Şimdi Ara

ESP, DSC ve DTC Hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
43.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bildiğim kadarıyla ESP, DSC ve DTC bu güvenlik sisteminden eniyisi DTC kakat sizlerede sorum bu sistemlerin birbirinden farkı nedir. Cevaplarsanız sevinirim.



    _____________________________
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    ESP, DSC ve DTC: Güvenli Sürüş Sistemleri

    Modern araçlarda, sürüş güvenliğini artırmak için çeşitli elektronik sistemler kullanılmaktadır. Bunlar arasında ESP (Elektronik Stabilite Programı), DSC (Dinamik Stabilite Kontrolü) ve DTC (Çekiş Kontrolü) öne çıkmaktadır.

    • ESP (Elektronik Stabilite Programı): ESP, aracın yoldan kaymasını önlemek için tasarlanmıştır. Sensörler aracılığıyla aracın hareketini sürekli olarak izler ve kayma riski tespit ettiğinde frenleri ve motor yönetimini kontrol ederek aracı istenen yolda tutar.
    • DSC (Dinamik Stabilite Kontrolü): DSC, ESP'ye benzer bir sistemdir, ancak daha gelişmiş özellikler sunar. Yalnızca kaymayı önlemekle kalmaz, aynı zamanda aracın virajlarda daha iyi yol tutmasını sağlar.
    • DTC (Çekiş Kontrolü): DTC, aracın tekerleklerinin patinaj yapmasını önlemek için tasarlanmıştır. Özellikle kaygan yüzeylerde ve hızlanırken çekişi artırmaya yardımcı olur.

    BMW'de DTC

    BMW araçlarında DTC, ESP sisteminin bir parçasıdır. BMW DTC tuşu, sürücülere farklı sürüş modları arasında geçiş yapma olanağı sağlar. DTC tuşuna basıldığında, DTC sistemi devre dışı bırakılır ve sürücülere aracın yol tutuşu sınırlarını daha fazla zorlamalarına izin verilir. Bu özellik, örneğin pist sürüşü gibi kontrollü ortamlarda kullanılabilir.

    ESP, DSC ve DTC gibi güvenlik sistemleri, sürücülerin daha güvenli bir şekilde sürüş yapmalarına yardımcı olur. Bu sistemler, aracın yol tutuşunu ve dengesini artırarak, kaza riskini azaltır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ya arkadaş bu nasıl bmw sitesi kimse bilmiyormu bu olayı
    _____________________________
  • bmw ye kmse bakmaz..başka biryere yaz bence :)) opel - ford - reno.. yoğundur..bilgisi olanda çoktur :)
    _____________________________
    YolaFocusla
  • esp elektronik strabilite kontrolüdür

    dsc dinamik strabilite kontrolüdür benim bildiğim bu sistemlerden hepsi strabilite kontrolüdür fakat markadan markaya ismi değişir diye biliyorum bmwde dsc renault opel ford vs.. bu markalardada esp geçer
    _____________________________
    96 RENAULT LAGUNA 2.0 RXE F3R
  • hayır arkadaşım yanlış biliyorsun bildiğim kadarıyla 2005'in ikinci yarısından sonra BMW de DTC oldu ondan öncesinde DSC vardır ki bu iki kavram DTC ve DSC'yi yanlız BMW kullanıyor herneyse yinede saol.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya027

    hayır arkadaşım yanlış biliyorsun bildiğim kadarıyla 2005'in ikinci yarısından sonra BMW de DTC oldu ondan öncesinde DSC vardır ki bu iki kavram DTC ve DSC'yi yanlız BMW kullanıyor herneyse yinede saol.

    ben bilmiyordum bmwnin dtc ye geçtiğine dsc biliyordum öğrendiğim iyi oldu.mesajımdada demiştim zaten bmw kullanıyor diye dscyi
    _____________________________
    96 RENAULT LAGUNA 2.0 RXE F3R
  • Valla ben bazen 3,20 ile gezerken kapı kitlemesinin yanındaki DTC tuşuna basıyorum.Ben onu anti-patinaj sanıyodum ama devreden çıktıktan sonrada patinaj çekiyodu...
    Bende ne olduğunu anlamadım...
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ESP/ASR Arızası Citroen C4
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bir Bmw sahibi olarak sizi bilgilendirmek isterim. DTC ; Dynamic Tracking Control olarak açılmakta ve işlev olarak patinaji engellemektedir... DSC; Dynamic Stability Control... ESPnin Bmwdeki adıdır. Yani DSC:ESP...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi narkissos -- 29 Nisan 2008; 2:22:52 >
    _____________________________
    -SQ-
  • saolasın arkadaşım
    _____________________________
  • VOLVO da DSTC diye geçiyor. Dinamik denge çekiş ve kontrol sistemi
    _____________________________
    EĞER KALPTEN İNANMIŞSANIZ, ÜSTÜN GELECEK OLAN SİZSİNİZ!
  • yani dsc ve dtcyi yalnızca bmw kullanmıyor.
    _____________________________
    EĞER KALPTEN İNANMIŞSANIZ, ÜSTÜN GELECEK OLAN SİZSİNİZ!
  • _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: narkissos

    Bir Bmw sahibi olarak sizi bilgilendirmek isterim. DTC ; Dynamic Tracking Control olarak açılmakta ve işlev olarak patinaji engellemektedir... DSC; Dynamic Stability Control... ESPnin Bmwdeki adıdır. Yani DSC:ESP...


    ohoo Salladın sende haa

    Şimdi soyle soyleyim

    DSC yazan BMW ler de bu bildigin ESP dir sadece BMW De ki adı DSC dir

    Dinamic traction control Şeklinde olan BMW ler de bu tuşa birdefa basıldıgında araç bilinçli yanlamalara izin verir bir süre sonra hemen devreye girer. Üzerine basılı tutup kapatıldıgında ise tamamen devreden cıkar Artık özgürsünüz.
    _____________________________

    Ferrari F355 GTS My Dream Car
  • ESP – ( Electronic stabilty program ): Elektronik denge programı . Savrulma , ani direksiyon kırma gibi dengesizlik durumlarında devreye girerek dört tekerleğin her birine farklılaşmış halde frenleyici bir tork uygulayarak aracın hareketini düzeltir. gerektiğinde tek bir tekerleğe bile fren yaptıran ve amortisörlerin hareketini de kontrol eden sistem.


