< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sahanovski -- 22 Ağustos 2019; 14:37:50 > |
|
_____________________________
|

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sahanovski -- 22 Ağustos 2019; 14:37:50 > |
|
_____________________________
|
TURBO ARIZASI VE ARACIN GÜÇ KAYBI İLE İLGİLİ YAŞADIKLARIN
Turboşarjlı araçlarda güç kaybı veya turbo arızası yaşıyorsanız, sorunun kaynağını belirlemek önemlidir. İşte yaygın turbo sorunları ve güç kaybına neden olma şekilleri:
Turbo Wastegate Arızası: Turbo wastegate, turboşarjın aşırı basınç üretmesini önleyen bir valftir. Arızalı bir wastegate, turboşarjın olması gerekenden daha fazla basınç üretmesine neden olarak güç kaybına ve potansiyel olarak motor hasarına yol açabilir.
N75 Valfi Arızası: N75 valfi, turbo wastegate'i kontrol eden elektronik bir solenoiddir. Arızalı bir N75 valfi, wastegate'in düzgün çalışmasını engelleyerek turbo arızasına ve güç kaybına neden olabilir.
Turbo Wastegate Sıkışması: Turbo wastegate, karbon birikintileri veya yabancı cisimler tarafından sıkışabilir. Sıkışmış bir wastegate, turboşarjın aşırı basınç üretmesine neden olarak güç kaybına yol açabilir.
Turbo Wastegate Arıza Belirtileri: Turbo wastegate arızasının yaygın belirtileri arasında güç kaybı, tıslama sesleri, aşırı egzoz dumanı ve motor arıza lambasının yanması yer alır.
Güç Devresinde Basınç Kaybı Renault: Renault araçlarında güç devresinde basınç kaybı, turbo arızasının bir belirtisi olabilir. Basınç kaybı, turboşarjın motorun ihtiyaç duyduğu güç seviyesini sağlayamamasına neden olarak güç kaybına yol açar.
1.4 TSI Turbo Arızası: 1.4 TSI motorlu araçlarda turbo arızası yaygın bir sorundur. Arızanın belirtileri arasında güç kaybı, motor arıza lambasının yanması ve aşırı yağ tüketimi yer alır.
Turbo arızasından şüpheleniyorsanız, sorunun doğru bir şekilde teşhis edilmesi ve onarılması için derhal yetkili bir servise başvurmalısınız. Geciken onarımlar, daha pahalı sorunlara yol açarak aracınıza ciddi şekilde zarar verebilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
2014 Renault CAPTUR ICON dCi
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Özelden yardımcı olmaya çalıştım saygılar.. |
|
_____________________________
|
|
Evet çok teşekkürler < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Hocam rica etsem özelden yardımcı olabilirmisiniz bana < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
AMD Ryzen 7 5800X3D • Msi RTX 3080 Suprim X 10G • Msi B550 Tomahawk • G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) • DeepCool LS520 WH 240MM • WD Black SN770 1Tb Gen4 • WD Blue SN570 1Tb Gen3 • Samsung 870 Evo 1Tb • Samsung 860 Evo 500Gb • Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum • CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz • Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
|
|
kontak açıp kapattıgınızda arabanın gücü yerine geliyormuydu? |
|
_____________________________
|
|
Merhabalar, benim de 1.4 tsi caxa motora sahip bir aracım var 2011 passat. Arabayı sıkıştırdığım zaman yani üst devirlerde kullanıp seri bir şekilde vites düşürüp yükselttiğim zaman arabam gaz kesiyor. Canı istediği kadar gaz yiyip istemediğini yemiyor. Wastegatenin kapakçığının takılı kalmasından bahsetti birkaç kişi. Sizce benim problemim de sizin değiştirdiğiniz parça ile çözülür mü? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Aynı araç bende de aynı sorun var araç gaz kesiyor 5/10 sn sonra bi anda güç gelip alıp götürüyor araba nasıl çözdünüz acaba problemi < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
