Şimdi Ara

Arkadan itiş mi önden çekiş sistemi mi daha başarılıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
1
Favori
4.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Arkadan itiş mi önden çekiş sistemi mi daha başarılıdır?
    BMW nin verdiği yanıt..

    Burda neyi anlatmak istemiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arka iterin surusu daha iyidir ve yanlama spin gibi seyleri yapabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.youtube.com/watch?v=rgTTkaUnx6w

    Bu videoyu izlemenizi tavsiye ediyorum. Ayrıca kanalda dört çekere dair de bilgiler veriliyor.
  • bmw bile onden cekise geciyorsa onden cekis daha iyidir
  • TSY kullanıcısına yanıt
    Teknik anlamda açıklayanların videoları baya iyi halen seyrediyorum.
  • Önden çekiş yakıt tasarrufu, daha az parça, düşük güçlü motorlarda daha iyi gücü aktarabiliyor. Ama sürüş konforu arkadan itişe göre çok farklı, virajlarda çok güven vermiyor heran savrulup kontrol dışına çıkabilir diye. Daha önceki aracım honda civicle sert viraja girdim, spin attı. Hafiften arkayı bıraktıgı an direksiyon toparlasamda arka tekerler yolu kaybetmişti bile

    Şu anki aracım taunus 2000cc enjeksiyonlu motorla arkadan itiş çok keyifli oluyor. Virajlara çok daha güvenli giriyorum, kontrolden çıksa çok rahat toparlıyorum. Bazende fırsat bilip gaza az daha bastıgında yanlamaya başlıyor, direksiyon mekanik oldugundan yolu hissediyorsun.. fakat yagmurlu havalarda pek kullanışlı değil
  • 150 beygire kadar önden çekiş işi götürür , fakat aracın motoru 150 beygirden yüksek ise arkadan itiş daha keyifli olur. O beygirlerin hakkını verirsin.
    Yoksa güçsüz bir motorla arkadan itiş olmasının hiçbir etkisi olmaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 18XET01 1 kullanıcısına yanıt
    Bir arkadaş daha aynı videodan bahsetmişti. Tüm kanalı seyrettim. Değerli bilgiler var.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Elbette. Reklam yapıyormuş gibi anlaşılmak istemediğimden açık açık isim vermek istemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    Önden çekiş,arkadan itiş.

    Üç çeşidin de kendine göre güzel yanı var ama ben arkadan itişi daha fazla seviyorum.Daha keyifli

    Önden çekiş, arkadan itiş, önden çekiş aynı anda arkadan itiş, ortadan azcık itiş azcık çekiş (3 dingilli kamyon ve otobüs).
    Geri vitese takınca iş tam tersine dönüyor.
    Önden itiş, arkadan çekiş, önden itiş aynı anda arkadan çekiş. Kamyon ve otobüste değişmiyor.



    adam adam




  • Önden çekiş araçlar kural olarak aktarma mekanizmalarının daha yakın olmasından kaynaklı daha tasarrufludur ve şu şartlarda tasarruf en önemlisi benzin mazot fiyatı belli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    Önden çekiş,arkadan itiş.

    Üç çeşidin de kendine göre güzel yanı var ama ben arkadan itişi daha fazla seviyorum.Daha keyifli

    Önden çekiş, arkadan itiş, önden çekiş aynı anda arkadan itiş, ortadan azcık itiş azcık çekiş (3 dingilli kamyon ve otobüs).
    Geri vitese takınca iş tam tersine dönüyor.
    Önden itiş, arkadan çekiş, önden itiş aynı anda arkadan çekiş. Kamyon ve otobüste değişmiyor.



    adam adam

    Arkadan iter deyince aklıma direk bu manzara geliyor:
    Arkadan itiş mi önden çekiş sistemi mi daha başarılıdır?




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Kelimelere takılmadım ama sonuçta arkadan çekiş deseydim bu seferde arkadan itiş denilecekti. Bence hepsi aynı. Arkadan itiş yazmamım sebebi zaten birinin başka bir yerde arkadan itiş diye düzeltmesini görmüştüm. Bence durum şu
    4 çeker
    Önden çeker
    dersek
    Arkadan çeker diye devam etmeli
  • 18XET01 1 kullanıcısına yanıt
    Güzel bişey görünce insanlara tanıtmak lazım. 1 mesajı olan veya yeni kayıt yapmış birinin bir şeyi tanıtması yüzde 90 reklamdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Augsburg

    Arkadan çekişli araba bizim rizenin karında yağmurunda götü başı ayrı gidiyor. 320d varken baya sıkıntı çekmiştim karda. 4 çeker>Ön>arka olur sıralamam. Ayrıca yol tutmamasıda cabası virajlarda arkayı atacak gibi oluyordum kaç defa.

    arkadaş olayı gayet güzel anlatmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Kafası

    Arkadaş itiş nedir bilmiyorum ama saf sürüş keyfi için arkadan çekiş şart bence. Günlük kullanımda önden çekişli otomobiller daha verimli. Dört tekerlekten çekişli araçlar ise tutunma konusunda çok başarılı. Gevşek zeminlerde, özellikle kışın zorlu geçtiği bölgelerde tercihim 4 tekerden çekişli bir araç olurdu.

