Şimdi Ara

lpg de aracın motor ısısının daha hızlı yükselmesi ve zararı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
1
Favori
23.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar lpg bölümüne çok az kullanıcı baktığı be pek cevap veren olmadığı için buraya yazdım kusuruma bakmayın...



    Arkadaşlar arabama lpg dönüşümü yaptıralı 25000 km oldu. Allah a şükür bir problem yaşamadım. Bu zamanda bazı tesbitlerde bulundum ve bu tesbitler

    hakkında çeşitli ustalardan yorum ve onay aldım. Bunların başında gelen tesbit motor ısısının lpg de çok daha hızlı artması oldu. Motor ısısının artma nedenini

    araştırdığımda şununla karşılaştım. LPG kuru bir yakıttır ve benzin gibi yağlama özelliği yoktur. Buda sürtünmenin benzine oranla çok daha fazla olmasını ve

    doğru orantılı olarak ısınında çok daha hızlı yükselmesini sağlamaktadır. Tabii bu yanında motorun ömründen de çalmaktadır. Bunu teyit etmek ve buna karşı

    önlem almak için birkaç ustayla görüştüğümde çok samimi arkadaşım olan bir usta bir tür yağlama sisteminden bahsetti. Ayrı bir deposu olan bu sistem

    sanırım lpg borusuna bir enjektör iğnesi ile bağlanıyor ve benzinde olan yağlamaya benzer bir yağlama sağlamaya çalışıyor.

    Şimdi gelelim asıl soruya arkadaşlar bu sistem hakkında bilgisi olan yada kullanan varmı. Gerçekten işe yararmı? Yada bahsettiğim soruna başka bir çözüm

    bilen varmı?







  • Bu sistemle ilgili bilgim yok ancak şunu anlamadım; zaten araç ilk çalıştığında motor soğukken belli bir ısıya gelene kadar benzinlele çalışıyor. Sonra LPG'ye geçiyor. Dolayısıyla çabuk ısınma nasıl oluyor anlamadım. Zaten Benzinle çalışıyor araba...
  • Ayrıca, Lpg'nin kuru yakıt olduğu doğrudur. Ancak yağlama motorun içinde değil dışında olmaktadır. Dolayısıyla motorun içine -yani silindirlerin içine- yağ konursa eğer bu sefer araç egzosttan sürekli siyah duman atacaktır...link var mı elinizde??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi armi -- 22 Ağustos 2008; 22:04:09 >
  • merhaba
    benim bahsettiğim ilk çalıştırma değil aynı koşullarda aynı mesafede lpg de benzine göre ısı 2 kat daha hızlı artıyor. yağlamaya gelince motor yağlaması tabii dıştan ama benzin motorun içten de yağlanmasını sağlıyor diye biliyorum. Yani en azından konuştuğum ustalardan aldığım bilgi bu. Yani sizin yaktığınız benzin aynı zamanda motorda yağlama görevide görüyor. elimde malesef link yok keza bahsettiğim şeyin olduğunu idda edemem sadece bir motorcu arkadaşım bana bundan bahsetti bende hiç görmedim.
  • Lpg, benzine göre oktan hesabında 108 oktana tekabül eder.
    Basit kimya, bir tepkimede bileşenlerden biri büyüdüğünde açığa çıkan bileşen de büyür.
    Motorumuza ne giriyor x atm hava y cm3 benzinx(z oktan)=Güç + atık gaz + sıcaklık
    Hava aynı, litre bazında lpg daha fazla yandığından y değeri artıyor, lpg 108 oktan olduğundan z değeri de artıyor.
    Buna bağlı olarak tork(sıralı sistemde tork artışı söylemi buradan gelir), atık gaz ve sıcaklık artar.
    Benim bilgim bu yönde, yanlışım varsa ve düzeltilirse minnettar olurum ki yanlış bilgilendirmeyelim.
  • RqJnr ilgin için teşekkür ederim

