Şimdi Ara

arabanın aküsünden su gelmesi ve yüksek şarz problemi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
16.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar arkadaşlar. Corsa C benzinli aracım var. Akü suyu taşmış ve akünün üst plastik yerlerini eritmiş. Sanırım aracımda yüksek şarz problemi var. Sorun acaba konjektörden mi kaynaklanıyordur veya şarz dinamosunu değiştirmek mi gerekir ve maliyeti ne olur acaba.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Aküsünden Su Gelmesi ve Yüksek Şarj Problemi

    Arabanızın aküsünden su gelmesi, akünün asit kaçırıyor veya su eksikliği yaşıyor olabileceğinin bir işaretidir. Akü asit kaçırıyorsa, bu akünün hasar gördüğüne veya değiştirilmesi gerektiğine işaret eder. Aküde su eksikliği varsa, bu akünün sulu tip bir akü olduğunu ve su seviyesinin düzenli olarak kontrol edilmesi gerektiğini gösterir.

    Akünün sulu tip olması durumunda, su seviyesi akünün üzerindeki işaretler arasında olmalıdır. Su seviyesi işaretlerin altına düşerse, aküye damıtılmış su eklenmelidir. Aküye su eklerken, aşırı doldurmaktan kaçınılmalı ve su seviyesi her zaman işaretlerin arasında tutulmalıdır.

    Aküden sıvı akması, asit kaçırma veya su seviyesinin aşırı yüksek olması nedeniyle oluşabilir. Asit kaçırma, akü hasarına işaret ederken, aşırı su seviyesi akünün şarj olmasını engelleyebilir ve akünün erken bozulmasına neden olabilir.

    Aküden koku veya duman gelmesi de aküde bir sorun olduğunu gösterir. Bu koku veya duman, akünün aşırı şarj olması, hasar görmesi veya kısa devre yapması nedeniyle oluşabilir. Aküden koku veya duman gelmesi durumunda, hemen bir oto elektrikçiye başvurulmalıdır.

    Aküye su değerse, bu akünün kısa devre yapmasına veya hasar görmesine neden olabilir. Aküye su değmesi durumunda, akü derhal çıkarılmalı ve bir oto elektrikçiye götürülmelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • konu ilgili bölüme taşınmıştır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    konu ilgili bölüme taşınmıştır

    kusura bakmayın yalnış yerde açmışım çok teşekkürler...
  • Sizinde dediğiniz gibi yüksek sarj konjektörden yapar. Fakat yüksek şarj olan aküler genelde suyu kurutur su atma ve eritme yaptığını hiç duymamıştım. En kısa sürede elektirikçi veya servise gidin aşırı sarj aracınızın elktrik donanımlarına zarar verebilir.
  • Akü suyuna ekleme yaptınız mı bilmiyorum ama eğer fazla koyduysanız o yüzden de taşmış olabilir.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    akü suyuna hiç ekleme yapmadım. aküm mutlu akü yaklaşık 7 aylık. Konjektör değişse, Ne kadar masrafım olur acaba birde corsa c konjektörü nü elektrikcilerde bulabilirmiyim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafamehmet52

    akü suyuna hiç ekleme yapmadım. aküm mutlu akü yaklaşık 7 aylık. Konjektör değişse, Ne kadar masrafım olur acaba birde corsa c konjektörü nü elektrikcilerde bulabilirmiyim...

    Alternatöre baktırmanızı tavsiye ederim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    alternatör dediğiniz şarz dinamosu sanırım. yarın söktürüp bir baktırmayı düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafamehmet52

    alternatör dediğiniz şarz dinamosu sanırım. yarın söktürüp bir baktırmayı düşünüyorum.

    Evet, şarj dinamosundan bahsediyorum.

    Büyük ihtimalle diyot görevini yerine getirmiyor.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    nekadar masrafım olur acaba bir bilginiz varmı ve bu şarz dinamosunu söküp takmak corsa c için uzun bir işmidir. çok soru sordum kusuruma bakmayın ilginiz için çok teşekkürler.
  • mustafamehmet52 M kullanıcısına yanıt
    Yok hocam estağfurullah ne kusuru, forumun amacı bu zaten.

