Şimdi Ara

Arızalanan Ekran Kartı QP Bilişim Ve ASUS Infocomm Sorunu [ ÇÖZÜLDÜ ] (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
308
Cevap
3
Favori
21.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
326 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fenomenhaa kullanıcısına yanıt
    Ekran kartında geldi başıma zaten, farkı karşılayalım dediler limit gelene kadar stoğu bitti mouse gibi ucuz fiyatlı ürün için zaten uğraşılmaz. TR üzerinden yaşadığım olay.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heyysanadiyom

    güzel değindiniz  




    misal; amazon müşteri odaklı davranarak dev şirket oldu


    amazon.com.tr geldi , satıcıda amazon.com.tr ise ne var ne yok ordan alıyorum , kafam rahat 



    Alıntıları Göster

    Kesinlikle katılıyorum, hepimiz duyuyoruz görüyoruz, özellikle yurt dışında tanıdıkları olanlar bilirler, değişim ve iade konusunda bizim kadar sorun yaşamıyorlar. Bizde ise firmayla en ufak sorun yaşadığında soluğu tüketici mahkemesinde alıyorsun çünkü başka hiç bir mekanizma müşteriye yardım etmiyor, tabi iş oraya gittikten sonra ben iade almışım ürünüm değişmiş pek önemi kalmıyor.


    Amazon bu konuda ülkemize yavaş yavaş örnek olmaya başlıyor, mesela Hepsiburada reklamlarında kolay iadeden bahsedilen reklamlar çekilmeye başlandı. Ülkemizde biraz müşteri odaklı olan firma zaten hemen kendini öne atıyor.


    Bende Amazon tercih ediyorum, prime üyeliğimde var, hızlı kargo sorunsuz alışveriş oluyor.





  • kartalım kullanıcısına yanıt

    Bu konuyu okumuşlardır.  


    Asus rezalettir. Benzer bir olayı ben de yaşadım eski 1060 kartımla. Global marka kalitesine bir şey diyemem, pek bilgim yok ancak Asus Türkiye, gerek servis gerek müşteri temsilciliği konusunda kesinlikle sınıfta kalıyor. Çalıştıkları firmaların önünden geçerken cebini yoklayasın geliyor, o derece... Geçmiş olsun umarım çözülür.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalım

    Hocam elbet arada aksaklıklar yaşanabilir firmalarda bu durumu anlıyorum , ancak dediğiniz gibi mahmeke kararı çıkana kadar ifmralar müşteriyi istediği gibi mağdur ediyor, bence burada ceza puanı tarzı bir sistem olmalı, eğer bir firma üst üste bir çok kişiyi benzer şekilde mağdur ediyorsa cezaya çarptırılmalı

    Kesinlikle, ceza puanı olabilir yada müşteri memnuniyet derecesi vs bir şey olur, insanlar alışveriş yaparken bu puanlara bakarlar. Ceza puanı yükseldiğinde yaptırımlar yükselir filan bu tarz sistemler müşteriyi korur.


    Tüketici mahkemeleri de olmalı, onlara da karşı çıkmıyorum. Mağdur müşteriler kadar, kötü niyetli müşterilerde var, tüketici tarafı da kendini koruyacak mekanizmaya sahip olmalı fakat kötü niyetli müşteri var diye esas büyük çoğunluğu mağdur etmemeliler. Mahkemeler iki tarafında gerçekten haklı olduğu anlarda devreye girmeli...





  • Kalitesizlik akıyor konudan.
    Qp bilişimi de ilk kez duydum.

    Asus zaten iyice bozdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkede hiç bir sistem, hiç bir kurum çalışmaz oldu. Şaka bir yana ülke yangın yeri fakat kimse görmüyor nedense. Tek adamın yönettiği bir ülkede bu kadar boş vermişlik olması gayet normal. Adalet yok, kanun yok, sınır yok yok yok yok... Tez zamanda bu ülkeden kurtulmak dileğiyle (Şimdi bu yazdıklarıma kesin elinde tencere kapağı ile diriliş, kuruluş, yükseliş izleyen dangalak milliyetçiler, kendini milli ve yerli zanneden andavallar gelir cevap yazar eminim.)

  • Ürünün satıcı/ithalatçı/servis tarafına oldukça dahilim, aynı zamanda bir perakende müşterisiyim.

    Bildiğiniz gibi kanunla ile iki taraf içinde belli güvenceler teminat altına alınmıştır.

