A

Yarbay
17 Aralık 2004
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
19 üye
Görüntülenme
Toplam: 322 (Bu ay: 7)
Gönderileri
Dünyada trilyonlarca dolara yön veren varlık yöneticileri Alman otomobil şirketlerine yatırımı yasakladı.

Alman Üreticiler İçin Yatırım Yasağı



Dünyanın önde gelen varlık yönetim şirketleri Union Investment, Erste ve Acadian, Alman otomobil devleri ile ilgili son gelişmeler ardından bu şirketlere yatırım yapmama kararı aldı.

Volkswagen, Audi, Porsche, BMW ve Daimler’ın en az on yıldır gizli toplantılarda bir araya geldikleri ve bu toplantılarda otomobil teknolojileri ve parçaları ile ilgili gizli anlaşmalar yaptıkları iddia edilmiş, geçen ay da Brüksel’den yapılan açıklamada bu konunun soruşturulacağı duyurulmuştu.

Gelişmeler üzerine bu otomobil şirketlerine yönelik risklerin artmasını gerekçe gösteren bazı varlık yönetim şirketleri, bu markalara yatırım yapmama kararı aldı.

Almanya’nın en büyük üçüncü fon yönetim şirketi de olan ve 300 milyar eurodan fazla varlığı yöneten Union Investment, “Yasal risklerin artması nedeniyle” bu şirketlere yatırımları durdurdu.

Erste ve Acadian varlık yönetim şirketleri de benzer şekilde “çevresel, sosyal ve yönetim endişelerini” gerekçe göstererek bu şirketlere yatırımları yasakladı.

Aralarında yönettiği 711 milyar euro ile Almanya’nın en büyük varlık yönetim şirketi olan Deutsche Asset Management ve 100 milyar eurodan fazla varlığı yöneten Fransa-Belçika ortaklığı Candriam gibi daha birçok varlık yönetim şirketinin de bu otomobil markalarına yatırımlarını gözden geçirdikleri de iddia ediliyor.

KAYNAK : UZMANPARA
Volvo'nun CEOSU Hakan Samuelsson, dizel motorlu araç üretimine son verdi. Böylece Volvo dizel motorundan çekilen ilk büyük üretici oldu.

Volvo'dan Radikal Karar

İsveçli otomobil üreticisi Volvo’nun CEO’su Hakan Samuelsson, nitrojen oksit emisyonunu azaltmanın giderek daha maliyetli hale geldiğini belirterek yeni dizel motorlar geliştirmeyeceklerini duyurdu.

Samuelsson, 2013 yılında pazara sundukları dizel modelleri gelecekteki emisyon standartlarını karşılamaları için geliştirmeye devam edeceklerini de vurguladı.

Volvo dizel motorundan çekilen ilk büyük üretici oldu.
6 ay önce Resmi Gazete’de yayınlanan ve bugün yürürlüğe giren Araçların İmal, Tadil ve Montajı (AİTM) Yönetmeliği ile birlikte, araçlara cam filmi taktırmak artık serbest oldu.

http://otomobil.haber7.com/otogundem/haber/2316412-arac-sahipleri-mujde-bugunden-itibaren-serbest
yıllardır araçlarım için akaryakıt için opet'i kullanır ve herkese tavsiye ederdim. ta ki; şimdi anlatacağım maceraya kadar...

geçtiğimiz yaz yani bir kaç ay önce, çalıştığım şirketin bir işi için bodrum'a 2 araç ve artı bir de jeneratör aracı olmak üzere 3 araç gittik. birisi mercedes sprinter, diğeri ford transit connect ve bir de jeneratörden oluşan bu 3 araç ile iş bitimi bodrum çıkışındaki OPET istasyonunda tüm araçların depolarını doldurduk ve yıllardır kullandığım opet karta tüm bu işlemleri işlettim.

ankara'ya dönüşte kendi aracıma yakıt alıp yine opet kartına işletmek üzere ankara'daki istasyona verdiğimde kartımın bloke olduğunu gördüm. opet müşteri hizmetlerini arayıp sorduğumda bloke bahanesi olarak söylene aynen şöyle;

efendim, "tek seferde 3 ayrı alım işletmişiz, bu kadar alımı tek seferde aynı opet kart ile yapamazmışız, o nedenle bloke olmuş"...

