Şimdi Ara

Arkadan itiş mi önden çekiş sistemi mi daha başarılıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
1
Favori
4.215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4 tekerden çekiş en başarılı büyük ihtimalle ama ben forumda bulamadım.
    Arkadan itiş mi önden çekiş sistemi mi daha başarılıdır? İkisininde avantajları dezavantajları nelerdir?



  • DÖRT - ARKA - ÖN diye gider bence sıralama
  • Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    Önden çekiş,arkadan itiş.

    Üç çeşidin de kendine göre güzel yanı var ama ben arkadan itişi daha fazla seviyorum.Daha keyifli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    Önden çekiş,arkadan itiş.

    Üç çeşidin de kendine göre güzel yanı var ama ben arkadan itişi daha fazla seviyorum.Daha keyifli

    Önden çekiş, arkadan itiş, önden çekiş aynı anda arkadan itiş, ortadan azcık itiş azcık çekiş (3 dingilli kamyon ve otobüs).
    Geri vitese takınca iş tam tersine dönüyor.
    Önden itiş, arkadan çekiş, önden itiş aynı anda arkadan çekiş. Kamyon ve otobüste değişmiyor.





  • Arkadan itiş oynamaya daha müsait yani spin için elverişli arabayla dans edebilirsiniz

    Önden çekişte pek oynamak müsait değil günlük kullanım için tercih edilesi. Hem şaft tüneli vs güç kaybı olmadan motordan direk bağlayıp ağırlık da etmemiş oluyor. Bu yüzden pratik ve çoğu araçlar on çekiş bence.

    Üç dingil ve daha fazlası için ortadan çekiş sistemi ise tam yüke ayarlı dengeli sistem, ağırlık taşımak için çok müsait. Fakat yüksek hızlarda avantajı yok aktarma organı şaft çok uzun. Karda ve buzda makul yükte çıkamayacağı yer olmaz.

    Dört dingilli araclarda dört çeker ise en harikası ve dengelisi. Fakat yüksek hızlar için pek elverisli olmasa gerek.

    Üç dingil ve daha fazla araçlarda arkadan dört itiş. Genelde hafriyat ve şantiye serisi kamyonlarda zorlu şartlara uyumlu verimli araçlar olarak üretilir. Keçi gibi tepe çıkar iner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    Önden çekiş,arkadan itiş.

    Üç çeşidin de kendine göre güzel yanı var ama ben arkadan itişi daha fazla seviyorum.Daha keyifli

    Önden çekiş, arkadan itiş, önden çekiş aynı anda arkadan itiş, ortadan azcık itiş azcık çekiş (3 dingilli kamyon ve otobüs).
    Geri vitese takınca iş tam tersine dönüyor.
    Önden itiş, arkadan çekiş, önden itiş aynı anda arkadan çekiş. Kamyon ve otobüste değişmiyor.



    Okurken biraz zor algılasam da o da doğru ikisi de aynı işlevi görebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadan çekişli araba bizim rizenin karında yağmurunda götü başı ayrı gidiyor. 320d varken baya sıkıntı çekmiştim karda. 4 çeker>Ön>arka olur sıralamam. Ayrıca yol tutmamasıda cabası virajlarda arkayı atacak gibi oluyordum kaç defa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    Önden çekiş,arkadan itiş.

    Üç çeşidin de kendine göre güzel yanı var ama ben arkadan itişi daha fazla seviyorum.Daha keyifli

    Önden çekiş, arkadan itiş, önden çekiş aynı anda arkadan itiş, ortadan azcık itiş azcık çekiş (3 dingilli kamyon ve otobüs).
    Geri vitese takınca iş tam tersine dönüyor.
    Önden itiş, arkadan çekiş, önden itiş aynı anda arkadan çekiş. Kamyon ve otobüste değişmiyor.



    Okurken biraz zor algılasam da o da doğru ikisi de aynı işlevi görebiliyor.

    Anlatmak istediğim şuydu, çekişin olduğu tekerleğin konumu tabiri değiştirmez. Çekişi yapan motordur, bunu hangi tekerlekten yaptığını ifade etmek için "Çekiş" kelimesi kullanılır. Tutup çekmek anlamında değil.




  • Arkadan itiş mi önden çekiş sistemi mi daha başarılıdır?
    BMW nin verdiği yanıt..
  • Arkadan itiş daha keyifli, zevki kullanılır. Hele ki hisli bir direksiyon , kilitli difransiyel ve güçlü bir motor mevcut ise.



    Önden çeker daha ekonomik olur her zaman. Karlı buzlu, çamurlu yolda arkadan itişe göre daha kullanımı kolaydır.