    yazdıkların mantıklı geliyor ama kafama takılan bir nokta var eğer lpg 108 oktana denk geliyorsa neden 1 L benzin =1.2L lpg deniyor
  • Oktan hacimsel yani fiziksel bir değer değil, kimyasal bir değerdir.
    Tabii oktan ve litre arasında başka bir bağlantı varsa onu bu konunun eğitimini almış arkadaşlarımız bilir.Benimkisi basit mantık sadece.
  • 1L benzin=1.2L lpg derken yakma oranı bakımından yazmıştım yani lpg ciler 1.2L lpg 1L benzin gücünü veriyor diyorlar yada en azından benim lpg taktırdığım yer diyor
  • Hocam bu noktadan sonra bir şey yazarsam emin olmadan yazmış olurum, malesef bilgim bu kadar.
    Bundan sonrası için bizleri mühendis arkadaşlarımız aydınlatacak ve hatalarımızı düzeltecektir eminim.
  • beni de aştı bu konu...varsa bilgilendirecek arkadaşlar iyi olur aslında...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    RqJnr ilgin için teşekkür ederim

    yazdıkların mantıklı geliyor ama kafama takılan bir nokta var eğer lpg 108 oktana denk geliyorsa neden 1 L benzin =1.2L lpg deniyor




    elinizde imkan varken sıkıştırma oranınızı arttırmazsanız isterseniz 108 değil 180 oktan yakıt kullanın gene yerinizde sayarsınız.

    aracın sıkıştırma oranını 10:1 den 11:1 e çıkartın ondan sonra bakın benzinle mi daha fazla yakıyor yoksa gazla mı

    not: dediğimi hem gaz hem benzin kullanan bir araçta denerseniz büyükolasılıkla benzinde giderken sıcak havalarda vuruntu yapmaya başlayacaktır.yüksek oktan benzinle ve elektrikli fanı olan araçlarda bir sorun çıkarmaz ama.




  • @Armi arkadaşımızın söylediklerine katılıyorum.

    LPG kuru yakıt değil gaz yakıttır. Kuru olabilmesi için katı olması gerekir.

    LPG ile benzin arasında, ısı olarak LPG yanma açısından daha az ısıya ihtiyaç duyar. Aynı şekilde yanınca daha az ısı verir. (Cisimlerin yanmaya başlamaları için bir başlangıç -eşik- ısısına ihtiyacı vardır.)

    Motor yağlaması Armi nin dediği gibi motorun dış kısmında olmaktadır. Motorun içine yağ koyamazsınız. (Dizeller hariç. Gerçi onların yeni teknolojili olanlarına da kimse koymaz herhalde )

    Yanma odasında ister LPG, ister benzin olsun, yanmanın etkisi ile gaza dönüşürler. Motora hareket veren; Ortaya çıkan gazın basıncıdır. Yani hem LPG hem benzin bujilerde ateşlendikten sonra yanar ve gaza dönüşürler.

    Bu yüzden sıvı yakıt, kuru yakıt farketmez. Önemli olan yağınızdır.

    LPG kullanılan motor daha uzun ömürlü olur. Çünkü daha düşük ısıda çalışır.

    LPG kullanılan motordaki yağ daha uzun süre dayanır.

    LPG kullanılan motorun kurum yaptığı hurafedir. Benzinli motor daha fazla kurum yapar. Kurumun sebebi yanma sonucu ortaya çıkan yüksek ısıdır. LPG nin kurum yaptığının sanılmasının sebebi; LPG nin ilk olarak çok eski arabalara yapılmasıdır. Çok kilometre yapmış arabalar yani. Motor yaptırmak için gittiklerinde, kurumun sorumlusunun LPG olduğunu sanmışlardır. Aslında kurumun asıl sorumlusu benzindir.

    Yanma ısısı büyükten küçüğe: Mazot > Benzin > LPG dir.

    Yani en fazla kurum dizellerde, sonra benzinlilerde, sonra LPG lilerde görülür.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    merhaba
    benim bahsettiğim ilk çalıştırma değil aynı koşullarda aynı mesafede lpg de benzine göre ısı 2 kat daha hızlı artıyor. yağlamaya gelince motor yağlaması tabii dıştan ama benzin motorun içten de yağlanmasını sağlıyor diye biliyorum. Yani en azından konuştuğum ustalardan aldığım bilgi bu. Yani sizin yaktığınız benzin aynı zamanda motorda yağlama görevide görüyor. elimde malesef link yok keza bahsettiğim şeyin olduğunu idda edemem sadece bir motorcu arkadaşım bana bundan bahsetti bende hiç görmedim.


    Üçüncü LPG li aracımı kullanıyorum. Isının LPG de daha hızlı arttığını ilk kez sizden duydum.