    DSC - ( Dynamic stability Control ): ESP ile aynı prensipte, dört tekerleğin yola en güvenli şekilde basmasını sağlayan sistem. Elektronik stabilite sistemi ağırlıklı olarak BMW'de kullanılır. viraj dışındaki kritik fren anında karşı moment uygulayarak arka tarafın savrulmasını önler.

    DTC - (Diagnostic Trouble Code): Teşhis güçlük kodu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 3 Mayıs 2008; 20:00:46 >
    _____________________________
    Birisi bana 'Napıyorsun' diyince, kısık bir sesle 'Hiç' diyorum.
    Kimse anlamıyor;
    H'ayatın İ'çinden Ç'ıkamıyorum.

    "Yüreğin, kadını erkeği yoktur. Bi mert olanı vardır, bir de namert olanı"...
  • esp+dsc+dtc: DSTC Dinamik Denge çekiş ve kontrol sistemi. kısaca hepsi
    _____________________________
    EĞER KALPTEN İNANMIŞSANIZ, ÜSTÜN GELECEK OLAN SİZSİNİZ!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: narkissos

    Bir Bmw sahibi olarak sizi bilgilendirmek isterim. DTC ; Dynamic Tracking Control olarak açılmakta ve işlev olarak patinaji engellemektedir... DSC; Dynamic Stability Control... ESPnin Bmwdeki adıdır. Yani DSC:ESP...


    Bu açıklamaya göre şöyle diyebilir miyiz?

    DTC ---> ASR
    DSC ---> ESP



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 4 Mayıs 2008; 12:40:13 >
    _____________________________
    The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

    Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!
  • ESP – ( Electronic stabilty program ): Elektronik denge programı . Savrulma , ani direksiyon kırma gibi dengesizlik durumlarında devreye girerek dört tekerleğin her birine farklılaşmış halde frenleyici bir tork uygulayarak aracın hareketini düzeltir. gerektiğinde tek bir tekerleğe bile fren yaptıran ve amortisörlerin hareketini de kontrol eden sistem.


    DSC - ( Dynamic stability Control ): ESP ile aynı prensipte, dört tekerleğin yola en güvenli şekilde basmasını sağlayan sistem. Elektronik stabilite sistemi ağırlıklı olarak BMW'de kullanılır. viraj dışındaki kritik fren anında karşı moment uygulayarak arka tarafın savrulmasını önler.

    DTC - (Diagnostic Trouble Code): Teşhis güçlük kodu

    her markanın kontrol güçleri isim olarak değişebilir ama teknoloji olarak hemen hemen aynı noktadalar
    _____________________________
  • "Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC).
    Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC), daha fazla patinaj olanağı verir ve bu nedenle DSC dengeyi kontrol ederken daha yüksek tekerlek çekişi ile daha dinamik bir sürüş stiline imkân sağlar. Tahrik tekerleklerinde az miktarda patinaj, karda veya gevşek zeminde kalkış sırasında çekişi artırır.

    Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC), Dinamik Denge Kontrolü (DSC) sisteminin açılıp kapatılabilen bir alt işlevidir. DTC’nin iki önemli görevi vardır: çekişi düzenlemek ve bir yandan aktif denge kontrolü sağlarken spor tarzı sürüşü mümkün kılmak.
    Tahrik tekerlekleri çekiş kaybetmeye başladığında DSC otomatik olarak dengeleme önlemlerine başlar. Dinamik Denge Kontrolü motorun çıkış gücünü dizginler ve tekerleklerin patinajını durdurur. Ancak istisnai durumlarda, az miktarda patinaj avantajlı olabilir.

    Derin karda, çamurlu veya gevşek zeminde az miktarda patinaj çekişi artırır. Bu gibi durumların yanısıra, sürücünün sportif bir sürüş stili arzu ettiği durumlarda, DTC bir düğmeye basılarak etkinleştirilebilir ve bu daha fazla patinaja olanak vererek DSC’nin motoru daha az dizginlemesini sağlar. Bunun sonucunda daha iyi çekiş ve daha yüksek itiş gücü elde edilir.

    DTC ayrıca, kar ve buz bulunmayan yollarda sürüşü de daha dinamik bir hale getirir. Etkinleştirildiği zaman DTC, sportif sürücülere, virajlarda, Dinamik Denge Kontrolü’ne göre daha fazla manevra alanı sağlar ve kontrollü savrulmalara bile izin verir. Her durumda sürücü araç üzerindeki kontrolünü tam olarak korur ve Dinamik Denge Kontrolü’nün dengeleme önlemleri DTC etkinleştirildiği zaman bile aktif kalır."

    http://www.bmw.com.tr/tr/en/insights/technology/technology_guide/articles/dynamic_traction_control.html
    _____________________________
    FIAT Bravo 1.9 JTD GT ( 2000 )




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.