şimdi; ben bir firmayım ve firmama ait onlarca aracım var. hepsini tek seferde işe yollayıp hepsinin depolarını bizzat ben doldurunca tüm o yakıtın parasını tek seferde ödemiyor muyum? ödediğim her kuruş için bana geri puan olarak geri verilmek üzere hazırlanmış bir karta aynı alımı neden işletemiyorum? ben istersem tek seferde trilyonluk yakıt alırım, bundan opet'e ne? parasını ödüyorsam, promosyonundan yararlanmak neden hakkım olmuyor?

müşteri hizmetleri, bu soruların cevabını tabi ki veremeyeceği için "sistem böyle" gibi üstelik de kaba bir yaklaşımla görüşme sonlandırıldı. klasik olarak "müteri velinimettir, o nedenle müşteri görüşmelerinde nezaket kurallarına uyun" düsturu opet müşteri hizmetleri için geçerli değil, bunu o görüşmede anladık...

sonrasında geçen hafta, "malum şirkete bir şans daha vereyim" diye tekrar müşteri hizmetlerini arayıp, "blokemin kaldırılması için ne yapmam gerektiği"ni sordum. opet kartımın, kimliğimin ve kullandığım aracın ruhsatını kendilerine mail atmam yeterliymiş.

"hay, hay" dedik ve gönderdik. peki bugün gelen sms mesajında ne diyor dersiniz? aynen şöyle;

"değerli müşterimiz. göndermiş olduğunuz talepte yer alan ruhsattaki plaka ile alım yoğunluğunuzun bulunmaması nedeni ile kartınız kullanıma açılmamıştır"...

yahu ne yoğunluğu? arabayı yeni almışım, bundan sonra bu aracı kullanacağım ve yakıt alacağım, kartımı hizmete açın diyorum, bana "bu araca pek yakıt almamışsın, o nedenle kartını kullanıma açamıyorum" diyorsun.

yaklaşıma bak; "çok yakıt alamazsın, kartı kapatırım"... tamam yeni araba aldım ve buna yakıt alacağım, bu sefer de "fazla yakıt almamışsın, kullanıma açamam"...

sonuç; bir daha opet mi? tövbeler olsun. bunlar kendilerini ne zannediyor? piyasada tekel olduklarını, yakıt için sadece kendlerine mahkum olduğumuzu filan mı düşünüyorlar acaba? ne zaman bu seviyeye geldiler de kendilerini müşteriyi uğraştırma hakkına sahip görüyorlar?

ben nerde hata yaptım?
Talisman Türkiye'de ne kadar satıldı?
Renault'un heyecan uyandıran modeli Talisman, satışlarda çok kötü bir performans sergiledi.



Renault Talisman, ortaya çıktığı andan itibaren Türkiye'de çok dikkat çekmişti. Ancak bu durumu satışlara yansıtamadı.

Premium sınıfa bu yıl katılan Talisman, ilk başta heyecanla karşılaşsa da, bu sınıfın müşterilerini cezbedemedi. Sekiz aylık satış performansına bakıldığında, ODD verilerine bu araç sadece 1.093 adet satılabildi. Rakibi Volkswagen Passat ise 17.697 rakamını gördü.

