Şimdi Ara

Arabayı zorlayınca gelen yanık kokusu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
168.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu sabah park yeri bulamadığım için dar ve dik bir sokağa girmek zorunda kaldım. Meğersem çıkmaz sokakmış. Geri geri çıkmak zorunda kaldım ve çıkarken çok zorlandım. Sokak düz olmadığı için ve dar olduğu için sürekli ileri geri yapmak zorunda kaldım. Bu sırada debriyaja basılıyken araba geri kaçmasın diye gaza baya yüklendim. Sokaktan çıkmaya çıktım ama arabanın önünden lastik yanığı gibi yoğun bir koku geldi. Önemli bir şey midir acaba? Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.



  • baskı balatanın ömründen birazcık yemişsiniz önemli değil
  • yarım debrıyaj kullandığın ıcın balata sıyırmıs oda sıcaktan yanarak koku yapmıs cok onemlı bısey olmamakla debrıyaj balatasının omrunden cok az bısey harcamıssındır , kafana takmaya değmeyecek bır durum yanı herkesın arabasında olur boyle seyler
  • Araç ve şanzıman nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    yarım debrıyaj kullandığın ıcın balata sıyırmıs oda sıcaktan yanarak koku yapmıs cok onemlı bısey olmamakla debrıyaj balatasının omrunden cok az bısey harcamıssındır , kafana takmaya değmeyecek bır durum yanı herkesın arabasında olur boyle seyler
    Dostum kafanda soru işareti olmasın sen yinede göster bi servise...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    Dostum kafanda soru işareti olmasın sen yinede göster bi servise...

    Alıntıları Göster
    Bu koku karbirotorden geliyor diye bir duyum aldım. Baskı balata olmasının ihtimali yok diye düşünüyorum. Normalde yarım debriyaj fazlaca kullanırız trafikte ama arabayı 4000 devirin üzerinde o kadar kullanmayız. O kadar dur kalk yapıp trafikte bole bı koku gelmıyorsa baskı balata diildir diye düşünmekteyim




  • Balatadır o balata
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz Ç.

    Balatadır o balata
    O koku balatadan gelir. Özellikle rampalarda geri geri manevra yaparken yanık kokusu yogun olarak hissedilir, kafaya takılacak bir durum değildir. sadece balatanın kullanım ömrü kısalır ama çok sık olmayan bir durumsa çokta sıkıntı olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz Ç.

    Balatadır o balata
    Aynı durum geçen hafta 2000model honda civic 1.4 is aracımla başıma geldi. çok dik bir yokuşta geri vitesle araç çıkamadı. debriyajdan ayağımı tamamen çekip iyice gaz vermeme rağmen ve aynı yanık kokusu geldi. Bu koku debriyaj balatasının kokusu. Sonrasında sanki kalkışlarda sarsılıyor gibi hissettim düz viteslerde de özellikle 2. ve 3. viteslerde yarım debriyaj zorlayınca. Ancak ertesi gün eski haline döndü. honda servise uğradım, durumu anlattım debriyaj balatasını sıyırmışsındır dediler baktılar ve balatanın iyi durumda olduğunu her hang, bişey yapmak gerekmediğini söylediler.

    yukarıdaki yorumlara katılıyorum. Önemli bir durum değil ama balatanın ömründen biraz yedik. Bir daha da hayatta geri viteste zorlamam:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz Ç.

    Balatadır o balata
    Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler. Rahatladım doğrusu. Ama bu da bana ders olsun. Bilmediğin yola girmeyeceksin arkadaş
  • bende olmuştu o olay. araç çamura girince çıkarmak için zorladım ve yanık kokusu geldi. hatta bilmiyorum benim arabaya mı özel. yanık kokusundan sonra vites geçmemeye başladı. 10 dakika sonra soğuyunca baskı balata düzeldi. aracı itti arkadaşlar öyle çıkarabildik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obalkan

    Bu koku karbirotorden geliyor diye bir duyum aldım. Baskı balata olmasının ihtimali yok diye düşünüyorum. Normalde yarım debriyaj fazlaca kullanırız trafikte ama arabayı 4000 devirin üzerinde o kadar kullanmayız. O kadar dur kalk yapıp trafikte bole bı koku gelmıyorsa baskı balata diildir diye düşünmekteyim

    Alıntıları Göster
    Benimde başıma daha önce gelmişti bu durum.
    Servise sordum balatalaradan geldiğini öğrendim.
    Arkadaşlarında dediği gibi büyük bir şey değil fakat sık sık yapılması balatanın ömründen büyük ölçüde çalar.




  • Baskı balatadan geliyordur.Genelde bayırlarda geri geri aracı zorlayınca gelir.Bisorun olmaz.Sadece baskı balatanın ömür biraz azalmış olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Baskı balatadan geliyordur.Genelde bayırlarda geri geri aracı zorlayınca gelir.Bisorun olmaz.Sadece baskı balatanın ömür biraz azalmış olur.
    Ben de acemiliğimde yarım debriyaj kullanmaya alışmıştım. Sonra bir gün bir alışveriş merkezinin katlı otoparkından çıkarken o iğrenç kokuyu duydum . Ondan beri yarım debriyaj kullanmam zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Ben de acemiliğimde yarım debriyaj kullanmaya alışmıştım. Sonra bir gün bir alışveriş merkezinin katlı otoparkından çıkarken o iğrenç kokuyu duydum . Ondan beri yarım debriyaj kullanmam zaten.