    Son kullanıcı arkadaşımızın tercih hakkı bulunmaktadır, bu konuda kanun çok açık ve net.


    "Satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır."


    Burada siz satıcı olarak talep edilen işlemi yapmak ile mükellefsiniz, sonra Asus ile kendiniz çözeceksiniz arkasını. Bilmiyorsanız (ki sanmıyorum) ben size yardımcı olmak adına bir yol göstereyim.


    1- Son kullanıcı noterden ihtar çekerek misli ile değişim hakkını istesin.

    2- İhtar elinize ulaştığı zaman servis ile (malı aldığınız ithalatçı ile) bunu paylaşın.

    3- Son kullanıcının talebine uygun cevabı verin (Misli ile değişim)

    4- Elinizde olan arızalı karta karşılık misli değişim yaptığınızı bildirin.

    5- Karşı taraf (ithalatçı) kabul etmez ise (aynı kanuni hak sizin içinde geçerlidir) yasal olarak işlem yapın.



    Burada insanları üzerek, son kullanıcıyı küstürerek veya seçimlik haklarını kullandırmadan (ki kanuna aykırıdır) farklı şekilde olaya yön vermeniz doğru değil.

    Israrla inat ettiğiniz "Servis iade alın dedi iade alıyoruz başka bir şey yapamıyoruz" olayı için lütfen sattığınız ürünün garanti belgesini okuyunuz.

    Sonrasında dönüp servise bunu belirtin, kimse kanundan, hukuktan, devletten veya ülkemizden üstün değil arkadaşlar.

    Doğru bulmuyor olsam bile zamanında PayPal 'da topladı pılını pırtını gitti kimseye birşey olmadı, düne kadar gülüp dalga geçtiğimiz "Facebook, Twitter, Instagram burada temsilcilik açacakmış hökömetimiz öyle diyor hahaahah" diye konuştuğumuz konuların aslında ne kadar yapılabilir olduğuna bakın.



    Alıcı arkadaşta bu kadar stres sinire girmesin, hakem heyetine gidin seçimlik hakkınızın kullandırılmadığını belirtin bu yeterli olacaktır. Biraz bekler ama istediğiniz sonucu alırsınız.



    Edit:


    Güncel mevzuat, ilgili kanun ve açıklamaya Gümrük Ticaret Bakanlığı'mız resmi web sitesinden ulaşabilirsiniz, lütfen sürekli konuyu iade almaya getirip seçimlik hakkını kullandırmayarak kanunu çiğnemeyin, servisin bu yönde bastırmasına çanak tutup kanunun kuralın bozulmasına aracılık etmeyin.


    http://tuketici.gtb.gov.tr/data/5994288e1a79f54410c61923/SSS2018.pdf




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fowell-one -- 10 Haziran 2021; 12:47:39 >




  • valla trden bişey alınmaz. bazı firmalar hariç garanti olayları bok gibi

  • Qb bilişim pişmanlıktır. Oyun fuarın da kel abimizin çocuklara köpek çektiği temsilcisinden anladım.

  • Açıkçası ben rezalet görmüyorum. Bir açık gözlülük söz konusu evet, qp birebir değişim yaparsa zarar edeceğini düşünerek para iadesi önermiş. Yasal bir yanlışlık yok. Firma yasal yükümlülüğü olan iadeyi kabul ettikten sonra olayın hukuki zemini kaybolur sadece etik tartışması yapılabilir.

  • Yukarda arkadaşın yazdığı metin doğru , mahkemeye gidilse %100 tüketici kazanır , çünki para iadesimi yoksa kartın aynısı , aynısı yoksa daha üst bir modeli isteme hakkı var tüketicinin , burada konuyu açan arkadaş direk THH'ye verecekti , ve arkasına yaslanıp bekleyecekti bu kadar basit


    "Satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır."

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roark

    Açıkçası ben rezalet görmüyorum. Bir açık gözlülük söz konusu evet, qp birebir değişim yaparsa zarar edeceğini düşünerek para iadesi önermiş. Yasal bir yanlışlık yok. Firma yasal yükümlülüğü olan iadeyi kabul ettikten sonra olayın hukuki zemini kaybolur sadece etik tartışması yapılabilir.

    Konuda inanılmaz abartılar var.


    6500 liralık urun 15.000 cıktı diye al sen su 6500 u ustunden de 10.000 lira ekle git yeni kart almak ne kadar yanlıs ve magduriyet iceriyorsa

    3000 liraya alıp 1 yıl kullandıgın kartı 13000 e vatandasa satmak ne kadar dogrudur o da tartısılır.

