Şimdi Ara

Arka bağımsız süspansiyon olan C ve B segment araçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
1.878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ülkemizin harika! şehir içi yolları malum. Önceliği konfor olan, arka yolcuların da konforlu yolculuk yapmasının insani bir ihtiyaç olduğunu düşünen :) ve virajlarda sürüş güvenliğini önemseyen kişiler için önemli bir konu olduğunu düşünmekteyim.

    Arkaları bağımsız süspansiyon olan araçları yazarken marka, model yıl aralığı, motor seçeneği, donanım seviyesi olarak ayrıntılı yazarsanız çok iyi olur.

    Herkesin faydalanması için model yılı fiyat vb. kısıtı olmaksızın tüm B, C, D segment, B-Suv, C-Suv araçlar yazılsın :)


    Kişisel sorularım: Alfa Quilietta'ların hepsinde arkalar bağımsız süspansiyon mu? 2014 ve üzeri tüm Peugeot 308 ler bağımsız mı? 18.03.2024 tarihi itibariyle 2010 model ve üzeri 550-750 bin TL bandında arkalar da bağımsız süspansiyon, konforlu araç önerileri alabilir miyim?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ofamof -- 18 Mart 2024; 0:42:57 >







  • Bravo iyi bir örnek torsiyonlu sisteme, farketmemenizin sebebi bu olabilir. kardeşi uzun akslı delta'dan net daha iyi. onun gibi burulup arkası her minik darbede vurmuyor.


    ama fark yok değil Golf 6 ile fark var tabiki, özellikle araç yüklü iken.


    tam bağımsız aks demek araç mükemmel olacak demek değildir.. çok zengin bir ayar imkanı sunar çok kollu akslar markaya.. işi bilen marka ise ilk kasa Focus gibi süper işler de çıkarır, ilk nesil İ30 gibi çoğu torsiyondan kötü de olabilir. ustalığa bakan bir iş. günümüzde güçlü Gtı tarzı Hb'ler hariç maliyetini kurtaracak pek getirisi kalmadı normal kullanıcıya orası doğrudur.

    vaktiyle jetta kullanıcı kitlesi sebebiyle çok linçlendi ama dönüp muadillerine bakınca jetta'nın iyi araba olduğu belli oluyor ayrıca aradan geçen 10 yıldan sonra anlaşılıyor ki oldukça da sağlam üretimlermiş diğer vw'lere kıyasla. boyası, döşemeleri falan yeni gibi çoğunda.


    o dönemin araçları yürüyen olarak şimdikilerden iyiydi, daha fazla mühendislik uygulaması vardı üstlerinde. bugünkü gibi hiç esnemeyen şasi+torsiyon+ kalın-yumuşak süspansiyon burcu+esp'ye dayanalım, ilk kullanıcı mutlu olsun kalanlara ne olursa olsun mantığı yoktu.


    vw'nin golf 7'nin giriş versiyonlarına torsiyon koymasını tüketici cezalandırmayınca hemen her marka aynı uygulamaya gitti, sonunda c segmenti teknik anlamda büyük b segmentine dönüştü ve kaybolup gitti.


    baktılar kimsenin böyle bir talebi yokmuş, c'leri şişirip c suv diye d segment tüketicisine dayadılar, d segmenti de kaybolup gitti.


    kaldık arabanın suvuna, insanın...

  • golf 6 olabilir

  • focus 3 ve 3.5 lar bağımsız diye hatırlıyorum

  • Arka aksın tam bağımsız olması konfor ve/veya yol tutuşun garantörlüğü anlamına gelmez ama (ilk nesil İ30 ve Kia ceed'lerden bilindiği üzere) yine de son kasalarda bildiklerimizi yazalım,


    Alfa Giuliettalar tüm seri

    Bmw 1 Hb -2 Grancoupe tüm seri

    Hyundai-Kia grubu C sınıfı hacthbackler (sedanlar torsiyon)

    Ford focuslar 1.5 turbo üstü (tr'de yok) ve station wagon modeller

    Vw grup Golf ve A3 1.5 Tsi ve üstü torsiyon, Leon Octavia 2.0 tdi ve üstü

    Corolla-civic güncel kasalar hepsi tam bağımsız.

    Subaru impreza tam bağımsız


    Eski modellere girersek işler karışık.. genel trend 90'ların sonu Focusla alevlenen bir tam bağımsız akslara geçiş dönemi, sonra artan maliyet kaygıları ve gelişen yol dinamiği elektronikleri ile birlikte torsiyona geri dönüş.