    Öyle olsaydı, soğuk havalarda doğanlar, şahinler LPG de daha rahat çalışırlardı.

    Sanırım sisteminizde bir sorun var.

    Saygılar




  • bosbee verdiğin bilgiler için teşekkür ederim bede bildiğim bazı şeyleri yazıyım

    doğan ve şahinlerin soğuk havada zor çalışması bildiğim kadarınca lpg nin sıvıdan gaza geçmesi için gereken sıcaklığın olmaması eski taksiciler soğuk

    havada lpg ile arabayı çalıştırmak için lpg beyni denen sıvı halden gaz hale geçişi sağlayan parçaya sıcak su döktüklerini söylüyorlar.

    ben bu ısınma olayını lpg li palio kullanan bir arkadaştan lpg li şahin kullanan dayımdan da duydum. Şu işin gerçeğinin sizin dediğiniz gibi olması benimde

    işime gelir ama butür bilgiler kafamda soruişareti bırakıyor.
  • faydalı ve seviyeli bir konu olmuş
    benim aracımda lpg li ve fazlasıyla konudan faydalandım
    konuyu açan ve yorum yapan arkadaşlara teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    merhaba
    benim bahsettiğim ilk çalıştırma değil aynı koşullarda aynı mesafede lpg de benzine göre ısı 2 kat daha hızlı artıyor. yağlamaya gelince motor yağlaması tabii dıştan ama benzin motorun içten de yağlanmasını sağlıyor diye biliyorum. Yani en azından konuştuğum ustalardan aldığım bilgi bu. Yani sizin yaktığınız benzin aynı zamanda motorda yağlama görevide görüyor. elimde malesef link yok keza bahsettiğim şeyin olduğunu idda edemem sadece bir motorcu arkadaşım bana bundan bahsetti bende hiç görmedim.


    Üçüncü LPG li aracımı kullanıyorum. Isının LPG de daha hızlı arttığını ilk kez sizden duydum.

    Öyle olsaydı, soğuk havalarda doğanlar, şahinler LPG de daha rahat çalışırlardı.

    Sanırım sisteminizde bir sorun var.

    Saygılar



    araçların soğuk havalarda doğrudan lpgyle çalışmamasının nedeni , regülatörün çok yüksek basınçtaki lpg gazını 1.5-2 barlara düşürüken aşırı soğuyup buz tutmasıdır.zaten dikkat edin regülatörün içinden radyatör suyu dolaşır amaç regülatörü ısıtmaktır.

    yoksa lpgnin daha az kalori vermesiyle ya da daha düşük sıcaklıkta yanmasıyla bi ilgisi yok.




  • quote:

    LPG kullanılan motor daha uzun ömürlü olur. Çünkü daha düşük ısıda çalışır.


    Bossbee böyle demişsin.. hiç motoru bitene kadar ne benzinli ne de LPG li araba kullanmadım. Dolayısıyla Lpg li bir aracın motor ömrü benzine göre uzun mu olur bilmiyoum.Ancak sadece yorum yaparak şunu düşünebilirmiyiz, benzin sıvı bir yakıt olduğundan, silindir içinde pistonların daha kolay hareket etmesini sağlamaz mı? Bir nevi yağlamak gibi...yani, her ne kadar yanma ısısı daha yüksekte olsa sanki motor için benzin daha verimli gibi geliyor bana...kimyasal içeriklerini tam olarak bilsek belki daha iyi yorum yapabiliriz...lpg'nin motor ömrünü uzattığı konusunda daha ayrıntılı bilgi verirsen sevinirim bossbee.

    bir de lpg li arabada kendi adıma yaşadığım tek sorun şu; son devirlere doğru motor kesiliyor. orta devirlerde hiç bir sorun yok ama üst devirlerde motor baya bir kesiliyor. Oysa benzinde son devirlerde yine gaza bastıkça devir yükseliyor...

    örneğin benzinde son hızı 200km/h olan aynı araba lpg de 180km/h'e ulaşabiliyor...burda lpgnin yanma ısısının bir alakası yok sanırım. neden böyle oluyor peki? LPG nin içindeki birim kalori miktarı mı az yoksa başka bir nedenden mi?