    Oradan almam buradan almam diyenler var keske almasalar, babam stokluyordu hazır sistemleri sonra sistem parasına ekran kartı satıyordu.


    Adamlar 3000 e 2060 verdi sistemle 30 sn de toplayıp 7500 e ilana koydular.

    Bugun QP desin ki 3060 tek olarak 6000 sistemle 5000 lira 2 dakikada magazada stok bırakmazlar.


    Satıcılar ayrı uyanıklık,yuksek kar pesinde alıcılar ayrı uyanıklık,yuksek kar pesinde...

    Aynı urun sistemde 15000 tek olarak 29000 demeyi biliyor ama o sistemleri stoklayıp , ihtiyacı olana aldırmayıp 25000 e ekran kartını satarken iyi o zaman QP de iyi,Itopya da iyi,Vatan da iyi hepsi iyi sonucta alıcının da satıcının da zihniyeti hep ugrasmadan,calısmadan yuksek kar istisnai son kullanıcılar haric...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roark

    Açıkçası ben rezalet görmüyorum. Bir açık gözlülük söz konusu evet, qp birebir değişim yaparsa zarar edeceğini düşünerek para iadesi önermiş. Yasal bir yanlışlık yok. Firma yasal yükümlülüğü olan iadeyi kabul ettikten sonra olayın hukuki zemini kaybolur sadece etik tartışması yapılabilir.

    Kanunlardan bir haber, kraldan çok kralcı olan birisi olarak yorum yapmışsın. Kanunlar çok açık. Lütfen okuyun;


    "Satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır."


    QP Bilişim'in yaptıgı açıkca suçtur. Tüketici hakem heyetine verse müşteri, davayı kesin kazanacaktır. Yüzde 1 kaybetme şansı bile yok.


    6 ay sonra THH kararından sonra bu kartı müşteriye vermek zorunda kalacaklar. Ellerinde bu kart yoksa misli ile degişim talebi edilecegi için bir üst modeli vermek zorunda kalacaklar.


    Şimdi burada çignenen kanunlardan sonra boşa giden koskoca 6 ay oluyor! THH bunlara hadlerini bildirecektir ama daha çok caydırıcı kanunlar lazım. Ürünün 3 katı frimaya para cezası gibi kanunlar. Yada kanuna karşı gelindigi için çok agır para cezaları verilmesi lazım.


    QP Bilişim burada kanunları çigniyor göz göre göre ve sizin gibi kraldan çok kralcı olan ve kanunları okumaktan aciz insanlar QP Bilişimi savunuyor. Peki ben sana sorayım bu kart'a 6500 TL ödenmiş dolar 5 TL düşseydi ve çip sorunu stok sorunu ve mnig gibi sorunlar ortadan kalksaydı, bu kartın fiyatı 3000 TL düşseydi acaba yine müşteriye 6500 TL iade mi yapacaklardı yoksa kartın aynısından paşa paşa verecekler miydi? Ben sana cevap vereyim hazır sistemlere tonla bu kartlardan satıyorlar paşa paşa çıkarıp kartın aynısını vereceklerdi.


    Birde başka bir arkadaş ASUS servisine laf etmiş kartı vermedigi için suçluyu ASUS ilan etmiş. Bu QP Bilişim ile Asus arasında. QP Bilişim Asus'a dava açsa direk kazanır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harunefetr -- 10 Haziran 2021; 13:43:53 >




  • Roark kullanıcısına yanıt

    Yasal bir yanlışlık yok etik tartışması mı yapılabilir? Bir forum kullanıcısı yasa maddesini atmış kapı gibi yazıyor buyrun:

    "Satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır."


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bundan yaklaşık 13 sene önce Asus Hd3870 almıştım. 1.5 sene sonra kartın ramlerin de sorun çıkmıştı. O zaman M.köyde yerleri vardı (şimdi nasıl bilmiyorum) kartı götürmüştüm.


    Kartı tamir edemediklerini ve ellerinde Hd3870 bulunmadığından Hd4870 vereceklerini söylediler ve ben de aldım. Aradan 13 sene geçmiş durum tam tersi gerilemiş!