    Corsa C için net fiyat ne olur bilemem ama benim 91 Kartal'ınkini söküp,diyot ve kömür değişimi yaptırmak 50TL tuttu 2-3 ay önce. Sizinki de taş çatlasın 70-80TL tutar diye tahmin ediyorum.

    Tabii sorun diyotta ise şayet.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    bir kaç arkadaşı arayıp sordum konjektör büyük ihtimal dediler. sanırım konjektör değişirse diyotlar falanda değişir. bizim arabanın masrafı sizinkinden biraz daha fazla olur gibime geliyor.
    zaten sabah gittiğimde araç şarzını ölçtürcem eğer şarz dinamosu yüksek şarz veriyorsa 14.9 un üstünde olması gerekli sanırım. 14,9 un altındaysa 13 - 15 w arası normal diye biliyorum o zamanda sorun aküden kaynaklı olur sanırım...
  • mustafamehmet52 M kullanıcısına yanıt
    Aracın devrine göre değişmekle birlikte 14-16V arası elektrik üretir şarj dinamosu
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    o zaman gaz verdiğimde en çok 16 v olması gerekli sanırım. Üzeri olursa marş dinamosu arızalı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafamehmet52

    o zaman gaz verdiğimde en çok 16 v olması gerekli sanırım. Üzeri olursa marş dinamosu arızalı oluyor.

    15 ideal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    cevaplarınız için çok teşekkürler. yarın ölçtürüp sonucu buraya yazarım.
  • gaza ani basımlarda tavan-ayak lambalarında parlama oluyorsa araç yüksek voltaj üretiyor demektir, konjektör/regülatörden olabileceği gibi, alternatördende olabilir, bobinajcıya gitmekte fayda var ...
  • konjektör diyorum. başıma geldi. iyi ki akü patlamamış gibi laflar ettiler. akü kendinden geçti, su atıyordu. üstüne bir de acayip fena bir koku veriyordu aracın içine.
    elektrikçiye gittiğimiz de konjektörü değiştirince hallolmuştu. Gönderilecek elektriği ayarlayamadığı için akü can çekişiyordu.

    küçük bir parça. tamir ettirecek olursanız, parçacıya beraber gidin, tamirci tanıdık değilse. Parasal yönden ucu açık bir parça yüksek bir fiyat çekebilirler. başıma geldi yüksek çektiler. iyi yedik bizde. farklı plaka farklı şehir olunca sağolsunlar iyi yediler.
    parça şuna benzer birşeydi. mpi motordaki konjektör.
     arabanın aküsünden su gelmesi ve yüksek şarz problemi...




  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar cevaplarınız için çok saolun. Bugün gittim elektrikciye aküye cihazı bağladı baktık rolantide 14.2 v gösteriyor. Gaza bastım 3000 ve 4000 devir gibi 14.4 gösterdi sonra elektrikci farları aç dedi açtım gaz ver dedi verdim sonra dedi alternatör ve konjektör sağlam bir sorun yok. Akünün suyuna baktık biraz azalmış dedi su ekledik. Akünün üzerindeki plastik asit den değil başka bir sebepten erimiş cünkü akü suyuna bakılan vidalarda bir problem yok. Akünün sol tarafı üst plastik kısmı erimiş neden erir diye sorduğumda cevap bulamadık. Hiçbir sorun olmaz bu şekilde bir problem yok dedi. Aküyü değişsem mi diye sordum gerek yok dedi. Para verdim almadı. Bende böyle kullanmaya karar verdim. Sonuç da yüksek şarz sorunum yok. Sorun aküden sanırım ama göstergesi hep yeşil yanıyor ve tek marşta çalışıyor. Bu arada gaza bastığımda arabanın lambalarında herhangi bir yükselme düşme olmuyor. Sadece sorun akünün üstündeki eriyen plastik neden eridi diye düşünüyorum başka bir problem gözükmüyor. Şimdilik böyle kullanmaya devam.
    bende eriyen kısım artıyormu diye gözle kontrol edip ona göre olmadı aküyü değiştiririm. cevap veren bütün arkadaşlara çok teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.