    Önden çekiş,arkadan itiş.

    Üç çeşidin de kendine göre güzel yanı var ama ben arkadan itişi daha fazla seviyorum.Daha keyifli

    Önden çekiş, arkadan itiş, önden çekiş aynı anda arkadan itiş, ortadan azcık itiş azcık çekiş (3 dingilli kamyon ve otobüs).
    Geri vitese takınca iş tam tersine dönüyor.
    Önden itiş, arkadan çekiş, önden itiş aynı anda arkadan çekiş. Kamyon ve otobüste değişmiyor.



    adam adam

    Arkadan iter deyince aklıma direk bu manzara geliyor:
    Arkadan itiş mi önden çekiş sistemi mi daha başarılıdır?

    316i tarafından tokatlanan c180 takviye kuvvet istedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Önden cekisli araba virajda gaz verilince yola tutunur savrulmaz. Kontrolu daha iyidir. Arkadaş itişli virajda gaz verilince arkayi atma ihtimali cok yuksek. Ani manevralardada onden cekiş daha avantajli. Gücü aldigi tekerlerden ayni anda yonlenir.

    dünyanın en büyük yanlış cevabı bari bilmiyorsanız susun bir şey bildiğinizi zannetsinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Önden cekisli araba virajda gaz verilince yola tutunur savrulmaz. Kontrolu daha iyidir. Arkadaş itişli virajda gaz verilince arkayi atma ihtimali cok yuksek. Ani manevralardada onden cekiş daha avantajli. Gücü aldigi tekerlerden ayni anda yonlenir.

    dünyanın en büyük yanlış cevabı bari bilmiyorsanız susun bir şey bildiğinizi zannetsinler.

    He he dunyanin en buyuk yanlis cevabiymis. Benim deneyimlerime gore boyle. Arkadan itişli araç durdugu yerde gaza basinca direksiyonda sola saga cevriliyse kicini atiyo hemen. Virajda ne olur acaba biraz mantigini kullan hicbisey bilmiyosan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sene 2017 hala önden çekiş daha iyi diyenler var mı?

    Arkadaş, firmalar yıllardır önden çekiş altyapısını kullanıyorsa, bunun tek nedeni maliyet kaygısıdır. Başka da hiç birşey değildir. Misal; bmw 3/4/5/6/7 serileriyle yoluna arkadan itişle devam edip, 1 serisinde önden çekişe geçme kararı almıştır. Bunun nedeni, rakipleri a serisi ve a3 e göre daha yüksek maliyeti ve bu nedenle kâr marjının düşüklüğüdür.



    Otomobil dediğin arkadan itişli/çekişli olur, bunun yanlamayla driftle ilgisi yok. Bunda her 4 tekerleğe görev verilir. Arkadakiler çekişi sağlarken, öndekiler sizin kontrolünüzde, sadece yön vermek için kullanılır. Önden çekişte, gaza asıldığınızda çekiş ön aksa müdahale eder ve torque steere düşersiniz. Arkadan itişte ise direksiyonu bırakıp gaza yüklendiğinizde araç ip gibi gider.

    Daha saymakla bitmez...

    Çekiş sistemi arkaya geçtiğinde ön lastiklerdeki yük hafifler ve size önden çekişe göre çok daha hisli bir direksiyon kontrolü sunar, hem her 4 lastiğe düşen ağırlık birbirine çok yaklaşır ve ön hafiflediğinden, önden kaymalar çok azalır. Kalkışta dümdüz gittiği gibi yüksek hızlarda dip fren yaptığınızda yine ip gibi dümdüz durur.

    Arkadan itiş demek, denge demektir.

    Binlerce kilometrelik uzun yola çıktığınızda, özellikle de direksiyon başındaysanız aralarındaki sürüş konforunu çok rahat farkedersiniz. Direksiyonki ufacık titreşimler avuç içlerinizi uyuşturmaya başlar, bu önden çekişte daha fazladır. Arkadan itişli araç daha konforludur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Önden cekisli araba virajda gaz verilince yola tutunur savrulmaz. Kontrolu daha iyidir. Arkadaş itişli virajda gaz verilince arkayi atma ihtimali cok yuksek. Ani manevralardada onden cekiş daha avantajli. Gücü aldigi tekerlerden ayni anda yonlenir.

    dünyanın en büyük yanlış cevabı bari bilmiyorsanız susun bir şey bildiğinizi zannetsinler.

    He he dunyanin en buyuk yanlis cevabiymis. Benim deneyimlerime gore boyle. Arkadan itişli araç durdugu yerde gaza basinca direksiyonda sola saga cevriliyse kicini atiyo hemen. Virajda ne olur acaba biraz mantigini kullan hicbisey bilmiyosan

    Bari insanları yanlış bilgilendirmeyin. Hatta siz araç kullanmayı filanda bırakın. Daha kullandığınız aracı tanıyamamışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.