    Yukarıda ki arkadaşın dediği gibi ya kartı tamir edecekler, ya aynısı ile değiştirecekler (o kartın aynısı yoksa o zamanın muadil kartını vermek zorundalar) ya da para iadesi yapacaklar. Burada tüketici hangi opsiyonu seçerse onu uygulamak zorundalar.


    İyi o zaman bizde yurt dışından paralel ithalat ile kart getirip burada garanti vs var diye satalım!

  • Bana yüklenmenize gerek yok arkadaşlar. Bu kişileri TTH'ye verseniz dahi adamlar elimizde stok yok, parasını ödeyelim diyecek ve TTH kabul edecek. TTH gelip ekran kartı stoklarını inceleyecek değil. Yasalarda iki seçenek var. Değişim ya da para iadesi, firma ikisinden birini yerine getirerek hukuki görevini yapmış oluyor. Piyasadaki arz talep bozukluğunu TTH'ler de biliyor artık. Haliyle hiçbir firmayı ürünü temin et noktasında zorlayamazlar. Zaten bunun yasal bir karşılığı da yok.


    Ben qp'nin yaptığı doğrudur demiyorum, etik değildir ancak suç da değildir. Bu durumdan ötürü ben alışveriş yapacağım zaman qp'yi direkt elerim, çünkü etik yönden kusurlu buluyorum firmayı. Hepimiz aynı gemide insanlarız, işi hukuki yönden değerlendirmem neden yanlış? Rezalet değil, uyanıklık var. Eğer para da vermiyorum, değişim de yapmıyorum kullanıcı hatası deselerdi rezalet olurdu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: QP Bilişim

    Merhaba,



    Yaşanan olay aslında arızalanan ürünü servise gönderilen ve değişim/iade kararı alan müşterilerimizin pek fazla yaşadığı bir durumdur. Ürününü kampanyadan veya döviz kuru düşükken aldığı için alacağı ücret iadesi de piyasa değerinin altında olabiliyor.

    Ekran kartı fiyatlarının günden güne artmasına karşın müşterilerimizin iade/değişim kararı çıkan ürünlerinin aynısı ile değişimini sağlıyoruz, aradaki fiyat farkını da biz karşılıyoruz. Evet teklif ettik fakat daha üst bir model istenildiğinde fiyat farkını da almak durumundayız. Ürünün bir üst modeli ile değişimini sağlayacak kurum yetkili servis veya markanın kendisidir, buna kararı verecek kişi satıcı değildir.

    Normal şartlarda markaların yetkili servislerinin veya tedarikçilerinin teknik servis değişimi için stok bulundurması gerekiyor, fakat ekran kartlarında tedarik problemi bulunduğu şu dönemde her modelden ekstra stok bulundurmaları mümkün olmayabilir. Döviz kurunun aşağı hareketinde veya ürünlerdeki fiyat düşüşlerinde aynı durum gerçekleşirse iade durumunda kâr edilebileceği gibi tam tersi durumda da zarar edilmesi mümkündür, bizim gibi satıcı firmaların kontrolü dışında olan bir durumdur.



    Teşekkürler.

    QP Bilişim.

    Gerçekten şu mesajı okurken karşımda, çirkeflik yapıp müşteriye dayılanan küçük esnaf görmüş gibi oldum.

    Üst model verildiğinde fiyat farkını istemek zorundalarmış. Müşteriye belirli bir süre içerisinde, kartını değişim yapamıyorsanız bir üst modelini tedarik etmek zorundasınız. Bu hukuki bir zorunluluktur. Sizin keyfinize kalmış birşey değil.

    Zamanında bunun bir benzerini iphone telefon ile yaşadım adamlar telefonun bir üst modelini verdi üstelik bunu yapan distribütör firmaydı.

    Sizden pc kablosu bile alınmaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Roark kullanıcısına yanıt

    Hocam kanunu atıyoruz yine de anlamıyorsun. İki seçenek falan yok. tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Yani çok açık değil mi neyini anlamıyorsunuz bu cümlenin?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Javelin. -- 10 Haziran 2021; 13:53:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş kesinlikle thh'ye başvurmalı, kaybetme gibi bir olasılığı yok!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Roark kullanıcısına yanıt

    Sanki yasayi kanunu biliyormus gibi konusmussun. Hukuki zemin kaybolurmusmus... fowell-one arkadasimizin yazdiklarida bu sayfada iken bir oku istersen. Hayir yani kanun lardan bahsediyorken bu arada seninde ögrenmen iyi olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kunGFu -- 10 Haziran 2021; 14:9:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.