  • bahsettiğiniz yağlama sistemini seneler önce ford taunus 2.0 otomobilimde denemiştim; sistem yağ deposu ve serum hortumu ve ayarlı vanadan oluşuyor.
    aracın gaz hortumuna bir iğne ile giriyoruz ve serum hortumunu yağ depomuza yerleştiriyoruz. daha sonra arabayı çalıştırıp çok çok az yağ akacak şekilde vanadan yağ ayarı yapıyoruz. yağ miktarı çok az olduğu için beyaz duman atma olayı olmuyor. BU ŞEKİLDE SİSTEME YAĞ AKIŞI SAĞLIYORUZ.
    bu uydurma sistemin artıları(bana göre): motor sesinin azalması, motorun daha rahat çalışması(ilk çalışma) VE YAKITIN ÇOK AZ DÜŞMESİ...
    quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    Arkadaşlar lpg bölümüne çok az kullanıcı baktığı be pek cevap veren olmadığı için buraya yazdım kusuruma bakmayın...



    Arkadaşlar arabama lpg dönüşümü yaptıralı 25000 km oldu. Allah a şükür bir problem yaşamadım. Bu zamanda bazı tesbitlerde bulundum ve bu tesbitler

    hakkında çeşitli ustalardan yorum ve onay aldım. Bunların başında gelen tesbit motor ısısının lpg de çok daha hızlı artması oldu. Motor ısısının artma nedenini

    araştırdığımda şununla karşılaştım. LPG kuru bir yakıttır ve benzin gibi yağlama özelliği yoktur. Buda sürtünmenin benzine oranla çok daha fazla olmasını ve

    doğru orantılı olarak ısınında çok daha hızlı yükselmesini sağlamaktadır. Tabii bu yanında motorun ömründen de çalmaktadır. Bunu teyit etmek ve buna karşı

    önlem almak için birkaç ustayla görüştüğümde çok samimi arkadaşım olan bir usta bir tür yağlama sisteminden bahsetti. Ayrı bir deposu olan bu sistem

    sanırım lpg borusuna bir enjektör iğnesi ile bağlanıyor ve benzinde olan yağlamaya benzer bir yağlama sağlamaya çalışıyor.

    Şimdi gelelim asıl soruya arkadaşlar bu sistem hakkında bilgisi olan yada kullanan varmı. Gerçekten işe yararmı? Yada bahsettiğim soruna başka bir çözüm

    bilen varmı?




  • Merhaba arkadaşlar. Ben LPG ile ilgili bilgileri, deneyimlerimden yola çıkarak yazmıştım.

    Ancak sizin yazdıklarınızı okuyunca, bir de teknik detayına bakayım dedim ve şu sonuçlara ulaştım.

    1. LPG aracın motor aşınmasına etki eder mi ?

    Kurşunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araçlarda LPG kullanımına geçildiğinde özellikle ilk çalıştırmada motor aşınmasının artması normaldir. Bu tip araçlarda belirli aralıklarla benzin kullanılması (4 depo LPG'den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kurşun içermediğinden , benzin gibi motoru yağlama özelliğine sahip değildir. Kurşunsuz benzin kullanmaya uygun olarak üretilen araçlarda ise böyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPG'nin daha temiz bir yakıt olmasının avantajlarından yararlanılabilir.

    2. LPG kullanan araçların özel bir bakıma ihtiyacı var mıdır ?

    LPG kullanan bir aracın bakım gereksinimleri benzinli bir araçtan farklı değildir. Ancak, çift yakıtlı bir sistem olduğundan aracın benzin ile ilgili sistemlerinin çalışır durumda kalması için belirli aralıklarla benzin ile çalıştırılmalıdır.

    3. Gaz tüketimi fazla ise ne yapılmalıdır ?


    Hava filtresi temizlenmeli gerekirse değiştirilmelidir. Rölanti ve tam güç ayarları kontrol edilmelidir. Ateşleme avansı kontrol edilmeli, benzinli çalışmaya göre biraz yüksek olmalıdır.

    4. Motor gazla çalışırken rölanti düzensiz ise sebep ne olabilir ?

    * Karbüratör hava ayarı yeniden yapılmalıdır. Bu ayarı yaparken benzinle çalışmayı etkilemeyecek şekilde olmasına dikkat edilmelidir.
    * Aracın rölanti ayarı bozuk olabilir. LPG Regülatör buharlaştırıcısı üzerindeki tırtıllı vida yardımıyla rölanti ayarı yapılabilir, fakat bu işlem için en yakın servise gidilmesi tavsiye edilir.