    Ben 4 çeker tercih ediyorum ülkemiz koşullarında. Asfalt kalitesi umurunda olmuyor , kullanımı , tutuşu rahat ve iyi. İlk kalkışta ise kendinden çok daha güçlü araçlara karşı büyük avantajla sahip şehir içinde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sa beylerrr

    önden çekiş sisteminde motor genellikle enine yerleştirilir genellikle 4 pistonlu araçlarda bu görülür ancak tekerlek direk krank milinden aldığı Mb yi aynı düzlemde olduğu içi alamaz bu yüzde trans aks kullanılır günlük şehir içi sürüşlerde fazla basmayan kontrollü güzel arabalarda olur bu sistem

    arkadan çekiş ise bu itiş değildir onu söyliyeyim kelime ingilizceden geliyor neyse burada ise motor enine değilboyuna konur gerçi bu dediklerimin istisnaları varda onları boşverin bu sistemde de mil ile aktarılıp diferansiyelden hoop oradan bir sürü şey sonra akslara cart curt bu arkadan itiş daha fazla parça olduğu için daha pahalı ve yağ kontrolü daha zor ama performans bakımından daha iyidir önden çekişe nazaran varsa sorunuz daha detaylı cevaplarım hesaplarını da dökeriz ortaya tabi istisna durumları olacaktır ancak genel olarak böyle söyleyebiliriz




  • 4WD>AWD>RWD>FWD

    Günlük kullanımda FWD avantajlı.
    Ayrıca "Arkadan Çekiş"

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan itiş diye bir olay söz konusu değil. Önden çekiş, arkadan çekiş, dört tekerden çekiş. Çekiş kuvvetinden kaynaklanır bu isim. İngilizcesi de front - rear- four wheel/all wheel drive'dır. Kimse kalkıp da rear wheel thrust demez. Arkadan itiş mevzusu, sanayi ustalarının işkembeden uydurduğu bir kavramdır. Gidip arkadan çekiş derseniz de cahil muamelesi yaparlar. Aynaya baksınlar

    Dört tekerden çekiş , güç aktarma konusunda en iyisidir. Hele ki subarularda olduğu gibi aktif tork dağılımı varsa demeyin keyfine, hiçbir sistem onun gibi güç iletemez. Fakat sistem ağırdır. Ağırlık , bir araçta dezavantajdır.

    Arkadan çekiş, yüksek performanslı araçlar için iyidir. Viraj performansı da güzeldir. Arka tekerler güç iletir, ön tekerler yönlendirme görevi görür.

    En kötüsü ise önden çekerdir. Ağırlık dağılımı çok kötüdür, tüm yükü ön tekerler kaldırır, arkaların denge görevinden başka görevi yoktur. Fakat maliyeti ve yakıt tüketimi yönünden avantajlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockabye


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    Önden çekiş,arkadan itiş.

    Üç çeşidin de kendine göre güzel yanı var ama ben arkadan itişi daha fazla seviyorum.Daha keyifli

    Önden çekiş, arkadan itiş, önden çekiş aynı anda arkadan itiş, ortadan azcık itiş azcık çekiş (3 dingilli kamyon ve otobüs).
    Geri vitese takınca iş tam tersine dönüyor.
    Önden itiş, arkadan çekiş, önden itiş aynı anda arkadan çekiş. Kamyon ve otobüste değişmiyor.



    Okurken biraz zor algılasam da o da doğru ikisi de aynı işlevi görebiliyor.

    Anlatmak istediğim şuydu, çekişin olduğu tekerleğin konumu tabiri değiştirmez. Çekişi yapan motordur, bunu hangi tekerlekten yaptığını ifade etmek için "Çekiş" kelimesi kullanılır. Tutup çekmek anlamında değil.

    Hayır Çekiş değil Tahrik kelimesi kullanılır. Zaten şu arkadan çekiş itiş kavgası da bu yüzdendir.Motor kelimesi de ingilizcede aslında Engine olarak geçer onlardaki motor genelde elektrik motorudur.

    Çekiş dediğin şey de DRIVE yani "Tahrik" anlamına gelir.Arkadan tahrikli önden tahrikli dersen tartışmaya yol açılmaz karşındaki arkadan çekiş mi olur hehehe diyemez bile.

    Normalde tahrik doğru kullanımdır ama çekiş kelimesi de TDK'ya göre "Bir motorun çekme gücü" olarak verilmiş. Yani yanlış değil.




  • Önden cekisli araba virajda gaz verilince yola tutunur savrulmaz. Kontrolu daha iyidir. Arkadaş itişli virajda gaz verilince arkayi atma ihtimali cok yuksek. Ani manevralardada onden cekiş daha avantajli. Gücü aldigi tekerlerden ayni anda yonlenir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 1 Mayıs 2017; 22:12:0 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ön çekişli iyi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Arkadan itiş mi önden çekiş sistemi mi daha başarılıdır?
    BMW nin verdiği yanıt..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • birisi teknik anlamda açıklamış birisi kış koşullarında test yapmış. en net cevaplar bu videolarda.








  • mevsim ve kullanım şartlarına göre değişir

    kış şartlarının daha ağır olduğu yerlerde önden çekiş daha avantajlıdır, ayrıca düşük güçlü araçlarda daha iyidir çünkü minimum kayıpla güç aktarılır, arkadan çekişin güçlü araçlarda avantajı var, ayrıca daha iyi bir sürüş hissi veriyor, ayrıca arkadan çekişli bir aracın şehiriçinde özellikle de park etme konusunda avantajı var çünkü arkadan çekişli aracın ön tekeriyle tampon ucu arası önden çekişli araca göre çok daha kısa, bu da aracı daha dar yerlere daha kolay sığdırma imkanı sağlıyor

    ayrıca sürüş becerisi ileri seviyede olanlar için savrulma anlarında arkadan çekiş aracı toparlamak önden çekişe göre çok daha kolay, önden çekiş araçta aracın burnunu kaçırdığında tekrar toparlamak çok zor, tabi günümüz araçlarında esp bunu kısmen de olsa kurtarıyor

    tabiki en başarılı olan dört çeker




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.