    B segmentte olmaz, ne maliyet kurtarır ne de alan.. zaten hafif araçlarda komplike sistemlere pek gerek yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 18 Mart 2024; 11:7:56 >
  • 2011 Nissan Qashqai'mde arkalar tam bağımsız. Yol tutuş ve konfor gayet iyii.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 19 Mart 2024; 14:59:43 >
  • Boşuna takıntı yapıyorsunuz.Birçok kez Golf 6 kullandım.Torsiyon olan bravomdan hiçbir farkı yok.Ama bu foruma sorma.Hele araçları bağımsız süspansiyonsa bağımsız diye uzay mekiği muamelesi yaparlar.
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    hiçbir farkı olmasaydı herkes torsiyon koyardı. sizin oturma organınız ile hissetmediğiniz şehir içi yollarla kıyaslamayın şu süspansiyonları
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Bravo iyi bir örnek torsiyonlu sisteme, farketmemenizin sebebi bu olabilir. kardeşi uzun akslı delta'dan net daha iyi. onun gibi burulup arkası her minik darbede vurmuyor.


    ama fark yok değil Golf 6 ile fark var tabiki, özellikle araç yüklü iken.


    tam bağımsız aks demek araç mükemmel olacak demek değildir.. çok zengin bir ayar imkanı sunar çok kollu akslar markaya.. işi bilen marka ise ilk kasa Focus gibi süper işler de çıkarır, ilk nesil İ30 gibi çoğu torsiyondan kötü de olabilir. ustalığa bakan bir iş. günümüzde güçlü Gtı tarzı Hb'ler hariç maliyetini kurtaracak pek getirisi kalmadı normal kullanıcıya orası doğrudur.

  • c segmenti yeni araçlarda golfün focusun 1.5 turbolarında var, civic ve corolla'da var, merceds a class'ın benzinlilerinde var, bmw 1 serisinde var, kia ceed'de va başka da yok. b segmentinde zaten mini hariç hiç yok ve hiç olmadı, belki swift 4x4'lerde olabilir.


    manuel arıyorsan ceed 1.0 turbo 2020'sini bulursun 750'ye, alıp alabileceğin en makul ve bağımsız süspansiyonlu araç olur.

  • Bende güncel kasa vw caddy'i merak ediyorum sürmek nasip olmadı 4 teker bağımsız süspansiyonmuş.
  • 2013 - 2018 arası 1.6 benzinli aurislerin tamamı tam bağımsız arka süspansiyona sahip, yol tutuşu ve konforu c segmentinde gayet iyi yerlerde.
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Tabii ya gidip 2 tonluk s class a bile düz boru çekelim gitsin dimi. Ne lüzum var yani.
  • AirSupport kullanıcısına yanıt

    Fark için sizin oturma organınızı mı kıstas alalım?İşte ancak sizin gibi böyle takıntılılar dikkat eder böyle şeylere.Bir sürü araç kullandım.Yıllardır araç kullanır,forumlarda yazarım.Otomobili senden öğrenecek değilim.

  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Bir kere torsiyon düz boru değil.Her iki tarafından güç altında birbirinden ayrı olarak inip kalkan bir yapı.Doğan slx,reno 12 deki torsiyon değil günümüzdeki torsiyonlar.Mersedes s class'ına ne çekersen çek beni ilgiliendirmez.Size göre vakumlu kapı,kendiliğinden açılıp kapanan bagaj ve ya diğer kapısı olmayan araca da binilmez.Ben orta sınıf günlük kullanım araçlarda hiçbir farkının olmadığını düşünüyorum.O yüzden golf de focus da artık büyük oranda torsiyona geçtiler.


    Ha sizin gibi hergün pistlerde süreleri azaltmak için coşan takıntılılara torsiyon gelmez.

  • B-SUV (crossover) olarak mazda cx-3 modelinde arkalar bağımsız.
  • Normal kullanan biri için bağımsız yada torsiyon olması bir şey değiştirmiyor. Ben focus 3.5 tan 4. geçtim ve aralarında sürüş anlamında çokta hissedilir bir fark yok. Ha ben yaramazlıklar yapacağım aralara girip tamponların tozunu alacağım deniliyorsa bağımsız daha iyidir. Birde araç yük altında iken benim deneyimim torsiyon daha iyi bile iş görüyor. Yine Focus özelinde mesela 3.5 ta bagajı tepeleme doldurduğumda aracın arkadaki hareketlerini daha çok hissediyordum. Yol üzerindeki bir sıçrama hareketinde arka sanki başka tarafa gitmek ister gibi yada arka alttan biri tekme atmış gibi davranıyorken 4. nesilde bu hareket hiç hissedilmiyor sadece arkanın biraz esnediğini hissettiriyor. Yani biraz amaca göre bu iş.

  • AO A kullanıcısına yanıt

    Elinize sağlık.Gerçekten dikkate değer faydalı bir yazı böyle olur işte.İnsanlara birşey anlatmak gercekten bazen çok zor.

  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Cahile laf anlatmak zordur

  • Jetta 2012-2017 cok yumusak pamuk gibi
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    fark olmasa alt vesrsiyonlara torsiyon , üst versiyonlara bağımsız koymazdı vw golf'e, ford focus'a ve hatta mercedes a class'a

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.