ALMANLAR'DAN DA KORELİLER'DEN DE PAHALI

Bunda en önemli sebep Fransız markanın fiyat politikası. Renault'un araçları Türkiye'de daha çok fiyatları sebebiyle tercih ediliyordu. Ancak marka son zamanlarda bu duruşunu bozdu. Alt segmentteki otomobilleri bile rakiplerinden pahalı satmaya başladı. Durum böyle olunca, marka algısı Renault'tan daha prestijli olan Güney Koreli ve Alman modeller daha cazip hale geldi.

TALİSMAN'IN FİYATI

Öte yandan Fransız marka, Talisman için oldukça cürretkar davrandı. Fiyat konusunda modelin en güçlü rakibi olan Volkswagen Passat'ın bile üzerine çıktı. Üstelik Passat, premium algısını uzun yıllar önce kurmuş bir model.

Premium konusuna girecek olursak, bu sınıfın müşterileri orta üst gelir seviyesine sahip kişilerden oluşuyor. Fiyatlarla açıklarsak, Renault Talisman'ın başlangıç fiyat 109.600 TL iken, Passat'ın başlangıç fiyatı 101.900 TL. Üstelik Skoda Suberb ve Opel Insignia gibi diğer güçlü rakipleri de Talisman'dan daha ucuz.

Sonuç olarak Renault, kendisiyle ilgili algıyı yukarı çekmeden fiyatları yukarı çekti. Dolayısıyla premium otomobil müşterilerine ulaşamadı. Hal böyle olunca, Talisman tam bir hayal kırıklığı oldu.



 Talisman Satışta sınıfta Kaldı



kaynak :http://otomobil.haber7.com/otomobil/haber/2130524-talisman-turkiyede-ne-kadar-satildi
evet arkadaşlar, soru, başlıktan da anlaşılacağı üzere, OBD protokolü üzerinden anlık yakıt tüketimini okuyup okuyamayacağımız...

OBD üzerinde bu data mevcut mu? kaynaklardan aradım ama net bir bilgi bulamadım. bir proje için bu bilgiye ihtiyacım var. özellikle arduino, raspberry vs. gibi geliştirme ortamlarında kullanmak üzere, bu bilgiye ihtiyacım var. konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar var mı?
Daha önce verilmiş olabilir, kusura bakmayın. Ama öyleyse de farketmez, ne kadar çok kişi görürse o kadar iyi sonuçta...

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=199901



--------------------------------

-Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba,biraz fikirlerinize ihtiyacım var.

-Aracımı 26.02.2015 Yetili bir X servisine götürdüm,şikayetim turbodan ufak bir ıslık sesi gelmesiydi(Egzozdanda olabilir contasinda kacak olabilir ondan sonra oldu).Aracın gidişinde ve turbo basıncında hiçbir sorun yok.Amacım birazda sorun çıkartıp çıkartmayacağını öğrenmekti.


-Aracımda bu arada DPF iptali ve Yazılım var(),Formen geldi dinledi hemen turbonuzu değiştirelim garantiden dedi."Aracımda egzoz ve yazılım var orjinale dönmem gerekirmi dedim?" "Yok yok hemen değiştiririz iş emrini açtırın siz dedi"

-Buraya kadar aslında şoklar içerisindeydim,birazda mutlu olmuştum.Arabanin gidisinden birsey olmasada kim sufir turbo istemezki,Neyse arabamı bıraktım yaklaşık 2 saat sonra telefon geldi.Aracınızda yazılım var,dizel partikül filtresi sökülmüş...vs araç garanti dışıdır diye.

-Gittim ve aracın servis kayıtlarına yazılımlı olduğu işlenmişti,kendime küfür ede ede imzamı attım ve çıktım.Çünkü söyleyecek birşey yok o şekilde girersen bırakırlar.

-Gelelim KONUNUN PATLAMA NOKTASINA:Aracımda güvenlik için araç kamerası var,Görüşümü engellemesin diye dikiz aynasının arkasına taktım.Tabi servisteki arkadaşlar bunu görmemişler.Konuşmalar şu şekilde

Formen:Çocuğu kandırdım,arabada yazılım var.Garantiden değiştirelim hemen dedim.

