Şimdi Ara

Fren pedalindan tıs sesi geliyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
12.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 10 gün önce 2009 model grand picasso araç aldım. Bir iki gündür farkettigim bir ses var.

    Aracı çalıştırır calistirmaz pedal bolgesinden incecik ses geliyor. Frene basınca ses kesiliyor. Fren gücünde bir azalma hissedilmiyor.

    Netten araştırdım westinghouse diyorlar. Başına gelen varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    550D 18-55mm IS, 50mm 1.8
    Citröen Grand Picasso
    Galaxy Note 2 Titan Grey
    DH 2005 Üyesi
  • Hocam Westinghouse dediğiniz fren sisteminin genel adı ya da üreticisi diye biliyorum.
    Daha doğrusu Westinghouse bir parçadan ziyade bir üretici.

    Bu arada aracınız hava frenli mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 19 Şubat 2013; 8:56:19 >
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • o parçaya westinghouse denir çünkü isim bulamamışlar, selpak diyince kağıt mendil akla gelmesi gibi...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ipo_aga

    o parçaya westinghouse denir çünkü isim bulamamışlar, selpak diyince kağıt mendil akla gelmesi gibi...

    Anladım, peki fren sistemi hava freni mi hidrolik mi?
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • Hidrolik frendir heralde. Bildiğiniz binek araba..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    550D 18-55mm IS, 50mm 1.8
    Citröen Grand Picasso
    Galaxy Note 2 Titan Grey
    DH 2005 Üyesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Hidrolik frendir heralde. Bildiğiniz binek araba..

    Yani hava freniyse tıss sesi normal karşılanabilir diyecektim ama, buradan görmeden yorum yapmak çok zor.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • Westinghouse hortumunda kaçak olabilir.

    Anormal bir şey yaşamadan, bir ustaya, servise götürünüz.
    _____________________________
    Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS || Lada Samara 1.5 S
    Ryzen 9 7900 64GB Ram, 2 TB m.2, 1.5 TB SSD, 2 TB HDD, 32 2k, Rtx 3060
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Gaza basinca motordan gelen ses
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Arkadaşlar 10 gün önce 2009 model grand picasso araç aldım. Bir iki gündür farkettigim bir ses var.

    Aracı çalıştırır calistirmaz pedal bolgesinden incecik ses geliyor. Frene basınca ses kesiliyor. Fren gücünde bir azalma hissedilmiyor.

    Netten araştırdım westinghouse diyorlar. Başına gelen varmı?

    Araçlardaki westinghouse sistemi, araç çalışır haldeyken bizim fren pedalına basma kuvvetimizi azaltmak amacıyla kullanılmaktadır. Bu işlemi de motor emme manifoldundan bir hortumun westinghouse bağlanmak suretiyle vakum yaparak sağlar.

    Sizin aracınız için ya westinghouse içindeki diyafram delinmiştir,
    ya da westinghouse üzerindeki emme manifold hortumu bağlantı noktasında kaçak olabilir (hortumun ucundaki parça oturmamış veya çatlamış vs.). Öncelikle ikinci seçeneği incelemenizi tavsiye ederim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barqat

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Arkadaşlar 10 gün önce 2009 model grand picasso araç aldım. Bir iki gündür farkettigim bir ses var.

    Aracı çalıştırır calistirmaz pedal bolgesinden incecik ses geliyor. Frene basınca ses kesiliyor. Fren gücünde bir azalma hissedilmiyor.

    Netten araştırdım westinghouse diyorlar. Başına gelen varmı?

    Araçlardaki westinghouse sistemi, araç çalışır haldeyken bizim fren pedalına basma kuvvetimizi azaltmak amacıyla kullanılmaktadır. Bu işlemi de motor emme manifoldundan bir hortumun westinghouse bağlanmak suretiyle vakum yaparak sağlar.

    Sizin aracınız için ya westinghouse içindeki diyafram delinmiştir,
    ya da westinghouse üzerindeki emme manifold hortumu bağlantı noktasında kaçak olabilir (hortumun ucundaki parça oturmamış veya çatlamış vs.). Öncelikle ikinci seçeneği incelemenizi tavsiye ederim.

    Dün yetkili servisle konuştum cumartesi sabahı gostericem. Servis sesin normal olabileceğini söyledi. Aracimda hill holder, elektronik el freni ve triponik vites var. Bunllun etkisi olabilir dedi. Umarım masraf çıkarmaz çünkü bu ay sıkışık durumdayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    550D 18-55mm IS, 50mm 1.8
    Citröen Grand Picasso
    Galaxy Note 2 Titan Grey
    DH 2005 Üyesi




  • Arkadaşlar bilen varsa söylesin.. 1972 model aracımda orjinalde westinghouse yok. her marka westinghouse her araca uyarmı? sonuçta parçanın yaptığı iş aynı?
    _____________________________
    Doesn't play well with others....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacak

    Arkadaşlar bilen varsa söylesin.. 1972 model aracımda orjinalde westinghouse yok. her marka westinghouse her araca uyarmı? sonuçta parçanın yaptığı iş aynı?

    araca göre değişebilir
    neticede 91 model araçla 72 model aracın fren sistemleri benzerlik göstermeyebilir.
    _____________________________
  • Teorik olarak her westinghouse her araca olur. Lkin takilacak yer. Frenmerkezi, westing house buyuklugu gibi ince detaylar var.

    Fakat paranin cozmiyecegi birsey degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS || Lada Samara 1.5 S
    Ryzen 9 7900 64GB Ram, 2 TB m.2, 1.5 TB SSD, 2 TB HDD, 32 2k, Rtx 3060
  • Geçene gün ışıklarda el freni çekilmiş vaziyetteyken fark ettim,fren pedalına basıp bıraktıkça tısss diye ses geliyor pedal bölğesinden.Hill holder devredeyken fren pedalına ikinci basışta pedal sertleşiyor.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.