    Alıntıları Göster
    Bazen mecburen hepimiz yapıyoruz ve o koku ortaya çıkıyor. Zonguldak merkezde oturan biri olarak genelde buralar yokuş bayır çoktur bazen aracınızı bayırda parketmek zorunda kalırsınız vs bazende hem bayır hemde iki araç arasına parketmek zorunda kalırsınız ne yapıcaksınız mecburen yarım debriyaj yapa yapa aracınızı yerleştırıyorsunuz debrıyacı tamamen bırakıcak durum olmayabiliyor o zaman tabı yavaş yavaşta sıyrılıyor ve ömru azalıyor. Çok buyuk sorun degıl zaten devrıyaj tabı markasına modelıne gore degısır ama 200 300 arası bir parça çokta problem etme hemen zaten bozulmaz bitmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Bazen mecburen hepimiz yapıyoruz ve o koku ortaya çıkıyor. Zonguldak merkezde oturan biri olarak genelde buralar yokuş bayır çoktur bazen aracınızı bayırda parketmek zorunda kalırsınız vs bazende hem bayır hemde iki araç arasına parketmek zorunda kalırsınız ne yapıcaksınız mecburen yarım debriyaj yapa yapa aracınızı yerleştırıyorsunuz debrıyacı tamamen bırakıcak durum olmayabiliyor o zaman tabı yavaş yavaşta sıyrılıyor ve ömru azalıyor. Çok buyuk sorun degıl zaten devrıyaj tabı markasına modelıne gore degısır ama 200 300 arası bir parça çokta problem etme hemen zaten bozulmaz bitmez

    Alıntıları Göster
    benim de başıma böyle bir koku gelmişti, ama benim zorlama olayı biraz daha farklı, yaklaşık 3 km lik bir yokuşu (Ankara-Cinnah) 2. viteste 105 km hız ile çıktım ve aracın elektrik kesmesini beklemiştim vites atmak için, araç elektrik kesmediği için de bütün yokuşu o hızla çıktım, yokuşun sonunda ağır bir koku geldi ve kaputu açıp baktığımda aşırı ısınmadan dolayı motor altındaki plastik korumanın motora yakın kısmının eridiğini ve oval bir şekil aldığını farkettim. Ama senin aracınki balata sıyrığına daha yakın gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06DMR06

    benim de başıma böyle bir koku gelmişti, ama benim zorlama olayı biraz daha farklı, yaklaşık 3 km lik bir yokuşu (Ankara-Cinnah) 2. viteste 105 km hız ile çıktım ve aracın elektrik kesmesini beklemiştim vites atmak için, araç elektrik kesmediği için de bütün yokuşu o hızla çıktım, yokuşun sonunda ağır bir koku geldi ve kaputu açıp baktığımda aşırı ısınmadan dolayı motor altındaki plastik korumanın motora yakın kısmının eridiğini ve oval bir şekil aldığını farkettim. Ama senin aracınki balata sıyrığına daha yakın gibi.

    Alıntıları Göster
    Balatadan gelmiştir o koku büyük bir ihtimalle balata biraz fazla yüklenmede arasıra öle yapar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obalkan

    Bu koku karbirotorden geliyor diye bir duyum aldım. Baskı balata olmasının ihtimali yok diye düşünüyorum. Normalde yarım debriyaj fazlaca kullanırız trafikte ama arabayı 4000 devirin üzerinde o kadar kullanmayız. O kadar dur kalk yapıp trafikte bole bı koku gelmıyorsa baskı balata diildir diye düşünmekteyim


    "karbirotor" ne yahu? karbüratör demek istemişsiniz anladık da, karbüratör diye bir parça mı kaldı arabalarda? karbüratörlü olmayan arabalarda da gelir o koku. o zaman onlarda bu koku neden kaynalanır sizce? ayrıca karbüratörden niye koku gelir araba zorlanınca, mantıksal açıklamasını yapabilir misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06DMR06

    benim de başıma böyle bir koku gelmişti, ama benim zorlama olayı biraz daha farklı, yaklaşık 3 km lik bir yokuşu (Ankara-Cinnah) 2. viteste 105 km hız ile çıktım ve aracın elektrik kesmesini beklemiştim vites atmak için, araç elektrik kesmediği için de bütün yokuşu o hızla çıktım, yokuşun sonunda ağır bir koku geldi ve kaputu açıp baktığımda aşırı ısınmadan dolayı motor altındaki plastik korumanın motora yakın kısmının eridiğini ve oval bir şekil aldığını farkettim. Ama senin aracınki balata sıyrığına daha yakın gibi.

    Bahsettogin aracin marka model bilgisini verebilir misin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhosTon

    quote:

    Orijinalden alıntı: 06DMR06

    benim de başıma böyle bir koku gelmişti, ama benim zorlama olayı biraz daha farklı, yaklaşık 3 km lik bir yokuşu (Ankara-Cinnah) 2. viteste 105 km hız ile çıktım ve aracın elektrik kesmesini beklemiştim vites atmak için, araç elektrik kesmediği için de bütün yokuşu o hızla çıktım, yokuşun sonunda ağır bir koku geldi ve kaputu açıp baktığımda aşırı ısınmadan dolayı motor altındaki plastik korumanın motora yakın kısmının eridiğini ve oval bir şekil aldığını farkettim. Ama senin aracınki balata sıyrığına daha yakın gibi.

    Bahsettogin aracin marka model bilgisini verebilir misin?

    Alıntıları Göster
    aynı şey benim başıma gelmişti. yanmış lastik kokusu gibidir. rampada ileri geri yaparak aracı zorlamıştım.daha sonra baskı balatadan geldiğini öğrendim. araç corolla idi.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.