Diğer çalışan:Tanıdıkmı?

Formen:İstediği kadar tanıdık olsun .ikerim....

Çalışan:Sonra sana tan tana etmesin araç sahibi

Formen:...ikerim hayırdır ya,isterse topla tüfekle gelsin ben aracın resimlerini çektim garanti dışı

**Evet arkadaşlar yetkili servisteki insan bana küfür ediyor,piçliğine garanti dışı bırakmak için hemen bırak dedim diyor(kameradan bir haber) Tabi olay bu şekildede kapanmıyor.

-Araç yazılımlımı?Gel hadi turlayalım diyorlar hemen.Aracımla yola çıkıyorlar.Benim kendi aracıma yapmadığım eziyeti yapıyorlar.
*Makas atıyorlar
*Hız sanırını geçiyorlar
*Kameraların altından hiç gaz kesmeden geçiyorlar
*Işık ihlalleri yapıyorlar
*Üstüne üstlük ısrarla garantiden değiştireceğimi sanıyor,piçlik yaptım diyor orda çalışan.
*9dk arabanın canına okuduktan sonra atolyeye girerken başka bir usta çıkıyor aynen şunu söylüyor "Arabanın bacısını .iktin karşıdan geçerken ta buraya kadar geldi ses diyor"
*Araç servis alanına geliyor ama aracı stop etmiyorlar.Allahmı ettirmedi bilmiyorum,araç stop edilmediği sürece kameraya elektrik gidiyor ve kamera kayıt etmeye devam ediyor.
*Başka müşterilerede küfür ediyorlar,Sonlara doğru benim arabanın başına geçip yazdıklarını servis danışmanına okutturuyor.Nasıl yazdım ama haberi yok değişecek zannediyor diyorlar ve Diğer danışmanda Adamsııın diye karşılık veriyor.
*İşin kısacası arabamı hor kullanabilirsin,kırmızı ışıktan geçersin,bana piçlik olsun diye garanti dışıda bırakırsın eyvallah ama Bana küfür edebilirmisin Yetkili servis çalışanı olarak? Yada servisteki başka insanların anasına küfür edebilirmisin ???

Tabi videoları izlediğimde gece saat 2 idi ve elim ayağım titredi,ertesi günde şehir dışına çıkacağım için hemen bir çok sevdiğim abime whatsapp'dan görüntüleri attım o servise gitti konuştu.Bana telefonlar açıldı çok özür diliyoruz...vs diye

Etesi kendim kalktım ve gittim,Müşteri ilişkilerindeki bir bayan-ve servis müdürünün odasına girdim.Bilgisayarımı açtım videoları izlettim(ben bile kötü oldum bayanlar yanında bana küfür edilirken).Hepsi kitlendiler kaldılar.Evet benimde zoruma gitti 40 yaşındaki servis müdürü olmuş birisinin yanımda kitlenip kalması,yerin dibine girmesi ama olacak işmi?Üst mercilere olayı bildirdik,emin olun gereken herşey yapılacak denildi.Şu an için sizden özür dilemekten başka birşey yapamaam dedi.Saka gibi degilmi Ozur dilemekten baska birsey yok.Lan arabanin .mina koymus adam,kameralarin altindan makas atarak geciyor,birde baa kufur ediliyor sonra Ozur dilemekten baska yapacagim birsey yok

Elinizden gelenin yapılacağına inanıyorum ama lütfen sonuçları beni tatmin edici olsun dedim....vs baktim hala dandun ediyor baslarim turbonuzada garantinizede dedim ciktim.