    5. LPG'li aracın çalıştırılması nasıl olmalıdır ?

    Sabah aracı çalıştırırken ve akşam stop ederken benzin kullanılarak kapatılması tavsiye edilmektedir. Özellikle soğuk havalarda sabahları benzin ile ilk çalıştırmanın yapılması tavsiye edilmektedir. İlk ateşleme yapıldıktan sonra 3 bin devire gelindiğinde LPG'ye geçiş yapılmalıdır.

    6. Otogaz kullanımı araç performansının düşmesine etki eder mi ?

    Otogaza dönüştürülen binek araçların yakıt sistemi benzin tüketimine göre tasarlanmış olduğundan, LPG kiti ve montajı aracın özelliklerine uygun şekilde değilse, karşılaşılabilen en büyük iki problem aracın olması gerekenden daha fazla yakıt harcaması ve araç performansında benzinli kullanıma göre oluşan güç kaybıdır. Kullanılan gazın kalitesi ile birlikte kitin araca uygun olmaması veya montajın araca uygun yapılmaması, montaj sonrasında yapılması gereken testlerin eksikliği veya motor bakımının yapılmamış olması, otogaz kullanan araçtan alınabilecek performansı düşürmektedir.

    7. LPG vuruntuya sebep olur mu ?

    Silindir içinde alevin ulaşmadığı bölgede oluşan yanma lokal basınç yükselmesine ve vurma sesinin oluşmasına neden olur. Sadece LPG değil, gerekli oktan numarasının altında her yakıt motorda vuruntu oluşmasına neden olacaktır. Düşük seviyedeki vuruntu motora zarar vermez, ancak sürekli ve yüksek seviyede vuruntu, güç kaybına, motorda aşırı ısınmaya ve motorun zarar görmesine neden olabilir. LPG için en az motor oktan numarası (MON) Avrupa otogaz standardı EN 589'da belirtildiği gibi 89 olmalıdır. Aracınızın performans ve ömrüne olumsuz etkilerini önlemek için satın aldığınız LPG'nin en az 89 MON'a sahip olduğundan emin olunması gerekir.

    Yani kurşunlu benzin kullanan araçlarda LPG motora zarar veriyormuş. Enjeksiyonlu araçlarda herhangi bir problem yok. Ancak yine de 2000-3000 kmde bir benzinle çalıştırmanın iyi olacağı sonucuna varıyoruz.

    Benzinin yağlama özelliğinin olduğunu ise ben de buradan öğrendim. Demek ki yanlış biliyormuşum. Ancak yine de bu konuyu araştıracağım. Çünkü benzin motorun içinde sıvı olarak dolaşmıyor bildiğim kadarıyla...

    LPG özellikle sıralı sistemse araç performansında düşme yaratmıyor. Bunu tecrübelerime dayanarak yazıyorum. Çünkü gaz ayarını düzgün yaptığınızda, araç LPG de daha seri (benim aracım) e yakıt nominal değerlerde.

    Son olarak LPG nin vuruntuya sebep olduğu kısmen doğrudur. Kalitesi düşük her yakıt vuruntuya neden olur. (7.)

    Saygılar.




  • quote:

    Merhaba arkadaşlar. Ben LPG ile ilgili bilgileri, deneyimlerimden yola çıkarak yazmıştım.

    Ancak sizin yazdıklarınızı okuyunca, bir de teknik detayına bakayım dedim ve şu sonuçlara ulaştım.

    1. LPG aracın motor aşınmasına etki eder mi ?

    Kurşunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araçlarda LPG kullanımına geçildiğinde özellikle ilk çalıştırmada motor aşınmasının artması normaldir. Bu tip araçlarda belirli aralıklarla benzin kullanılması (4 depo LPG'den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kurşun içermediğinden , benzin gibi motoru yağlama özelliğine sahip değildir. Kurşunsuz benzin kullanmaya uygun olarak üretilen araçlarda ise böyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPG'nin daha temiz bir yakıt olmasının avantajlarından yararlanılabilir.

