müdahaleler ile aracı dizginliyor, bu doğru. Sahip olduğum w140 S320'de ıslak zeminlerde seyir halinde ve kalkış halinde çok yerinde müdahaleleri vardı. Bu müdahaleler sisteme göre ya motora yakıt gönderilmesini keserek aracı yavaşlatma yoluna gidiyor yada hem fren uyguluyor hem de yakıtı kesiyor.

    Bir de yine Esp sensörleri üzerinden beslenen elektronik kilitli diferansiyeller var. Bunlar da lsd gibi çalışıyor ve patinaja düşen tekere fren uyguluyor. Genellikle Crossover'larda bulunuyor.



    ............
    Başlık ve altındaki yazı LionTech16 açmış olduğu bir konudan alıntıdır.

    EDL (Electronic Differential Lock / Elektronik Diferansiyel Kilidi) 

    Bu işlem için kullanılan kontrol sistemine göre, direksiyon açısı, tahrikli tekerlek sayısı (iki tekerlek çekişli, dört tekerlek çekişli) gibi ek bilgiler de ECU tarafından değerlendirilebilir. 

    Elektronik diferansiyel kilidi, ABS, ESP gibi taşıt hareket kontrol sistemlerinin bir parçası olabileceği gibi, bağımsız bir ECU ile kontrol edilen bir sistem olarak da dizayn edilebilir. EDL tekerlek devir sensörlerindeki devir bilgilerini (sağ-sol, ön-arka) kullanarak devir faklılaşmalarını algılar ve tekerlek devirlerinin olması gereken değere düşürülmesi amacıyla diferansiyel kilidine kumanda eden elektrohidrolik üniteye sinyal göndererek devir dengelemesini sağlar. 


    Kaynak > Doç. Dr. Metin GÜMÜŞ, Aktarma Organları Elektronik Kontrol Sistemleri, Ders Notları, 2010.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 6 Nisan 2018; 3:15:46 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.