Malesef böyle tatsız bir olay geçti başımdan,ben aracın garantisinde değilim zaten şu anda.Aracımda hiçbir sorunda yok.Lakin size sorarım,Aracınızı yetkile servise bırakıyorsunuz
-Size küfür ediyorlar,başka müşterilere küfür ediyorlar,Aracınızı eşşek gibi kullanıyorlar,makas atıyorlar,ışık ihlali yapıyorlar hemde yetkili servis çalışanı.Sizce bu yenilir yutulur tarzda birşeymi?Bence değil.
-Ustune ustluk ben gidince birde show yapiyorlarmis,bizimde avulatlarimiz var heryere veririz bizden habersiz cekmis goruntuleri...vs Lan habermi vericem bana sovmeyin arabada kamera var diye,arabanin .mina koymayin kamera varmi diycem.
-Ben ne biliyim benim bile aklima gelmedi kamera basta...
-Dogusu aradim sikayet ettim bende,dun yani pazartesi gunu "Berk"adli kisi beni aradi.Kisi hakkinda gerekli yaptirim yapildi,ozur dileriz...vs"
-Boyle bir videonun ben youtubeye dusmesini istemem dedim,musteriye nasil kufur ediliyor musterinin arabasiyla nasil makas atilip,anasini belliyorlar arabanin...vs konustum
- X marksini kotulemek adina boyle birsey yaparsaniz,milyar dolarlik sirkette size dava acicaktir markayi zedelemekten diye birde uste cikmaya calisiyor
sizin yetkilendirdiginiz seviste,sizin egitim verdiginiz calisan bana kufur ediyor dedim... Telefonu kapadik.


-Ben ne arabanin garantisindeyim su anda nede baska birsey,zaten 6 ay sonra garantim bitiyordu.Arabamda da hicbirsey yok sapasaglam
-Benim yag sicakligi 65e gecmeden basmadigim arabami soguk soguk calistirio 10 dakika boyunca canini alip,makaslar atip,bana kufur edip,ustune ustluk halada uste cikmaya calisir gibi arac kamerasi kayitlarini gizli cektiniz hakkinizda dava acariz demelrri cok komik
-Araba benim mulkum,ici benim mulkum,kimsenin kisisel hayatinida kayit etmioyorum.Hala cok sinirliyim gercekten
-Sinirlede hareket etmek istemiyorum,bu yuzden dolayi "x Yetkili servisi yazdim ve videolari simdilik koymadim" Sizin dusunceleriniz benim icin onemli
-Bu saatten sonra onlardan ne turbo istiyorum nede garanti(zaten araba tikir tikir sorun yok),elimden geldigince pesini birakmayacag bu isin...
-En azindan aracini servise goturenlere guzel bir ornek olur,basinda durabildikleri kadar dururlar....
-Hepiniz sorun yasiyorduk ama kanitlayamiyorduk,gelisme surclerinide burdan paylasacagim.
(Not:sorun cozulunce nokta nokta duzeltmem tum konuyu merak etmeyin ahaha )


Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın,Saygılarımla...
Vaio'larda ekranın bozulması problemi sıkça yaşanan bir sorun. Aynı sorundan muzdarip olan bendeniz de, peder beyin FZ21M'i için 500 lira civarı para dökmesinden sonra makinenin benim elime ulaşması ve uzun bir araştırma sürecinden sonra sorunu çözmüş bulunuyorum.

Ben bile SONY yetkili Servisi'nde expertiz (1000 lira karşılığı anakart değişimi önerisi) ve sonrasında İstanbul merkezli bir özel servisin nvidia chipset değişimi önerilerinin üstüne artık insiyatifi ele alıp araştırmalarım sonucu bulduğum çözümü de burada aynı sorunu yaşayan onlarca kişi için paylaşıyorum.


Herkesin yaşadığı gibi biz de ekranımızda dikey yeşil çizgiler, bios ekranında kare kare renkli pikseller sorunu yaşıyorduk. Fakat bizde sorunun arada bir normale dönüp, kısa bir zaman sonra tekrar bozulması gibi bir huy da vardı. Yani bariz bir temassızlık gibi görünüyordu. Fakat tüm araştırmalar ve benzer sorunlar hep nvidia chipseti işaret ediyordu.