    2. LPG kullanan araçların özel bir bakıma ihtiyacı var mıdır ?

    LPG kullanan bir aracın bakım gereksinimleri benzinli bir araçtan farklı değildir. Ancak, çift yakıtlı bir sistem olduğundan aracın benzin ile ilgili sistemlerinin çalışır durumda kalması için belirli aralıklarla benzin ile çalıştırılmalıdır.

    3. Gaz tüketimi fazla ise ne yapılmalıdır ?


    Hava filtresi temizlenmeli gerekirse değiştirilmelidir. Rölanti ve tam güç ayarları kontrol edilmelidir. Ateşleme avansı kontrol edilmeli, benzinli çalışmaya göre biraz yüksek olmalıdır.

    4. Motor gazla çalışırken rölanti düzensiz ise sebep ne olabilir ?

    * Karbüratör hava ayarı yeniden yapılmalıdır. Bu ayarı yaparken benzinle çalışmayı etkilemeyecek şekilde olmasına dikkat edilmelidir.
    * Aracın rölanti ayarı bozuk olabilir. LPG Regülatör buharlaştırıcısı üzerindeki tırtıllı vida yardımıyla rölanti ayarı yapılabilir, fakat bu işlem için en yakın servise gidilmesi tavsiye edilir.

    5. LPG'li aracın çalıştırılması nasıl olmalıdır ?

    Sabah aracı çalıştırırken ve akşam stop ederken benzin kullanılarak kapatılması tavsiye edilmektedir. Özellikle soğuk havalarda sabahları benzin ile ilk çalıştırmanın yapılması tavsiye edilmektedir. İlk ateşleme yapıldıktan sonra 3 bin devire gelindiğinde LPG'ye geçiş yapılmalıdır.

    6. Otogaz kullanımı araç performansının düşmesine etki eder mi ?

    Otogaza dönüştürülen binek araçların yakıt sistemi benzin tüketimine göre tasarlanmış olduğundan, LPG kiti ve montajı aracın özelliklerine uygun şekilde değilse, karşılaşılabilen en büyük iki problem aracın olması gerekenden daha fazla yakıt harcaması ve araç performansında benzinli kullanıma göre oluşan güç kaybıdır. Kullanılan gazın kalitesi ile birlikte kitin araca uygun olmaması veya montajın araca uygun yapılmaması, montaj sonrasında yapılması gereken testlerin eksikliği veya motor bakımının yapılmamış olması, otogaz kullanan araçtan alınabilecek performansı düşürmektedir.

    7. LPG vuruntuya sebep olur mu ?

    Silindir içinde alevin ulaşmadığı bölgede oluşan yanma lokal basınç yükselmesine ve vurma sesinin oluşmasına neden olur. Sadece LPG değil, gerekli oktan numarasının altında her yakıt motorda vuruntu oluşmasına neden olacaktır. Düşük seviyedeki vuruntu motora zarar vermez, ancak sürekli ve yüksek seviyede vuruntu, güç kaybına, motorda aşırı ısınmaya ve motorun zarar görmesine neden olabilir. LPG için en az motor oktan numarası (MON) Avrupa otogaz standardı EN 589'da belirtildiği gibi 89 olmalıdır. Aracınızın performans ve ömrüne olumsuz etkilerini önlemek için satın aldığınız LPG'nin en az 89 MON'a sahip olduğundan emin olunması gerekir.

    Yani kurşunlu benzin kullanan araçlarda LPG motora zarar veriyormuş. Enjeksiyonlu araçlarda herhangi bir problem yok. Ancak yine de 2000-3000 kmde bir benzinle çalıştırmanın iyi olacağı sonucuna varıyoruz.

    Benzinin yağlama özelliğinin olduğunu ise ben de buradan öğrendim. Demek ki yanlış biliyormuşum. Ancak yine de bu konuyu araştıracağım. Çünkü benzin motorun içinde sıvı olarak dolaşmıyor bildiğim kadarıyla...

    LPG özellikle sıralı sistemse araç performansında düşme yaratmıyor. Bunu tecrübelerime dayanarak yazıyorum. Çünkü gaz ayarını düzgün yaptığınızda, araç LPG de daha seri (benim aracım) e yakıt nominal değerlerde.

    Son olarak LPG nin vuruntuya sebep olduğu kısmen doğrudur. Kalitesi düşük her yakıt vuruntuya neden olur. (7.)

    Saygılar.


    Bilgiler için teşekkürler Bossbee




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.