AMD Ryzen İşlemci Kullananlar Kulübü MSI B450 TOMAWAWK AMD R5 2600 MSI RTX2060 GAMİNG Z CORSAİR VENGEANCE 3000Mhz 16GB 8x2 DUAL |
|
Merhabalar, wastegate klapesi takılı kaldığı için motor turbo tarafına yeterince hava gönderemiyor. Bu parça egzoz manifolduna bağlı. Egzoz manifoldunu komple değiştirerek ben sorunu çözdüm. Tekrar gaz kesme gibi bir durum olmadı ek olarak aracın üst devir performansında gözle görülür artış oldu. O takılı parçanın tamiri de oluyormuş ancak ben parçayı 4000 TL'ye aldım tamir için 2.5-3 gibi rakamlar isteniyordu. O nedenle komple değiştirmek daha mantıklı geldi. Siz de ustanıza bir danışın isterseniz mutlaka daha önce başına gelmiştir TSİ tamircisi ise. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
AMD Ryzen İşlemci Kullananlar Kulübü MSI B450 TOMAWAWK AMD R5 2600 MSI RTX2060 GAMİNG Z CORSAİR VENGEANCE 3000Mhz 16GB 8x2 DUAL |
|
Ben de 3-4 defa yaptı sadece bir kere arıza ışığı yaktı. Turbo ile ilgili bir arızaydı tam olarak hatırlamıyorum. TSİ'lar iyi hoş motorlar ama biraz nazlılar 122 bg olan düşük versiyonu bile göz ardı etmeye gelmiyor. İlk sahibi olup veya düşük kilometre alıp iyi bakmak lazım. Ben 5 bin km'de bir yağ değiştiriyorum. |
|
_____________________________
|
|
Merhabalar. Bende P029900 hata koduyla turbo basınç düşüklugu hatası alıyorum. Hem alttan ben üstten tüm hortumlara baktı usta hiçbir kaçak delik yok. En son Hava tahliye hortumu yerinden çıkarıp böyle dene eğer arıza almazsan sorunun karbüratör kapağındaki kaçaktan olduğunu söyledi. Gercekten de onu çıkardıktan sonra arıza vermedi ve sorun karbüratör kaçağında diye onu değiştirdik yan sanayi parçayla. Sonra hava tahliye hortumunu da normal şekilde taktık aracı sürdük. Ama maalesef yine arıza verdi sorun devam ediyor. Usta artık pes etti turbocuya yönlendirdi. Araçta ses, siyah duman, tekleme vs hiçbir sorun yok. Sadece bu arıza var ve 3000 deviri geçince ariza yanıyor ve bariz bir şekilde çekişten düşüyor. Cok masraf çıkaracak diye turbocuya gitmeye de korkuyorum. Tavsiyesi olan varsa lütfen yardımcı olsun:( < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Merhabalar ne yaptınız sorun çözüldü mü? |
|
_____________________________
|
|
aynı sorunu bende yaşıyorum. aracın turbosu devreye girmiyor gaza basıyorum ama gitmiyor araç. Golf 7 1.2 tsi aracım var önceden gaza basınca vites geçişleri güzel ve seriydi. sonradan arıza lambası yandı gaza basıyorum motorun sesi değişti ama araba gitmiyor. sizin dediniz gibi turbo kesme valfi ni değiştiğim zaman sorun çözülürmü? Diyarbakırda bulamadım dışardan isteteceğim kesin çözülecekse isteteceğim.. Bilgileriniz için teşekürler |
|
_____________________________
|
|
Selam, wesgate klapesi olarak geçiyor. Kendi başına değişen bir parça değil. Egzoz manifolduna bağlı. Yeni egzoz manifoldu komple değişmesi gerekebilir. Tamiri de yapılıyor ama tekrar olmayacağının garantisi yok. Ustaya götürüp bu durumdan şüpheleniyorum diyebilirsiniz buradan sorun çözülür garantisi kimse veremez maalesef :( |
|
_____________________________
|