Herkes bu chipsetinin yanması sonucu bu durumun oluştuğunu söylese de bizim görüntümüzün arada bir ve çok kısa süreliğine de olsa normale dönüp tekrar bozulması işin içinde chipsetinin komple kaybı değil bir başka problem olduğunu işaret ediyordu.

Sonra şu bulduğum blogda okuduklarım işi açığa kavuşturdu. Anladım ki aslında sorun chipsetinin arızası değil, aşırı ısı sorunu yaşayan makinelerin bu ısı sonrası nvidia chipsetinin ana karta bağlantı yüzeyindeki lehim erimesi ve bazı ayakların soğuk lehim de denen temas zayıflamasına maruz kalmasından kaynaklanıyor.

Ve ardından bu blogta tarif edildiği üzere nvidia 'ya ısıl işlem uygulamaya karar verdim. Sonuçta makine problemliydi ve kaybedecek bir şey yoktu.

http://www.accomplished.org/2011/02/14/sonynvidiafix/

Burda anlatılanlardan farklı yaptığım tek şey ısı tabancası yerine banyodaki saç kurutucuyu kullanmak oldu. Makinenin yüksek ısı verebilen bir makine olması işimi gördü. En yüksek ısı ve en düşük fan ayarında chipseti bir süre ısıtıp elimle anakartı bastırma işlemini biraz bekleyip üstünse 2 defa uyguladım. Sonra makineyi topladım. İlk startta ekrana hiç bir şey gelmedi. Sonra kapattım ve tekrar start verdim. Sonuç ; mükemmel... Makine Geri döndü..

Uygulama yapmak isteyenlere elektronik bilgisi olan birilerinden yardım almalarını öneririm bir de ben soğutucu yüzeylerdeki eski termal macunu temizleyip yeni termal macunla kapladım. Siz de işlem yapmadan önce elektrpnikçiler ya da bilgisayarcılardan küçük bir tüp termal macun alırsanız iyi olur.

Bu bilgiyi de lütfen mümkün oldukça paylaşalım. Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar sonuçta. Ben şu önemli bilgiye ulaşabilmek için ne terler döktüm. Birilerinin daha işime yarasın hiç olmazsa...

Blogu hazırlayanlara ve yöntemi gösterenlere de ayrıca teşekkür etmek lazım aslında.
arkadaşlar selam;

herkese bilgisayar ya da telefonla ilgili her daim "elinizdeki alet hali hazırda çalışıyorken, güncelleme yüklemeyin, dert aramayın, kaşınmayın" diye tavsiyeler verirken kendim büyük bir ahmaklık yaptım ve iphone5'ime güncelleme kurma gafletinde bulundum. ios 6.0.3 olan sürümü 6.1'li bir şeylere yüksettim ve halt ettim.


sorunum şu ki, bu güncelleme ardından artık itunes ya da appstore'a erişemiyorum. bilgisayarda (ki 2 farklı bilgisayarda da kuruluydu ve çalışıyordu, artık her ikisi de sorunlu) itunes'u çalıştırıyorum, itunesstore'a tıklıyorum ve üstte sürekli "itunes Store'a erişiliyor" yazısı kalıyor, ordan öteye gitmiyor.

aynı şekilde telefonda da, ne itunes ne de appstore'a doğru dürüst ulaşamıyorum. ikisi de uzun süre bağlanmaya çalışıp "istek zaman aşımına uğradı" ya da "yerine geitirilemedi, filan gibi bir uyarı veriyor.

internetten biraz araştırma yaptım ve bir takım çözümleri denedim. mesela itunes'u kaldırıp en son sürümünü yeniden yükledim. aynı şekilde telefonda da tarih ayarını 1 yıl geriye alıp tekrar denedim filan, ama bir türlü çözemedim.


şu işi adam gibi çözecek bir yöntem yok mudur yahu? nerden kurcaladım şu mereti, kafamı hangi taşlara vursam acep? durduk yere çok lazımdı yeni sürüm. güncellemesi batasıca...

arkadaşlar selamlar;

mevcutta vodafone üzerinde faturasız bir görüşme hattım var. ayda 20 liraya her yüne 500dk gibi bir avantaj ile kullanıyorum.

bunun yanında yine internet ihtiyacımı gidermek için vodafone'dan aldığım bir de vodem hattım var. bunda da, aylık 6 gb interneti 45 lira gibi (niyeyse reklamlarda hep bu rakamlar geçiyor da, fatura gelince bu rakamları bir türlü tutturamıyorlar. 45 lira denen hizmetin faturası fatura stop özelliği olduğundan tarife aşılmadığı halde 54 lira geldi, daha arayıp hesabını sormadım, sıra ona da gelecek, vergi-mergi zırvalayacaklar bir şeyler de, ben de "bu vergileri, biz hattı alırken niye söylemiyorsunuz da faturada sürpriz yapıyorsunuz" diye bayaa bir çemkireceğim, neyse konumuza dönersek) bir fiyatla kullanıyorum.

şimdi yeni bir akıllı telefon aldım. malumunuz akıllı telefon olunca internetsiz olmuyor.

bu nedenle, bu sahip olduğum iki hattı ayrı ayrı kullanmak ve telefonda netten yoksun kalmak yerine, vodem hattımı kapatıp, görüşme hattımı hem görüşme hem de internet yapıp, interneti mobil olduğumda telefondan, evde olduğumda ise telefondan wi-fi paylaştırıp bilgisayarlarda kullanmak niyetindeyim.

fakat bununla ilgili vodafone abone merkezinde sordum, doğru dürüst dinleme zahmetine bile katlanmadan "yok, olmaz" filan dediler, müşteri hizmetleri "olur, olur" dedi...

velhasılı, özetle, faturalı ya da faturasız, aynı hat üzerinde belli bir sabit ücretle en az aylık 500 dk konuşma ve yine en az 4 gb internet istiyorum. fakat operatörlerin "telefondan internet" tarifeleri ne hikmetse maksimum 1 gb ile sınırlı nerdeyse...

avea'nın ise, 22tl gibi bir fiyata 500dk, 500sms, sınırsız internet gibi bir de tarifesi var. (1 gb'tan sonra adil kullanım muhabbetinden dolayı hız düşüyor ama, sonuçta hangi operatör bunu haberli ya da habersiz yapmıyor ki? o nedenle o kısma çok takılmıyorum). bu tarifedeki "sınırsız internet" kısmı inanılmaz cezbediyor. fakat bir yandan da avea'nın malum kapsama sorunlarından dolayı acayip tırsıyorum. (vodafone'dan önce avea'da idim ve ankara'nın en merkezi yerlerinden birinde oturmama rağmen evimde bir tek avea'nın 3G'si yoktu. o kadar yazışmama rağmen "ilettik, ilgileniyoruz" teranelerine kızıp "size iyi ilgilenmeler" diyerek vodafone'a geçmiştim).

uzattım biraz; sonuç olarak arzu ettiğim şekliyle uygun fiyata, aylık belli bir süre konuşma ve adam akıllı kotaya sahip ya da kotasız internet kullanan var mı? varsa tarifeleriniz neler? neyi tavsiye edersiniz? çok dolaştım operatörlerin sitelerinde ama ola ki, benim görmeyip, atladığım, sizin gördüğünüz bildiğiniz neler var?

ilgi ve cevaplar için şimdiden teşekkürler...
Hakkında
Konum: Ankara
Meslek: Basın-Yayın
Forum İmzası:
Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 5 ay
Mesaj Sayısı: 4.057
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 4.371
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 21.674 (Bu ay: 745)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.994 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.